پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پاورپوینت در و پنجره چوبی

¢طبیعى است که هر بنا در پایان کار ساختمان، نیاز به در و پنجره دارد. شاید کهن‌ترین مدارک و نمونه‌هاى در و پنجره در معمارى ایران را بتوان در نقش قلعه‌هاى مادى در آثار دور شاروقین یافت، که در همهٔ آنها دروازه‌هایى قرار دارد که داراى دولته است که به احتمال زیاد از چوب ساخته و روى آن آهن‌کوب مى‌شده است.
¢بر روى جام‌هاى ساسانى نقش چند بنا که بعضى از آنها به معبد و بعضى دیگر به دژ مى‌ماند نظیر دروازه‌هاى مادى را مى‌بینیم. با این تفاوت که لنگه‌هاى آن تبدیل به مستطیل شده و هلالى و نالى بالاى آن با نقش خورشید پر شده است. این قسمت در کلیهٔ ادوار معمارى ایرانى تقریباً معمول بوده است. چنان‌که هنوز هم هلالى بالاى در و پنجره را خورشیدى مى‌گویند. از دورهٔ هخامنشیان و ساسانیان، در و پنجره‌اى باقى نمانده است، تنها چیزى که مى‌دانیم این است که شاهان هخامنشى علاوه بر چوب سرو و کاج که براى پوشش مناسب بوده، چوب‌هاى سخت‌ دیگرى را از راه‌هاى دور مى‌آورده‌اند که به احتمال قوى به مصرف در و پنجره مى‌رسیده است. حتى زر و سیم، عاج و مصالح تزئینى دیگر هم در آرایش در و پنجره مصرف زیاد داشته است.
¢از روزگاران کهن معماران ایرانى تلاش مى‌کرده‌اند که درگاه‌ها (به‌خصوص درها) را به صورت مستطیل ساده در آورند، تا باز و بسته شدن در را آسان کند و میان در و روزن بالاى آن کلاف چوبى مى‌نهادند. کلاف‌کشى در کمرکش ساختمان به‌خصوص در کشورى که زلزله‌خیز است، کارى بسیار منطقى و لازم بوده است.
¢کهن‌‌ترین درى که تا چند سال پیش، از آثار آغاز اسلام ایران به‌جاى مانده بود، در دروازه مهریز (معریجرد) یزد بوده. این در با سه در دیگر به امر سرهنگان ابوجعفر کاکویه براى چهار دروازهٔ یزد توسط یک هنرمند آهنگر اصفهانى ساخته شده بود.
¢در و پنجره‌ها و روزن‌هاى مشبک چوبى و سفالین و گچین، در زمستان‌ها با کاغذ روغن زده مسدود مى‌شد، و تابستان‌ها مجدداً باز مى‌شده است.
¢در دهه‌هاى آغازین قرن بیستم، دورانى که مى‌توان از آن به‌عنوان دورهٔ انتقال در معمارى ایرانى یاد کرده انواع عناصر و تزئینات ایرانى و فرنگى به‌گونه‌اى التقاطى به‌کار رفتند بسیارى از ترکیبات معمارى و تزئینات این دوران که امکان غنى شدن و ارتقاى کیفى داشتند، در برابر موج مدرنیسم و در کنار آن، سلیقه و نحوهٔ فعالیت‌هاى گروهى از سازندگان سنتى مسکن از میان رفت و نوعى ساده‌گرایى تهى از غنا و ارزش‌هاى بصری، بسیارى از بناهاى کشور را در بر گرفت.
¢انواع پنجره

معمول‌ترین شکل پنجره، نوع دو لنگهٔ آن است. البته پنجره‌هاى کوچک را به صورت یک لته نیز مى‌ساخته‌اند. هر لته که غالباً روى پاشنه‌اى کوچک مى‌چرخید به قطعه‌هایى تقسیم مى‌شد. لنگه‌هاى پنجره غالباً به سمت درون فضاى ساخته شده باز مى‌شد.


