پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

مداخله ارگونومی در ایران خودرو

از زمان پیدایش علم فاکتورهای انسانی تاکنون سه دوره متفاوت در حیات آن قابل تمایز می باشد. دوره اول که برخی آن را عصر «نسل اول» این علم محسوب می دارند، تقریبأ مقارن با سال های 1945 تا1960 است. در این دوره کوشش بنیان گذاران علم فاکتورهای انسانی (و در آن زمان روانشنا سی مهندسی) منحصرأ معطوف و مصروف طراحی و بهبود ایستگاههای کار تعبیه شده در سلاح های مختلف مثل هواپیما، تانک، کشتی و غیره، طراحی مشاغل و عمدتأ کارهای یدی و بدنی، بهبود نمودارها و آلات و ادوات کنترل ماشین مثل اهرم، کلید و غیره و بطور کلی تسهیل روابط تعاملی انسان- ماشین در موارد بسیار اختصاصی، جزئی و در سطح «خرد» متمرکز شد.

در فاصله سال های 1980 - 1960 که در حقیقت «دوره دوم» حیات علم فاکتورهای انسانی است به لحاظ رواج استفاده از کامپیوتر در سطح جامعه و نیز افزایش میزان مشاغلی که بیشتر نیازمند کار فکری بوده تا فعالیت یدی و بدنی، این علم با اولین مرحله تکاملی خود مواجه شد. در مقطع زمانی مذکور محققان این رشته بیشتر توجه خود را معطوف به مطالعه بر روی نحوه کسب و پردازش اطلاعات از جانب انسان کردند. در این دوره علم فاکتورهای انسانی مقولاتی در ارتباط با ظرفیت و قابلیت حواس شنوایی و بینایی جهت پذیرش و جذب و ضبط علایم و اطلاعات، طرز کار سیستم حافظه، توجه، ادراک، کارفکری تصمیم گیری و غیره را مدنظر قرار داد. این دوره را که مصادف با پرتاب سفینه های با سرنشین به فضا توسط سازمان هوانوردی و فضایی امریکا (NASA) بود را می توان دوره شکوفایی و باروری علم فاکتورهای انسانی محسوب کرد که ما حصل آن تالیف و تدوین مهم ترین کتب و مراجع این علم می باشد. البته لازم به یادآوری است که یکی از مهم ترین حوادث در حیات علم فاکتورهای انسانی در اواخر این دوره، یعنی در سال 1979 ، به وقوع پیوست و آن حادثه ای در نیروگاه اتمی «تری مایل آیلند» واقع در ایالت پنسیلونیا در ایالات متحده امریکا بود. علت العلل این حادثه که منجر به تعطیل همیشگی یکی از را کتورهای این نیروگاه و تخلیه موقت بیش از 140000 تن سکنه اطراف آن و میلیاردها دلار ضرر و زیان شد، همانا سر در گمی و اشتباه کارکنان اطاق کنترل عنوان شد. علت آن نیز به نوبه خود عدم ملحوظ داشتن ملاحظات اولیه فاکتورهای انسانی در طراحی اطاق کنترل ذکر شد و این امر در تمام گزارشات و تحقیقات بعدی به عنوان مهمترین نقص «فنی»این نیروگاه تشخیص داده شد. در هر صورت این واقعه نقطه عطفی در تاریخ علم فاکتورهای انسانی محسوب می شود، زیرا که موجب آشنایی مقامات کشوری و افکار عمومی در امریکا با اثرات حیاتی توجه به ملاحظات این علم در بهره برداری سالم و صحیح از تکنولوژی گردید.

در حقیقت از این زمان بود که علم مزبور به طور جدی به عنوان علمی موثر برای «پیشگیری» حوادث صنعتی با آسیب های جانی و مالی شناخته و مورد استفاده قرار گرفت . دوره سوم یا به عبارت دیگر «نسل سوم» علم فاکتورهای انسانی در آغاز دهه هشتاد (میلادی) آغاز شد.در این زمان تدریجا این اندیشه متبلور شد که در رابطه انسان با ماشین، نه تنها باید به بررسی تعامل این دو عامل در سطح بررسی ایستگاه های کاری و توانائی های روانی انسان ها پرداخت، بلکه در سطوح دیگر، از جمله آموزش و تحلیل عملکرد انسانها در حوزه ای فراخ تر و فراتر از محیط کاری درون اتاق کنترل و یا کابین خلبان را باید مورد بررسی قرار داد (علت تحت توجه قرار گرفتن این مقولات که شاید به ظاهر دور از عرصه های محیط کاری قلمداد شوند، همانا تاثیر مستقیم و نهایی آنها بر رفتار و عملکرد انسان اپراتور در حال انجام کار می باشد.) بدین ترتیب قلمروی «کلان» علم فاکتورهای انسانی متولد شد و مقولاتی از قبیل تاثیر تکنولوژی روی سازمان و مدیرت واحدهای صنعتی، نیازهای خاص سازمانی و اداری یک تکنولوژی مخصوص، نقش ساختار سازمانی در عملکرد و ایمنی یک تکنولوژی، تاثیر فرهنگ نهادی و سازمانی بر روی کارایی، کیفیت تولید و ایمنی و بالاخره اثرات فرهنگ جامه بر روی کاردهی و عملکرد کل سیستم متشکل از مورد مطالعه قرار گرفت.

