پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

تحقیق مُثُل افلاطون

تحقیق مُثُل افلاطون

مقدمه:
برای فلسفه، روزگار درخشانی بود آنگاه که همانند سیمرغ همه مناطق علوم را زیر پر داشت و پرچمدار همه پیشرفت های عقلی وعلمی به شمار می رفت. در این دوران چه مردان توانمندی چون سقراط درباره فلسفه و حقیقت و حکمت جانسپاری می کردند. در آن روزگار فلسفه همواره خود را به خطر می افکند تا در پرتو رنگارنگ خود، تمام عرصه ها را گرمی و روشنی بخشد.
اما در عصر ما چنین نیست چرا فرزند او یعنی علوم دارایی او را میان خود تقسیم کرده اند و خود او را با ناسپاسی و خشونتی جانفرساتر از بادهای سخت زمستانی از در بیرون رانده اند، همچنانکه فرزندان لیرشاه با او کردند (ویل دورانت، لذات فلسفه، مترجم عباس زریاب ).
درواقع مملکت فلسفه دچار فروپاسی و تجزیه گردید که نتیجه آن ایجاد ملوک طوایفی، و منطقه های جدا از هم می باشد.
چرا این اتفاق افتاد؟ شاید هم علت عزلت گزینی فلسفه این باشد که دیگر آن روح خطرجویی و ماجراجویی سفر به دنیاهای ناشناس را از دست داده و مانند بانوی حصاری در کاخی بلند و دور از هیاهوی زندگی و در پس کوههای مابعداطبیعه در حصاری نشسته و از زندگی این جهان دوری را برگزیده است.
اما با تجزیه و فروپاشی مملکت فلسفه چه بر سر علوم آمد؟ تغییرات عمیق و شگرفی در علوم پدید آمد براساس رویکرد« تجزیه گرایی» یک بینش مکانیستی حاکم شد که دراین رویکرد کلیه امور و پدیده های جهان بعنوان دستگاهی ماشینی نگریسته می شد که برای درک کل دستگاه می بایست کلیه اجزاء و عناصر آن جداجدا مورد مطالعه قرار گیرد. بنابراین بر اساس مکتب تجزیه گرایی، تقسیم هر امر یا پدیده به اجزاء مختلف و بررسی جداگانه این اجزاء و عناصر را تنها شیوه مطلوب علمی در رابطه با درک و شناخت همه امور موجود می پنداشت سهولت کاربرد این روش چه بسا نوعی ساده انگاری را ترویج می نمود.
بر همین اساس رویکردهای استقرایی، وجزنگری حاکم می شد و نتیجه تجزیه گرایی و ساده انگاری، هرج و مرج و آشفتگی بود، گویی زندگی مانندشن های بهم فشرده است که خرد می شود نتیجه دیگر این است که فرهنگ عصر ما سطحی شده است زیرا به لحاظ ماشین توانگر و به لحاظ غایات و مقاصد فقیر می باشد گویی جهان درحالت درهم و برهم و قطعه قطعه شدن است و همه چیز با شتاب و تغییر از نوع هراکلیتوسی است ولی ما در میان امواج هیج لنگرگاه و استقرار پارمیندسی را نمی یابیم.
بی گمان ابزارهای تجسس جزءنگری علوم نتوانسته آن وحدت از دست رفته را احیاء نماید و عکس العمل های آشفته و جدا از هم علوم جایگزین خوبی برای راهبری آگاهانه محسوب نمی شود.
تنها راه نجات جهان امروز رهایی از قید وبند آشفتگی، کثرت و جزء نگری و در نظر آوردن کل می باشد. همه اجزاء می بایست در پرتو کل نگریسته شوند و نگرش فلسفی یعنی دورنمای کل و نظم موزون بین کلیات، غایات و محسوسات می بایست به معرکه های زندگی کشیده شود.
در بُعد مدیریت نیز همه تحولات کسب و کار از قبیل جهانی سازی، انتقال جامعه صنعتی به اطلاعاتی، تحول اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، تمرکززدایی و ...... لازم است تا در دورنمای کل نگریسته شود.
تحلیل مقابله ای جهان مُثُل افلاطون و رویکرد استراتژیک
برای شناخت جوهره استراتژی لازم است تا آن در پرتو دورنمایی بزرگتر مورد بررسی قرار گیرد. برهمین اساس در راستای مطالعه تطبیقی نگرش فلسفی و رویکرد استراتژیک یکی از مفاهیم مهم در نگرش فلسفی نظریه مثل افلاطون است که مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.
افلاطون برای تشریح مفاهیم کلی، جهانشمول و لایتغیر که از ثبات پارمیندسی برخوردار است از اصطلاح مثل(Idea ) یا صور(From ) بهره می جوید.
« مقصود او از مُثُل عبارت است از قانون یا قوانینی که غایات مطلوبی دارند و کلی هستند و همچنین در پشت سر حوادث ظاهری و اشیاء جزیی قرار دارند که حواس قادر به درک آنها نیست( ویل دورانت تاریخ فلسفه مترجم: عباس رزیاب، علمی و فرهگی 1379). جهان مُثُل افلاطون مبین کلیات قوانین و غایات جهان اشیاء و جهان محسوس است، حقیقی تر و جاویدان تر از جهان متغیر اشیاء محسوس و پدیدار می باشد. برای مثال می توان گفت که اگر به ساختمانی توجه شود حواس فقط توده ای از آهن، بتن، آجر و ....... را می بیند. در حالی که یک ذهن بصیر( فلسفی – استراتژیک) نظم نادیدنی آن ساختمان را خواهد دید. آن ساختمان از نظر اشیاء جزئی مانند بتون، آجر و..... تغییرپذیر و نابودشدنی است ولی آن نظم نادیدنی و قوانین و غایات پشت سراین ساختمان از ثبات ابدی و ازلی برخوردار است.
از نظر افلاطون دنیا بدون مُثُل( قوانین، کلیات و غایات) مانند توده ای از محسوسات نامنظم و بی معنی خواهد بود، زیر اشیاء و جزئیات وقتی معنی می یابند که تحت کلیات در آیند و اهداف و اغراض آنها کشف شود.
افلاطون عالی ترین شکل تربیت را که ویژه شهریار فیلسوف است همین جستجوی مثل ،کشف صور کلیه و استنتاج اهداف و اغراض جهان محسوس میداند.



