بررسی موانع بهره گیری از تکنولوژی آموزشی در فرایند تدریس و یادگیری
تکنولوژی آموزشی درعرصه های متعدد کارایی خود را نشان داده است. هر فرد، سازمان یا نهادی که از روشهای پیشنهادی علم تکنولوژی آموزشی بهره گرفته، بیش از پیش بر بهره وری و اثر بخشی خود افزوده است.
تکنولوژی آموزشی در آموزش و پرورش به سان چراغی است که درپیش پای روندگان راه آموزش نهاده است، تا با پرتوافکنی خود راههای ناشناخته و تاریک را روشن سازد.
در جهان1 امروز تکنولوژی آموزشی به مفهوم رویکردی بر چگونگی آموزش در ارتباط با اهداف توانسته است باتکیه بر اصول و یافته های علمی و به ویژه روانشناسی یادگیری ، ابزار وسائل در دسترس را،اعم از اشیاء ساده ای همانند گچ و تابلوی کلاس و یا دستگاه پیچیدهای مانند کامپیوتر، برای بهینه کردن آموزش و بالا بردن کیفیت آن به خدمت گیرد و علاوه براین ، شیوه هایی نشان دهد که دانش آموزان با مطالب درسی خلاقانه برخورد کنندو با راهنمایی معلمان خویش ، اقدام به تهیه و تولید برخی از مواد آموزشی مورد نیاز نمایند و در این راه علایق و مهارتهای خود را بکار گیرند تا نتایج مطلوب از آموزش حاصل شود .
امورزه منظور از تکنولوژی آموزشی دیگر کاربرد مواد آموزشی نیست ، بلکه به معنای مهندس آموزشی ، طراحی و معماری آموزش است . به دیگر سخن مهندسی یک فرایند تعلیم و تربیت است . بنابراین همانطور که یک ساختمان نیاز به طراح و مهندی و معمار دارد ، یک نظام آموزشی نیازمند تکنولوژی آموزشی است
فهرست مطالب:
فصل اول: (بیان مسأله و طرح پژوهش)
مقدمه
بیان مسأله
اهداف تحقیق
اهمیت و ضرورت تحقیق
سؤالات ویژۀ تحقیق
تعریف عملیاتی واژه ها
فصل دوم : « پیشینه و ادبیات تحقیق»
دلایل مقاومت معلمان در برابر تکنولوژی آموزشی
گذری بر تحقیقات صورت گرفته
ادبیات تحقیق
تاریخچة تکنولوژی آموزشی در جهان
تاریخچة تکنولوژی آموزشی در ایران
طراحی منظم آموزشی
تعریف طراحی منظم آموزشی
جایگاه طراحی آموزشی
الگوی طراحی منظم آموزشی
مواد و وسایل کمک آموزشی
نقش مواد و وسایل آموزشی در تدریس و یادگیری
تکنولوژیست آموزشی کیست و چه می کند
وظایف عمومی تکنولوژیست آموزشی از نظر میچل
زمینه هایی که تکنولوژیست های آموزشی در آن فعالیت می کنند
فصل سوم : ( متدلوژی یا روش اجرا )
مقدمه
نوع تحقیق
جامعه آماری
نمونه آماری
ابزار گرد آوری اطلاعات
روش آماری جهت تحلیل داده ها.
روش انجام آزمون
فصل چهارم : (تجزیه وتحلیل یافته های پژوهش)
مقدمه
الف: (تجزیه وتحلیل توصیفی داده ها)
ب:(تجزیه وتحلیل سوالات ویژه تحقیق)
فصل پنجم:
محدودیتهای تحقیق
پیشنهادهای مبتنی بر یافته های تحقیق
پیشنهادهای محقق
خلاصه پژوهش
مهمترین یافته های تحقیق
فهرست منابع
خرید فایللینک منبع :
بررسی موانع بهره گیری از تکنولوژی آموزشی در فرایند تدریس و یادگیریپایان نامه بررسی موانع بهره گیری از تکنولوژی آموزشی در فرآیند ...
www.payanname.net/پایان-نامه-بررسی-موانع-بهره-گیری-از-تکن/Cached
Similarالف) بررسی موانع بهره گیری از تکنولوژی و وسایل کمک آموزشی در فرایند تدریس و
یادگیری از دیدگاه معلمان راهنمایی مرد و زن منطقه 15 شهر تهران . ب) ارائه پیشنهادات و ...
