پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

اختلال بدشکلی بدنی

اختلال بدشکلی بدنی



توضیحات محصول :

سلامتی از بهترین موهبت‌های خداوندی است. از جمله علل و عواملی که به این سلامتی را هدید می‌کنند بیماریها و اختلالات مختلف هستند که اختلالات بدشکلی هراسی بدنی (body dismorphic disorder و احساس چاقی روانی Body Image از جملة آنها می‌‍باشد.

چکیده
گرایش بسیار و روز افزون در خصوص نابهنجاری‌ها و اختلالات بد شکلی بدنی(BDD) باعث ایجاد ارزیابی‌ها و مطالعات بسیار شده است.
این پژوهش پیرامون مفاهیم اختلال و رشد و پیشبرد و ابزارهای ارزیابی و نتایج عملکردها مطالعاتی را انجام داده است و در آن به مقایسه شدت بدشکلی هراس بدن بین دانش آموزان پسر و دختر دبیرستان ناحیه چهار مشهد براساس متغیرهای جنس، سن، وزن، پایه تحصیلی، رشته تحصیلی، آخرین معدل تحصیلی، تحصیلات پدر، تحصیلات مادر، تعداد اعضای خانواده چندمین فرزند و تعداد برادر و خواهر پرداخته‌ایم.
روش تحقیق در مطالعة توصیفی و روش نمونه گیری در دسترس می‌باشد. جامعة آماری را 260 نفر که 130 نفر دانش آموزان دختر و 130 نفر دانش آموزان پسر دبیرستانی تشکیل داده‌اند.
ابزار پژوهش پرسشنامه بدشکلی بدنی و چاقی که دارای 33 آیتم می‌باشد 19 سؤال ابتدائی در مورد اختلال دیس فیک و‌14 سؤال بعدی‌در مورد اختلال چاقی در پژوهش استفاده شده است .
تجزیه و تحلیل داده‌ها به وسیلة نرم‌افزار spss انجام شده است و نتیجة پژوهش این بود که این روش تحقیق توصیفی (غیرآزمایشی) می‌باشد و روش آماری به صورت تصادفی از طریق نمونه‌گیری در دسترس می‌باشد.



خرید فایل



لینک منبع :اختلال بدشکلی بدنی

میگنا - اختلال بدشکلی بدن body dysmorphic disorder www.migna.ir/vdce.78vbjh8ze9bij.html‎Cached Similar20 ژانویه 2012 ... اینکه یک فرد تصور خوبی از ظاهر خود نداشته باشد، گاهی به حدی شدید می‌شود که روان‌پزشکان به آن «اختلال بدشکلی بدنی» می‌گویند. تعجب نکنید این ... "اختلال بدشکلی بدن" در نسخه جدید طبقه‌بندی بیماری‌های روانی - همشهری www.hamshahrionline.ir/details/216233‎Cached28 مه 2013 ... "اختلال بدشکلی بدنی" در چهارمین نسخه "راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی"( DSM-IV) هم ذکر شده بود و در نسخه پنجم این راهنما هم با برخی ... اختلال بدشکلی بدن : روزنامه پزشکی ایران www.iran.pezeshk.us/archives/37845‎Cached Similar23 مه 2013 ... اینکه یک فرد تصور خوبی از ظاهر خود نداشته باشد، گاهی به حدی شدید می‌شود که روان‌پزشکان به آن «اختلال بدشکلی بدنی» می‌گویند. تعجب نکنید ... روانشناسی - از اختلال «بد شکلی بدن» چه می‌دانید؟ sarajahani.blogfa.com/post-210.aspx‎Cached Similarاختلال بدشکل بودن بدنی جنبه‌های مختلفی از ظاهر را در بر می‌گیرد اما مطالعات نشان می‌دهد ... وجود اختلال بد شکل بودن بدنی در قسمتی از بدن که به بزرگی و کوچکی آن مربوط ... اختلال بد شکلی بدن چیست؟ - روانشناسی - loxblog.Com www.ravanpsy.loxblog.com/.../اختلال%20بد%20شکلی%20بدن%20چیست؟.htm‎Cachedاینکه یک فرد تصور خوبی از ظاهر خود نداشته باشد، گاهی به حدی شدید می‌شود که روان‌پزشکان به آن «اختلال بدشکلی بدنی» می‌گویند. تعجب نکنید این عنوان موضوعی ... اختلال بدشکلی بدن body dysmorphic disorder | روان پدیا – مشاوره ... ravanpedia.com/.../اختلال-بدشکلی-بدن-body-dysmorphic-disorder.html‎Cached Similar10 آگوست 2015 ... اینکه یک فرد تصور خوبی از ظاهر خود نداشته باشد، گاهی به حدی شدید می‌شود که روان‌پزشکان به آن «اختلال بدشکلی بدنی» می‌گویند. تعجب نکنید ... بررسی دلایل ایجاد اختلال «بدشکلی بدنی» و راهکارهایی برای درمان آن zistonline.com/.../بررسی-دلایل-ایجاد-اختلال-بدشکلی-بدنی-و-راهکارهایی-برای-درمان-آن.aspx‎Cachedدر بعضی افراد به خصوص در دوره نوجوانی و جوانی، دل مشغولی وسواس گونه و افراطی نسبت به ظاهرشان به وجود می آید. از این نگرانی به عنوان اختلال «بدشکلی بدنی» یا ... تحقیق اختلالات بدنی - دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی bankmaghale.ir/تحقیق-اختلالات-بدنی/‎Cached Similarابزار پژوهش پرسشنامه بدشکلی بدنی و چاقی که دارای ۳۳ آیتم می‌باشد ۱۹ سؤال ابتدائی در مورد اختلال دیس فیک و‌۱۴ سؤال بعدی‌در مورد اختلال چاقی در پژوهش استفاده شده ... بدشکلی هراسی - روان شناسی.دلهره.خشم.افسردگی .وسواس.اختلالات ... robabnaz.persianblog.ir/tag/بدشکلی_هراسی‎Cached Similarآن «اختلال بدشکلی بدنی» می‌گویند. تعجب نکنید این عنوان موضوعی حیرت‌آور و تازه نیست بلکه یک جور بیماری است که بسیاری را درگیر کرده که حتی خودشان هم از ... شیوع اختلال بدشکلی بدنی در بیماران مراجعه‌کننده با شکایات زیبایی ... tumj.tums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-25-5004&slc...‎Cached Similarزمینه و هدف: اختلال بدشکلی بدنی (Body Dismorphic Disorder, BDD) با اشتغال ذهنی درباره یک نقص جسمی اغراق شده مشخص می‌شود. در این بیماری هر جنبه‌ای از ظاهر ...