پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

تحقیق در مورد تشکیل دولت صفوی

تحقیق در مورد تشکیل دولت صفوی


تشکیل دولت صفوی در اوایل قرن دهم هجری قمری ( ابتدای قرن شانزدهم میلادی ) یکی از رویدادهای مهم ایران محسوب می شود . پیدایش این دولت که باید آن را سرآغاز عصر تازه ای در حیات سیاسی و مذهبی ایران دانست موجب گردید استقلال ایران بر اساس مذهب رسمی تشیع و یک سازمان اداری بالنسبه متمرکز ، تامین گردد . گذشته از آن تاسیس و استقرار این دولت زمینه ای را فراهم ساخت تا خلاقیتهای فرهنگی و هنری معماری ، تداوم و امکان تجلی و رشد یابد و نمونه های بدیعی از این امور (‌ به ویژه در زمینه هنر و معماری ) پدید آید . با آغاز روابط سیاسی با دولتهای اروپایی و سرزمینهای همجوار ، بازرگانی توسعه یافت . لازم به ذکر است که این امر موجب تحول در اقتصاد داخلی گردید و این تحول در تولید و فروش ابریشم و ایجاد مراکز بزرگ بافندگی بسیار موثر افتاد.
در سال 907 ه.ق. شاه اسماعیل اول (‌ فرزند شیخ حیدر صفوی ) با کمک قزلباشان منتسب به خانقاه اردبیل ، پس از شکست فرخ یسار ( پادشاه شروان ) و الوند بیگ آق قویونلو ، شهر تبریز ( پایتخت دولت آق قویونلو ) را به تصرف درآورد . در همین شهر بود که دولت صفوی را بنیان نهاد و مذهب شیعه دوازده امامی را مذهب رسمی ایران اعلام کرد . او در نخستین سالهای سلطنت خود تمامی قدرتهای خود مختار داخلی را برانداخت و زمینه ایجاد حکومت مرکزی را فراهم ساخت .



خرید فایل



لینک منبع :تحقیق در مورد تشکیل دولت صفوی

صفویان - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/صفویان‎Cached Similarاحسان یارشاطر در مورد زبان مادری صفویان می‌نویسند: «خاندان صفوی در اصل ایرانی زبان .... پادشاهی صفوی پیشروی دولت ایران به چم نوین آن بود و در دورهٔ آنان شکل یک ... سوالات - تحقیق در مورد صفویه 126789.blogfa.com/post/3‎Cached Similarتحقیق در مورد صفویه. صفویه. صَفَویان از دودمان‌های ایرانی بودند که بین سالهای ۸۸۰ تا ... برخی می‌پندارند تشکیل دولت صفوی زیانی بزرگ برای جهان اسلام بود، بدین ... تحقیق در مورد تشکیل دولت صفوی - برترین فایل ها - فایل ناب projeha.filenab.com/product-52819-277.aspx تشکیل دولت صفوی دولت صفویان سلسله صفویان تحقیق در مورد تشکیل دولت صفوی دانلود تحقیق در مورد تشکیل دولت صفوی پروژه پایان نامه تحقیق مقاله پژوهش ... صفویان چگونه دولت تشکیل دادند؟ - آکا www.akairan.com/maghalat-persia/maghalate.../110830080704.html‎Cached Similarاوایل قرن دهم هجری قمری,محور مذهب,دولت,تشکیل,صفویان,کار,امام,میلادی. ... با اینکه تاسیس دولت صفوی به دست شاه اسماعیل در سال 907 ه.ق. انجام گرفت ولی علل و عوامل تکوین این دولت به دو قرن قبل از آن .... توضیحات کامل در مورد المپیک 2016 ریو + عکس ... تحقیق - تحقیق درباره صفویه evprobeiw.blogfa.com/post-5.aspx‎Cached Similarدودمان صفویه توانست از ایران دوباره «ملت-دولت» مستقل، خودمحور، نیرومند و مورد احترام بسازد که مرزهای آن در زمان پادشاهی شاه عباس یکم برابر مرزهای ساسانیان بود. دانلود مقاله درباره سلسله صفویان (صفویه) www.downloadarticle.ir/دانلود-مقاله-درباره-سلسله-صفویان/‎Cached Similarدانلود مقاله درباره سلسله صفویان (صفویه) از سری مقالات تاریخی با 32 صفحه و با ... پس از تشکیل حکومت صفوی توسط شاه اسماعیل، مذهب شیعه، مذهب رسمی در ایران شد و ... صفویه توانستند از ایران کشوری بسازند که بسیار پرقدرت، مستقل و دولت های ... حکومت صفویه | سمپادیا - شبکه سمپاد www.sampadia.com/forum/index.php?topic=82845.0‎Cached Similar12 جولای 2011 ... همچنین لازم است در ابتدا از منابع این تحقیق نیز نام ببیرم: ... برخی میپندارند تشکیل دولت صفوی زیانی بزرگ برای جهان اسلام بود، بدین معنی که با ... در مورد شاهان صفوی پس از شاه عباس باید یاد آور شد که از وظایف مهم وزیر اعظم ... تحقیق در مورد تشکیل دولت صفوی - جم فایل www.gemfile.ir/product/.../تحقیق-در-مورد-تشکیل-دولت-صفوی‎Cachedتحقیق در مورد تشکیل دولت صفوی. تشکیل دولت صفوی در اوایل قرن دهم هجری قمری ( ابتدای قرن شانزدهم میلادی ) یکی از رویدادهای مهم ایران محسوب می شود. کد فایل:16505 تحقیق در مورد تشکیل دولت صفوی - فارسی فایل مرکز خرید و فروش ... farsifile.farsfile.ir/file/20490/تحقیق-در-مورد-تشکیل-دولت-صفوی‎Cachedتشکیل دولت صفوی در اوایل قرن دهم هجری قمری ( ابتدای قرن شانزدهم میلادی ) یکی از رویدادهای مهم ایران محسوب می شود. تحقیق در مورد تشکیل دولت صفوی - بازگشت به صفحه اصلی وبلاگ ... proje202020.rozblog.com/.../تحقیق-در-مورد-تشکیل-دولت-صفوی.html‎Cached9 ژوئن 2016 ... تحقیق در مورد تشکیل دولت صفوی دسته: تاریخ بازدید: 2 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 66 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 28 تشکیل دولت صفوی ...