پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

دانلود مقاله دیه

دانلود مقاله دیه

شخصی از حضرت امام حسن عسگری پرسید: ما بال المراه المسکینه الضعیفه تاخذ سهما و احداً و یأخذا الرجل القوی سهمین؟

قال ... لان المراه علیها جهاد و لا نفقه و لا علیها معقله انما ذالک علی الرجال.

چرا زن بیچاره ضعیف باید یک سهم داشته باشد و مرد توانا دو برابر بگیرد؟ حضرت در پاسخ فرمودند: هزینه ی سنگین حضور در جبهه های جهاد و نفقه های خانواده و تاوان مالی اقوام – مثل پرداخت دیه مقتولی که توسط یکی از اقوام به قتل رسیده صورت می گیرد.

معیار ارزش همان است که در قرآن بدان تصریح شده است که (آن اکرمکم عندالله اتقاکم) و معیار ارزش انسان دیه ای نیست که برای وی در نظر گرفته شده است.

خلاصه کلام اینکه: تن ابزاری بیش نیست و این ابزار خواه در پیکر یک فقیه یا طبیب یا مهندس یا مبتکر باشد و خواه یک کارگر ساده دیه ی تن مشترک است و ارزیابی متعلق به جان آدمی است و جان انسان نه از بین می رود و نه مقتول واقعی قرار می گیرد تا در نتیجه مورد دیه واقع شود بلکه آنچه آسیب می بیند بدن است و بدن هم با ابزار مادی تقویم می شود.

فهرست مطالب

1-انواع قتل از نظر مذاهب مختلف

2-مواد قانونی جرایم شبه عمدی و خطای محض

3-موارد تبدیل قصاص به دیه

4-آیات مربوط به دیه

5-ماهیت دیه

6-عاقله و نقش آن در پرداخت دیه

7-میزان دیه

8-تغییر دیه بر حسب زمان و مکان

9-تغییر دیه بر حسب جنسیت

10-دیه ی اعضا

11-دیه ی منافع

12-توابع

13-مهلت پرداخت دیه

14-چرا باید خون بهای یک انسان نصف خون بهای انسان دیگر باشد؟

منابع



خرید فایل



لینک منبع :دانلود مقاله دیه

دانلود مقاله دیه mag-iran.com/دانلود-مقاله-دیه.htm‎Cachedدیه. مقدمه شخصی از حضرت امام حسن عسگری پرسید: ما بال المراه المسکینه الضعیفه تاخذ سهما و احداً و یأخذا الرجل القوی سهمین؟ قال … لان المراه علیها جهاد و لا نفقه و لا ... دانلود رایگان مقاله دیه - epage.ir ایجاد و مدیریت وب سایت رایگان lawdownload.epage.ir/.../module.news_Page._TypeId.1_Start.350_Action.NewsBodyView_NewsId.286.html‎Cached10 نوامبر 2016 ... اگر امکان دارد آن را به فارسی رایانامه کنید دانلود مقاله دیه - بانک مقالات فارسی papersky.ir/download/tag/دانلود-مقاله-دیه/ دانلود مقاله برابری یا عدم ... دانلود رایگان مقاله دیه ها - epage.ir ایجاد و مدیریت وب سایت رایگان lawdownload.epage.ir/.../module.news_Page._TypeId.1_Start.210_Action.NewsBodyView_NewsId.696.html‎Cached17 نوامبر 2016 ... ۷ روز پیش - در صورتی که مایلید جدیدترین پروژه ها و مقالات رایگان دانشجویی را در اختیار داشته ... دانلود مقاله و تحقیق پیرامون دیه و کفاره در حقوق ... دانلود مقاله دیه - دانلود پروژه و پایان نامه - فایل ناب payanname20.filenab.com/product-55275-aa.aspx‎Cachedدیه انواع قتل مذاهب جرایم شبه عمدی خطای محض قصاص مقاله پژوهش تحقیق پروژه دانلود مقاله دانلود پژوهش دانلود تحقیق دانلود پروژه. دانلود مقاله و تحقیق درباره دیه و کفاره در حقوق اسلامی www.dlbartar.com/دانلود-مقاله-پیرامون-دیه-و-کفاره/‎Cached Similar9 جولای 2015 ... امروز برای شما دوستان مقاله ای در مورد دیه آماده دانلود کرده ایم. دیه در اسلام بر معیار ارزش معنوى انسان مقتول نیست، بلکه یک دستور خاصى است که ناظر به ... دانلود مقاله در مورد دﯾﻪ و ﺟﺒﺮان ﺧﺴﺎرت در ﺣﻘﻮق ﺟﺰاﯾﯽ اﯾﺮان dye-jkh-m.lel.ir/‎Cached2 سپتامبر 2016 ... دانلود مقاله دﯾﻪ و ﺟﺒﺮان ﺧﺴﺎرت در ﺣﻘﻮق ﺟﺰاﯾﯽ اﯾﺮان ,دانلود پایان نامه دﯾﻪ و ﺟﺒﺮان ﺧﺴﺎرت در ﺣﻘﻮق ﺟﺰاﯾﯽ اﯾﺮان ,دانلود جزوه دﯾﻪ و ﺟﺒﺮان ﺧﺴﺎرت در ﺣﻘﻮق ﺟﺰاﯾﯽ اﯾﺮان ,دانلود ... دانلود تحقیق در مورد دﯾﻪ و ﺟﺒﺮان ﺧﺴﺎرت در ﺣﻘﻮق ﺟﺰاﯾﯽ اﯾﺮان dye-jkh-t.lel.ir/‎Cached2 سپتامبر 2016 ... ج) فرضیات در این مورد با توجه به اینکه دیه در سیر تاریخ و پیدایش خوددارای کاربردهای دوگانه … دانلود مقاله مفهوم دیه (جبران خسارت) در حقوق جزایی ... دانلود مقاله دیه - بانک مقالات فارسی papersky.ir/download/tag/دانلود-مقاله-دیه/‎Cachedدانلود مقاله برابری یا عدم برابری دیه زن و مرد مقدمه: بر اساس قانون مجازات اسلامى ایران و مطابق فتاواى بسیارى از فقیهان شیعه و سنى، دیه زن نصف دیه مرد است. این راى ... دانلود مقاله دیه article.university/دانلود-مقاله-دیه/‎Cachedدانلود مقاله دیه. دیه فهرست مطالب دیات‌ دیه‌ دیه‌ نفس‌ احکام دیه دیه در اسلام فلسفه وجودی دیه چیست ؟ انواع و اقسام دیه منبع: دیات‌ همانطور که‌ قبلا بیان‌ شد حقوق‌ جزای‌ اسلامی‌ ... دانلود تحقیق بررسی دلایل تفاوت دیه بین زن و مرد -کامل و جامع – نیما ... nimarticled.ir/article5531.htm‎Cached29 نوامبر 2016 ... کاربران گرامی درود بر شما.به سایت خودتان خوش آمدید عنوان محصول دانلودی:تحقیق بررسی دلایل تفاوت دیه بین زن و مرد یکی از بهترین فایل ها در این ...