پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

تابع متناوب

تابع متناوب



تعریف:
تابع f را متناوب گوئیم هرگاه وجود داشته باشد به طوری که:
کوچکترین مقدار مثبت t را در صورت وجود با T نشان داده و به آن دوره تناوب اصلی تابع گوئیم ( و و t بستگی به x ندارد) به عبارت دیگر در تابع متناوب دوره تناوب عبارت است از کوچکترین مقدار مثبت که وقتی به متغیر اضافه شود مقدار تابع فرق نکند.
دورة‌ تناوب روی نمودار: قسمتی از نمودار که بر اساس آن بتوان قسمتهای دیگر را رسم کرد.(الگویی از یک نمودار می‌باشد)
قرارداد:
هرجا صحبت از دوره تناوب می کنیم منظور دوره تناوب اصلی یا کوچکترین دوره تناوب تابع است.
نکته 1: تابع ثابت متناوب است و هر عدد حقیقی می تواند دوره تناوب آن باشد ولی کوچکترین دوره تناوب (دوره تناوب اصلی) ندارد.
نکته 2: در توابع ثابتی که به طور متوالی و منظم ناپیوسته هستند فاصله دو نقطه انفصال متوالی دوره تناوب اصلی تابع است.
نکته 3:ممکن است مجموع، تفاضل و… دو تابع که هیچکدام متناوب نیستند متناوب باشد.



خرید فایل



لینک منبع :تابع متناوب

تابع متناوب - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/تابع_متناوب‎Cached Similarدر ریاضیات، تابع متناوب یا تابع دوره‌ای به تابعی می‌گویند که مقدارش با افزودن مقدار ثابتی به متغیرش، تکرار شود. کمترین مقدار ممکن برای این مقدار ثابت، در ... : تابع متناوب - دانشنامه رشد daneshnameh.roshd.ir/.../mavara-pagehistory.php?...تابع+متناوب...2‎Cached Similarتعریف تابع متناوب. تابعی که در طول زمان تکرار می‌شود، تابع متناوب می‌گویند. که این منحنی به صورت موج سینوسی یا کسینوسی است یعنی می‌تواند در فواصل زمانی ... توابع متناوب و دوره تناوب - ریاضی آسان با طعم نعنا math2easy.com/توابع-متناوب-و-دوره-تناوب/‎Cached Similar11 مارس 2015 ... اکنون با این مقدمه تعریف تابع متناوب را از نظر ریاضی ارائه می دهیم. ... تناوب · قبلی نمونه سوالات امتحانی و تست های کنکوری بخش تابع وارون پذیر. جزوه آموزشی تابع متناوب و دوره تناوب - ریاضی سرا riazisara.ir/post/173‎Cached Similarجزوه آموزشی توابع متناوب و دوره تناوب قابل استفاده دانش آموزان و دبیران که توسط دبیر محترم ریاضی جناب آقای استاد سپهری تالیف گردیده است را از لبنک زیر ... مقاله در مورد تابع متناوب - دانلود مقاله mag-iran.com/مقاله-در-مورد-تابع-متناوب.htm‎Cachedتابع متناوب. ممکن است فرمول ها در سایت نمایش داده نشود یا به هم ریخته باشد ولی در مقاله اصلی صحیح است تعریف: تابع f را متناوب گوئیم هرگاه وجود داشته باشد به ... 15-1)تعریف تابع متناوب - nenomatica وب سایت جامع ریاضی www.nenomatica.com/15-1تعریف-تابع-متناوب/‎Cached Similar15-1)تعریف تابع متناوب..با استفاده از تعریف تابع متناوب ، دورة تناوب تابع ... آشنایی با توابع متناوب - انجمن های تخصصی تبیان anjoman.tebyan.net/newindex.aspx?pid=17257&threadID...‎Cached30 آوریل 2010 ... بسم الله الرحمن الرحیم با عرض سلام و خسته نباشید خدمت دانش آموزان گرامی انجمن در این بحث قصد داریم شما را با تابع متناوب مثلثاتی آشنا کنیم. ریاضی و آموزش - تابع متناوب zarori1355.blogfa.com/post-72.aspx‎Cachedدر تابع متناوب عدد حقیقی غیر صفر که برای هر از دامنه تابع، در شرط صدق کند یک دوره تناوب تابع، و کوچکترین مقدار مثبت (در صورت وجود) دوره تناوب اصلی نامیده ... آپارات - ریاضی تابع متناوب www.aparat.com/result/ریاضی_تابع_متناوب‎Cachedکنکور انسانی خارج کشور سال 95، تابع سود و هزینه · مهندس مطلبی مشاور و ... 180 بازدید. 16:25 · تابع ریاضیات انسانی استاد نصیری · آموزشگاه کنکور ونوس. گروه ریاضیات دانشگاه علوم پایه دامغان - توابع زوج و فرد و متناوب mathdubs.mihanblog.com/extrapage/zojofardmot‎Cached Similarفرض کنید f تابعی با دامنه با شد و برای هر آنگاه باشد(در اصطلاح دامنه تابع f متقارن باشد). در این صورت: تابع f را زوج می گوییم هرگاه: تابع f را فرد می گوییم هرگاه:.