کارکرد سطح مشبک پنجره های ارسی:

1 - تامین نور فضای درونی
2- در معرض دید قرار دادن فضای بیرونی
3- کاهش شدت تابش نور آفتاب و گرما
4- ایجاد زیبایی در نمای ساختمان
5- حفظ حریم
6- دور کردن حشرات مزاحم (شیشه های رنگی پنجره های ارسی با ایجاد نورهای رنگارنگ باعث دور شدن و خارج شدن حشرات مزاحم از فضای بیرونی اتاق های دارای پنجره های ارسی می شوند.)



خرید فایل



لینک منبع :پاورپوینت در و پنجره چوبی

Images for پاورپوینت در و پنجره چوبی پاورپوینت بررسی در و پنجره چوبی - مان فایل maanfile.blogsky.com/.../پاورپوینت-بررسی-در-و-پنجره-چوبی‎Cached24 سپتامبر 2016 ... پاورپوینت بررسی در و پنجره چوبی در 55 اسلاید قابل ویرایش و قابل ارائه برای درس عناصر و جزئیات ساختمانی. فهرست مطالب : مقدمه. انواع پنجره. پاورپوینت در و پنجره چوبی | cell full cellfull.ir/?p=219684‎Cached21 ا کتبر 2016 ... فرمت فایل: ppt. تعداد صفحات فایل: 55. حجم فایل: 277 کیلوبایت. مقدمه. انواع پنجره . در – پنجره. اُرسى. کارکرد سطح مشبک پنجره های ارسی. روزن. پاورپوینت در و پنجره چوبی (مهندسی عمران و معماری) - دانلود پروژه معماری ... file.saze20.ir/پاورپوینت-پنجره-چوبی-مهندسی-عمران/320‎Cached24 ا کتبر 2016 ... پاورپوینت در و پنجره چوبی (مهندسی عمران و معماری) دارای 55 اسلاید و حجم 766 کیلوبایت می باشد. شما کاربران عزیز می توانید در ادامه مطلب این ... پاورپوینت در و پنجره چوبی - دانلود فایل downloadf.aramblog.ir/tag/پاورپوینت+در+و+پنجره+چوبی‎Cached15 ا کتبر 2016 ... فایل دانلودی با عنوان پاورپوینت بررسی در و پنجره چوبی آماده دریافت توسط شما می باشد . شناسه این فایل : 309966. پشتیبانی : سیستم همکاری در ... پاورپوینت در و پنجره چوبی - جدیدترین های اینترنت jadidtarinsite.rozblog.com/.../-پاورپوینت-در-و-پنجره-چوبی-.html‎Cached18 ا کتبر 2016 ... به جدیدترین های اینترنت خوش آمدید.وارد یا عضو شوید کاربرگرامی شما اکنون در مسیر زیر قرار دارید : پاورپوینت در و پنجره چوبی. پاورپوینت در و ... پاورپوینت در و پنجره چوبی - مرکز خرید و فروش zaitoun - سحر استور lzaitounx.saharstore.ir/page-37491.html پاورپوینت در و پنجره چوبی دسته: عمران و ساختمان بازدید: 2 بار فرمت فایل: ppt حجم ... دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی رشته معماری با موضوع در و پنجره چوبی، در حجم 55 خرید و دانلود پاورپوینت بررسی در و پنجره چوبی | مبنا آرتیکل www.mabnarticle.ir/.../خرید-و-دانلود-پاورپوینت-بررسی-در-و-پنجر/‎Cached27 ا کتبر 2016 ... لحظات خوشی را برای شما آرزومندیم به صفحه دانلود فایل(پاورپوینت بررسی در و پنجره چوبی)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید.شما پس از ... پاورپوینت بررسی در و پنجره چوبی | مقالات تمام متن! totalpapers.ir/articles/5850‎Cached7 دسامبر 2015 ... پاورپوینت بررسی در و پنجره چوبی در 55 اسلاید قابل ویرایش و قابل ارائه برای درس عناصر و جزئیات ساختمانی دسته: آزمون ارشد بازدید: 1 بار فرمت ... پاورپوینت بررسی در و پنجره چوبی – فایل و مقالات www.newfilestant.ir/paper8294.html‎Cached18 ا کتبر 2016 ... با سلام،محصول دانلودی +{{پاورپوینت بررسی در و پنجره چوبی}}+آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد.با کلیک روی دکمه ادامه مطلب به صفحه توضیحات ...