پاورپوینت مدیریت بازار و بازاریـابی
تعاریف بازار یابی
بازار یابی یعنی انجام فعالیتهائی مثل خرید و فروش کالا، حمل و نقل و انبار کردن.
بازاریابی به مجموعه ای از فعالیتهای بازرگانی اطلاق می شودکه، جریان کالاها و خدمات را از تولید کننده تا مصرف کننده یا استفاده کننده نهائی آن هدایت می کند.
بازار یابی عبارتست از فرایندی که طی آن افراد و گروهها از طریق تولید و مبادله کالا و فایده با دیگران ، خواسته ها ونیازهای خود را تامین می کنند.
تعریف بازار یابی دربازرگانی پیشرفته به معنی طیف وسیعی از فعالیتهای تحقیقاتی ، طراحی، تدارکات ، تولید ، بیمه ، کنترل کیفیت ، انبارداری وآماده سازی برای مصرف،تعیین قیمت ، تعیین عوامل فروش ، شناسائی مشتری ، بسته بندی ، فروش و خدمات پس از فروش است؛ بطوریکه توزیع وانتقال کالا به مصرف کنندگان دور و نزدیک را تسهیل نماید.
تعریف تحقیقات بازاریابی
تحقیقات بازار یابی،روشی است عینی و سیستماتیک به منظور توسعه و ایجاد
(جمع آوری ،طبقه بندی،تجزیه و تحلیل) اطلاعات برای فرایند تصمیم گیری
مدیران بازار یابی .
تحقیقات بازار یابی از دیدگاه مالهاترا عبارتست از : شناخت ،جمع آوری و تجزیه
وتحلیل نظام یافته و عینی اطلاعات به منظور کمک به مدیریت در تصمیم گیریهای
مربوط به شناسائی ، حل مسائل و شناخت فرصتها در بازاریابی .
تحقیقات از نظر آقایان کاتلر و آرمسترانگ عبارتست از : عاملی که از طریق ارائه
اطلاعات به بازار یاب ،بین مصرف کننده ،مشتری و جامعه ارتباط ایجاد می کند.
انواع تحقیقات بازاریابی
الف: تحقیقات اکتشافی
این نوع تحقیقات به منظور کشف وآگاهی و بصیرت پیدا کردن نسبت به موضوع
مورد مطالعه بکار گرفته می شود.
روشهای انجام این نوع تحقیقات عبارتند از :
1- گفتگو با متخصصین امر 2- بررسیهای مقدماتی
3- مطالعات موردی 4- تجزیه و تحلیل اطلاعات قبلی نسبتا مرتبط
5- انجام تحقیقات کیفی با استفاده از نمونه های کوچک و داده های بدون ساختار
ب: تحقیقات قطعی
تحقیقات قطعی، خود به دو نوع تحقیقات توصیفی و علی ( علت و معلولی )
تقسیم می شود.
تحقیقات توصیفی : همانطور که از نام این نوع تحقیقات مشخص است در
پژوهشهای توصیفی ،محقق بدنبال توصیف مسایل است.
محققان در این مطالعات از روشهای زیر بهره می گیرند:
*روش مشاهده * روش شبیه سازی * مطالعه بوسیله پرسشنامه
* تشکیل جلسات متعدد با افرادی مثل متخصصان ، مشتریان و نظایر آنها
تحقیقات علی (علت و معلولی ): از این نوع تحقیقات زمانی استفاده میشود
که محقق قصد داشته باشد به وجود رابطه علت و معلولی بین دو متغیر دست یابد.
خرید فایللینک منبع :
پاورپوینت مدیریت بازار و بازاریـابیپاورپوینت مدیریت بازار و بازاریـابی - فایل ناب
radyab.filenab.com/product-67037-bazaryabi.aspxCachedپاورپوینت مدیریت بازار و بازاریـابی. تعاریف بازار یابی. بازار یابی یعنی انجام
فعالیتهائی مثل خرید و فروش کالا، حمل و نقل و انبار کردن. بازاریابی به مجموعه ای از ...
