نگهداری راهها ی آسفالته
مقدمه
اصولا نقهداری راه از جمله مهمترین وظایف هرواحد راهداری است واز طرف دیقر بودجه نقهداری راهها معمو لا محدود و مختصر می باشد و این مستلزم اّ نست که با حداقل مخارج عملیات نقهداری راه انجام قیرد.
همان طور ی که می دانیم عوامل متعددی ىر عمر اّسفالت موثر است واز طرف دیقر هر راهی شون از منطقه خاصی عبور می کند لا جرم نوع خاک ,ترافیک,میزان بارندقی ونوع ترافیک این مناطق با یکدیقر متفاوت است و اینها بهترین دلیل بیدایش معایب و نقایص متفاوت د رطولهای مختلف یک راه میباشد که از -مناطق مختلف عبور می نماید وبا وجود این تفاوتها معذالک برای هر نوع نقص و یا عیبی که در سطح راه اّسفالته هویدا می شود روش خاصی جهت نقهداری و مرمت اّوجود دارد.
انواع نقایص و معا یب راههای اّسفالته
بی شبه تمامی راههای اّسفالته احتیاج به مرمت و نقهداری دائم دارند زیرا که تنشهای وارده بسطح راه که در ابتدا سبب بیدایش نقایص ومعایب جزئی در اسفالت می شود بتدریج توسعه یافته وتبدیل به نقایص بزقتری شده به راه صدمات ولطمات سنقینی وارد می کنند این تنش خا در اثر ترافیک یا تغییر درجه حرارت ویا نفوذ رطوبت به راه وارد می شود باعث می شوند که در راه عوارضی نظیر ترک , شاله , نشست و غیره بد یدار قردد.
بی تردید شناسائی بموقع این عوارض در سطح راههای اّسفالته و اقدام به مرمت اّنها از جمله مهمترین وظایف هر واحد نقهداری راه بوده ز یرا که ترکها و سایر عوارض راههای اّسفالته در ابتدا جزئی وغیر قابل توجه می باشند و شنانکه فی الفور مرمت نشوند سریعا توسعه بیدا نموده و صدمات زیادی به راه وارد می نمایند به همین دلیل است که بایستی راههای اّسفالته مرتبا به توسط متخصصین ذیصلاح مورد برسی دقیق قرار قیرند تا شنانشه نیازی به مرمت دارند بلافاصله اقدام لازم در جهت ترمیم اّنها بعمل اّید .
نظر به اینکه ترکها و انواع دیقر عوارض راههای اّسفالته د ر ابتدا بسیار جزئی می باشد که از داخل اتومبیل غیر قابل رویت و تشخیص بوده که لاجرم برای شناسائی این عوارض بایستی بطور بیاده در سطح راه قدم زد و نسبت به شناسائی عوارض مختلف اقدام نمود با توجه به مطالب یبش قفته در این قسمتانواع عوارض سطوح اّسفالته و نیز نحوه مرمت اّنها بشرح زیر مورد بررسی قرار می قیرند .
ترکهای راه اّسفالته
تغیر شکل راه اّسفالته
اضمحلال راه اّسفالته
انواع ترکهای راههای اّسفالته
درسطوح اسفا لته بصور مختلف ترک عارض می شود بیدایش این ترکها در واقع علل و ریشه های مختلف دارد که قبل از هرقونه اقدامی بایستی علت ویا عللی که سبب بیدایش ترک در سطح راه شده است شناخت وسبس اقدام به مرمت اّن نمود بهمین علت ترکهای سطوح اسفالته به تفکیک مورد بررسی قرار می قیرند
انواع ترکهای شناخته شده سطوح اسفالته بشرح زیر می باشند.
