پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

مسجد جمکران

مسجد جمکران

یکی از مساجدی که نام آن همواره یادآور نام گرامی حضرت بقیه الله امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است ، مسجد مقدس« جمکران» در شش کیلومتری شهر قم می باشد که حدود یکهزار سال پیش به دستور خود آن حضرت ساخته شده و از آن زمان به بعد مطمح نظر و مورد توجه عاشضقان و دلباختگان و ارادتمندان ان حضرت قرار گرفته است .

در طول تاریخ این مسجد کرامات و معجزات بسیاری در آنجا دیده شده و شیعیان و علاقمندان حصرت مهدی«ع» از هر سو بار سفر بسته و برای خواندن نماز در این مسجد همواره از احترام و قداست خاصی برخوردار است . بعضی از علماء و مراجع تقلید و بزرگان ، معجزات و عنایاتی درباره ی این مسجد نل شده که نشان می دهد آنان چگونه به این محل مقدس احترام می گذاشتند ، از جمله آنها مرحوم آیه الله العظمی حائری موسس حورزه ی علمیه ی قم و مرحوم آیه الله العظمی حجت کوه کمری ، آیه الله العظمی امام خمینی ، مرحوم آبه الله العظمی سید محمد تقی خوانساری و مرحوم آیه الله العظمی بروجردی ، و مرحوم آیه الله العظمیگلپایگانی و مرحوم آیه الله العظمی نجفی مرعشی ، مرحوم ایه الله العظمی اراکی و غیر آنها را می توان نام برد . عنایت وعلاقه مقام معظم رهبری به این مسجد مقدس جمکران آنقدر زیاد است که طبق گفته ی مسئولین محترم بارها به این مسجد شریف جمکران آنقدر زیاد است که طبق گفته ی مسئولین محترم بارها به این مسجد شریف جمکران تشریف آورده اند ، نظر آنان درباره ی مسجد جمکران در همین کتاب نقل خواهیم کرد .

همچنین از علماء و اساتید حوزه علمیه و مراجع فعلی نیز که در حال حیات هستند نمونه هایی در ذکر معجزات و کرامات این مسجد خواهیم آورد .

ما در این کتاب تاریخچه ی احداث مسجد جمکران را با تکیه بر منابع فراوانی از کتب علماء گذشته ذکر خواهیم کرد و آنگاه نظرات علماء و اساتید و مرتاجع را خواهیم آورد و نمونه های اندکی از معجزات بسیاری که در این مکان شریف به مقوع پیوسته است نقل خواهیم کرد ، و در پایان مطالب مختصری در پیرامون حضرت مهدی ارواحنا فداء فدا خواهیم آورد .

این کتاب ارمغانی است برای شیفتگان امام زمان و عاشقان مسجد جمکران که همواره و بخصوص در سب های چهارشنبه از اطراف و اکناف و دور و نزدیک آهنگ سفر به مسجد جمکران می کنند و در گوشه ای از آن باخدای خود با راز و نیاز مشغول می شوند ، و پس از ادای نماز مخصوص مسحد ، به دنبال گمشده ی خود هستند وآن در دانه ی یکتا و عزیز سفر کرده را می خوانند و راز خود را با او در میان می گذارند .

فهرست مطالب

مقدمه :

پیشگویی امیر مومنان علی علیه السلام از مسجد مقدس جمکران

صاحب الزمان «ع» مسجد جمکران

مسجد مقدس جمکران

تاریخچه مسجد صاحب الزمان علیهم السلام

نماز آمام زمان علیه السلام در مسجد جمکران

فضیلت خواندن نماز در مسجد جمکران

معجزاتی از تاسیس مسجد جمکران

کراماتی چند از مسجد مقدس جمکران

امام زمان (ع) در مسجد مقدس جمکران

سخنان آیت الله بدلا دربارۀ مسجد جمکران :

دیدار با امام زمان (ع)

عنایت صاحب الزمان (ع)

مسجد جمکران

از مسجد مقدس جمکران نتیجه گرفتم

اگرشفائی هست در مسجد مقدس جمکران است

توسل به صاحب الزمان در مسجد جمکران قم

آیه الله العظمی آقای بروجردی و مسجد جمکران

امام زمان (ع) در مسجد مقدس جمکران

سفارشات امام زمان «ع» در مسجد جمکران

مرحوم آیه الله قاضی در مسجد جمکران

از کدام راه به مسجد جمکران می آئی

از امام زمان «ع» در مسجد مقدس جمکران شفا گرفتم

عنایت حضرت بقیه الله- ارواحنا فداه- به کودک 13 ساله زاهدانی

در مسجد مقدس جمکران

کراماتی که از مسجد مقدس جمکران دیدم

مشکل من حل شد

هر پولی مصرف مسجد جمکران نمی شود.

