پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پیشینه ومبانی نظری تحقیق نگرش به تبلیغات اینترنتی

پیشینه ومبانی نظری تحقیق نگرش به تبلیغات اینترنتی

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع : دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

——————————————————————————

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

واژه اتیدیود[1]، معادل فارسی متعددی همچون طرز تلقی، وجهه نظر، بازخورد، وضع روانی، ایستار، گرایش و نگرش دارد. ولی اکنون اصطلاح نگرش قبول عام یافته و به صورت­های مختلف نیز تعریف شده است (ترکان و کجباف، 1387). نگرش یک سازه فرضی است، زیرا به صورت مستقیم قابل مشاهده نیست بلکه بیشتر با اظهارات کلامی و رفتاری همراه است (آذربایجانی و همکاران، 1385).

نگرش عبارت است از یک حالت عاطفی مثبت یا منفی نسبت به یک موضوع. یکی از مبتکران نظریه نگرش نوین[2]، ال ال ترستون[3] اعتقاد دارد که نگرش میزان انفعال یا احساس موافق یا مخالف نسبت به یک محرک است. نگرش ها احساسات عاطفی هستند که مردم پیرامون پدیده ها دارند (مون و مینور[4]، 1388). در تعریف دیگر، توجه به عناصر نگرش نیز مبذول شده است: ترکیب شناخت­ها، احساس­ها و آمادگی برای عمل نسبت به یک چیز معینی، نگرش شخص نسبت به یک موضوع اجتماعی است. نگرش، عبارت است از سازمان­دهی بلندمدت فرآیندهای انگیزشی، احساسی، ادراکی و شناختی با توجه به برخی جنبه­های محیطی که فرد در آن قرار گرفته است (آذربایجانی و همکاران، 1385).

در راستای بررسی رفتار مصرف­کننده، نگرش را می­توان بدین صورت تعریف کرد: تمایل ارزیاب­گرانه یک مصرف­کننده در جهت یا مخالف هر عنصر در محدوده بازار وی، نگرش او را تشکیل می­دهد. به عبارتی نگرش، عبارت است از یک روش نسبتا ثابت در فکر، احساس و رفتار نسبت به افراد، گروه ها و موضوع­های اجتماعی یا قدری وسیع­تر، هر گونه حادثه­ای در محیط فرد (همان منبع).

در یک نتیجه گیری کلی می­توان گفت، نگرش یک مفهوم چند بعدی شامل عناصر شناختی، عاطفی و رفتاری است که نحوه رفتار افراد را تعیین می­کند و هر نگرشی دارای موضوع خاصی است که این موضوع می­تواند افراد، اشیا، رویدادها و حتی خود فرد باشد. نگرش، احتمالا شاخص­ترین و ضروری­ترین مفهوم در روانشناسی اجتماعی است (گاورونسکی[5]، 2007).

نگرش­ها، از تعیین­کننده­های مهم رفتارند. نگرش، جز مهمی از موفقیت یا شکست استراتژی بازاریابی اینترنتی را تشکیل می­دهد. انتخاب خرید افراد، از عوامل عمده همچون نگرش، باورها و عوامل روان شناختی تاثیر می­پذیرد. آنها در مرکز فرآیند رفتار خریداران قرار گرفته­اند و ابزارهایی هستند که افراد از آن به عنوان شناسایی احساسات خود و تجزیه و تحلیل اطلاعات استفاده می­نمایند. غالبا نگرشها بر رفتار و نگرش­های دیگر ما تاثیر می­گذارند و نحوه پردازش اطلاعات مربوط به نگرش را نیز تعیین می­نمایند (کریمی و صفاری نیا،1384).

رابطه بین احساسات و اعمال در یک زمینه وسیعتر جای دارد. نگرش­ها یک عامل تعیین­کننده رفتار اجتماعی می باشند اما تعیین­کننده­های دیگری نیز وجود دارند. این محدودیت­ها براساس تئوری فیشن باین (1980) تحت عنوان عکس العمل معقول[6] شکل گرفته که آجزن[7] (1991) آن را گسترش داد و نظریه رفتار برنامه­ریزی شده نامید. مطابق تئوری عکس العمل معقول[8]، نگرش شخص به یک موضوع تابعی از عقاید فرد در مورد موضوع است. به علاوه، این نظریه بیان می­نماید که تمایلات رفتاری، فعالیت­های رفتاری خاصی را ایفا می­کنند که به خوبی می­توانند به وسیله نگرش­ها و قاعده ذهنی، نسبت به آن اقدامات قابل پیش بینی باشند (پیکت[9]، 2007).