فهرست مطالب

مقدمه ................................................................. 1

مداخله ارگونومی در کشور های در حال توسعه ................................... 3

انتفال تکنولوژی و ارگونومی................................................ 6

کارهای آموزشی – پژوهشی در ایران .......................................... 9

مداخله ارگونومی در صنعت ...................................................... 10

بررسـی ارگونومی درایران................................................. 13

مداخله ارگونومی در بزرگترین شرکت خودروسازی ایران ............................ 16

- معرفی روشها و بیان تجربیات ................................... 16

- مقدمه و اهداف ................................................ 16

- مواد و روش ها ................................................. 19

- بحث ............................................................................ 27

بررسی علل غیبت از کار در شرکت ایران خودرو ........................................... 31

- مقدمه ............................................................... 31

- وضعیت موجود در شرکت ......................................... 36

- روش انجام کار .................................................. 37

- نتیجه گیری......................................... 38

طرح کنترل آلودگی صوتی در خطوط صافکاری سالن بدنه سازی شرکت ایران خودرو ...................... 43

- مقدمه و اهداف ........................................... 44

- روش انجام کار.................................................... 45

طرح بهینه سازی ایستگاه های کار .................................................................... 49

- مواد و روش ها ............................................ 51

- نتایج ............................................................... 52

- بحث ................................................................... 53

پیشنهادات .............................................. 55

و درآخر ................................................ 56

منابع 59



خرید فایل



لینک منبع :مداخله ارگونومی در ایران خودرو

مداخله ارگونومی در ایران خودرو word - هاست فایل hostfile.blogsky.com/1395/.../مداخله-ارگونومی-در-ایران-خودرو-word‎Cached31 آگوست 2016 ... مداخله ارگونومی در ایران خودرو word - هاست فایل - ... مداخله ارگونومی در بزرگترین شرکت خودروسازی ایران 16. - معرفی روشها و بیان تجربیات . مداخله ارگونومی در ایران خودرو - ایران فایل دانلود www.iranfiledl.blogsky.com/1395/06/24/post-15710/‎Cached14 سپتامبر 2016 ... فرمت : Word تعداد صفحات : 57 - مقدمه از زمان پیدایش علم فاکتورهای انسانی تاکنون سه دوره متفاوت در حیات آن قابل تمایز می باشد. دوره اول که برخی آن ... مداخله ارگونومی در ایران خودرو word - دانلود فایلهای مفید mofidnet.blogsky.com/1395/07/06/post-37057/‎Cached27 سپتامبر 2016 ... مداخله ارگونومی در ایران خودرو - ایران فایل دانلود www.iranfiledl.blogsky.com/1395/ 06/24/post-15710/ Cached14 سپتامبر 2016 ... فرمت : Word ... مداخله ارگونومی در ایران خودرو - پروژه، مقاله، تحقیق دانشجویی، کارآموزی ... prozheshop.4kia.ir/info/28137/مداخله-ارگونومی-در-ایران-خودرو/‎Cached24 فوریه 2016 ... عنوان تحقیق: مداخله ارگونومی در ایران خودرو. فرمت فایل: word. تعداد صفحات: 59. شرح مختصر: از زمان پیدایش علم فاکتورهای انسانی تاکنون سه دوره ... دانلود تحقیق در مورد مداخله ارگونومی در ایران خودرو orgonomik-t.lel.ir/‎Cached9 آگوست 2016 ... دانلود پایان نامه کارشناسی با موضوع مداخله ارگونومی در ایران خودرو payannameh1000.sellfile.ir/prod-258120-دانلود+پایان+نامه+کارشن… Translate ... مداخله ارگونومی در ایران خودرو word - پروژه ها - کتاب www.takbook.com/best/مداخله-ارگونومی-در-ایران-خودرو-word/‎Cachedمداخله ارگونومی در ایران خودرو word. فهرستعنوان صفحه مقدمه ………………………… ……… ۱ مداخله ارگونومی در کشور های در حال توسعه …. ۳ انتفال تکنولوژی و ... دانلود پایان نامه کارشناسی با موضوع مداخله ارگونومی در ایران خودرو ... www.payanname.net/دانلود-پایان-نامه-کارشناسی-با-موضوع-مد/‎Cached Similarدر این پست می توانید متن کامل پایان نامه کارشناسی با موضوع مداخله ارگونومی در ایران خودرو را با فرمت ورد word دانلود نمائید: - مقدمه از زمان پیدایش. مداخله ارگونومی در ایران خودرو - دانلود پروژه و مقاله - رز بلاگ - متفاوت ... maghalefile.rozblog.com/.../-مداخله-ارگونومی-در-ایران-خودرو-.html‎Cached28 مه 2016 ... مداخله ارگونومی در ایران خودرو دسته: مکانیک بازدید: 8 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 48 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 59 از زمان پیدایش علم ... مداخله ارگونومی در ایران خودرو - منبع پروژه و مقالات دانشجویی - فایل ناب projhedaneshjo.filenab.com/product-51870-aa.aspx‎Cachedمداخله ارگونومی در ایران خودرو دسته: مکانیک بازدید: 2 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 48 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 59. از زمان پیدایش علم فاکتورهای انسانی ... بررسی مداخله ارگونومی در ایران خودرو | جستجو | خبر 96 - صفحه اصلی khabar96.ir/list/بررسی+مداخله+ارگونومی+در+ایران+خودرو.html‎Cachedبراساس گزارشی که به دست ما رسیده است خودروهای 208 و 301 به شراکت ایران‌خودرو وارد شده‌اند. پژو 208 قبلی که در نمایشگاه‌های خودرو حاضر می‌شد، نسخه دودر اسپرت بود ...