پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

احداث نیروگاه زباله سوز

احداث نیروگاه زباله سوز

پیشگفتار

با توجه به انباشته شدن زباله ها در شهرستان و مشکلات دفع آنها و از طرفی از بین بردن انرژی قابل استحصال از زباله ها که به نوعی می توان از آن به عنوان انرژی نو تعبیر کرد , سبب شده است تا به فکر احداث نیروگاههایی باشیم که بتواند با استفاده از سوزاندن زباله ها انرژی حرارتی مورد نیاز بویلرهای نیروگاههای بخار در رنج های متوسط و نیز بخار مورد نیاز شرکت صنایع چوب کاغذ مازندران را تامین نماید با این عمل ضمن حل مشکل دفن زباله ها و عدم نیاز به land fill و زمینهای مربوطه و نیز حل مشکلات آلودگی محیطی از این معضل پدیده ای بسازیم که بتوان انرژی الکتریکی و گرمایشی پاک و بدون آلایندگی تولید نمائیم . دراین طرح با بررسی این فرآیند ارائه راه حلی برای احداث نیروگاههای زباله سوز ارائه می شود.

مقدمه:

در یک نگاه کلی مشکل محیط زیست مشکل انسان است . انسانی که آسمانها را به تسخیر در آورده و روز به روز نیز در صدد توسعه خود برفضا و زمان است در چنبره محیط زیست خود که خودش نیز عامل بوجود آورده شده بوده آنچنان گرفتار شده است که امروز نه تنها دولتها بلکه سازمانهای بین المللی ، مجامع دانشگاهی و علمی ، محافل هنری و ... بعنوان یک بخش جدی به این مهم پرداخته اند و مدام خطری را که حیات و زیست را بر کره فیروزه ای رنگ ، تهدید می کند گوشزد کرده و اقدامات اجرایی را نیز در تقلیل آلودگی ها و یا رفع آن بعمل می آوردند چرا اینکه اگر لایه ازن در چندین کیلومتری ما در آسمان صدمه ببیند محصول بی توجهی ما در زمین است رسیدن به رفتاری که ناشی از فرهنگ ( نظافت را از ایمان دانستن ) می باشد برای ما که منادیان این فرهنگیم چندان سخت نیست .

موسسات معتبر بهداشتی عمومی 22 بیماری انسانی را به مدیریت نامناسب مواد زاید جامد مرتبط می دانند همچنین ضرر های اکولوژیکی مشکل آلودگی هوا و آب نیز از مدیریت نامناسب مواد زاید جامد ناشی می گردد بنابراین چندی است که دفع اصولی ومتعاقب آن بهره برداری از این انرژی از یاد رفته که به طلای کثیف مشهور است مورد توجه بسیاری از مسئولین و کارشناسان رشته های مختلف از جمله کارشناسان انرژی های نو و برق قرار گرفته تا بتوانند از این انرژی سهل الوصول استفاده نمایند .



خرید فایل



لینک منبع :احداث نیروگاه زباله سوز

جزئیات ساخت 5 نیروگاه زباله ‌سوز barghnews.com/fa/news/3882/جزئیات-ساخت-5-نیروگاه-زباله-‌سوز‎Cached Similarمدیرعامل سازمان انرژی‌های نو ایران از آغاز شمارش معکوس اولین نیروگاه زباله سوز ایران با ظرفیت تولید سه مگاوات برق خبر داد و اعلام کرد: وزارت نیرو هر کیلووات ساعت ... احداث نیروگاه های زباله سوز در ایران غیراقتصادی است barghnews.com/.../احداث-نیروگاه-های-زباله-سوز-در-ایران-غیراقتصادی-است‎Cachedاحداث نیروگاه های زباله سوز در ایران غیراقتصادی است. یکی از بینندگان برق نیوز: کارخانه زباله سوزی در خود اروپا امروزه انتخاب اول نیست و تنها لابی مشخصی‌ بدنبال ... احداث نیروگاه زباله سوز ویژه پسماند‌ بیمارستانی در پایتخت barghnews.com/.../احداث-نیروگاه-زباله-سوز-ویژه-پسماند‌-بیمارستانی-در-پایتخت‎Cachedاحداث نیروگاه زباله سوز ویژه پسماند‌ بیمارستانی در پایتخت. درصد از فاضلاب بیمارستانی که جزو خطرناک‌ترین فاضلاب‌های شهری محسوب می‌شوند، در شبکه جمع‌آوری ... احداث نیروگاه زباله سوز - سایت تخصصی برق www.power2.ir/مقالات-مربوط...نیروگاه-ها/احداث-نیروگاه-زباله-سوز‎Cached Similarاحداث نیروگاه زباله سوز با توجه به انباشته شدن زباله ها در شهرستان و مشکلات دفع آنها و از طرفی از بین بردن انرژی قابل استحصال از زباله ها که به نوعی م... طراحی و احداث نیروگاه زباله سوز www.spdipei.ir/index.php/news-feed/461-news34‎Cached Similarطراحی و احداث نیروگاه زباله سوز. شرکت مهندسی توسعه و بهسازی صنعت برق و انرژی سهند پارس، بعنوان قطب صنعت انرژیهای تجدیدپذیر در ایران با سابقه بالا و تجربه ... نیروگاه زباله سوز - تابناک www.tabnak.ir/fa/tag/1/نیروگاه%20زباله%20سوز‎Cachedششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران نخستین نیروگاه زباله سوز... گزارش همشهری این نیروگاه با حضور شهردار تهران مسئولان کشوری... و 8500متر بنا جهت احداث ... شمال نیوز :: انعقاد قرارداد احداث نیروگاه زباله سوز در ساری www.shomalnews.com/.../انعقاد%20قرارداد%20احداث%20نیروگاه%20زباله%20سوز%20در%2...‎Cached Similarشهردار ساری از انعقاد قرارداد احداث اولین نیروگاه تولید برق از زباله در مازندران خبر داد. سید علی حجازی اظهار داشت: در جلسه ای که دو روز گذشته در دفتر معاون عمرانی وزیر ... عملیات احداث نیروگاه زباله سوز نوشهر با 30درصد پیشرفت ادامه دارد ... www.momtaznews.com/عملیات-احداث-نیروگاه-زباله-سوز-نوشهر-ب/‎Cached Similarعملیات ساخت نخسین نیروگاه زباله سوزدرآیینی با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و جمعی از مسولان استانی و شهرستانی درماه اردیبهشت سال ۹۰ درمنطقه ... برچسب ها - نیروگاه زباله سوز www.fardanews.com/fa/tag/1/نیروگاه%20زباله%20سوز‎Cachedبرچسب: نیروگاه زباله سوز. ۱۰ مازندرانی مظنون به بیماری تب کنگو هستند. بهداشت شامل کلیه طرح ها چون احداث نیروگاه زباله سوز... زباله شده که با تشکیل کمیته ... زباله‌سوز - ایسنا isna.ir/tag/زباله‌سوز‎Cached۱۸ مهر ۹۵ - ۱۱:۴۷ · کلنگ احداث کارخانه زباله‌سوز گیلان به زمین زده شد .... فرماندار نوشهر بر تسریع در احداث نیروگاه زباله‌سوز در این شهرستان تاکید کرد. ۳ دی ۹۴ - ۱۷: ۴۶.