نظریه رفتار برنامه­ریزی شده، معتقد است که نگرش­ها بر رفتار، براساس یک تصمیم داوطلبانه که در طی فرآیندی محدود می­شوند، تاثیر می­گذارند. ابتدا اینکه رفتار کمتر از نگرش­های کلی و بیشتر از نگرش­های خاص نسبت به یک رفتار خاص متاثر خواهد شد. دوم اینکه، رفتار تنها به وسیله نگرش­ها متاثر نمی­شوند، بلکه به وسیله هنجارهای ذهنی یا باورهای ما درباره آنچه دیگران فکر می­کنند و ما باید انجام دهیم نیز متاثر می­شوند. سوم اینکه، نگرش­ها، رفتار ما را تنها هنگامی که ما آنها را ادراک می­کنیم و تحت کنترل خودمان درمی­آوریم، برمی­انگیزاند. چهارم اینکه، اگر چه نگرش­ها همراه با ایده­های ذهنی و کنترل ادراکی سهم در انجام رفتار دارند، مردم غالبا نمی­توانند بر اساس قصد خود رفتار نمایند (برهم و کاسین[10]، 1993).

در حقیقت، این رویکرد کلی در رابطه با نگرش و رفتار در یک زمینه وسیعتر به طور موفقیت آمیزی کاربرد داشته است. در شرایطی که نگرش­ها و هنجارها هر دو در رابطه با رفتار مثبت باشند قصد به رفتار، در جهت معینی زیاد خواهد بود. اما در صورتی که نگرش­ها و هنجارها در تضاد باشند، قدرت نسبی آنها می­تواند تعیین کننده مقاصد بعدی و رفتار متعاقب آن باشد (کریمی و صفاری نیا، 1384).

نگرش یک بخش مرکزی از فردیت انسان است. نگرش، یک حالت روانی و عصبی آمادگی است که از طریق تجربه سازمان یافته و تاثیری هدایتی یا پویا بر پاسخ­های فرد، در برابر کلیه اشیا یا محیط­هایی که به آن مربوط می­شود دارد. نگرش، نظامی بادوام است که شامل یک عنصر شناختی، یک عنصر احساسی و یک تمایل به عمل است (کریمی، 1389).

نگرش به عنوان یک احساس مثبت یا منفی فرد در جریان یک رفتار خاص تعریف می شود. در واقع اعتقاد بر این است که نگرش پیش بینی کننده بهتری در سنجش تمایلات و رفتار مربوط به اینترنت در مقایسه با سایر ابزارها می باشد. بخشی از اهمیت نگرش ناشی از آن است که صاحب نظران، مطالعه نگرش را برای درک رفتار اجتماعی، حیاتی می دانند. بخش دیگری از این اهمیت مبتنی بر این فرض است که نگرش­ها تعیین کننده رفتارها هستند و این فرض به طور ضمنی، دلالت بر این امر دارد که با تغییر دادن نگرش­های افراد، می­توان رفتارهای آنها را تغییر داد. به علاوه با افزایش نگرش­های شخص در مورد چیزها، احتیاج او به تفکر و اخذ تصمیم­گیری تازه، کم می­شود و رفتار او نسبت به آن چیزها عادی، قالبی، مشخص و قابل پیش­بینی می­گردد و در نتیجه زندگی اجتماعی او آسان می شود (ترکان و کجباف، 1387).