بررسی موانع بهره گیری از تکنولوژی آموزشی در فرایند تدریس و یادگیری
payanname20.filenab.com/product-52363-aa.aspxCachedبهره گیری تکنولوژی آموزشی فرایند تدریس یادگیری پروژه پایان نامه مقاله تحقیق
موانع بهره گیری از تکنولوژی آموزشی پروژه موانع بهره گیری از تکنولوژی آموزشی ...
مقاله بررسی موانع بهره گیری معلمان از تکنولوژی آموزشی درفرآیند ...
www.civilica.com/Paper-RCPES01-RCPES01_011=بررسی-موانع-بهره-گیری-معلمان-از-تکنولوژی-آموزشی-درفرآیند-یاددهی-و-یادگیری.htmlCached
Similarهدف: بررسی موانع بهرهگیری از تکنولوژی آموزشی در فرآیند یادهی و یادگیری در بین
معلمان دوره تحصیلی راهنمایی بر اساس اهداف فرعی موانع انسانی، فرهنگی، فیزیکی، ...
بررسی موانع بهره گیری از تکنولوژی آموزشی در فرایند تدریس و ...
www.irpas.ir/.../بررسی-موانع-بهره-گیری-از-تکنولوژی-آموزشی-در-فرایند-تدریس-و-یادگیری/Cached
Similarبررسی موانع بهره گیری از تکنولوژی آموزشی در فرایند تدریس و یادگیری.
بررسی موانع بهره گیری از تکنولوژی آموزشی در فرایند یاددهی و ...
payaname.com/.../2573-بررسی-موانع-بهره-گیری-از-تکنولوژی-آموزشی-در-فرایند-یاددهی-و-یادگیری-از-دیدگاه-معلمان-ابتدایی.htmlCached
Similar30 آگوست 2015 ... بررسی موانع بهره گیری از تکنولوژی آموزشی در فرایند یاددهی و یادگیری از ... رابطه
تکنولوژی آموزشی با مراکز مواد و منابع آموزشی و مراکز یادگیری 44 .... تکنولوژی
آموزشی در حصول به اهداف اساسی تدریس دبیران را یاری می کند و در ...
بررسی موانع بهرهگیری از تکنولوژی اموزشی در فرآیند یاددهی - شناسنامه
dl.nlai.ir/UI/0b8e0204-7061-4f60-90e9.../Catalogue.aspxCached
Similarهدف پژوهش بررسی موانع بهره گیری از تکنولوژی آموزشی در فرایند تدریس و یادگیری
و ارائه پیشنهادات عملی و کاربردی در زمینه رفع موانع موجود می باشد. این تحقیق ...
مقاله بررسی موانع بهره گیری از تکنولوژی آموزشی در فرایند تدریس و ...
bankmaghaleh.ir/مقاله-بررسی-موانع-بهره-گیری-از-تکنولوژ/Cachedبنابراین مقاله حاضر به بررسی موانع بهره گیری از تکنولوژی آموزشی در فرایند
تدریس و یادگیری از دیدگاه معلمان راهنمایی مرد و زن منطقه ۱۵ شهر تهران می پردازد.
بررسی موانع بهرهگیری از تکنولوژی آموزشی در فرآیند یاددهی
ganj.irandoc.ac.ir/articles/73295Cached
Similarهدف کلی از انجام این پژوهش بررسی موانع بهرهگیری از تکنولوژی آموزشی از ... تا چه
حدی مانع بهرهگیری از تکنولوژی آموزشی در فرآیند یاددهی - یادگیری میباشد؟ ... که در
سال تحصیلی 1374-1375 در دبیرستانهای نظام جدید شهر شیراز مشغول تدریس بودهاند
.
بررسی موانع بهره گیری از تکنولوژی آموزشی در فرایند تدریس و یادگیری
maghalenab.rozblog.com/.../بررسی-موانع-بهره-گیری-از-تکنولوژی-آموزشی-در-فرایند-تدریس-و-یادگیری.htmlCachedبررسی موانع بهره گیری از تکنولوژی آموزشی در فرایند تدریس و یادگیری دسته: علوم
اجتماعی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 242 کیلوبایت تعداد…,بررسی ...
بررسی موانع بهره گیری از تکنولوژی آموزشی در فرایند تدریس و یادگیری
maghalefile.rozblog.com/.../-بررسی-موانع-بهره-گیری-از-تکنولوژی-آموزشی-در-فرایند-تدریس-و-یادگیری-.htmlCached31 مه 2016 ... الف) بررسی موانع بهره گیری از تکنولوژی و وسایل کمک آموزشی در فرایند تدریس و
یادگیری از دیدگاه معلمان راهنمایی مرد و زن منطقه 15 شهر تهران .