مدیریت شرکت جناب آقای مهدی حامد رهباردار به مدت 30 سال به فعالیت تولید پوشاک مشغول بوده است ، که بعد از این مدت درجهت حمایت از مصرف کننده و حذف واسطه ها و کاهش قیمت تمام شده کالا ، اقدام به تاسیس شرکت « پوشا تک » در تاریخ 25/5/83 کرد. این شرکت کلیه فعالیتهای مربوط به خرید مواد اولیه ، تولید و فروش آن به صورت مستقیم به مصرف کنندگان و همچنین عمده فروشان را تحت پوشش خود دارد.
در مجموع 19 نفر تحت پوشش این شرکت مشغول به کار هستند که از این تعداد 6 نفر در واحد فروش فعالیت می کنند. واحد فروش این مجموعه در جهت نیل به اهداف شرکت که همانا ، حمایت از مصرف کنندگان محترم بوده است راه اندازی شد. در این واحد کالاهای تولید شده و همچنین برخی کالاهای تولید شده توسط سایر همکاران به فروش می رسد. لازم به ذکر است که واحد انبار نیز تحت پوشش واحد فروش فعالیت می کند از 6 نفر کارمند این واحد 4 نفر در فروشگاه مشغول به کار هستند. یک نفر مسئولیت واحد انبار و یک نفر هم مسئولیت فروش عمده شرکت را بر عهده دارد.
محل اصلی شرکت در چهارراه شهدا – پاساژ فیروزه – طبقه سوم – پلاک 12 و 13 واقع است و فروشگاه شرکت نیز در خیابان شیرازی مقابل فاز 2 بازار مرکزی قرار دارد.
تولیدات اصلی این شرکت اغلب البسه زنانه می باشد که می توان موارد زیر را از آن جمله شمرد :
1 – انواع پیراهنهای زنانه
2 – انواع دامن های راحتی و مجلسی
3 – انواع شلوار
4 – انواع بلوزجات
مواد اولیه این شرکت معمولاً انواع پارچه ، نخ ، کش ، لایه ، دکمه ، زیپ و .... می باشد، که عموماً از بازار مشهد و تولید کنندگان معتبر خریداری می شود.
تولیدات این شرکت به یکی از دو روش زیر به بازار عرضه می شود.
الف – فروش جزئی : که شامل فروش تولیدات شرکت مستقیماً به خریداران در فروشگاه شرکت می باشد.
ب – فروش عمده : شامل فروش تولیدات به خریداران عمده می باشد که اغلب این خریداران از شهر مشهد می باشد و در بعضی موارد هم فروشهایی به سایر شهرستانها و کشورهای همسایه می باشد.
کلیه امور مالی این شرکت توسط یک نفر حسابدار و به صورت مکانیزه انجام می شود. لازم به ذکر است که امور مالی این شرکت از 3 ماه گذشته مکانیزه شده است و قبل از آن بصورت دستی انجام می شده است.
در ادامه قصد داریم سیستم فروش این شرکت را بنا به درخواست مدیریت شرکت جناب آقای مهدی حامد رهباردار مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار داده و نقاط ضعف و قوت سیستم موجود را شناسایی کرده و در صورت نیاز عملیات مکانیزه کزدن این سیستم را به انحام رسانیم.
پس از بررسیهای اولیه ، مشاهده سیستم و نحوه عملکرد آن و همچنین مصاحبه با کارمندان مشخص شد که مشکلاتی در سیستم وجود دارد که باعث نارضایتی مدیریت ، کارمندان و مشتریان است. در ذیل به بیان این مشکلات خواهیم پرداخت.
1 – سرعت پایین سیستم
2 – عدم وجود دقت کافی در فعالیتها
3 – وقت گیر بودن بدست آوردن اطلاعات لازم
4 – زاید بودن برخی از گزارشات و فرمها
5 – بروز خطاهای بسیار در اطلاعات ورودی
6 – احتمال سوء استفاده
7 – عدم دسترسی به گزارشات و اطلاعات در زمان لازم
8 – امکان کنترل مدیریت بر روی کارها و کارمندان دقیق نیست.
9 – امکان برنامه ریزی مناسب به دلیل در دسترس نبودن اطلاعات در زمان مناسب برای مدیریت وجود ندارد
فصل اول : تجزیه و تحلیل داده ها 3
گزارش شناخت سیستم 4
مشکلات موجود 6
پیشنهادات اولیه 6
گزارش امکان سنجی 7
امکان سنجی منطقی 7
امکان سنجی فیزیکی 7
امکان سنجی فرهنگی 7
امکان سنجی اقتصادی 8
تحلیل هزینه ها و منافع 8
زمانبندی پروژه 10
نمودار Gant Chart 11
آنالیز سیستم 12
شناخت فرم ها 12
نمودار Form Flow 12
نمودار FRD 14
بیانیه نیازمندی ها 14
نمودارهای DFD 16
طرح جانمایی 23
فصل دوم : طراحی سیستم 24
طراحی بانک ها 25
جمع آوری داده ها 25
خالص سازی داده ها 26
نرمال سازی 27
طراحی جداول 29
نمودارهای UML 32
نمودار Use Case 32
Sequence Diagram 34
State Diagram 35
نمودار DSD 37
نمودار JSP 41
طراحی فرم های ورودی و خروجی 42
ضمایم پروژه 44
نمونه فرم های سیستم 45
پرسشنامه ها