[1]. Attitude

[2]. Modern attitude measurement

[3]. L.L.Thurstone

[4]. Mowen and Minor

[5]. Gawronski

[6]. Reasoned action

[7]. Ajzen

[8]. Responed action

[9]. Pickett

[10]. Brehm & Kassin



خرید فایل



لینک منبع :پیشینه ومبانی نظری تحقیق نگرش به تبلیغات اینترنتی

پیشینه ومبانی نظری تحقیق نگرش به تبلیغات اینترنتی - فایل ناب nika.filenab.com/product-67765-RVANSHEVASI.aspx‎Cachedدسته: علوم انسانی بازدید: 1 بار فرمت فایل: docx حجم فایل: 38 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 42. پیشینه ومبانی نظری تحقیق نگرش به تبلیغات اینترنتی ... پیشینه ومبانی نظری تحقیق نگرش به تبلیغات اینترنتی proje202020.rozblog.com/.../پیشینه-ومبانی-نظری-تحقیق-نگرش-به-تبلیغات-اینترنتی.html‎Cached3 نوامبر 2016 ... پیشینه ومبانی نظری تحقیق نگرش به تبلیغات اینترنتی دسته: علوم انسانی بازدید: 1 بارفرمت فایل: docx حجم فایل: 38 کیلوبایت تعداد ... مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-نگرش--به-تبلیغات-اینترنتی p30file.sidonline.ir/tag-مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-نگرش--به-تبلیغات-اینترنتی.aspx‎Cachedپی سی فایل جهت دانلود آسان مقالات و پرو‍ژه های دانشگاهی و علمی طراحی شده است. ... مبانی نظری و پیشینه تحقیق نگرش به تبلیغات اینترنتی. مبانی نظری و پیشینه ... مبانی نظری و پیشینه تحقیق پاسخ رفتاری به تبلیغات اینترنتی archive.sidonline.ir/product-17167-RVANSHEVASI.aspx‎Cachedمبانی نظری و پیشینه تحقیق پاسخ رفتاری به تبلیغات اینترنتی مبانی نظری ... انتظار میرود که نگرش مثبت مصرفکنندگان به تبلیغات، به یادآوری برند نشان داده ... دانلود مقاله پیشینه تحقیق و مبانی نظری نگرش به تبلیغات اینترنتی www.iranpajohesh.com/مبانی-نظری.../9347-دانلود-مقاله-پیشینه-تحقیق-و-مبانی-نظری-نگرش-به-تبلیغات-اینترنتی.html‎Cachedدانلود مقاله پیشینه تحقیق و مبانی نظری نگرش به تبلیغات اینترنتی: تحقیق زیر درباره نگرش به تبلیغات اینترنتی می باشد. و فهرست مطالب آن عبارت است از: ... دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق نگرش به تبلیغات اینترنتی 4nab-bs.refblogs.ir/page-1872231.html‎Cached15 نوامبر 2016 ... مبانی نظری و پیشینه تحقیق نگرش به تبلیغات این. ... تحویل رایگان به سراسر ایران | پرداخت هزینه درب منزل پس از تحویل کالا لینک خرید عینک ... پروپوزال حمایت از طرف ضعیف قرارداد در قراردادهای پیش فروش آپارتمان ... net.tebyan.net/mastanehonline/posts.html/1753855‎Cachedقیمت 9000 تومان توضیحات دانلود پیشینه و مبانی نظری تحقیق مدرسه انزوای اجتماعی ... توضیحات دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق نگرش به تبلیغات اینترنتی ... [PDF] ﻓﺼﻞ ﺩﻭﻡ ﻱ ﻣﺒﺎﻧﻲ ﻧﻈﺮﻱ ﻭ ﭘﻴﺸﻴﻨﻪ ﭘﮋﻭﻫﺶ www.iausdj.ac.ir/research/DocLib14/.../PDF/فصل%20دوم.pdf‎Cached Similarﻣﺒﺎﻧﻲ ﻧﻈﺮﻱ ﻭ ﭘﻴﺸﻴﻨﻪ. ﻱ. ﭘﮋﻭﻫﺶ. Page 2. ﻓﺼﻞ ﺩﻭﻡ: ﺍﺩﺑﻴﺎﺕ ﻭ ﻣﺒﺎﻧﻲ ﻧﻈﺮﻱ ﭘﮋﻭﻫﺶ. 2-1. ﻣ. ﻘ. ﺪﻣﻪ. ﺗﺎ ﺑﻪ ﺣﺎﻝ ﺗﻨﻬﺎ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺕ ﺍﻧﺪﻛﻲ ﺍﺛﺮ ﻣﺤﺮﻙ ﺯﻳﺮ ﺁﺳﺘﺎﻧﻪ ﺍﻱ ﻧﺎﻡ ﻳﻚ ﺑﺮﻧﺪ ﻳﺎ ﻳﻚ ﻣﻘﻮﻟﻪ/ﮔﺮﻭﻩ ﺧﺎﺹ ﺭﺍ ﻣﻮﺭﺩ ﺑﺮﺭﺳﻲ ﻗﺮﺍﺭ .... ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺍﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﺧﺎﺭﺟﻲ ﻳﺎ ﺩﺍﺧﻠﻲ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺗﺒﻠﻴﻐﺎﺕ ﻳﺎ ﺑﻠﻮﻍ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻛﻨﺪ. .... ﺑﻪ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﻧﮕﺮﺵ .... ﺍﻳﻨﺘﺮﻧﺖ. ﻭ. ﺍﺑﺰﺍﺭﻫﺎﻱ. ﺩﻳﮕﺮ. ﻣﻲ. ﺷﻮﺩ . ﺑﺎﻳﺪ ﺍﺯ ﭘﻴﺸﺮﻓﺖ ﻫﺎﻱ ﻓﻨﺎﻭﺭﻱ ﺗﺸﻜﺮ ﻛﺮﺩ، ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﻛﻨﻮﻧﻲ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺍﺯ ﻣﺠﺮﺍﻱ ﺭﺳﺎﻧﻪ ... [DOC] فایل پایان نامه - دانشگاه صدا و سیما iribu.ac.ir/sitepics/gallery/104802160413.docx‎Cached Similarضرورت و اهمیت هر تحقیقی از دو جنبه نظری و کاربردی می‌تواند مطرح باشد. ... شناسایی ابعاد و مولفه‌های خلاقیت; دستیابی به اصول برنامه سازی خلاق در رادیو ... ها، شبکه های اینترنتی و ماهواره‌ای رادیو یکی از اصلی‌ترین وسایل ارتباط جمعی است. ... برای پیشینه تحقیق، که به منظور دستیابی به مطالعات و تحقیقات انجام شده در زمینه خلاقیت ... مبانی نظری و پیشینه پژوهش درباره ی عدالت سازمانی :: مقاله ادبیات ... https://viyaretakallom.blog.ir/.../مبانی%20نظری%20و%20پیشینه%20پژوهش%20درباره%20ی%20...‎Cachedتوضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) .... هنگامی که افراد نگرش مثبتی را نسبت به کار، مدیریت، واحد و یا کل سازمانی را که در ...