تحقیق حاضر به ارزیابی اثر بخشی نظام آموزشی کاردانش رشته نقشه کشی ساختمان با تاکید بر عناصر نه گانه فرانسیس کلاین پرداخته است .تابه مطلوبیت وانسجام درونی هر یک از عناصربرنامه با یکدیگروهمچنین همراستایی هریک از اجزا برای تحقق اهداف آموزشی پی ببرد.در این تحقیق ابتدا به تعاریف وشکل گیری نظام آموزشی کاردانش ونظریه ها والگوهای برنامه درسی وپس از آن به ارزشیابی آموزشی ، که یکی از مهمترین مراحل برای تائید صحت اجرای برنامه می باشد پرداخته شده است تا به این نتیجه برسیم که اجرا برنامه درجهت مطلوب سرمایه گذاری قرارگرفته است، درغیراینصورت تعیین شود که نقاط ضعف برنامه چیست وچه گامهایی برای اصلاح آن باید صورت گیرد.
هدف دیگر تحقیق ، تعیین میزان مطلوبیت پذیرش دانش آموزان ، تعیین میزان بستر دانش افزایی مدرسین از طرف سازمان با توجه به اهداف برنامه می باشد.
تحقیق برای ارزیابی عناصر برنامه هشت سوال اصلی وبرای ارزیابی مطلوبیت پذیرفته شدگان رشته(دانش آموزان ) وارزیابی دانش افزایی مدرسین هرکدام یک سوال اصلی مطرح نموده و با 46 سوال فرعی با مقیاس چهار رتبه ای لیکرت درپرسشنامه محقق ساخته ، سنجیده شده است. روایی پرسشنامه توسط10 نفر از اساتیدرشته علوم تربیتی واعتبار آن پس از پاسخگویی پرسشنامه توسط 30 نفر از مدرسین رشته برابر با92/0 بدست آمده وتایید شده است ،پس ازجمع آوری پرسشنامه توسط مدرسین مناطق 19 گانه آموزش وپرورش که به صورت تصادفی انتخاب شده بودند، به بررسی داده ها پرداخته شده ونتایج ذیل حاصل گردیده است:
در تحلیل استنباطی ابتدا از آزمون x2 برای سنجش وابستگی هرگزینه سوال به سوال اصلی تحقیق پرداخته شده است .آنگاه احتمال انتخاب هر یک از4گزینه مساوی وبرابر 4/1 هر سوال مورد بررسی قرارگرفته است، نتایج آزمون x2 وابستگی هر یک از سوالات فرعی به سوالات پرسشنامه را تایید نموده است .
دررد یا پذیرش سوال ها از آزمون رتبه علامت ویلکاکسون استفاده شده است واین آزمون به دو صورت سوال ها را مورد بررسی قرارداده است :
- ارزیابی هر سوال نسبت به کل امتیاز پرسشنامه
- ارزیابی هر سوال نسبت به شاخص
در بررسی سوالات تحقیق با درصد اصمینان 95 نتایج ذیل حاصل گردید.
سوال 1: مواد آموزشی گنجانده شده در برنامه درسی براساس نیاز جامعه سنجش نشده است
سوال 2: ذی نفعان آموزشی ازاهداف این رشته آنگونه که تعریف شده رضایت ندارند
سوال 3: محتوای ارائه شده بافعالیتهای یادگیری و راهبردهای یاددهی - یادگیری مطابقت دارند
سوال 4: برنامه درسی تدوین شده با برنامه درسی اجرا شده مطابقت دارد
سوال 5: مواد آموزشی ، درجهت تحقق اهداف برنامه نمی باشد
سوال 6: ارزشیابی درجهت بهبود کیفیت یاددهی – یادگیری می باشد واز مطلوبیت برخوردارنیست
سوال 7: مطلوبیت تدریس این رشته ورضایت دانش آموختگان آن .تامین شده است
سوال 8: فضا وزمان اختصاص داده شده از مطلوبیت برخوردار است
سوال 9: معیار پذیرش دانش آموزان با اهداف نظام هماهنگی دارد
سوال 10: برای نیروهای آموزشی مطابق با نیاز رشته در جهت اهداف ،بستر دانش افزایی تامین نشده اس.
خرید فایللینک منبع :
ارزیابی اثر بخشی نظام آموزشی کاردانش رشته نقشه کشی ساختمان با تاکید بر عناصر نه گانه فرانسیس کلاینارزیابی اثر بخشی نظام آموزشی کاردانش رشته نقشه کشی ساختمان با ...
sellu.filenab.com/product-40423-mm.aspxCachedتحقیق حاضر به ارزیابی اثر بخشی نظام آموزشی کاردانش رشته نقشه کشی ساختمان
با تاکید بر عناصر نه گانه فرانسیس کلاین پرداخته است .تابه مطلوبیت وانسجام ...
