آموزش
فهرست مطالب
فصل اول.. 5
طرح تحقیق.. 5
مقدمه. 6
طرح موضوع و بیان مسأله. 7
اهداف تحقیق.. 10
هدفهای ویژه: 11
سؤالهای تحقیق.. 11
سؤال کلی: 11
سؤالهای ویژه: 11
اهمیت و ضرورت پژوهش.... 12
تعریف واژهها و متغیرها 13
فصل دوم. 16
ادبیات پژوهش.... 16
مقدمه. 17
کلیاتی در زمینة آموزش.... 18
تعریف آموزش.... 18
مزایای آموزش.... 19
دلایل منطقی برای آموزش.... 21
- منحصر به فرد بودن هر موقعیت.. 21
- تغییرات شغلی.. 21
- قوانین و مقررات دولت.. 22
اهداف آموزش.... 22
ضرورت آموزش کارکنان.. 23
انواع آموزش.... 23
- آموزش قبل از خدمت.. 24
- آموزش بدو ورود. 24
- آموزش ضمن خدمت.. 24
مشکلات آموزش.... 24
مفهوم نیاز. 26
1. نیاز به عنوان یک خواست یا ترجیح.. 27
2. نیاز به عنوان نوعی عیب و نقصان.. 27
3. نیاز به عنوان فاصله بین وضع مطلوب و وضع موجود. 27
جمعبندی تعاریف ارائه شده دربارة نیاز. 28
طبقهبندی نیازها 29
نیاز آموزشی.. 33
منابع نیازهای آموزشی.. 34
نیازسنجی آموزشی.. 34
اهداف نیازسنجی.. 36
اصول نیازسنجی.. 40
انواع نیازسنجی.. 44
الگوهای نیازسنجی آموزشی.. 46
الگوی پی. دی. کا(P.D.K) 47
الگوی نیازسنجی جهانی.. 48
الگوی نیازسنجی هوستون.. 48
الگوی کلاین.. 49
الگوی بورتون و مریل.. 49
الگوی نیازسنجی در سطح مدارس متوسطه. 49
الگوی نیازسنجی اتحادیه نظام آموزشی.. 50
الگوی تحلیل وظیفه. 50
مدل سه بعدی: کافمن، کوریگان و جانسون.. 50
الگوی نیازسنجی آموزشی کارکنان در سطح منطقه آموزشی.. 51
فنون نیازسنجی آموزشی.. 52
آموزش و پرورش و اهداف آن.. 60
مدیریت مدارس.... 63
الف. وظایف پرورشی – آموزشی.. 64
پیشینة تحقیق.. 66
جمعبندی: 74
فصل سوم. 76
روش تحقیق.. 76
مقدمه. 77
روش تحقیق.. 77
جامعه مورد مطالعه. 77
نمونه و روش نمونهگیری.. 78
ابزار گردآوری اطلاعات.. 78
اعتبار سنجی ابزار تحقیق.. 78
شیوة تجزیه و تحلیل اطلاعات.. 79
فصل چهارم. 80
تجزیه و تحلیل اطلاعات.. 80
مقدمه. 81
توصیف آماری نمونه مورد تحقیق به تفکیک مدرک تحصیلی، منطقه آموزشی و جنسیت 84
جدول 4-1. توزیع مدیران به تفکیک مدرک تحصیلی، منطقه آموزشی و جنسیت.. 84
جدول 4-2. درصد توزیع مدیران براساس مدرک تحصیلی.. 84
جدول4-3. درصد توزیع مدیران براساس مناطق آموزشی کرج. 85
جدول4-4.درصد توزیع مدیران براساس جنسیت.. 85
توصیف آماری پاسخهای به دست آمده در زمینة سؤال پژوهشی شماره 1.. 85
جدول 4-5. فراوانی و درصد پاسخهای داده شده به گویههای شماره 1 الی 5.. 85
توصیف آماری پاسخهای به دست آمده در زمینة سؤال پژوهشی شماره 2.. 87
جدول 4-6. فراوانی و درصد پاسخهای داده شده به گویههای شماره 6 الی 10.. 87
توصیف آماری پاسخهای به دست آمده در زمینة سؤال پژوهشی شماره 3.. 89
جدول 4-7. فراوانی و درصد پاسخهای داده شده به گویههای شماره 11الی 15.. 89
توصیف آماری پاسخهای به دست آمده در زمینة سؤال پژوهشی شماره 4.. 91
توصیف آماری پاسخهای به دست آمده در زمینه سؤال پژوهشی شماره 5.. 93
جدول 4-9. فراوانی و درصد پاسخهای داده شده به گویههای شماره 120الی 23.. 93
توصیف آماری پاسخهای به دست آمده در زمینة سؤال پژوهشی شماره 6.. 96
جدول 4-10. فراوانی و درصد پاسخهای داده شده به گویههای شماره 24 الی 28.. 96
اولویتبندی نیازهای آموزشی.. 98
اولویتبندی نیازهای آموزشی در زمینه برنامهریزی درسی: 98
اولویتبندی نیازهای آموزشی در زمینة امور دانشآموزان.. 100
اولویتبندی نیازهای آموزشی در زمینه امور کارکنان آموزشی.. 100
اولویتبندی نیازهای آموزشی در زمینة ارتباط مدرسه و جامعه. 101
اولویتبندی نیازهای آموزشی در زمینة تجهیزات و تسهیلات.. 102
اولویتبندی نیازهای آموزشی در زمینة اداری و مالی.. 104
میانگین پاسخ به هر یک از سؤالهای تحقیق.. 104
جدول 4-17 میانگین پاسخ به هر یک از سؤالهای تحقیق.. 106
نمودار 4-1. نمایش دیداری میانگین متغیرها 107
مقایسة میانگین سؤالهای تحقیق.. 108
جدول 4-18. سطوح معنیداری بهدستآمده از آزمون یک نمونهای Kolmogorov-Smirnov. 108
جدول 4-19. مقایسة میانگین سؤال اول تحقیق با پنج سؤال دیگر تحقیق.. 108
جدول 4-20. مقایسة میانگین سؤال دوم تحقیق با سؤالهای سوم، چهارم، پنجم و ششم 109
جدول 4-21. مقایسة میانگین سؤال سوم تحقیق با سؤالهای چهارم، پنجم و ششم. 109
جدول 4-22. مقایسة میانگین سؤال چهارم با پنجم و چهارم با ششم و پنجم با ششم 110
مقایسة نیازهای آموزشی مدیران دبیرستانهای عادی دولتی شهرستان کرج با تأکید بر جنسیت، مناطق آموزشی و مدرک تحصیلی. 111
جدول 4-23. نیازهای آموزشی مدیران دبیرستانهای عادی دولتی شهرستان کرج با تأکید برجنسیت 112
جدول 4-24. نیازهای آموزشی مدیران دبیرستانهای عادی دولتی شهرستان کرج با تأکید بر مناطق آموزشی.. 113
جدول 4-25. نیازهای آموزشی مدیران دبیرستانهای عادی دولتی شهرستان کرج با تأکید مدارک تحصیلی.. 116
فصل پنجم. 118
نتیجهگیری و پیشنهادات.. 118
مقدمه. 119
بحث و نتیجهگیری.. 119
محدودیتها 136
پیشنهادها 136
منابع. 137