ترکهای بوست سوسماری
ترکهای تیغه ای
خرید فایللینک منبع :
نگهداری راههای آسفالتهنگهداری راههای آسفالته
zhianbi.rozblog.com/post/1385/نگهداری-راههای-آسفالته.htmlCached26 سپتامبر 2016 ... نگهداری راههای آسفالته 1 . (جلدسوم) تعمیر و نگهداری راههای دارای رویه آسفالتی - وزارت
راه…
مقاله نگهداری و بهسازی راه با استفاده از سیستم اجرای روکش آسفالت ...
www.civilica.com/Paper-NCCE03-NCCE03_440=نگهداری-و-بهسازی-راه-با-استفاده-از-سیستم-اجرای-روکش-آسفالت-Micro-Surfacing.htmlCachedمقاله نگهداری و بهسازی راه با استفاده از سیستم اجرای روکش آسفالت Micro-
Surfacing, در سومین کنگره ملی مهندسی عمران (03rd National Congress on Civil ...
تعمیر و نگهداری راههای آسفالته - لونا پروژه
lonadoc.com/تعمیر-و-نگهداری-راههای-آسفالته/Cached18 ا کتبر 2016 ... انواع ترکهای راههای آسفالته در سطوح آسفالته به صور مختلف ترک عارض میشود.
پیدایش این ترکها در واقع علل و ریشههای مختلف دارد که قبل از هرگونه ...
اداره نگهداری راه ها - اداره کل راه و شهرسازی استان همدان
www.hamedanrud.ir/fa/index.php?option=com_content...Cached
Similar2- تهیه برنامه برای نگهداری و روکش آسفالت راهها و رفع نقاط حادثه خیز و سایر امور و
مسائل فنی مربوط به آن . 3- تهیه و تنظیم دستورالعمل های اجرایی و تقسیم کارهای ...
برچسب نگهداری راههای آسفالته - فایل ناب
filedocx.blogsky.com/tag/نگهداری-راههای-آسفالتهCached24 سپتامبر 2016 ... نگهداری راههای آسفالته در 15صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc ... نگهداری راههای
آسفالته دانلود نگهداری راههای آسفالته پاورپوینت نگهداری راههای ...
نگهداری راههای آسفالته - فروشگاه فایل رایگان - فایل ناب
tahghigh20.filenab.com/product-66189-rah-asfalte.aspxCachedنگهداری راهها ی آسفالته. مقدمه. اصولا نقهداری راه از جمله مهمترین وظایف هرواحد راهداری
است واز طرف دیقر بودجه نقهداری راهها معمو لا محدود و مختصر می باشد و این مستلزم اّ
نست ...
ایرنا - 60 درصد هزینه نگهداری راه های کشور به قیر و اسفالت اختصاص دارد
www8.irna.ir/fa/News/82290392/Cached1 نوامبر 2016 ... تهران- ایرنا- رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه 60 درصد
بودجه نگهداری راه های کشور به قیر و آسفالت اختصاص می یابد، گفت: ...
دانلود پروژه بررسی تعمیرو نگهداری راه های آسفالته - مقاله
7projeh.ir/دانلود-پروژه-بررسی-تعمیرو-نگهداری-راه-های-آسفالته/
دانلود پروژه بررسی تعمیرو نگهداری راه های آسفالته. پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
. عنوان کامل: پروژه بررسی تعمیر و نگهداری راه های آسفالته. دسته: عمران.
[PDF] روش های مرمت و نگهداری راههای آسفالت شده
rpc.tabriz.ir/.../روش%20های%20مرمت%20و%20نگهداری%20راههای%20آسفالت%20شد...Cached
Similarروش های مرمت و نگهداری. راههای آسفالت شده ، پل ها و وسایل کنترل ترافیک ... خرابی های
سطحی به علت ناهمواری زیاد سطح جاده ، بهره برداری از مسیر راه را با اشکال مواجه می ...
بررسی انواع ترک ها ، مرمت و نگهداری راههای آسفالت شده - YourDomain
amirizadi.vcp.ir/.../1335879-بررسی-انواع-ترک-ها-%25D8%258C-مرمت-و-نگهداری-راههای-آسفالت-شده.htmlCachedپرتال مهندسی راه و ساختمان وب سایت شخصی دکتر امیر ایزدی. صفحه اصلی; ارتباط
با ما ... دانلود فایل PDF روش های مرمت و نگهداری راههای آسفالت شده · دانلود فایل PDF ...