خرید فایل



لینک منبع :تحقیق مُثُل افلاطون

تحقیق مُثُل افلاطون - دانلود رام رسمی اندروید romha.cafefilesell.ir/product-42189-تحقیق-مُثُل-افلاطون.aspx‎Cachedتحقیق مُثُل افلاطون. مقدمه: برای فلسفه، روزگار درخشانی بود آنگاه که همانند سیمرغ همه مناطق علوم را زیر پر داشت و پرچمدار همه پیشرفت های عقلی وعلمی به شمار می رفت. شرحی اجمالی بر نظریه‌ی مُثُل افلاطون | فلسفه نو new-philosophy.ir/?p=589‎Cached Similar24 سپتامبر 2014 ... ما در این تحقیق خواهیم کوشید تا رویکرد افلاطون نسبت به جایگاه مُثُل را تنها از حیث دو وجه نخست (هستی‌شناسی و معرفت‌شناسی) بررسی کنیم، چراکه ... تحقیق مُثُل افلاطون - مان فایل maanfile.blogsky.com/1395/06/30/post.../تحقیق-مُثُل-افلاطون‎Cached20 سپتامبر 2016 ... تحقیق مُثُل افلاطون در 15 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc. مقدمه: برای فلسفه، روزگار درخشانی بود آنگاه که همانند سیمرغ همه مناطق علوم را زیر پر ... تحقیق در مورد مُثُل افلاطون - دانلود مطالب علمی docs.blogsky.com/1395/04/28/post-1189/ 18 جولای 2016 ... تحقیق در مورد مُثُل افلاطون. لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب * فرمت فایل :Word ( قابل ویرایش و آماده پرینت ) تعداد صفحه21 مقدمه: برای فلسفه، ... تحقیق مُثُل افلاطون novinparsaa.blogroom.ir/post/880‎Cached27 ا کتبر 2016 ... تحقیق مُثُل افلاطون. از حضور شما عزیزان در سایت بسیار خوشحالیم و آرزو داریم محصولات ما رضایت شما را فراهم آورد دوست گرامی سلام.برای مشاهده ... تحقیق مُثُل افلاطون - شاه راه موفقیت در کسب و کار - پرشین بلاگ shah-rah.persianblog.ir/post/18/‎Cachedشاه راه موفقیت در کسب و کار · تحقیق مُثُل افلاطون. نویسنده: آگهی سیتی - شنبه ۱٧ مهر ،۱۳٩٥. [unable to retrieve full-text content] ... تحقیق مُثُل افلاطون - اطلس ورلد atlasworld20.ruzfa.ir/post/889 برای مشاهده توضیحات کامل محصول دانلودی|| تحقیق مُثُل افلاطون || روی دکمه ادامه مطلب کلیک فرمایید تحقیق مُثُل افلاطون در 15 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc. تحقیق مُثُل افلاطون - بانی - رز بلاگ - متفاوت ترین سرویس سایت ساز bonnyban95.rozblog.com/post/.../تحقیق-مُثُل-افلاطون.html‎Cached2 ا کتبر 2016 ... تحقیق مُثُل افلاطون 1 . شرحی اجمالی بر نظریه‌ی مُثُل افلاطون | فلسفه نو 24 سپتامبر 2014 ... ما در این تحقیق خواهیم کوشید تا رویکرد افلاطون ... دانلود تحقیق مُثُل افلاطون – خرید آنلاین و دریافت – فایل و مقالات www.newfilestant.ir/paper7292.html‎Cached15 ا کتبر 2016 ... با سلام،محصول دانلودی +{{تحقیق مُثُل افلاطون}}+آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد. با کلیک روی دکمه ادامه مطلب به صفحه توضیحات کامل تحقیق مُثُل ... پرتال جامع علوم انسانی - مثل از افلاطون تا علامه www.ensani.ir/fa/content/105929/default.aspx‎Cached Similarیکی از مسائل بنیادی در فلسفه افلاطون، نظریه «مثل» (1) اوست. .... دارند و نه در تحقیق و وجود اشیاء محسوس نقشی ایفاء می کنند، چون در میان اشیاء محسوس حضور ندارند.