پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

بررسی نقش رسانه ها در تعلیم و تربیت

شرح مختصر:

رسانه های مکتوب مانند کتب و مجلات و روزنامه ها بعد از اختراع صنعت چاپ و خط پا به عرصه وجود نهادند و با گذشت زمان وسعت آنها رو به افزایش نهاده است . این رسانه ها ابتدا در جهان اسلام با کیفیت هر چه بیشتر و بهتر ظهور کرد ولی متاسفانه باگذشت زمان از کیفیت آنها کاسته شده است ولی همین رسانه ها در جهان غرب و اروپا از غنای علمی برخوردار است که نشأت گرفته از کتب معتبر در اسلام است.

با پیشرفت علم و تکنولوژی ، رسانه ها نیز گسترش یافته و از کیفیت زیادی برخوردار شده است. بعد از رسانه ها ی مکتوب ، در طول یکی دو قرن گذشته رسانه های جدیدی همچون تلفن و ضبط صوت و گرامافون و برخی رسانه های آموزشی دیگر همچون اسلاید پا به عرصه ی وجود نهاده است.

بعد از رسانه های فوق رسانه هایی همچون تلویزیون و رادیو و سینما ابتدا در جهان غرب و اروپا به وجود آمد که امروزدر طول نزدیک به یک قرن در سراسر دنیا ، این رسانه ها بعنوان مهمترین رسانه و مهمترین رسانه در تعلیم و تربیت مطرح بوده و هستند.

علم و صنعت همچنان در حال پیشرفت است که همراه آن دستاورد های مهمی در ظهور برخی دیگر از رسانه بوجود آورده است که می توان به ظهور اینترنت و ماهواره و کامپیوتر و نقش و کاربرد بسیار مهم آن دردنیای امروز اشاره نمود.

فهرست مطالب

فصل اول : کلیات

چکیده.2

مقدمه 3

1-1بیان مسئله……………………………………………………….. ..4

1-2اهمیت پژوهش………………..……………………………………….5

1-3اهداف پژوهش. ………………………………………………………..6

1-4سوالات پژوهش………………………………………………………. 8

1-5تعریف مفاهیم……………………………………………………………8

1-6تعریف رسانه هاو انواع رسانه ها. ………………………………………….9

1-7مقایسه رسانه های ارتباط جمعی بایکدیگر در ارتباط با مخاطبان ……………….10

1-8تعاریف مختلف ازرسانه های آموزشی توسط دانشمندان………………………. 10

1-9رسانه های ارتباط جمعی وجامعه…………………………………………..11

1-10رسانه های ارتباط جمعی و قشر بندی اجتماعی و توسعه فرهنگی………………12

1-11توزیع رسانه های ارتباط جمعی در جهان…………………………………..14

1-12رسانه های ارتباط جمعی…………………………………………………15.

1-13انواع رسانه های ارتباط جمعی به روش دیگر………………………………..15

1-14ارتباط جمعی یا عمومی…………………………………………………..15

فصل دوم:

2-1تاریخچه رسانه ها……………………………………………………….18

2-2پیدایش سینما،رادیو و تلویزیون………………………………………….20

2-3تاریخچه پیدایش روزنامه ها...............................................................27

2-4سینما ،پیدایی و نظور آن...................................................................34

2-5تئاتر و مخاطبان.............................................................................37

2-6تئاتر در شرق................................................................................38

2-7تئاتر در قبل از اسلام........................................................................39

2-8تئاتر پس از اسلام............................................................................40

2-9پژوهش در ارتباطات.....................................................................45

2-10صدا و سیما و تعلیم و تربیت............................................................57

2-11نقش رسانه های ملی در کشور های همسایه ایران...................................59

2-12نقش رسانه های غرب در تعلیم و تربیت...............................................61

2-13نقش رسانه های ملی در جهان...........................................................64

2-14خلاصه ای از رسانه های آموزشی در ایران و جهان.................................65

2-15تئوریهای وسایل ارتباط جمعی یا رسانه ها..............................................66

2-16مکتب مارکسیسم کلاسیک.................................................................67

2-17نظریه ی اقتصاد سیاسی رسانه ها.........................................................67

2-18مطالعات فرهنگی توده.....................................................................68

2-19مکتب فرانکفورت..........................................................................69

