پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

بررسی معماری و شهرسازی

بررسی معماری و شهرسازی

پژوهش بررسی معماری و شهر سازی در 10 صفحه ورد قابل ویرایش

ایده کلی طرح پژوهشی

نظر به اینکه هر اثر تاریخی نمی تواند جدا از فرهنگ دوره خود باشد و یا به عبارتی دیگر هر اثر تاریخی بگونه ای تبلور و فیزیکی فرهنگ زمان خود می باشد، سپس برای شناخت هر اثر لازم است مسائل و مباحث اقتصادی، اجتماعی فرهنگی دوره مربوطه و همچنین امور حکومتی سیاسی قرن یا آن دوره همزمان با شکل گیری اثر تاریخی مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته و پس از جمع آوری اطلاعات ذیربط به تجزیه و تحلیل آنها پرداخت شود و همواره بایستی مطالعات شناخت اثر تاریخی به اساس استنتاج و نتیجه گیری از تجزیه و تحلیل های مباحث و موارد فوق قرار بگیرد.

پل عباسی و کاروانسرای شاه عباسی کرج در هسته اصلی شهر اولیه کرج قرار دارند و در اطراف این دو اثر تاریخی بیشتر کاربرهای آموزشی- تجاری- فضای سبز و تفریگاهی پیش بینی شده است.

موقعیت تاریخی کاروانسرا و پل

شکل بنا و مطالعه پیشینه تاریخی آن حکایت از آن دارد که جلوخان این کاروانسرا یکی از زیباترین نماهای کاروانسراهای چهار ایوانی دوره صفویه می باشد که در جنبه شمالی کاروانسرا در جهت مسیر شرقی- غربی راه قدیمی کاروانروی ری- قزوین قرار داشته و از طریق پل قدیمی روی رودخانه کرج که در فاصله نزدیکی از آن قرار دارد و به شبکه ارتباطی شمکال شرقی کشور یعنی ری- خراسان مرتبط می گردیده است و از طرف دیگر این راه از طریق قزوین به شمال غرب کشور به شهر تبریز و کشور عثمانی می پیوسته است. (یک دهنه طاق پل مذکور اخیراً تویز اداره میراث فرهنگی استان تهران- کرج مرمت گردیده است.)

فهرست مطالب:

1- ایده کلی طرح پژوهشی.............. 1

2 - موقعیت تاریخی کاروانسرا و پل..... 2

3- وضعیت فعلی کاروانسرای شاه عباسی.. 2

4- شناسنامه کاروانسرا............... 4

5- کاربریهای کاروانسرا در طول حیات خود 5

6- موقعیت بنای کاروانسرای شاه عباسی. 7

7- وضعیت موجود بنای کاروانسرا....... 7

8- وضعیت پل شاه عباسی کرج- گذشته و حال 8



خرید فایل



لینک منبع :بررسی معماری و شهرسازی

مقاله بررسی معماری و شهرسازی در دوره قاجار - سیویلیکا www.civilica.com/Paper-GONBADARCH01-GONBADARCH01_011=بررسی-معماری-و-شهرسازی-در-دوره-قاجار.html‎Cached Similarمقاله بررسی معماری و شهرسازی در دوره قاجار, در همایش داخلی معماری و شهرسازی معاصر () توسط شراره فرهاد, اریک کاشانی. مقاله بررسی معماری و شهرسازی پایدار بر پایه مفهوم پایداری محیط ... www.civilica.com/Paper-NCSUSTAINARCH01-NCSUSTAINARCH01_060=بررسی-معماری-و-شهرسازی-پایدار-بر-پایه-مفهوم-پایداری-محیط-زی...‎Cached Similarمقاله بررسی معماری و شهرسازی پایدار بر پایه مفهوم پایداری محیط زیست در آن, در اولین همایش معماری پایدار (01st National Conference on Sustainable Architecture) ... مجموعه مقالات همایش ملی معماری و شهرسازی معاصر ایران - سیویلیکا www.civilica.com/Papers-NCCIAU01=همایش-ملی-معماری-و-شهرسازی-معاصر-ایران.html‎Cachedاز تلگرافخانه تا برج آزادی : بررسی سیر تحول ارتباط سنت و مدرنیته در معماری معاصر .... بررسی چالش های معماری و شهرسازی معاصر ایران با تأکید بر مفهوم هویت ( فول ... مقاله بررسی معماری و شهرسازی سنتی در مناطق گرم و خشک ایران با ارائه ... www.civilica.com/Paper-TIAU01-TIAU01_353=بررسی-معماری-و-شهرسازی-سنتی-در-مناطق-گرم-و-خشک-ایران-با-ارائه-راهکارهای-کاربردی-در-را...‎Cachedمقاله بررسی معماری و شهرسازی سنتی در مناطق گرم و خشک ایران با ارائه راهکارهای کاربردی در راستای بهبود معماری و شهرسازی معاصر, در همایش ملی پژوهشهای کاربردی در ... مقاله بررسی معماری و شهرسازی در دوره قاجار | مهندسی دانلود www.mohandesidl.ir/post/مقاله-بررسی-معماری-و-شهرسازی-در-دوره-قا/‎Cached Similar6 جولای 2015 ... برچسب ها: بناهای مسکونی قاجاردوره قاجارشهرسازیشهرسازی در دوره قاجارمبانی معماری دوره قاجارمعماریمعماری تهران در دوره قاجارمعماری سنتیمعماری معاصر ... نشریه علمی – پژوهشی معماری و شهرسازی ایران isau.ir/‎Cached Similarبه منظور گسترش و پیشبرد و ارتقای علمی در عرصه های معماری و شهرسازی و توسعه ... و استفاده مجدد مورد بررسی قرار گرفته و روش های سازگارسازی سیستم های صنعتی ... پاد: بررسی معماری و شهرسازی در دوره قاجار pad.um.ac.ir/file/view/8363899‎Cachedعنوان: بررسی معماری و شهرسازی در دوره قاجار; نویسنده (گان): فرهاد, شراره; کاشانی, اریک; نوع مقاله: مقاله کنفرانس; نوع نشریه: تخصصی; عنوان کنفرانس: همایش داخلی ... [PDF] ﺑﺮرﺳﻲ و ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻣﻌﻤﺎری و ﺷﻬﺮﺳﺎزی آوه در دورة اﻳﻠﺨﺎﻧﻴﺎن - دانشگاه علم و صنعت ایران www.iust.ac.ir/files/sau/Doc/maghalat/2_lashkari.pdf‎Cached Similarﻧﻮﺷﺘﺎر ﺣﺎﺿﺮ ﺑﻪ ﺑﺮرﺳﻲ وﻳﮋﮔﻲ. ﻫـﺎی ﻣﻌﻤـﺎری و ﺷﻬﺮﺳـﺎزی آوه، ﺑـﻪ ﻋﻨـﻮان ﻧﻤﻮﻧـﻪ. ای. ﻧﻮﻳﺎﻓﺘﻪ از ﻣﻌﻤﺎری و. ﺷﻬﺮﺳﺎزی اﻳﻠﺨﺎﻧﻴﺎن ﻣﻲ. ﭘﺮدازد . اﻳﻦ ﭘﮋوﻫﺶ ﺑـﻪ روش ﺗﻮﺻـﻴﻔﻲ ﺗﺤﻠﻴﻠـﻲ و ﻣﻄﺎﻟﻌـﺎت آن ﺑـﻪ ﺻـﻮرت ﻣﻴـﺪاﻧﻲ و. نامه معماری و شهرسازی aup.journal.art.ac.ir/‎Cached Similarدر این راستا لطفا مانند قبل سه نسخه چاپ شده مقاله به همراه لوح فشرده حاوی فایل و تصاویر مقاله و نامه درخواست بررسی در فرمت نشریه را به آدرس پستی نشریه نامه معماری ... معماری و شهرسازی ایران دوره قاجار - دانشگاه شهید بهشتی sbu.ac.ir/Cols/archurb/Pages/معماری-و-شهرسازی-ایران-دوره-قاجار.aspx‎Cached Similarنام: «معماری و شهرسازی ایران دوره قاجار». مدیر هسته: مهندس کامبیز حاجی قاسمی. تاریخ تصویب: 8/2/1388. اهداف: الف: شناخت شهر شامل. 1ـ خصوصیات شهرهای مهم، 2ـ بررسی ...