پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

گزارش کاراموزی تعاریف و مفاهیم و اصطلاحات شهری

« مقدمه »

امروزه بواسطه تغییر و تحولات عظیمی که طی دهه های اخیر در زندگی بشری روی داده ، گستره و تعداد روستاها ، بخشها و شهرکهای اقماری آنها ( چه از لحاظ مساحت و چه از لحاظ جمعیت ) روند روز افزونی به خود گرفته است . این تغییر و تحوالات و گسترشهای سریع موجب بروز مسائل و مشکلات متعدد و گوناگون اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی گردیده است که آثار مخرب آن زندگی ساکنین چنین مکانهایی را تهدید می کند . به همین دلیل تمامی راه حلهائی که توسط مجامع مختلف علمی و اهل نظر و کارشناسان ارائه شده براین نکته توافق دارند که دستیابی به راه حلها و طرحهای جدید برای گشودن گره های زندگی روستائی و شهری و تلاش برای اجرای چنین ایده ها و طرح هایی جز در پرتو مشارکت عمومی تمامی روستائیان و شهروندان میسر نخواهد بود و در واقع اگر آحاد مردم در تهیه و تدوین و اجرای برنامه های عمرانی مشارکت فعال نداشته باشند ، امید به بهبود وضع عمومی زندگی آنان بیهوده خواهد بود .

با توجه به جنبه های مختلف روستا نشینی و شهر نشینی و ارتباط آنها با حیات روزمره کلیه افراد جامعه ، می توان گفت که دخالت و حضور مستمر مردم و مشارکت فعال و گسترده آنان در تمامی زمینه ها حائز کمال اهمیت است و اصولاً بدون این مشارکت امکان اجرای صحیح و کامل هیچ برنامه ای در این مکانها وجود ندارد . یکی از مهمترین نهادهای اجتماعی برای دستیابی به چنین مشارکت گسترده ای « نهاد شوراها » است که با تشکیل آن عموم مردم مستقیماً در تعیین سرنوشت خویش در عرصه های مختلف اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی دخالت می نمایند و بدین ترتیب با مشکلات مختلف کارهای اجرائی و عمرانی و ... آشنا شده و همت و تلاش خود را صرف رفع آن مشکلات خواهند کرد .

لذا مجموعه حاضر تحت عنوان « نگرشی بر قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران که با همت و تلاش برادر بهرام نظری کارشناس دفتر امور شهری و روستائی استانداری تهیه شده است تا ان شاء الله مورد استفاده اعضای محترم شورا قرار بگیرد . رجاء واثق دارد در راه گشایی و حل مسائل و مشکلات عمومی مبتلا به بخشداریها و شهرداریها و حفظ قانونمندی نظام مثمر ثمر واقع گردد . امید است نظرات و پیشنهادات اصلاحی خود را جهت رفع اشکالات این مجموعه به حوزه معاونت امور عمرانی اعلام فرمائید .

1. تعاریف و اصطلاحات و مفاهیم شهری

شهر :

تا کنون تعریف جامعی برای شهر که دربرگیرنده همه یا بیشتر ویژگیهای آن باشد بیان نشده است یا اگر هم بیان گردیده مورد خرده گیری جامعه شناسان شهری بوده است که جهت جلوگیری از اطاله کلام از ذکر تعاریفی که در فرهنگهای مختلف از شهر یعمل آمده خودداری می گردد . بهر حال می توان شهر را قطعه زمینی دانست که قسمتی از اجتماع بشری را در دامان خود جای می دهد و ماشین عظیمی است که نیروهای گونان آن را به فعالیت واداشته بدان روح داده بنحوی که بعنوان واحدی اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی با کارکرد عمومی غیر کشاورزی ( بازرگانی ، صنعتی یا هر دو ) مطرح و بدلیل نقل و انتقال جمعیت مبادله و تبادل افکار و اندیشه و ایده ها بین مردم شهر و روستائیان تمرکز سیاسی و اقتصادی مملکتی در شهرها زندگی مردم روستاها را بیش از حد تصور تأثیر قرار می دهد ، که این خود بر اهمیت این واحد و طبعاً شهرداری بعنوان مؤسسه ای که اگر نگوئیم تمامی امورات ، بخش مهمی از امورات شهری را عهده دار است می افزاید : شهر یکی از عناصر تقسیمات کشوری است که بموجب ماده 4 قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری مصوب 15 تیر 1362 بدین شرح تعریف شده است .

1ـ1 تعریف شهر :

شهر محلی است با حدود قانونی که در محدوده جغرافیایی بخش واقع شده و از نظر بافت ساختمانی ، اشتغال و سایر عوامل دارای سیمائی با ویژگیهای خاص خود بوده ، بطوریکه اکثریت ساکنان دائمی آن در مشاغل کسب ، تجارت ، صنعت ، کشاورزی ، خدمات و فعالیتهای اداری اشتغال داشته و در زمینه خدمات شهری از خود کفائی نسبی برخوردار و کانون مبادلات اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و سیاسی حوزه جذب نفوذ پیرامون خود بوده و حداقل دارای ده هزار نفر جمعیت باشد .