2-20نظریه های مربوط به مخاطبان رسانه ها:نظریه ی استحکام...........................69

2-21نظریه ی دو مرحله ای رسانه ها.........................................................70

2-22نظریه ی تزریقی رسانه ها....................................................................70

2-23نظریه ی برجسته سازی رسانه ها............................................................70

2-24نظریه ی نیاز جویی رسانه ها................................................................70

2-25نظریه ی وابستگی مخاطبان................................................................... 71

2-26نظریه ی موزاییکی رسانه ها....................................................................71

2-27نظریه ی سیستمی................................................................................71

2-28دیدگاههای پیشگامان رسانه ها................................................................. 74

2-29دیدگاه دیویدرایز من..............................................................................75

2-30دیدگاه مارشال مک لوهان......................................................................76

2-31وظایف رسانه ها................................................................................76

2-32نقش تفریحی رسانه ها.........................................................................77

2-33نقش های خبری رسانه ها.....................................................................77

2-34نقش های همگن سازی رسانه ها.............................................................78

2-35نقش آگاه سازی رسانه ها...................................................................... 78

2-36نقش تعلق اجتماعی رسانه ها.........................................................................78

2-37دیدگاه های افراطی رسانه ها...................................................................79

فصل سوم : روش تحقیق

فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها

4-1تلویزیون...........................................................................................84

4-2یونسکو و رادیو و تلویزیون....................................................................85

4-3نقش رادیو و تلویزیون در آموزش.............................................................86

4-4تاثیر تلویزیون بر خانواده .........................................................................87

4-5استفاده از تلویزیون در آموزش و پرورش.....................................................88

4-6نقش آموزشی تلویزیون.............................................................................89

4-7تحقیق یک ایرانی درباره رادیو و تلویزیون و نقش تربیتی آن ها............................91

4-8اینترنت(ویژگی ها ، کارکردها،مزایا)..............................................................92

4-9معایب اینترنت.........................................................................................94

4-10موقعیت ایران و ملل در حال توسعه در شبکه اینترنت......................................94

4-11نقش اینترنت در تعلیم و تربیت....................................................................95

4-12نقش اینترنت در دنیای نوجوانان.....................................................................98

4-13نقش تلفن همراه در تعلیم و تربیت..............................................................101

4-14تلفن همراه در مدارس ایران.......................................................................101

4-15فرهنگ سازی استفاده از تلفن همراه توسط آموزش و

پرورش................................................................................................103

4-16یادگیری از طریق تلفن همراه....................................................................106

4-17رویکرد های یادگیری مبتنی بر تلفن همراه..................................................107

4-18منظور از یادگیری تلفن همراه چیست؟.......................................................108

4-19از تلفن همراه چه چیزی میتوانیم یاد بگیریم؟................................................108

4-20برخی مزیت ها و محدودیت ها ی یادگیری تلفن همراه....................................109

4-21نتیجه گیری دربا ره تلفن همراه............................................................109

4-22ماهواره چیست؟..............................................................................111

4-23نحوه کار ماهواره ارتباطی.....................................................................111

4-24تاریخچه ، مزایا و معایب ماهواره...............................................................114

4-25موقعیت ایران و ملل در حال توسعه در استفاده از ماهواره...............................115

4-26آموزش از طریق ماهواره و تجربه های جهانی.............................................118

4-27توانایی کاربردآموزش از طریق ماهواره در کشور چین.................................119

4-28سینما و تئاتر و نقش تربیتی آن ها.............................................................119

4-29سینما و تلویزیون..............................................................................120

4-30سینما و تلویزیون دو پدیده متمایز...........................................................121

4-31سینما و تلویزیون در برابر یکدیگر(رقابت درونی).......................................121

4-32نقش تربیتی سینما..............................................................................122

4-33مذهب و سینما....................................................................................124

فصل پنجم

5-1نتیجه گیری......................................................................................126

5-2 پیشنهادات.......................................................................................129

5-3محدودیت های پژوهش.........................................................................129

5-4 خلاصه..........................................................................................129

5-5منابع و ماخذ.......................................................................................138

چکیده به زبان لاتین.................................................................................141