ارزیابی اثر بخشی نظام آموزشی کاردانش رشته نقشه کشی ساختمان با ...
ganj.irandoc.ac.ir/articles/502042
این تحقیق با هدف ارزیابی اثر بخشی نظام آموزشی کاردانش رشته نقشه کشی ساختمان
با تاکید بر عناصر نه گانه فرانسیس کلاین تهیه وتدوین شده است که مطلوبیت ...
عناصر نه گانه فرانسیس کلاین - پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران
ganj.irandoc.ac.ir/dashboard?q=نقشهکش+ساختمان&topic_9=833791Similarاین تحقیق با هدف ارزیابی اثر بخشی نظام آموزشی کاردانش رشته نقشه کشی ساختمان
با تاکید بر عناصر نه گانه فرانسیس کلاین تهیه وتدوین شده است که مطلوبیت ...
ارزیابی اثربخشی نظام آموزشی کاردانش رشته نقشهکشی ساختمان با ...
www.virascience.com/thesis/502042/
چکیده: این تحقیق با هدف ارزیابی اثر بخشی نظام آموزشی کاردانش رشته نقشه کشی
ساختمان با تاکید بر عناصر نه گانه فرانسیس کلاین تهیه وتدوین شده است که ...
مقاله پژوهشی ارزیابی اثر بخشی نظام آموزشی کاردانش رشته نقشه کشی ...
weblog98.info/.../622523-مقاله-پژوهشی-ارزیابی-اثر-بخشی-نظام-اموزشی-کاردانش-رشته-نقشه-کشی-ساختمان-با-تاکید-بر-عناصر-نه-گانه.htm
6 ژوئن 2016 ... مقاله پژوهشی ارزیابی اثر بخشی نظام آموزشی کاردانش رشته نقشه کشی ساختمان با
تاکید بر عناصر نه گانه فرانسیس کلاین نرجس فروتن فرد ...
ارزیابی اثربخشی نظام آموزشی کاردانش رشته نقشهکشی ساختمان با ...
dl.nlai.ir/UI/a69accf7-22a2-4a19-a02a.../Catalogue.aspxCached... بر عناصر نهگانه فرانسیس کلاین. 4. بازدید. عنوان: ارزیابی اثربخشی نظام
آموزشی کاردانش رشته نقشهکشی ساختمان با تاکید بر عناصر نهگانه فرانسیس
کلاین ...
ارزیابی اثر بخشی نظام آموزشی کاردانش رشته نقشه کشی ساختمان با ...
www.nabfile.larktoon.ir/.../ارزیابی-اثر-بخشی-نظام-آموزشی-کاردانش-رشته-نقشه-کشی-ساختمان-با-تاکید-بر-عناصر-نه-.htmlCached20 دسامبر 2015 ... ارزیابی اثر بخشی نظام آموزشی کاردانش رشته نقشه کشی ساختمان با تاکید بر
عناصر نه گانه فرانسیس کلاین , اثر بخشی , نظام آموزشی کاردانش ...
ارزیابی اثر بخشی نظام آموزشی کاردانش رشته نقشه کشی ساختمان با ...
payannameyeamadest.mihanblog.com/post/2258Cached15 دسامبر 2015 ... ارزیابی اثر بخشی نظام آموزشی کاردانش رشته نقشه کشی ساختمان با تاکید بر
عناصر نه گانه فرانسیس کلاین.
مقالات حاوی کلیدواژه "کاردانش" - جویشگر علمی فارسی (علم نت)
elmnet.ir/keyword/کاردانش?pn=2Cachedمقالات حاوی کلیدواژه "کاردانش" کلیدواژه های هم استفاده :کارافرینی, اموزش و پرورش,
دانش اموزان, مهاباد, مهارت, هنراموز, هنرجو, هنرستان, اثر بخشی. ... میزان کاربست عناصر
برنامه درسی کاردانش برای آموزش و پرورش کارآفرینی ... ارزیابی اثر بخشی نظام
آموزشی کاردانش رشته نقشه کشی ساختمان با تاکید بر عناصر نه گانه فرانسیس
کلاین.
کتاب عمومی نقشه ی صنعتی سال 3 کاردانش - بلاگز فا
sagacity.ir/search/کتاب+عمومی+نقشه+کشی+صنعتی+سال+3+کاردانش
مقاله پژوهشی ارزیابی اثر بخشی نظام آموزشی کاردانش رشته نقشه کشی ساختمان با
تاکید بر عناصر نه گانه فرانسیس کلاین نرجس فروتن فرد – دکتر حمید رضا ...