صاحب الزمان شفا داد

پیر زن باصفایی در مسجد مقدس جمکران

شفای مفلوج، سفارش به دعای فرج

حل مشکل ازدواج

شفای مجروح و معلول جنگ:

زنده کردن دختر مرده:

شفای ضایعه نخاع کمر.

حل مشکل خانوادگی

شفای ناراحتی کلیه مادرزاد

شفای بیماری قلبی مادر زاد

شفای ناراحتی اعصاب وروان

مشکل خرید خانه

شفای سرطانی

شفای پیوند انگشتان

خانه را از امام زمان (ع) می گیرم

نذر به مسجد جمکران

منابع تحقیق



خرید فایل



لینک منبع :مسجد جمکران

مسجد جمکران - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/مسجد_جمکران‎Cached Similarآنها مرا به محلی که اکنون مسجد جمکران است آوردند، چون نیک نگاه کردم، تختی دیدم که فرشی نیکو بر آن تخت گسترده شده، جوانی سی ساله بر آن تخت تکیه بر بالش کرده ... ‎۱ تاریخچه مسجد جمکران - ‎۲ نگارخانه - ‎۳ جستارهای وابسته - ‎۴ پانویسImages for مسجد جمکران مسجد مقدس جمکران - میعاد منتظران www.jamkaran.ir/‎Cached Similarاینک به برخی از آنها اشاره خواهیم… برنامه هفتگی. آرشیو مراسم. زیارت مجازی · پخش زنده · طنین لبیک یا مهدی خادمان کودک مسجد جمکران در شب نهم ربیع · چندرسانه‌ای ... ‎خادم افتخاری - ‎کتابخانه دیجیتال - ‎اسامى و القاب حضرت مهدى(عج) - ‎مفصلساخته شدن مسجد مقدس جمکران و وقف زمین آن توسط امام زمان (عج) www.hawzah.net/.../ساخته-شدن-مسجد-مقدس-جمکران-و-وقف-زمین-آن-توسط-امام-زمان-(عج)‎Cached Similarمسجد مقدس جمکران، روز هفدهم رمضان 373 هجری به فرمان حضرت بقیة الله، ارواحنا فداه، در کنار روستای جمکران تاسیس شد . تاریخچه ی آن - به طوری که در این نوشتار به ... مسجد جمکران - ویکی شیعه fa.wikishia.net/view/مسجد_جمکران‎Cached Similarمسجد جَمْکَران، مسجدی منسوب به امام زمان (عج) در محدوده شهر قم که گفته می‌شود، حسن بن مثله جمکرانی به دستور امام زمان (عج) آن را ساخته است. مسجد جمکران تا دهه پنجاه ... حدیثی از حضرت علی(ع) درباره ساخت مسجد جمکران - مشرق www.mashreghnews.ir/.../حدیثی-از-حضرت-علیع-درباره-ساخت-مسجد-جمکران‎Cachedحضرت علی(ع) در حدیثی ساخت مسجد جمکران را پیش‌بینی کرده بود و امام زمان(عج) نیز دستور ساخت آن را داد. اطلاعاتی در باره ی مسجد جمکران ارائه نمایید - گنجینه پاسخ‌ها - اسلام ... - 1 www.islamquest.net/fa/archive/question/fa1063‎Cached Similarیکی از مکان های مقدس و منتسب به امام زمان (عج) مسجد مقدس جمکران است که در شش کیلومتری شهر مذهبی قم قرار دارد. این مسجد بیش از یک هزار سال پیش به فرمان آن ... پخش زنده و مستقیم مسجد جمکران - سایت شیعیان shiayan.ir/پخش-زنده-و-مستقیم-مسجد-جمکران/‎Cached Similar Rating: 4.3 - 3,102 votes حسین برومند: انشاالله فرج اقامون در جمکران ... یاصاحب الزمان دلم بدجور هوای مسجد جمکران کرده.کمکم کن دوباره ... اربعین گذشت من همچنان دلم در کوی صبج جمکران گیره . تاریخچه، فلسفه و اعمال مسجد مقدس جمکران - تیتریک titre1.ir/fa/news/11824/تاریخچه-فلسفه-و-اعمال-مسجد-مقدس-جمکران‎Cached Similarشیخ فاضل، حسن بن محمّد بن حسن قمی، معاصر شیخ صدوق، در کتاب تاریخ قم از کتابِ مونس الحزین فی معرفه الحقّ و الیقین از تألیفات شیخ صدوق بنای مسجد جمکران ... پیشگویی امیر مؤمنان (ع) از بنای مسجد جمکران‏ - صدای شیعه www.sedayeshia.com/showdata.aspx?dataid=5028‎Cached Similar28 جولای 2010 ... مسجد مقدس جمکران، بیش از یکهزار سال پیش به فرمان حضرت بقیّةاللَّه، أرواحنا فداه، در بیداری، - نه در خواب - تأسیس گردید و در طول قرون و اعصار، ...