پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

مدیریت دانش

مدیریت دانش

چکیده

دانش در سازمانهای امروزی بعنوان یکی از عوامل کلیدی موفقیت سازمان ها تلقی می گردد.

به همین جهت مدیریت دانش موجود در سازمانها از اهمیت ویژه ای برخوردار گردیده است،در همین راستا مباحث مرتبط با مدیریت دانش و بکارگیری مناسب آن در سازمان ها،سوالاتی متعدد در ذهن اندیشمندان این حوزه بوجود آورده است.از آنجا که یکی از مهمترین عوامل موفقیت مدیریت دانش،وجود ساختار سازمانی مناسب، سازگار با مدیریت دانش میباشد.

مبحث ساختار سازمان سازگار با مدیریت دانش که بتواند استراتژی های کسب و کار و مدیریت دانش را همزمان پوشش دهد از اهمیتی دوچندان برخوردار گردیده است.استراتژی های مدیریت دانش در سازمان با توجه به تمرکز آن بر نوآوری و کارآیی در سازمان،نیازمند به ساختارهای سازمانی متفاوت است.بطور کلی دو نوع استراتژی برای مدیریت دانش در سازمان ها مورد توجه است که تحت عنوان استراتژی کدگذاری دانش واستراتژی شخصی سازی از آنها یاد می گردد.

استراتژی کدگذاری دانش با هدف افزایش کارآیی در سازمان وتمرکز به فرآیندها واستراتژی شخصی سازی با هدف نوآوری و تمرکز به افراد در سازمان،مستلزم ساختارهای سازمانی ویژه خود می باشند تا بتوانند از اثر بخشی لازم برخوردار گردند.در این تحقیق علاوه بر این به موارد مهمی چون چرخه مدیریت دانش،اجزای سیستم مدیریت دانش،سیستم مدیریت دانشkms،مدل های مدیریت دانش،پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان،دانش آفرینی،نقش مدیریت دانش در تحقیق حرکت استراتژیک سازمان،رویکرد های پیش نیاز جهت اجرای مدیریت دانش،بازارهای پویای دانش،اهمیت و جایگاه مشاوران در اجرای مدیریت دانش آینده مدیریت بحث به میان آمده است.روش تحقیق مورد استفاده در این پژوهش از نوع توصیفی و ابزار گردآوری اطلاعات،مطالعات کتاب خانه ای و فیش برداری می باشد و نهایتاً نتیجه ای از مطالعات بدست آمد این بود که کاربرد مدیریت دانش در سازمان ها آثاری چون صرفه جویی و کارآیی،ایجاد فرصت های جدید،تغییر و نوآوری، بکارگیری بهتر نیروی انسانی ،سرعت فرآیندها و تدام برای سازمان ها خواهد داشت همچنین باعث هوشمند عمل کردن آنها و پی بردن به ارزش وجودی دانش در پیشرو اهدافشان خواهد شد.

