پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پروژه آماری آیا کسانی که در دروس تفهیمی موفق هستند در دروس حفظی نیز موفق خواهند بود؟

پروژه آماری آیا کسانی که در دروس تفهیمی موفق هستند در دروس حفظی نیز موفق خواهند بود؟

خلاصه:

دانش آموزان معتقداند کسانی که در دروس تفهیمی موفق هستند در دروس حفظی نیز موفق خواهند بود در این پروژه سوالی که مورد بررسی قرار گرفت این بود که آیا ارتباطی بین دروس تفهیمی و دروس حفظی وجود دارد؟

جامعه آماری در این پروژه تمام دانش آموزانی بودند که با دروس تفهیمی و دروس حفظی سرو کار داشتند.

نمونه آماری در این پروژه،دانش آموزانی بودند که از طریق اعداد تصادفی از بین دانش آموزان مدارس شهرستان قوچان انتخاب شدند.سپس با استفاده محاسبات آماری بر روی پرسشنامه ای که توسط دانش آموزان پر شده بود این پروژه انجام شد.

نتیجه تحقیق نشان داد که ارتباط محسوسی بین دروس حفظی و دروس تفهیمی وجود دارد.

مقدمه:

اگر بخواهیم کلیه دروس را تقسیم نماییم، می توانیم آنها را به دو دسته ی حفظی و تفهیمی تقسیم کنیم در دسته دروس حفظی می توان زبان وادبیات فارسی، تاریخ،جغرافیا،تعلیمات دینی،علوم اجتماعی و عربی را نام برد .

برای گروه تفهیمی نیز می توان دروس ریاضیات ، فیزیک ، شیمی ، زبان خارجه و... را نام برد . دروس زبان و ادبیات فارسی را نمی توان به طور کامل در گروه دروس حفظی جای داد.

چون اولاً ما این درس را از ابتدای مدرسه رفتن یعنی از کلاس اول دبستان تا آخر تحصیلات در میان دروسمان داریم و دوماً آنکه ما خودمان فارسی زبان وایرانی هستیم و این درس ، زبان خودمان است . پس جایز نیست که بگوییم ادبیات جزو دروس حفظی است .

هر گروه حفظی و تفهیمی سختی ها و آسانی های خاص خود را دارد . مثلا در گروه حفظی حجم اعظم دروس یا اینکه مجبوریم دروس را در طول سال چندین بار مطالعه کنیم از مشکلات آن باشد ولی در گروه مفهمومی شاید دروس حجم زیادی نداشته باشند وخوبی دیگر این دروس این است که اگر یک بار درس را یاد گرفتی ، دیگر لازم نیست که آنرا خیلی خواند و برای امتحان ، کافیست یک یاد آوری کوچک شود . ولی همین که بتواینم یک بار درس را فرا گیریم خود مشکل بزرگی است که باز این مشکل در دروس حفظی دیده نمی شود .

همه در امتحانات معمولا در دروس تفهیمی اضطراب بیشتری دارند . وبه نظرشان دروس حفظی خیلی راحت تر می آید . هدف این تحقیق بررسی میزان موفقیت در میان دروس حفظی وتفهیمی است .

جمع آوری داده ها:

جمع آوری داده ها از طریق پخش پرسشنامه بین 72نفراز دانش آموزانی بودکه به طور تصادفی از دبیرستان شاهد انتخاب شده بودند.در این پرسشنامه سوالاتی در زمینه دروس تفهیمی و دروس حفظی بیان شده است همچنین در این پرسشنامه اسامی دانش آموزان خواسته نشده بود تا به سوالات باخیال راحتی پاسخ بدهند و پاسخ های آنها صادقانه باشد.



