پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

التهاب و پارگی تاندون آشیل

التهاب و پارگی تاندون آشیل

پیش زمینه

تاندون آشیل بزرگترین و مهمترین تاندون عضلانی در بدن است – تاندون آشیل تاندون عضله سه سر ساقی است و در پائین به استخوان پاشنه پا اتصال دارد. التهاب و آسیب های آن علل مختلفی دارند که عموماً‌ ناشی از پرش, رقص پای مکرر, تمرین بیش از اندازه و گرم کردن نامناسب و کفش نامناسب و کف پای صاف است.
فرکانس

از التهاب و آسیب های تاندون آشیل آمار دقیقی در دست نیست چرا که بسیاری از آسیب های تاندون آشیل بدون مراجعه به پزشک بهبود می یابد اما تخمین زده می شود که شیوعی بین 18-5/6% در دوندگان داشته باشد.

آناتومی کاربردی
آشیل تاندون عضله سه سر ساقی است که در پشت ساق قرار دارد. این تاندون 15 سانتی متر طول دارد و در پائین با یک زاویه 30 درجه به استخوان پاشنه اتصال دارد. حرکات تاندون توسط یک بورس بافت همبند تسهیل می شود. این تاندون از محل اتصال به استخوان و عضله سه سر خونگیری می کند. 6-2 سانتی متر انتهای تحتانی تاندون آشیل عروق خونی ندارد و همین بخش است که در حرکات متوالی و تکراری بیشترین آسیب را می بیند.

بیومکانیک ورزشی
واحد عضله – تاندونی پشت ساق که از عضله سه سر ساقی و تاندون آشیل شکل می گیرد در بالا به زانو و در پائین به استخوان پاشنه اتصال دارند و سبب بسته شدن زانو و خم شدن به عقب کف پا می شوند.
در حین دویدن نیرویی معادل 10 برابر وزن بدن بر واحد سطح تاندون آشیل وارد می شود.

شرح حال
• آسیب تاندون آشیل اغلب در افراد مسن که گاهگاه ورزش می کنند رخ می دهد اما می تواند در ورزشکاران جوان آماده هم رخ دهد.
• باید پرسیده شود که آیا اخیراً در میزان فعالیت و سطحی که در آن ورزش می شود تغیری داشته است یا خیر.
• درد آشیل در هنگام ورزش نشانه آن است که غالباً دردی موضعی و سوزاننده است.
• با پیشرفت التهاب شروع درد با فعالیت کمتر و زودتر رخ می دهد.

معاینه
• فرد را در وضعیت خوابیده به شکم بطوریکه کف پا از تخت معاینه آویزان باشد معاینه می کنیم.
• باید محل تاندون و عضله لمس شود و هر گونه تورم- گرمی و حساسیت در لمس تشخیصی است.
• وجود کلیک ( صدای تق ) در معاینه می تواند نشانه التهاب تاندون باشد.
• وجود تحلیل عضلانی عضله سه سر ساقی که با اندازه گیری دور ساق و مقایسه با طرف مقابل انجام می شود نشانه مزمن بودن التهاب است چرا که ورزشکار بخاطر درد موجود کمتر از آن پا استفاده کرده است.
• باید دامنه حرکات فعال و غیر فعال ) توسط معاینه گر ) در مفاصل زانو و مچ پا تعیین گردد. افراد مبتلا به التهاب تاندون آشیل معمولاً‌ کاهش دامنه حرکات در مفصل مچ پا دارند.
• باید به وضعیتهای مستعد کننده آسیب هم توجه شود مثل کف پای صاف و راه رفتن بصورتی که فرد کف پا را به سمت داخلی قرار می دهد.
• باید یک معاینه عصبی – عروقی کامل در زیر زانو صورت گیرد.