فهرست مطالب

عنوان صفحه

فصل اول کلیات 1

1-1مقدمه 2

1-2 بیان مساله

1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق

فصل دوم ادبیات تحقیق

2-1 تعریف دانش

2-2 تعریف مدیریت دانش

2-3 اصول مدیریت دانش

2-4 مفاهیم اساسی مدیریت دانش سازمانی

2-4-1 ریشه ها و عوامل پیدایش مدیریت دانش

2-4-2 مزیت پایدار مدیریت دانش

2-4-3 داده، اطلاعات و دانش

2-5 سطوح دانش

2-6 صورت های دانش

2-6-1 بعد اول-تکامل دانش ضمنی در سازمان ها

2-6-2 بعد دوم-حیات بخشی به دانش ضمنی

2-6-3 بعد سوم- انتقال دانش ضمنی

2-7 سلسله مراتب دانش

2-7-1 هرم دانش

2-7-2 فرا دانش

2-7-3 منابع دانش

2-7-4 چرخه دانش

2-8 چارچوب مدیریت دانش

2-9 استراتژی مدیریت دانش

2-9-1 استراتژی کد گذاری دانش

2-9-2 استراتژی شخصی سازی

2-9-3 انتخاب استراتژی صحیح

2-10 چرخه مدیریت دانش kms

2-11 اجزای سیستم مدیریت دانش

2-12 سیستم مدیریت دانش kms

2-13 مدل های مدیریت دانش

2-14 پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان

2-15 دانش آفرینی

2-15-1 ساز و کارهای دانش آفرینی

2-15-2 حرکت بسوی ساز مان های یادگیرنده،یاددهنده و مربی

2-16 نقش مدیریت دانش در تحقیق حرکت استراتژیک سازمان

2-17 رویکرد های پیش نیاز جهت اجرای مدیریت دانش

2-17-1 مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع

2-17-2 مدیریت دانش و مهندسی مجدد

2-18 بازارهای پویای دانش

2-18-1 کاستی های بازار

2-18-2 روش های ایجاد بازارهای دانش کارآمد

2-18-3 مزایای بازار دانش

2-18-4 مدل مفهومی بازار دانش

2-19 جایگاه مشاوران در اجرای مدیریت دانش

2-20 آینده مدیریت دانش

2-20-1 منابع مدیریت دانش

2-20-2 نظام های مدیریت دانش

2-20-3 نسل های مدیریت دانش

2-20-4 ناکامی مدیریت دانش در سازمان ها

فصل سوم روش تحقیق

فصل چهارم نتیجه گیری



خرید فایل



لینک منبع :مدیریت دانش

مدیریت دانش - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/مدیریت_دانش‎Cached Similarمدیریت دانش، مدیریت دانایی یا مدیریت اندوخته‌های علمی (به انگلیسی: Knowledge management - KM ) به معنای در دسترس قرار دادن نظام‌مند اطلاعات و اندوخته‌های علمی ... ‎۱ واژه‌گزینی - ‎۲ مدیریت دانش و خدمت مرجع - ‎۳ تعاریف گوناگون - ‎۴ مفهوم مدیریت دانشمدیریت دانش چیست - پایگاه علمی-پژوهشی پارس مدیر www.parsmodir.com/db/theory/km.php‎Cachedمفهوم مدیریت دانش:سازمان‌ها به منظور استفاده از دانش باید به سرعت در فعالیت‌های مربوط به مدیریت دانش‌ موازنه ایجاد کنند. [PDF] ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ - سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران www.nlai.ir/files/pdf/Publication/KM.pdf‎Cached Similarﻋﻨﺎﺻﺮ اﺳﺎﺳﻲ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ. ﻧﻘﺶ داﻧﺶ در ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ. ﻧﻘﺶ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ در ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ. ﻧﻘﺶ ﺗﻜﻨﻮﻟﻮژی اﻃﻼﻋﺎت در ﻣﺪﻳﺮ. ﻳﺖ داﻧﺶ. ﮔﺮاﻳﺶ ﻫﺎی ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ. ﺑﺮﺧﻲ ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﻮﺛﺮ در اﻳﺠﺎد و اﺟﺮای اﺳﺘﺮاﺗﮋی ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ... مدیریت دانش چیست؟ - سایت فکرنو fekreno.org/articlefekreno/arfek575.htm‎Cached:از اواخر دهه 90، مدیریت دانش به عنوان روش نوین مدیریتی، بحث داغ متون مدیریت و دیگر حوزه‌های وابسته بود. این روش، در واقع تکامل دیگر روش‌های مدیریتی است، نه چیزی ... [PDF] ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ bazneshastegi.tehran.ir/Portals/0/Document/modiriyate-danesh-pnu.pdf‎Similarﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ. ﺗﺎﻟﻴﻒ. ﺗﺎﻟﻴﻒ : : دﻛﺘﺮ. ﺳﻴ ﺪ. ﻋﻠﻲ اﻛﺒﺮ اﺣﻤﺪی. دﻛﺘﺮ. ﺳﻴ ﺪ. ﻋﻠﻲ اﻛﺒﺮ اﺣﻤﺪی. ﻋﻠﻲ ﺻﺎﻟﺤﻲ. Page 2. ﻓﻬﺮﺳﺖ ﻣﻄﺎﻟﺐ. ﻋﻨﻮان. ﺻﻔﺤﻪ. ﻓﺼﻞ اول. : ﻛﻠﻴﺎت. و ﻣﻔﺎﻫﻴﻢ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ. 2. ﻣﻘﺪﻣﻪ. [DOC] مدیریت دانش, تعاریف و مفاهیم behsazi.irantvto.ir/.../126_526_knowledge%20management.doc‎Cached Similarمدیریت دانش، رویکرد کلیدی در حل مشکلات تجاری نظیر رقابت پذیری، کاهش سهم بازار، پارادکس بهره وری، اطلاعات اضافی و نیاز برای خلاقیت در مواجهه با شرکت های ... Images for مدیریت دانش [PDF] ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ داﻧﺶ incubator.tafreshu.ac.ir/Files/53/Content/مدیریت%20دانش.pdf‎Cachedﻣﻌﺮﻓﯽ اﺟﻤﺎﻟﯽ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ داﻧﺶ. ﻣﻘﺪﻣﻪ. ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺗﺎﻛﻨﻮﻥ ﺩﻭ ﺩﻭﺭﻩ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﻱ ﺭﺍ ﭘﺸﺖ ﺳﺮ ﮔﺬﺍﺷ. ﺘﻪ ﺍﺳﺖ . ﺯﻣﺎﻧﻲ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩ ﺑﺸﺮﻱ ﻣﺒﺘﻨﻲ ﺑﺮ ﻛﺸﺎﻭﺭﺯﻱ ﺑـﻮﺩ . ﭘﺲ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺑﺎ ﺍﺑﺰﺍﺭﮔﺮﺍﻳﻲ ﻭ ﺁﺷﻨﺎﻳﻲ ﺑﺎ ﺍﻋﺠﺎﺯﻱ ﻛﻪ ﻋﻠﻮﻡ ﻣﻜﺎﻧﻴﻚ ﻭ ﺳﭙﺲ ﺑﺮﻕ ﺍﻳﺠﺎﺩ ... سایت تخصصی مدیریت دانش kmsw.persianblog.ir/‎Cached Similarتوسعه دانشی / Vahid Eslami, Knowledge Management Special Weblog: Since 2009. مدیریت دانش - پایگاه مقالات علمی مدیریت system.parsiblog.com/Archive41241.htm‎Cached Similar31 آگوست 2014 ... چکیده: شبکه دانش یکی از راهکارهای مدیریت دانش محسوب می شود که منطق ایجاد آن، ایجاد اثرات هم افزایی از طریق ترکیب موثر پایگاه های دانش شرکتهای ...