دانلود پاورپوینت مدیــریت بازار و بازاریـابی - فایل تک
filetak.blogsky.com/1395/07/11/post-32324/Cached2 ا کتبر 2016 ... •بازار یابی یعنی انجام فعالیتهائی مثل خرید و فروش کالا، حمل و نقل و انبار کردن. •
بازاریابی به مجموعه ای از فعالیتهای بازرگانی اطلاق می شودکه، ...
پاورپوینت بازاریابی و مدیریت بازار - مادسیج
madsg.com/پاورپوینت-بازاریابی-و-مدیریت-بازار/Cached
Similar6 آوریل 2013 ... بازاریابی به عنوان یک فرآیند مدیریتی-اجتماعی تعریف می شود که به وسیله آن افراد
و گروهها از طریق تولید و مبادله کالا و خدمات با یکدیگر به ...
دانلود پاورپوینت بازاریابی و مدیریت بازار (PPT, PPTX)
www.bargozideha.com/.../4wmu2s5u-دانلود-پاورپوینت-بازاریابی-و-مدیریت-بازار-PPT-PPTXCachedWord-64.png. دانلود پاورپوینت بازاریابی و مدیریت بازار. دسته: بازرگانی و
اقتصاد. فهرست مطالب. فصل اول مفاهیم مدیریت بازار تعریف بازاریابی و مدیریت
بازار
دانلود پاورپوینت مدیریت بازار و بازاریابی | فروشگاه فروش فایل
faridfile.ir/?p=298557Cached2 نوامبر 2016 ... دانلود پاورپوینت مدیریت بازار و بازاریابی. •بازار یابی یعنی انجام فعالیتهائی
مثل خرید و فروش کالا، حمل و نقل و انبار کردن. •بازاریابی به مجموعه ...
[PPT] بازاریابی و مدیریت بازار
www.ssu.ac.ir/cms/.../user.../3006-bazariabi-darmodirit-bazar.pptxCached
Similarکتابهای الکترنیکی (پی دی اف و پاورپوینت) خود را برای ما بفرستید و در جشنواره
بهترین ... بازاریابی را تعریف کرده و فرایند مدیریت بازاریابی را توصیف نماید.
دانلود رایگان جزوه پاورپوینت بازاریابی و مدیریت بازار - پروژه ها
www.prozheha.ir/9431/دانلود-رایگان-جزوه-پاورپوینت-بازاریاCached
Similarبازاریابی و مدیریت بازار یکی از شاخصهای مهم دانش مدیریت است که وظیفه اصلی آن
شناخت نیازها و خواسته های انسانی و رفع آنها از طریق فرایند مبادله منابع می باشد.
[PPT] بازاریابی و مدیریت بازار - حسن الوداری.ppt
mohammadsadeghi65.persiangig.com/.../بازاریابی%20و%20مدیریت%20بازار%20-%20حسن%20الوداری.pptCached
Similarنام درس : بازاریابی و مدیریت بازار. تعداد واحد : 3 واحد نظری. نام منبع درس : کتاب
بازاریابی و مدیریت بازار. مؤلف : حسن الوداری. تهیه کننده اسلایدها : حسن الوداری.
دانلود پاورپوینت : درس بازاریابی و مدیریت بازار (3)
www.e-modiran.com/.../t:دانلود_پاورپوینت_درس_بازاریابی_و_مدیریت_بازار_(3)Cached
Similarپاورپوینت درس بازاریابی و مدیریت بازار | مرجع علوم مدیریت ایران : سایت دانلود
مقاله، پرسشنامه پایان نامه، پاورپوینت، جزوه، تحقیق و پروژه های علمی درباره مدیریت.
وبلاگ یک مهندس... - دانلود جزوه پاورپوینت بازاریابی و مدیریت بازار
spowpowerplant.blogfa.com/.../دانلود-جزوه-پاورپوینت-بازاریابی-و-مدیریت-بازارCached
Similarبرای دانلود جزوه پاورپوینت 300 اسلایدی بازاریابی و مدیریت بازار حسن الوداری
تهیه شده توسط دکتر میرزا حسن حسینی با فرمت پاورپوینت PPT به لینک زیر
مراجعه ...