پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

تئوری سلسله مراتب نیازها

تئوری سلسله مراتب نیازها

بعنوان یکی از اولیه ترین تئوریهای محتوایی در انگیزش ، می توان به نظریه سلسله مراتب نیازها اشاره کرد. در این تئوری نیازهای آدمی در پنج طبقه قرار داده شده است که عبارتند از: نیازهای جسمانی، نیاز به امنیت، نیاز به محبت، نیاز به حرمت، نیاز به خودیابی و کمال، نیازهای مذکور در سازمان بصورت پرداخت حقوق و مزایا و امکانات رفاهی ،ایجاد امنیت شغلی و مقررات حمایتی، تشکلهای گروهی رسمی و غیر رسمی در محیط کار ، قائل شدن حرمت برای فرد و کارا و در مراتب مختلف سازمان و ایجاد امکانات برای شکوفایی توان بالقوه افراد، ارضا می شوند به طبقه بندی مذکور ، دو نیاز دانش اندوزی و شناخت و درک پدیده ، نیاز به زیبایی و نظم،نیز اضافه شده که قبل از نیاز به خودیابی قرار میگیرند ، شکل شماره 1 سلسله مراتب نیازها را نشان می دهد.

اگر چه تئوری سلسله مراتب نیازها مستقیماً برای انگیزش کاری طراحی نشده است ، اما می توان نتیجه گرفت که با ارضای این نیازها برای فرد انگیزه به کار درسازمان ایجاد خواهد شد و شاید این ساده ترین خواستها را بوجود می آورند و در راه برآوردن این خواسته هاست که فرد به رفتار خاصی دست می زند و انگیزه عمل در او بیدار می شود.



خرید فایل



لینک منبع :تئوری سلسله مراتب نیازها

هرم سلسله‌مراتب نیازهای مزلو - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/هرم_سلسله‌مراتب_نیازهای_مزلو‎Cachedهرم سلسله‌مراتب نیازهای مزلو یا به طور خلاصه هرم مزلو، نظریهٔ آبراهام مزلو نظریه‌پرداز کلاسیک مدیریت، در مورد نیازهای اساسی انسان است. این نظریه در میان بینش‌های حاصل ... سلسله مراتب نیازها بر اساس نظریه آبراهام مازلو :: گودو godot.ir/post/سلسله-مراتب-نیازها-بر-اساس-نظریه-آبراهام-مازلو‎Cached Similar23 ا کتبر 2014 ... او نخستین بار نظریه سلسله مراتب نیازهای خود را در مقاله ای تحت عنوان " نظریه ای در مورد انگیزش انسان" و کتاب " انگیزش و شخصیت" به چاپ رساند. میگنا - هرم سلسله مراتب نیازهای مازلو www.migna.ir/vdchzmnz.23nm-dftt2.html‎Cached Similar4 دسامبر 2012 ... سلسله مراتب نیازهای مزلو غالباً به صورت یک هرم نشان داده می‌شود. در سطوح پائین‌تر هرم، ابتدائی‌ترین و پایه‌ای‌ترین نیازها و در بالاترین سطح هرم، ... نظریه سلسله مراتب نیازها : مزلو – Dousti.Net dousti.net/Persian/?p=494‎Cached Similar3 مه 2015 ... رشد شخصیت : سلسله مراتب نیازها. مزلو سلسله مراتبی از ۵ نیاز فطری را معرفی کرد که رفتار انسان را برانگیخته و هدایت می کنند. این نیازها ... سلسله مراتب نیاز‌های مزلو (Maslow) www.ravanyar.com/psycologyworld/selsele.asp‎Cached Similarآبراهام مزلو، روان‌شناس معروف، ایده سلسله مراتب نیازها را در کتاب خود به نام «انگیزه و شخصیت» در سال 1943 مطرح نمود. طبق تعریف مزلو، پنج سطح مختلف در سلسله ... هرم نیازهای آبراهام مازلو چیست؟ - عصر بانک asrebank.ir/news/11129/هرم-نیازهای-آبراهام-مازلو-چیست؟‎Cached Similar12 فوریه 2015 ... آبراهام مزلو ، ایده سلسله مراتب نیازها را در کتاب خود به نام «انگیزه و .... سلسله مراتب نیازهای مازلو علی رغم اینکه شاید یکی از بهترین تئوری ها باشد ... [PDF] ﻣﺮاﺗﺐ ﻧﻴﺎزﻫﺎی ﻣﺎزﻟﻮ ﺑﺮ ﻧﻘﺪ ﻧﻈﺮﻳﻪ ﺳﻠﺴﻠﻪ درآﻣﺪی ﭼﻜﻴﺪه - مطالعات رفتار سازمانی obs.sinaweb.net/article_20254_73924d8bd40a9417403db1bd300973c9.pdf‎Cachedﺻﺺ. 145-172. درآﻣﺪی. ﺑﺮ ﻧﻘﺪ ﻧﻈﺮﻳﻪ ﺳﻠﺴﻠﻪ. ﻣﺮاﺗﺐ ﻧﻴﺎزﻫﺎی ﻣﺎزﻟﻮ. ﻣﺤﻤﺪرﺿﺎ ﺳﻠﻄﺎﻧﻲ. *. ، ﻣﺤﻤﺪ ازﮔﻠﻲ. **. ﺳﻴﺎﻣﻚ اﺣﻤﺪﻧﻴﺎ آﻻﺷﺘﻲ. ***. ﺗﺎرﻳﺦ درﻳﺎﻓﺖ. :14/06/94. ﺗﺎرﻳﺦ ﭘﺬﻳﺮش. :30/09/94. ﭼﻜﻴﺪه. آ. ﺑﺮاﻫﺎم ﻣﺎز. سلسله مراتب نیازهای مازلو(تئوریهای محتوایی) - مجموعه مقالات مدیریت و ... heydari2010.blogfa.com/post-127.aspx‎Cached Similarآبراهام مازلو روانشناسی که مطالعه اش در زمینه انگیزش بر روی سلسله مراتب نیازها بود. تئوری او مبتنی بر چهار پیش فرض است:1. الف) تنها یک نیاز ارضاء نشده می تواند ... سلسله مراتب نیازهای آدمی آبراهام مازلو | مدیر.بیز modir.biz/articles/375/سلسله_مراتب_نیازهای_آدمی_آبراهام_مازلو‎Cached Similar21 سپتامبر 2014 ... آبراهام مازلو (Abraham Maslow) نظریه روانشناسی خود را به عنوان «نظریه انگیزه‌های انسان» در سال 1943 ارائه کرد. او افراد موفق بسیاری را مورد مطالعه ... تئوری سلسله مراتب نیازها - صفحه اصلی - فایل ناب irandaneshjoo.filenab.com/product-56064-teori-selsele-marateb-niazha.aspx‎Cachedبعنوان یکی از اولیه ترین تئوریهای محتوایی در انگیزش ، می توان به نظریه سلسله مراتب نیازها اشاره کرد در این تئوری نیازهای آدمی در پنج طبقه قرار داده شده است که ...