پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

نگاهى به تفاوت سنسورهاى CCD و CMOS

نگاهى به تفاوت سنسورهاى CCD و CMOS

همانطور که در گذشته خواندید، تفاوت اساسى دوربین هاى دیجیتال با دوربین هاى اپتیکال (فیلمى) در آن بود که دوربین هاى دیجیتال فاقد فیلم بودند. این دوربین ها حاوى یک سنسور بودند که نور را به بارهاى الکتریکى تبدیل مى کردند.

ابعاد سنسورهاى تصویرى از ابعاد فیلم کوچک تر است. براى مثال ابعاد هر فریم از یک فیلم ۱۳۵ معمولى ۲۴ میلیمتر در ۳۶ میلیمتر است. اما سنسورى که براى ایجاد یک تصویر ۳/۱ مگاپیکسل استفاده مى شود حدوداً ۵ میلیمتر در ۷ میلیمتر است.

سنسورهاى تصویرى انواع مختلفى دارند. سنسور تصویرى که توسط اکثر دوربین هاى دیجیتال استفاده مى شود از نوع CCD (Charge Coupled Device) است. برخى دیگر از دوربین ها از سنسور CMOS (Complementary Metal Oxide Semiconductor) استفاده مى کنند. اگرچه سنسورهاى CMOS به زودى گسترش مى یابند و استفاده از آنها در دوربین هاى دیجیتال رایج تر مى شود، اما هیچگاه نمى توانند جاى سنسورهاى CCD را بگیرند.

هر سنسور CCD مجموعه اى از دیودهاى حساس به نور کوچک است که فوتون (نور) را به الکترون (بار الکتریکى) تبدیل مى کند. این دیودها که فتوسایت نامیده مى شوند، به نور حساس هستند. هر اندازه نور شدیدترى به یک فتوسایت تابیده شود، بار الکتریکى بیشترى در آن فتوسایت القاء مى شود.

word: نوع فایل

سایز: 49.7 KB

تعداد صفحه:15



خرید فایل



لینک منبع :نگاهى به تفاوت سنسورهاى CCD و CMOS

نگاهى به تفاوت سنسورهاى CCD و CMOS - فروشگاه آرین - فایل ناب aryan.filenab.com/product-67254-bargh.aspx‎Cachedقیمت فایل فقط 4,000 تومان. خرید. نگاهى به تفاوت سنسورهاى CCD و CMOS. همانطور که در گذشته خواندید، تفاوت اساسى دوربین هاى دیجیتال با دوربین هاى اپتیکال ... مقاله نگاهى به تفاوت سنسورهاى CCD و CMOS sigmadlkad.ir/gib6hq/‎Cachedمقاله نگاهى به تفاوت سنسورهاى CCD و CMOS. بخشهایی از متن: همانطور که در گذشته خوانده اید، تفاوت اساسى دوربین هاى دیجیتال با دوربین هاى اپتیکال (فیلمى) در آن ... نگاهى به تفاوت سنسورهاى CCD و CMOS – پایگاه ثبت مشاغل سرویس ... ads.servicebartar.ir/?p=80520‎Cached5 نوامبر 2016 ... نگاهى به تفاوت سنسورهاى CCD و CMOS. ۱۵ صفحه در قالب word. همانطور که می دانید، تفاوت اساسى دوربین هاى دیجیتال با دوربین هاى اپتیکال ... نگاهى به تفاوت سنسورهاى CCD و CMOS – | کافه پروژه cafeproje.com/product/ba7b70ac8e21e2f396b28ade918a6755fed5ef0d/ نگاهى به تفاوت سنسورهاى CCD و CMOS همانطور که در گذشته خواندید، تفاوت اساسى دوربین هاى دیجیتال با دوربین هاى اپتیکال (فیلمى) در آن بود که دوربین هاى ... دانلود مقاله نگاهى به تفاوت سنسورهاى CCD و CMOS www.deriksaz.com/product.aspx?p_id=5475‎Cached7 جولای 2014 ... نگاهى به تفاوت سنسورهاى CCD و CMOSبه صورت فایل ورد و قابل ویرایش 19 صفحه همانطور که در گذشته خواندید، تفاوت اساسى دوربین هاى دیجیتال ... نگاهى-به-تفاوت-سنسورهاى-ccd-و-cmos sell.sellu.ir/tag-نگاهى-به-تفاوت-سنسورهاى-CCD-و-CMOS.aspx‎Cachedمحصولاتی که دارای عبارت 'نگاهى-به-تفاوت-سنسورهاى-ccd-و-cmos' هستند. مقاله نگاهى به تفاوت سنسورهاى CCD و CMOS · مقاله نگاهى به تفاوت سنسورهاى CCD و ... دانلود تحقیق نگاهى به تفاوت سنسورهاى CCD و CMOS - پژوهش 3 pazhohesh3.ir/دانلود-تحقیق-نگاهى-به-تفاوت-سنسورهاى-ccd/‎Cached22 ا کتبر 2016 ... تعداد صفحات : ۲۰ صفحه – قالب بندی : word نگاهى به تفاوت سنسورهاى CCD و CMOS همانطور که در گذشته خواندید، تفاوت اساسى دوربین هاى دیجیتال ... دانلود تحقیق نگاهى به تفاوت سنسورهاى CCD و CMOS - پژوهش 3 pazhohesh3.ir/دانلود-تحقیق-نگاهى-به-تفاوت-سنسورهاى-ccd-2/‎Cached... نانو بر معادلات انرژی · مقاله در مورد تاثیر کارآیی سازمان و مدیریت برتحول اقتصادی · خانه / فنی و مهندسی / دانلود تحقیق نگاهى به تفاوت سنسورهاى CCD و CMOS ... دانلود تحقیق نگاهى به تفاوت سنسورهاى CCD و CMOS - گالری هفت galleryhaft.ir/دانلود-تحقیق-نگاهى-به-تفاوت-سنسورهاى-ccd/‎Cached22 ا کتبر 2016 ... تعداد صفحات : ۲۰ صفحه – قالب بندی : word نگاهى به تفاوت سنسورهاى CCD و CMOS همانطور که در گذشته خواندید، تفاوت اساسى دوربین هاى دیجیتال ... دانلود فایل ( مقاله نگاهى به تفاوت سنسورهاى CCD و CMOS) – فایل و ... www.newfilestant.ir/paper9327.html‎Cached22 ا کتبر 2016 ... دانلود فایل ( مقاله نگاهى به تفاوت سنسورهاى CCD و CMOS). از حضور شما عزیزان در سایت بسیار خوشحالیم و آرزو داریم محصولات ما رضایت شما را ...