خرید فایل



لینک منبع :التهاب و پارگی تاندون آشیل

درد و التهاب تاندون پاشنه آشیل - کلینیک فیزیوتراپی شمیم aptclinic.ir/918-2/‎Cachedالتهاب تاندون آشیل یک آسیب رایج است که موجب پاشنه درد و درد پشت پا در ... در این حالت آسیب و پارگی های میکروسکوپی در تاندون آشیل درست در محل اتصال آن به ... ‎التهاب تاندون آشیل - ‎تشخیص التهاب تاندون آشیل - ‎راه ها و روش های درمان :تاندنیت آشیل چیست. درد پشت پاشنه پا به چه علت ایجاد میشود www.iranorthoped.ir/.../تاندنیت-آشیل-چیست-درد-پشت-پاشنه-پا-به-چه-علت-ایجاد-میشود‎Cachedتورم در محل اتصال تاندون آشیل به استخوان پاشنه به علت التهاب تاندون ... در این حالت آسیب و پارگی های میکروسکوپی در تاندون آشیل درست در محل اتصال آن به ... التهاب و پارگی تاندون آشیل - فایل ناب netfile.filenab.com/product-65480-achillestendonitis.aspx‎Cachedدانلود مقاله التهاب و پارگی تاندون آشیل خرید مقاله التهاب و پارگی تاندون آشیل خرید و دانلود مقاله التهاب و پارگی تاندون آشیل دانلود و خرید مقاله التهاب و پارگی تاندون ... تاندونیت آشیل؛ علل، علائم و درمان | دکتر وریانی متخصص ارتوپد و فوق ... www.variani.ir/تاندونیت-آشیل؛-علل،-علائم/‎Cached Similar22 جولای 2013 ... پارگی تاندون آشیل یکی از انواع پارگی تاندون مچ پا ، آسیبی است که ... را به تاندون آشیل وارد کرده که میتواند موجب آسیب و متعاقب آن التهاب شود. آسیب شناسی - التهاب تاندون آشیل - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/72063_pathology-achilles-tendinitis.html/‎Cached Similar1 مه 2015 ... زردپی (تاندون) آشیل بزرگترین و قوی ترین تاندون بدن انسان است. ... اگر التهاب توسط یک ضربه مستقیم به وجود آمده باشد،نسبت به کشیدگی ... دانلود مقاله التهاب و پارگی تاندون آشیل - پروژه دات کام www.prozhe.com/مقاله-التهاب-و-پارگی-تاندون-آشیل‎Cached Similar29 ژوئن 2012 ... عنوان مقاله : التهاب و پارگی تاندون آشیل قالب بندی : word, PDF قیمت : رایگان شرح مختصر : تاندون آشیل بزرگترین و مهمترین تاندون عضلانی در ... پارگی تاندون آشیل - ورزش ، تغذیه ، سلامتی jamalisport.persianblog.ir/post/75/‎Cached Similarپارگی تاندون آشیل بطور معمول در افراد جوان و فعال و سالم 30 الی 50 ساله که هیچ ... این امر را بیان کند نشانه آسیب قبلی یا زمینه ای تاندون آشیل مثل التهاب آن وجود دارد. پارگی تاندون آشیل - تمرینات آبی www.ariyanafshar.blogsky.com/1387/03/14/post-4/‎Cached Similarپارگی تاندون آشیل - تمرینات آبی - انجام تمرینات ابی. ... مچ پا می شده که اگر این امر را بیان کند نشانه آسیب قبلی یا زمینه ای تاندون آشیل مثل التهاب آن وجود دارد. التهاب و پارگی تاندون آشیل | کانون صبای روستای رهن www.canoonsaba.ir/محصول-11-التهاب-و-پارگی-تاندون-آشیل/ 29 جولای 2016 ... نوع فایل : Word. تعداد صفحات : ۲۰ صفحه. چکیده : تاندون آشیل بزرگترین و مهمترین تاندون عضلانی در بدن است – تاندون آشیل تاندون عضله سه سر ... التهاب و پارگی تاندون آشیل - نسخه قابل چاپ kyokushin-ker.samenblog.com/.../التهاب-و-پارگی-تاندون-آشیل.htm‎Cachedشرح مختصر : تاندون آشیل بزرگترین و مهمترین تاندون عضلانی در بدن است – تاندون آشیل تاندون عضله سه سر ساقی است و در پائین به استخوان پاشنه پا اتصال دارد.