پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پیشینه و مبانی نظری کیفیت خدمات

پیشینه و مبانی نظری کیفیت خدمات

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

علی رغم تأثیر کیفیت بر عملکرد سازمان و تأثیرات آن بر ادبیات مدیریت و بازاریابی توافق کمی درباره معنای این مفهوم وجود دارد.

کیفیت به شکل­های مختلف تعریف شده است از جمله کیفیت از نوع برتری؛ ارزش؛ تطابق با ویژگی­ها؛ تطابق با نیازمندی­ها؛ سازگاری با استفاده؛ پرهیز از زیان؛ برآوردن انتظارات مشتریان (قلی­پور و همکاران ، 1379).

پذیرفتن یک تعریف به عنوان تنها تعریف جامع و مانع احتمالا گمراه کننده خواهد بود، زیرا یک تعریف گسترده، مثل برآوردن انتظارات مشتریان، برای عملیاتی شدن دچار مشکل خواهد شد و تعاریف محدودتر، مانند " تطابق با ویژگی­ها "، به اندازه کافی برای غلبه بر پیچیدگی­ها و پر ­مایگی مفهوم جامع نیستند.

اگر چه تعاریف مختلفی از کیفیت در ادبیات پیشنهاد شده است، دو تعریف " تطابق با ویژگی­ها " و " برآوردن انتظارات مشتریان " به صورت گسترده مورد استفاده قرار گرفته­اند.

" تطابق با ویژگی­ها " نوعا برای ارزیابی کیفیت محصولات به کار برده میشود و " برآوردن انتظارات مشتریان " نوعا برای ارزیابی کیفیت خدمات به کار برده میشود. درک مسیر تکامل این دو تعریف غالب، پیش نیاز درک این موضوع است که چرا اجزا هر دو تعریف باید برای تعریف کیفیت ستاده یک سازمان در نظر گرفته شوند (منصوری و یاوری ، 1382).

2-7-1 کیفیت " تطابق با ویژگی­هاست "

تعریفی از کیفیت که به صورت خیلی گسترده در طول قرن 20 مطرح شده، " تطابق با ویژگی­ها " است. همچنین این تعریف در طول سده­های 1800 و 1900 به علت احتیاج به اجزا قابل معاوضه برای تولید انبوه، غالب بوده است. اگر اجزا با ویژگی­ها تطابق نداشته باشند، آنها قابل معاوضه نخواهند بود و کالا­ها در مقیاس انبوه تولید نخواهند شد. مقاله­ای که شی ­وارت[1] (1950) در رابطه با کنترل اقتصادی کیفیت کالا­ها ارائه داد، مبنایی را برای بسیاری از اصول کیفیت که امروزه نیز استفاده می­شود فراهم نمود. هدف وی ایجاد روش­هایی برای سنجش مسائل در ارتباط با کیفیت و بهبود کیفیت با حداقل هزینه بود.

با وجود این هدف، نگرش غالب آن زمان در رابطه با کیفیت به عنوان معیار خوب بودن، برای اهداف عملی و تجربی خیلی مهم بود. به عبارت دیگر کیفیت ذهنی (کیفی) مهم بود ولی استانداردها فقط برای کیفیت عینی (کمی) می­توانستند ایجاد شوند و عملکرد تحت شرایط کیفیت عینی می­توانست سنجیده شود.

بنابراین ابتدا باید خواسته های مصرف کننده به ویژگی­های فیزیکی محصول تبدیل شوند؛ سپس روش­ها و وسایلی برای دستیابی به محصول که ویژگی­های آن بر اساس خواسته­های مصرف کننده مشخص شده است، انتخاب شوند.

این نیازمندی­ها منجر به ایجاد و استفاده از نمودار­های کنترل فرایند و نمونه گیری آماری شد.

