پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

تحقیق نصب سنسور

نصب سنسور

6.1 مقدمه

سنسورهای pH صنعتی را می¬توان در خطوط لوله فرایند نصب نمود، درون مخزن یا حوضه آبگیر غوطه¬ور ساخت، یا درون یک نمونه ریز آبه قرار داد. در یک ریز آبه، بخشی از مایع فرایند به طور پیوسته¬ای از فرایند اصلی جدا شده و به سمت سنسور pH هدایت می¬گردد. زمانی که دما و فشار مایع فرایند از درجه¬بندی مجاز سنسور فراتر می¬رود، سیستم¬های ریز آبه موردنیاز می¬باشند. پیش از رسیدن نمونه به سنسور، آن را سرد کرده و فشار را کاهش می¬دهند. در یک ریز آبه، می¬توان نمونه را به فرایند بازگرداند و یا به فاضلاب تخلیه نمود. سنسورهای قابل استرداد، که می¬توان بدون متوقف نمودن سیستم آن¬ها را از خطوط لوله فرایند جدا نمود، نیز محبوبیت دارند.

6.2 ایمنی

مخاطراتی ایمنی در ارتباط با سنسورهای pH نصب شده در جریانات فرایند وجود دارد. اگر دما و یا فشار مایع از درجه¬بندی مجاز سنسور فراتر رود، سنسور عمل نخواهد کرد، و درنتیجه مایع از اطراف سنسور به بیرون نشت خواهد نمود. مخاطرات ویژه¬ای نیز وجود دارند که مربوط به سنسورهای قابل استرداد هستند. برای پرهیز از هرگونه حادثه، همواره از دستورالعمل¬های سازنده برای قرار دادن و جدا نمودن سنسورها پیروی کنید. هیچ¬گاه، جز در حالتی که شرایط فرایند با مشخصات و ملزومات سازنده در انطباق باشد، اقدام به جداسازی سنسور ننمائید. همچنین، سنسورهای قابل استرداد را تنها در محل¬هایی نصب کنید که دسترسی به آن¬ها آسان است و فرد جداکننده¬ی سنسور، اتکا و وضعیت مناسبی دارد.

6.3 کاربردهای شناوری و تعبیه

اندکی اندیشه هنگام طراحی یک سیستم اندازه¬گیری pH سری (in-line) می¬تواند مانع از بسیاری از مشکلات آتی گردد.

1. اگر یک سنسور pH بایستی مستقیماً درون یک لوله قرار داده شود، محلی را انتخاب نمائید که همواره پر از مایع است. در صورتی که چنین کاری مقدور نیست، به این نکته توجه کنید که سنسور تا کجا وارد لوله می¬شود. اگر ارتفاع مایع متغیر است، ممکن است سنسور کاملاً در درون مایع قرار نگیرد. کاملاً غوطه¬ور نبودن سنسور بلافاصله آشکار نمی¬گردد. بسیاری از الکترودهای pH صنعتی، سنسورهای ترکیبی هستند. بنابراین مادامی که فیلم مایع مسیری هادی میان غشای شیشه¬ای و اتصال مرجه ایجاد می¬نماید، سنسور یک مقدار خوانده شده را تولید می¬کند. البته، این مقدار خوانده شده، برابر با pH فیلم، و نه مایع فرایند، است. اگر فیلم مایع خشک گردد، سنسور دیگر قادر به عمل کردن نخواهد بود. آنالیزگرهای pH دارای ویژگی¬های تشخیصی سنسور، در این نقطه امپدانس شیشه و مرجع بالایی را تولید می¬کنند. امپدانس بالا را می¬توان ناشی از یک سنسور خشک و یا یک عمل نکردن حقیقی دانست.