خرید فایل



لینک منبع :گزارش کاراموزی تعاریف و مفاهیم و اصطلاحات شهری

گزارش کاراموزی تعاریف و مفاهیم و اصطلاحات شهری lord.cero.ir/product-324870-گزارش-کاراموزی-تعاریف-و-مفاهیم-و-اصطلاحات-شهری.aspx‎Cachedدسته: گزارش کار آموزی و کارورزی بازدید: 2 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 26 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 37. گزارش کاراموزی تعاریف و مفاهیم و اصطلاحات شهری در ... دانلود-گزارش-کارآموزی-تعاریف-و-مفاهیم-و-اصطلاحات-شهری proje20.filenab.com/tag-دانلود-گزارش-کارآموزی-تعاریف-و-مفاهیم-و-اصطلاحات-شهری.aspx‎Cachedبلوک کد اختصاصی. محصولاتی که دارای عبارت 'دانلود-گزارش-کارآموزی-تعاریف-و- مفاهیم-و-اصطلاحات-شهری' هستند. گزارش کاراموزی تعاریف و مفاهیم و اصطلاحات شهری. دریافت فایل گزارش کاراموزی تعاریف و مفاهیم و اصطلاحات شهری ... www.sarvoptdl.ir/file1418.html‎Cached7 جولای 2016 ... بیننده گرامی سلام.به وب ما خوش آمدید محقق گرامی،شما با جستجوی گزارش کاراموزی تعاریف و مفاهیم و اصطلاحات شهری وارد این صفحه شده اید محصول ... دانلود گزارش کاراموزی تعاریف و مفاهیم و اصطلاحات شهری -کامل و جامع pichakwi.meeblog.ir/post/175‎Cachedسلام.به وبسایت ما خوش آمدید. محقق گرامی،شما با جستجوی گزارش کاراموزی تعاریف و مفاهیم و اصطلاحات شهری وارد این صفحه شده اید محصول دانلودی(گزارش کاراموزی ... دانلود فایل ( گزارش کاراموزی تعاریف و مفاهیم و اصطلاحات شهری) kavirdlc.ir/دانلود-فایل-گزارش-کاراموزی-تعاریف-و-مف/‎Cached28 ا کتبر 2016 ... دوست عزیز سلام.به سایت ما خوش آمدید اینک شما با جستجوی ((گزارش کاراموزی تعاریف و مفاهیم و اصطلاحات شهری)) وارد صفحه فروش فایل دانلودی ... دانلود (گزارش کاراموزی تعاریف و مفاهیم و اصطلاحات شهری) | نوین دانلود www.novindlc.site/?p=7730‎Cached10 ا کتبر 2016 ... دوست عزیز سلام.به سایت ما خوش آمدید محقق گرامی،شما با جستجوی گزارش کاراموزی تعاریف و مفاهیم و اصطلاحات شهری وارد این صفحه شده اید محصول ... گزارش کاراموزی تعاریف و مفاهیم و اصطلاحات شهری - آرام بلاگ fileyare.aramblog.ir/post/1421‎Cachedمقدمه ». امروزه بواسطه تغییر و تحولات عظیمی که طی دهه های اخیر در زندگی بشری روی داده ، گستره و تعداد روستاها ، بخشها و شهرکهای اقماری آنها ( چه از لحاظ مساحت. گزارش کاراموزی تعاریف و مفاهیم و اصطلاحات شهری - دانلود مقاله و پروژه maghalenab.rozblog.com/.../-گزارش-کاراموزی-تعاریف-و-مفاهیم-و-اصطلاحات-شهری-.html‎Cachedگزارش کاراموزی تعاریف و مفاهیم و اصطلاحات شهری دسته: علوم انسانی بازدید: 1 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 26 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 37 گزارش کاراموزی… خرید و دانلود گزارش کاراموزی تعاریف و مفاهیم و اصطلاحات شهری ... www.risearticle.ir/download/4008‎Cached26 ا کتبر 2016 ... دوست عزیز سلام.به سایت ما خوش آمدید دوست گرامی سلام.برای مشاهده توضیحات کامل محصول دانلودی|| گزارش کاراموزی تعاریف و مفاهیم و اصطلاحات شهری ... گزارش کاراموزی تعاریف و مفاهیم و اصطلاحات شهری - sabzblog.tk albeyin.sabzblog.tk/post/3461‎Cachedگزارش کاراموزی تعاریف و مفاهیم و اصطلاحات شهری. بهترین کار خدمت به خلق خداست فایل پروژه - پایان نامه دانشجویی - یا طرح و آموزشی با تیترگزارش کاراموزی ...