پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

دستورالعمل فنی احداث و نگهداری باغ انگور دیم

دستورالعمل فنی احداث و نگهداری باغ انگور دیم

فهرست

تهیه زمین و بستر سازی:

چاله کنی:

کاشت قلمه:

- تامین نهال:

استاندارد نهال انگور:

- پوشش و قیم گذاری نهال:

- انجام هرس فرم دهی:

- نگهداری باغ قبل از شروع باردهی:

اجرای سیستم رو سیمی روسیمی

-نیاز آبی:؛

تغذیه:

- مراقبت و نگهداری:

-عملیات ذخیره و حفظ رطوبت:

تهیه زمین و بستر سازی:

در این زمینه، بایستی همزمان دو کار متفاوت انجام گیرد:

  1. سطح زمین را بصورتی شیب بندی کرد که برای هر درختچه مو یک حوزه آبگیر ایجاد شود، بطوریکه این حوزه آبگیر در فاصله بین دو بوته مجاور تقسیم شده باشد، با این کارآبهای ناشی از بارندگی های فصلی را به سمت هربوته هدایت نموده و بدین ترتیب استفاده بهینه از نزولات جوی بعمل می آید.
  2. در حوزه نفوذ ( اطراف تنه ) می بایست نفوذپذیری را افزایش و روان آبی را کاهش داد به این منظور، باید این منطقه را شخم زد از مالچ و از مواد جاذب الرطوبه، کود دامی و مواد آلی نیز در این منطقه استفاده کرد.

چاله کنی:

می بایست از اواخر مرداد تا اوایل شهریور ماه چاله های کاشت حفر شوند. ابعاد گودال 100×100 سانتی متر با ارتفاع 120 سانتی متر انتخاب می شود، البته در خاکهای حاصلخیزتر می توان ابعاد چاله ها را کمتر از میزان فوق الذکر در نظر گرفت. جهت پرکردن چاله های کاشت، علاوه بر خاک سطحی می توان از کود دامی ، پوشال برنج، سوپرجاذبها و یا مواد دیگری که نفوذپذیری خاک را افزایش می دهند استفاده کرد. معمولاً تا حدود 20 سانتی متر از ته چاله را با مخلوط کودهای دامی، فسفاته و پتاسه پر نموده و سپس بر روی آنها 30-20 سانتی متر خاک سطحی ( ترجیحاً خاک سبک ) ریخته و سپس قلمه انگور را که در حال گذراندن دوران خواب است داخل گودال می کاریم سطح چاله بایستی پایین تر از سطوح خاک اطراف بوده بصورتیکه با یک شیب ملایم آب اطراف را به چاله ها هدایت نماید، پس از سبز شدن قلمه، توصیه می شود از مالچ پلاستیکی روی سطح چاله استفاده کرده و آن را با لایه نازکی از خاک بپوشانند، این کار به منظور کاهش میزان تبخیر و تعرق، انجام می شود.



خرید فایل



لینک منبع :دستورالعمل فنی احداث و نگهداری باغ انگور دیم

دستورالعمل فنی احداث و نگهداری باغ انگور دیم - فروشگاه فایل رایگان tahghigh20.filenab.com/product-55895-angoor-deim.aspx‎Cachedقیمت فایل فقط 3,000 تومان. خرید. دستورالعمل فنی احداث و نگهداری باغ انگور دیم. فهرست. تهیه زمین و بستر سازی: چاله کنی: کاشت قلمه: - تامین نهال: استاندارد نهال ... دستورالعمل فنی احداث و نگهداری باغ انگور دیم | بازار بزرگ کشاورزی www.bbk-iran.com/.../دستورالعمل-فنی-احداث-و-نگهداری-باغ-انگور-دیم‎Cached Similar14 آگوست 2016 ... آخرین اخبار کشاورزی و جامع ترین بانک مقالات, سطح زمین را بصورتی شیب بندی کرد که برای هر درختچه مو یک حوزه آبگیر ایجاد شود، بطوریکه این ... دستورالعمل فنی احداث و نگهداری باغ انگور دیم - تجارت نوین www.file124.blogsky.com/1395/06/12/post-47‎Cachedدستورالعمل فنی احداث و نگهداری باغ انگور دیم. دستورالعمل فنی احداث و نگهداری باغ انگور دیم در 7 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx ... [DOC] دستورالعمل فنی احداث و نگهداری باغ های بادام دیم www.agri-jahad.ir/portal/File/ShowFile.aspx?ID=56dbbd25...‎Cachedدستورالعمل فنی احداث و نگهداری باغ انگور دیم. تهیه زمین و بستر سازی: در این زمینه ، بایستی همزمان دو کار متفاوت انجام گیرد: سطح زمین را بصورتی شیب بندی کرد که ... دستورالعمل فنی احداث و نگهداری باغ انگور دیم: www.rezvankalposhagri.loxblog.com/.../دستورالعمل%20فنی%20احداث%20و%20نگهداری%20باغ%20ان...‎Cachedدستورالعمل فنی احداث و نگهداری باغ انگور دیم: تهیه زمین و بستر سازی: در این زمینه ، بایستی همزمان دو کار متفاوت انجام گیرد: . در حوزه نفوذ ( اطراف تنه ) می بایست ... دستورالعمل فنی احداث و نگهداری باغ انگور دیم - realfile.ir/2016/11/24/578624-2/‎Cached24 نوامبر 2016 ... فرمت فایل: docx تعداد صفحات فایل: ۷ حجم فایل: ۱۳ کیلوبایت دستورالعمل فنی احداث و نگهداری باغ انگور دیم در ۷ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت ... کاشت انگور ( زمین مناسب برای درخت انگور ، مراقبت و نگهداری باغات ... khoshkroud.persianblog.ir/post/7/‎Cached Similar16 فوریه 2014 ... کود دهی: در این مرحله از کود ازت در فواصل آبیاری که در باغات 1 تا 4 ساله معمولاً 7تا 8 مرحله می باشد .... دستورالعمل فنی احداث و نگهداری باغ انگور دیم انگور - .::بهترین مقالات کشاورزی::.از کاشت تا برداشت در کنار شما ... article.fspmarket.com/انگور-از-کاشت-تا-برداشت/‎Cached Similarروش های متداول کاشت انگور به صورت جوی پشته ایی و غرقابی می-باشد که ابتدا در اسفند ماه زمین را شخم زده و با نهرکن .... دستورالعمل فنی احداث و نگهداری باغ انگور دیم . درس و مشق و کار و زندگی - انگور abashosseini.blogfa.com/post-14.aspx‎Cached Similarانگور. معرفی و کاشت انگور. مقدمه. انگور از نظر میزان تولید یکی از مهمترین میوه های دنیا و ایران است . ایران یکی از .... دستورالعمل فنی احداث و نگهداری باغ انگور دیم. دستورالعمل فنی احداث و نگهداری باغ انگور دیم - فایلگاه filegah.ir/دستورالعمل-فنی-احداث-و-نگهداری-باغ-انگ/ 17 جولای 2016 ... برچسبباغ انگور باغ انگور دیم پروژه پژوهش تحقیق تحقیق باغ انگور خرید فایل دستورالعمل فنی احداث و نگهداری باغ انگور دیم دانلود پروژه دانلود ...