پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

مدل کلاسیک تورم در ایران ، روش همگرایی

مدل کلاسیک تورم در ایران ، روش همگرایی


چکیده
تورم، همواره از شاخص‌های مهم اقتصادی قلمداد گردیده و نظرات مختلفی درباره آثار آن بر اقتصاد یک کشور وجود دارد. در هر حال، همگان بر این امر توافق دارند که تورم شدید آثار جبران‌ناپذیری بر اقتصاد داشته و باید کنترل گردد. در این زمینه اقتصاددانان مکتب کلاسیک معتقدند که تورم یک پدیده پولی بوده و رشد نقدینگی عامل اصلی بروز آن می‌باشد، بطوری که، در بلندمدت، پول خنثی است.

در میان اقتصاددانان کلاسیک، پولگرایان مکتب انتظارات عقلایی، که به پولگرایان مکتب شماره (II) معروف هستند، معتقدند که عقلایی بودن انتظارات باعث می‌گردد که پول در بلندمدت خنثی بوده و حتی در کوتاه‌مدت نیز آن قسمت از پول که رشد آن قابل پیش‌بینی باشد، خنثی خواهد بود. هدف اصلی این مقاله، آزمون نظریه پولگرایان مکتب (II) است که از روش حداکثر راستنمایی یوهنسن و جسیلیوس استفاده گردیده که، این روش آزمونی برای عقلایی بودن انتظارات است. نتایج آزمون یوهنسن نشان می‌دهد که رشد پول و تورم همگرا می‌باشد.

همچنین، برای تلفیق روابط کوتاه‌مدت و بلندمدت از مدل تصحیح خطا استفاده گردیده و نتیجه مبین این است که 18 درصد عدم تعادل مابین تورم واقعی وتورم تعادلی، در هر دوره حذف و یا تعدیل می‌گردد. و دیگر این که معنی‌دار بودن جزء تصحیح خطا دلیلی بر رابطه بین رشد پول و تورم می‌باشد. نتایج فوق برای حالتی که از شاخص (CPI) برای محاسبه تورم استفاده می‌گردد، تفاوت چندانی نداشت. در هر حال برای آزمون خنثایی پول از محدودیت‌های کاملاً مشخص و بیش از حد مشخص استفاده گردیده و معلوم شد که پول در دراز مدت خنثی می‌باشد.

در نهایت پیشنهاد شده است که سیاستگذاران اقتصادی، هنگام اتخاذ سیاست‌های خویش، بایستی نقش عقلایی بودن انتظارات را در نظر گرفته و از طرف دیگر، بانک مرکزی نیز در هنگام اتخاذ سیاست‌های پولی استقلال داشته و جبران کسری مالی دولت از طریق کانال‌های دیگری غیر از افزایش نقدینگی صورت گیرد



خرید فایل



لینک منبع :مدل کلاسیک تورم در ایران ، روش همگرایی

SID.ir | آزمون مدل کلاسیک تورم در ایران: روش همگرایی fa.journals.sid.ir/ViewPaper.aspx?ID=7157‎Cachedدانلود رایگان متن کامل مقاله علمی پژوهشی آزمون مدل کلاسیک تورم در ایران: روش همگرایی. مدل کلاسیک تورم در ایران ، روش همگرایی + doc karghahdaneshju.avablog.ir/.../مدل+کلاسیک+تورم+در+ایران+،+روش+همگرایی+%2B+doc‎Cached10 ا کتبر 2016 ... خداوند اغلب اوقات به دیدن ما می آید ولی اکثر مواقع ما خانه نیستیم. عنوان اصلی محصول : مدل کلاسیک تورم در ایران ، روش همگرایی. سلام بر پژوهشگر ... مدل کلاسیک تورم در ایران ، روش همگرایی - sabzblog.tk albeyin.sabzblog.tk/post/1331‎Cachedفایل پروژه - پایان نامه دانشجویی - یا طرح و آموزشی با تیترمدل کلاسیک تورم در ایران ، روش همگرایی را در اینجا دانلود کنید.,برای مشاهده توصیحات کامل مدل کلاسیک تورم ... مقاله رشته اقتصاد با عنوان مدل کلاسیک تورم در ایران ، روش همگرایی www.nezam-mr.ir/post/1530‎Cachedمقاله رشته اقتصاد با عنوان مدل کلاسیک تورم در ایران ، روش همگرایی تورم، همواره از شاخص‌های مهم اقتصادی قلمداد گردیده و نظرات مختلفی…,مقاله رشته اقتصاد با عنوان مدل ... مدل کلاسیک تورم در ایران ، روش همگرایی - Filebooker filebooker.com/product-31659-مدل-کلاسیک-تورم-در-ایران-،-روش-همگرایی.aspx‎Cachedمدل کلاسیک تورم در ایران ، روش همگرایی. تورم، همواره از شاخص‌های مهم اقتصادی قلمداد گردیده و نظرات مختلفی درباره آثار آن بر اقتصاد یک کشور وجود دارد در هر حال، همگان بر ... آزمون مدل کلاسیک تورم در ایران: روش همگرایی - پایگاه مجلات تخصصی نور www.noormags.ir/view/.../آزمون-مدل-کلاسیک-تورم-در-ایران--روش-همگرایی‎Similarبرات اصغری,سید علی رضا کازرونی ; مجله: پژوهش نامه بازرگانی ; تابستان 1381 - شماره 23 ; تحقیق بررسی مدل کلاسیک تورم در ایران ، روش همگرایی – فایل و مقالات www.newfilestant.ir/paper839.html‎Cached22 سپتامبر 2016 ... با سلام،محصول دانلودی +{{تحقیق بررسی مدل کلاسیک تورم در ایران ، روش همگرایی}}+ آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد.با کلیک روی دکمه ادامه مطلب ... مدل-کلاسیک-تورم-در-ایران-،-روش-همگرایی - دانلود پروژه و پایان نامه payanname20.filenab.com/tag-مدل-کلاسیک-تورم-در-ایران-،-روش-همگرایی.aspx محصولاتی که دارای عبارت 'مدل-کلاسیک-تورم-در-ایران-،-روش-همگرایی' هستند. مدل کلاسیک تورم در ایران ، روش همگرایی · مدل کلاسیک تورم در ایران ، روش همگرایی. لباس مجلسی کوتاه برای پارتی - مدل کلاسیک تورم در ایران ، روش همگرایی ptrt.30to.net/مدل-کلاسیک-تورم-در-ایران-،-روش-همگرایی/‎Cachedگرامیان پژوهشگر و یاران همراه , شما وارد پیشخوان مدل کلاسیک تورم در ایران ، روش همگرایی شده اید , برای ملاحظه کامل فایل مدل کلاسیک تورم در ایران ، روش همگرایی ... تحقیق بررسی مدل کلاسیک تورم در ایران ، روش همگرایی bitanrmafzar.meeblog.ir/post/1267‎Cached27 ا کتبر 2016 ... شعار همیشگی ما مشتری مداری و کسب رضایت شما عزیزان می باشد نام محصول دانلودی: تحقیق بررسی مدل کلاسیک تورم در ایران ، روش همگرایی