word: نوع فایل

سایز:10.4 KB

تعداد صفحه:10



خرید فایل



لینک منبع :تحقیق نصب سنسور

دانلود تحقیق نصب سنسور و نگهداری سیستمهای اندازه گیری pH | بانک ... phdtez.ir/دانلود-تحقیق-نصب-سنسور-و-نگهداری-سیستم/‎Cached8 نوامبر 2016 ... تحقیق نصب سنسور و نگهداری سیستمهای اندازه گیری pH در 12 صفحه با فرمت ورد به همراه فایل انگلیسی، دارای بخش های زیر می باشد: نصب سنسور ... دانلود تحقیق نصب سنسور و نگهداری سیستمهای اندازه گیری pH – Stu ... stu.0f0.in/دانلود-تحقیق-نصب-سنسور-و-نگهداری-سیستم/‎Cached7 نوامبر 2016 ... تحقیق نصب سنسور و نگهداری سیستمهای اندازه گیری pH در 12 صفحه با فرمت ورد به همراه فایل انگلیسی، دارای بخش های زیر می باشد: نصب سنسور ... دانلود تحقیق نصب سنسور و نگهداری سیستمهای اندازه گیری pH – File ... https://file.0f0.in/دانلود-تحقیق-نصب-سنسور-و-نگهداری-سیستم/‎Cached7 نوامبر 2016 ... تحقیق نصب سنسور و نگهداری سیستمهای اندازه گیری pH در 12 صفحه با فرمت ورد به همراه فایل انگلیسی، دارای بخش های زیر می باشد: نصب سنسور ... تحقیق نصب سنسور tosshop.ir/product-67260-bargh.aspx‎Cachedدانلود تحقیق نصب سنسور تحقیق نصب سنسور دانلودنصب سنسور نصب سنسور ایمنی کاربردهای شناوری و تعبیه تحقیق جزوه مقاله پایان نامه پروژه دانلود تحقیق ... دانلود تحقیق نصب سنسور mastanehinline.filenab.com/card.aspx?productid=67260‎Cachedتکمیل فرم خرید. نام فایل. تحقیق نصب سنسور. قیمت, 3,000 تومان. نام, *. نام خانوادگی, *. ایمیل, * نامعتبر. موبایل, *. دانلود > تحقیق در مورد ترجمه و متن نصب سنسور - دانلود مقاله mag-iran.com/تحقیق-در-مورد-ترجمه-و-متن-نصب-سنسور.htm‎Cached۱ مقدمه سنسورهای pH صنعتی را می¬توان در خطوط لوله فرایند نصب نمود، درون مخزن یا حوضه آبگیر غوطه¬ور ساخت، یا درون یک نمونه ریز آبه قرار داد. در یک ریز آبه، بخشی ... مقاله - سنسور - MyBBIran.com community.mybbiran.com/thread-18133.html‎Cachedدر این سنسورها بخش فرستنده و گیرنده در کنار یکدیگر در داخل یک کیس نصب می شوند. در سنسور نوری یک طرفه نور مدوله شده توسط فرستنده به طور ... دانلود تحقیق نصب سنسور و نگهداری سیستمهای اندازه گیری pH khandehsara.ir/.../پزشک-تبریزی-به-دست-داشتن-در-قتل-همسر-و-مادربزرگش-اعتراف-کرد‎Cachedتحقیق نصب سنسور و نگهداری سیستمهای اندازه گیری pH در 12 صفحه با فرمت ورد به همراه فایل انگلیسی، دارای بخش های زیر می باشد: نصب سنسور مقدمه ایمنی ... دانلود مقاله درباره سنسور های القایی رشته برق و الکترویک www.dlbartar.com/مقاله-درباره-سنسور-های-القایی/‎Cached Similar10 سپتامبر 2015 ... مقاله ای از رشته برق و الکترونیک درباره سنسور های القایی را برای شما دوستان ... سویچهای القایی سنسورهای بدون تماس هستند. ... آموزش نصب و دانلود. دانلود تحقیق در مورد سنسور | دانلود تحقیق و مقاله fileman.cloudsite.ir/دانلود-تحقیق-در-مورد-سنسور/‎Cached1 آگوست 2016 ... مدارات الکترونیک – دانلود مقاله و تحقیقی در مورد سنسورها .... موضوع مقاله : ابزار مورد نیاز نصب سنسور فشار گردآوری : عاطفه هدایت نژاد کارشناس تیم ...