خرید فایل



لینک منبع :بررسی نقش رسانه ها در تعلیم و تربیت

بررسی نقش رسانه ها در تعلیم و تربیت - برترین فایل ها - فایل ناب projeha.filenab.com/product-50959-aa.aspx‎Cachedبررسی نقش رسانه ها در تعلیم و تربیت دسته: علوم تربیتی بازدید: 28 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 343 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 142. رسانه های مکتوب مانند ... تحقیق بررسی نقش رسانه ها در تعلیم و تربیت bankmaghaleh.ir/تحقیق-بررسی-نقش-رسانه-ها-در-تعلیم-و-تربی/‎Cached Similarکتب نیز بعد از رسانه ها قرار دارند. خصوصا کتب درسی در تعلیم و تربیت نقش مهمی دارند.کتاب با وجود گرانی کاغذ و عدم انگیزش برای مطالعه ، هنوز هم درصد بالایی از ... بررسی نقش رسانه ها در تعلیم و تربیت - دانلود مطالب علمی docs.blogsky.com/1395/05/22/post-27213/ 12 آگوست 2016 ... تحقیق بررسی نقش رسانه ها در تعلیم و تربیت bankmaghaleh.ir/تحقیق-بررسی- نقش-رسانه-ها-در-تعلیم-و-تربی/ Cached Similarکتب نیز بعد از ... تحقیق نقش رسانه ها در تعلیم و تربیت bankmaghale.ir/تحقیق-نقش-رسانه-ها-در-تعلیم-و-تربیت/‎Cached Similarتحقیق نقش رسانه ها در تعلیم و تربیت مربوطه به صورت فایل ورد word و قابل ویرایش ..... برخی بر آنیم تا ضمن معرفی وسایل ارتباطی در حیطه رسانه ها و بررسی اثرات ... دانلود پایان نامه بررسی نقش رسانه ها در تعلیم و تربیت - کتاب پیچ www.ketabpich.com/?product=دانلود-پایان...بررسی-نقش-رسانه-ها...‎Cachedنقش رسانه های غرب در تعلیم و تربیت نقش رسانه های ملی در جهان خلاصه ای از رسانه های آموزشی در ایران و جهان تئوری های وسایل ارتباط جمعی یا رسانه ها مکتب مارکسیسم ... پایان نامه بررسی نقش رسانه های جمعی در تعلیم و تربیت » پایان نامه ... payaname.com/.../1809-پایان-نامه-بررسی-نقش-رسانه-ها-در-تعلیم-و-تربیت.html‎Cached Similarپایان نامه بررسی نقش رسانه های جمعی در آموزش و پرورش (تعلیم و تربیت). چکیده: - رسانه های مکتوب مانند کتب و مجلات و روزنامه ها بعد از اختراع صنعت چاپ و خط پا به ... بررسی نقش رسانه ها در تربیت جوانان www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=934&articleID=449548‎Cached Similar12 ژوئن 2010 ... بررسی نقش رسانه ها در تربیت جوانان طلایه داران فرهنگ ؛ تعامل یا تقابل؟ ... و رسانه ها برای استحکام بخشیدن به فرایند تعلیم و تربیت و تعمیق آن ... مقاله نقش رسانه ها در تعلیم و تربیت - سیویلیکا www.civilica.com/Paper-ASMJ01-ASMJ01_0650=نقش-رسانه-ها-در-تعلیم-و-تربیت.html‎Cachedمقاله نقش رسانه ها در تعلیم و تربیت, در نخستین همایش ملی علوم تربیتی و روان شناسی (1ST ... بررسی رابطه فن آوری اطلاعات و ارتباطات با تفکرانتقادی دانشجویان ... بررسی نقش رسانه ها در تعلیم و تربیت filedl98.rozblog.com/بررسی-نقش-رسانه-ها-در-تعلیم-و-تربیت.html‎Cached15 نوامبر 2016 ... خرید آنلاین - بررسی نقش رسانه ها در تعلیم و تربیت,بررسی نقش رسانه ها در تربیت جوانان,بررسی نقش رسانه ها در تعلیم و تربیت,Images of ... بررسی نقش رسانه ها در تعلیم و تربیت - دانلود مقاله و پروژه - رز بلاگ ... maghalenab.rozblog.com/.../-بررسی-نقش-رسانه-ها-در-تعلیم-و-تربیت-.html‎Cachedبررسی نقش رسانه ها در تعلیم و تربیت دسته: علوم تربیتی بازدید: 4 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 343 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 142 رسانه های مکتوب مانند …, ...