شی­وارت و سایر محققان پیشرو کیفیت (1950) از تعریف کیفیت به عنوان " تطابق با ویژگی­ها " دفاع کردند، آنها اصرار داشتند که خواسته­ها و انتظارات مصرف کنندگان در هنگام ایجاد ویژگی­های محصولی که باید ساخته شود، در نظر گرفته می­شود.


[1] Shewhart



خرید فایل



لینک منبع :پیشینه و مبانی نظری کیفیت خدمات

پیشینه و مبانی نظری کیفیت خدمات - سایت پروژه - فایل ناب prozga.filenab.com/product-67717-RVANSHEVASI.aspx‎Cachedپیشینه و مبانی نظری کیفیت خدمات. توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش). همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت ... مبانی نظری کیفیت خدمات (پیشینه و فصل دو پایان نامه) - آی آر بلاگر new-file.rzb.irbloger.xyz/post589778.html‎Cachedمبانی نظری پایان نامه ارشد در مورد کیفیت خدمات. در 41 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc. توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری ... مبانی نظری و پیشینه کیفیت خدمات مجتمع های آموزشی shameparvan.ruzfa.ir/post/2857‎Cachedشما به صفحه اختصاصی مبانی نظری و پیشینه کیفیت خدمات مجتمع های آموزشی وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه ادامه مطلب کلیک کنید. کاربران گرامی ... مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع کیفیت خدمات مجتمع های آموزشی lono.sellu.ir/product-64265-مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-با-موضوع-کیفیت-خدمات-مجت.aspx‎Cachedقیمت فایل فقط 27,000 تومان. خرید. مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع کیفیت خدمات مجتمع های آموزشی. در 29صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc. توضیحات: ... خرید فایل( مبانی نظری و پیشینه کیفیت خدمات مجتمع های آموزشی ... www.novinmgali.ir/?p=5651‎Cached10 نوامبر 2016 ... با سلام،محصول دانلودی +{{مبانی نظری و پیشینه کیفیت خدمات مجتمع های آموزشی}}+ آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد.با کلیک روی دکمه ادامه مطلب به ... پیشینه تحقیق کیفیت خدمات :: پایان نامه مبانی نظری کیفیت خدمات ... servqual.blog.ir/tag/پیشینه%20تحقیق%20کیفیت%20خدمات‎Cached۱ مطلب با کلمه‌ی کلیدی «پیشینه تحقیق کیفیت خدمات» ثبت شده است - پایان نامه مدیریت. مبانی نظری و پیشینه پژوهش درباره کیفیت خدمات الکترونیک :: مقاله ... https://viyaretakallom.blog.ir/.../مبانی%20نظری%20و%20پیشینه%20پژوهش%20درباره%20کیفی...‎Cached30 ا کتبر 2016 ... مبانی نظری و پیشینه پژوهش در باره ی کیفیت خدمات الکترونیک. توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش). مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت خدمات الکترونیک goldooonjadooei.rozblog.com/.../مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-کیفیت-خدمات-الکترونیک.html‎Cached17 نوامبر 2016 ... مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت خدمات الکترونیک دسته: مدیریت بازدید: 1 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 38 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: ... مبانی نظری و پیشینه کیفیت خدمات مجتمع های آموزشی - فروشگاه ... foroshgahfile.parsiblog.com/.../مبانی+نظری+و+پیشینه+کیفیت+خدمات+مجتمع+های+آموزشی/‎Cached23 نوامبر 2016 ... قسمتی از مبانی نظری متغیر: کیفیت خدمات مجتمع های آموزشی. کیفیتومولفه های آن. تعاریف کیفیت: - مونتگمری کیفیت را این گونه تعریف می ... مبانی نظری کیفیت خدمات - فروشگاه آنلاین وارش تحقیق- کیفیت خدمات vareshtahghigh.ir/مبانی-نظری-کیفیت-خدمات/‎Cached5 روز پیش ... مبانی نظری کیفیت خدمات نوع فایل: word تعداد صفحات : 39 صفحه توضیحات : فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)