خرید فایل



لینک منبع :پروژه آماری آیا کسانی که در دروس تفهیمی موفق هستند در دروس حفظی نیز موفق خواهند بود؟

پروژه آیا کسانی که در دروس تفهیمی موفق هستند در دروس حفظی نیز موفق ... netfile.filenab.com/tag-پروژه-آیا-کسانی-که-در-دروس-تفهیمی-موفق-هستند-در-دروس-حفظی-نیز-موفق-خواهند-بود؟.aspx‎Cachedمحصولاتی که دارای عبارت 'پروژه-آیا-کسانی-که-در-دروس-تفهیمی-موفق-هستند-در-دروس- حفظی-نیز-موفق-خواهند-بود؟' هستند. پروژه آماری آیا کسانی که در دروس تفهیمی موفق ... پروژه آماری آیا کسانی که در دروس تفهیمی موفق هستند در دروس حفظی نیز ... radyab.filenab.com/product-55395-Statistical-whether-those-courses-are-conceptual.aspx‎Cachedدانش آموزان معتقداند کسانی که در دروس تفهیمی موفق هستند در دروس حفظی نیز موفق خواهند بود در این پروژه سوالی که مورد بررسی قرار گرفت این بود که آیا ارتباطی بین ... طرح آماری آیا کسانی که در دروس تفهیمی موفق هستند در دروس حفظی نیز ... network.marketfile.ir/product-46985-طرح-آماری-آیا-کسانی-که-در-دروس-تفهیمی-موفق-هستند-د.aspx‎Cachedدانش آموزان معتقداند کسانی که در دروس تفهیمی موفق هستند در دروس حفظی نیز موفق خواهند بود در این پروژه سوالی که مورد بررسی قرار گرفت این بود که آیا ارتباطی بین ... پروژه آماری آیا کسانی که در دروس تفهیمی موفق هستند در دروس حفظی نیز ... 1hyebs.sarvdlc.com/‎Cachedپروژه آماری آیا کسانی که در دروس تفهیمی موفق هستند در دروس حفظی نیز موفق خواهند بود؟ دریافت فایل بررسی آماری آیا کسانی که در دروس تفهیمی موفق هستند در ... www.newfilestant.ir/paper721.html‎Cached22 سپتامبر 2016 ... فروش دانلودی پروژه آماری آیا کسانی که در دروس تفهیمی موفق هستند در دروس حفظی نیز موفق خواهند بود؟ سلام.به وبسایت ما خوش آمدید.به صفحه دانلود ... فروش دانلودی پروژه آماری آیا کسانی که در دروس تفهیمی موفق هستند در ... www.newfilestant.ir/paper5074.html‎Cached7 ا کتبر 2016 ... به صفحه دانلود فایل(پروژه آماری آیا کسانی که در دروس تفهیمی موفق هستند در دروس حفظی نیز موفق خواهند بود؟)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید ... بررسی آماری آیا کسانی که در دروس تفهیمی موفق هستند در دروس حفظی ... speednews.rzb.irbloger.xyz/view549282.html‎Cachedدانش آموزان معتقداند کسانی که در دروس تفهیمی موفق هستند در دروس حفظی نیز موفق خواهند بود در این پروژه سوالی که مورد بررسی قرار گرفت این بود که آیا ارتباطی بین ... متن کامل پایان نامه آمار آیا کسانی که در دروس تفهیمی موفق هستند در دروس ... ads.servicebartar.ir/?p=88506‎Cached11 نوامبر 2016 ... Home / تبادل پست / متن کامل پایان نامه آمار آیا کسانی که در دروس تفهیمی موفق هستند در دروس حفظی نیز موفق خواهند بود؟ ۳۹ ص ... دانلود پروژه آماری آیا کسانی که در دروس تفهیمی موفق هستند در دروس ... tmaghalec.ir/?p=7021‎Cached28 ا کتبر 2016 ... به صفحه ی دانلود _پروژه آماری آیا کسانی که در دروس تفهیمی موفق هستند در دروس حفظی نیز موفق خواهند بود؟_خوش امدید.امیدوارم بهره کافی را از پروژه ... خرید و دانلود پروژه آماری آیا کسانی که در دروس تفهیمی موفق هستند در ... harirdlc.ir/article/25540‎Cached25 ا کتبر 2016 ... بیننده گرامی سلام.به وب ما خوش آمدید عنوان محصول دانلودی:پروژه آماری آیا کسانی که در دروس تفهیمی موفق هستند در دروس حفظی نیز موفق خواهند بود؟