پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

بررسی جامع شیطان

بررسی جامع شیطان

بِسْمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ

وَ صَلَّ اللهُ عَلی مُحَمَّدٍ وَ الهِ الْطّیِّبینَ الْطَّاهِرین

مقدمه :

حمد مخصوص خدایی است که تمام کارهایش از روی علم و حکمت می باشد و از اوجز خیر و صلاح سر نمی زند و بر همه موجودات کمال رأفت و رحمت را دارا می باشد و حتی قراردادن موجودی به نام شیطان جهت اغوای بنی آدم هم ، از روی مصلحت و حکمت او بوده است .

کتابی که در پیش روی دارید نتیجه روزها و ساعتها تحقیق در کتب مختلف و جمع آوری مطالبی که بتواند حقیقت شیطان را بیشتر برای ما روشن نماید ، می باشد .

در این کتاب سعی شده است شیطان را آن طور که به واقعیت نزدیکتر است معرفی و مطالب را از کتب معتبر اخذ و ارائه نماییم .

نکته ای که لازم به تذکر است این است که ، هر کس به راههایی که جهت رهایی از شیطان بیان شده است عمل نماید ، با عنایت پروردگار ، مسلماً می تواند از دامهای او گریخته و در قلعه محکم الهی پناهنده شود و از دسترس او در امان بماند . به همین جهت توصیه می شودحتماًقسمت اخیر کتاب راکه دررابطه با همین نکته است مطالعه فرمایید .درآخر از همه کسانیکه بنده را در تدوین این مجموعه بنحوی یاری نموده اند تشکر می نمایم .

ماده و معنای لغوی شیطان :

مفسرین در ریشه و اشتقاق « شیطان » اختلاف کرده اند ، برخی از ماده « شاط » و گروهی از ماده « شَطَن » دانسته اند و جهت اختلاف این است که هر دو ماده ، مناسب معنای شیطان است . ابن اثیر « شاط » را در نهایه چنین معنا کرده است

« شاطَ یَشیطُ » به معنای سوختن ، و به این حدیث استناد نموده است

« اذا استشاط السُّلطانُ تَسَلَّطَ الشَّیطان » هر گاه آتش غضب بر سلطان چیره شود و مانند آتش گردد ، شیطان بر او غلبه می کند .

در المنجد چنین آمده است « شَاطَ یَشیطُ شَیْطاً وَ شَیاطَهً وَ شَیطوُطَهً »

سوختن چیزی را گویند و « شاطتِ القِدْرُ » سوختن غذای درون دیگ و چسبیدن به آن را گویند و « اِسْتَشاطَ عَلیه » یعنی از شدت خشم آتشین شد .

در قاموس بعد از بیان مطالبی که از المنجد بیان شد می گوید : « شاطَ فُلانٌ » یعنی هلاک شد و از این ماده است شیطان ، و « أَشاطهُ وَ شَیَّطَهُ » سوزاند و هلاکش ساخت.و در ماده « شَطَن » می گوید : ریسمان طویل و « الشّاطِن » خبیث ، و « الشیطان » هر گردنکش متمردی از انس و جن و جنبندگان « شَیطَنَ وَ تَشَیطَنَ »

أی فَعَلَ فِعلَهُ : یعنی هر کس چنین کند ( گردنکشی کند یا خبث ورزد )در نهایه می گوید : اگر نون شیطان را اصلی بدانی از ماده « شَطَنَ » مأخوذ است به معنای دوری یا دور از خیر . یا از ریسمان طویل ، و اگر نون آن را زائد بگیری از «شاطَیشیطُ » است : هر گاه هلاک شود : یا از « اِستشاطَ غضباً » هر گاه در خشم شد .

در المنجد در ماده « شَطَنَ » می گوید : « شَطنهُ شطناً » وی را دور ساخت . و

« شطنَ الرَّجل » از حق دور افتاد . « الشیطان » روح شریر .

راغب در مفردات می گوید : نون در شیطان اصلی است ، و از ماده « شطنَ » می باشد ، به معنای « تباعد » و گفته شده نون در آخر آن زائد است . و ابوعبیده گفته است : « شیطان » هر سرکشی است از جن و انس و حیوانات

« الشیطان اِسمٌ لِکلِّ عارمٍ من الجن و الانس و الحیوانات ».



خرید فایل



لینک منبع :بررسی جامع شیطان

پایان نامه بررسی جامع شیطان tlumha.rahatblog.ir/post/1741‎Cachedپایان نامه بررسی جامع شیطان - ... شما همینک به صفحه پایان نامه بررسی جامع شیطان وارد گشته اید , برای خواندن و دانلود کل مطالب پایان نامه بررسی جامع شیطان ,لطفا بر ... بررسی جامع شیطان - دانلود پروژه و پایان نامه - فایل ناب payanname20.filenab.com/product-56275-Completed-a-comprehensive-review-of-the-devil.aspx‎Cachedبررسی جامع شیطان. بِسْمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ. وَ صَلَّ اللهُ عَلی مُحَمَّدٍ وَ الهِ الْطّیِّبینَ الْطَّاهِرین . مقدمه : حمد مخصوص خدایی است که تمام کارهایش از روی علم و حکمت می باشد و از اوجز ... خرید آنلاین پایان نامه بررسی جامع شیطان - عقیق دانلود agigdlc.ir/post.php?id=33661‎Cached18 ا کتبر 2016 ... محقق گرامی،شما با جستجوی پایان نامه بررسی جامع شیطان وارد این صفحه شده اید محصول دانلودی(پایان نامه بررسی جامع شیطان)شما را در رسیدن به ... پایان نامه بررسی جامع شیطان – حریر دانلود harirdlc.ir/article/15555‎Cached18 ا کتبر 2016 ... شعار همیشگی ما مشتری مداری و کسب رضایت شما عزیزان می باشد اینک شما با جستجوی ((پایان نامه بررسی جامع شیطان)) وارد صفحه فروش فایل ... دانلود پایان نامه بررسی جامع شیطان -کامل و جامع pichakwi.blogroom.ir/post/1193‎Cached22 نوامبر 2016 ... مدیریت سایت آرزوی لحظاتی پر از موفقیت برای شما دارد و پس از تلاشهای مستمر همکاران فایل مارکت مجموعه پایان نامه بررسی جامع شیطان برایتان آماده ... دانلود (پایان نامه بررسی جامع شیطان) | تحقیق گستر www.risearticle.ir/download/11317‎Cached31 ا کتبر 2016 ... هموطنان گرامی سلام.وقت بخیر با سلام حضور پژوهندگان گرامی.شما به صفحه اختصاصی پایان نامه بررسی جامع شیطان وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات ... آدینه بوک: بررسی جامع فرقه شیطان پرستی ~محسن انصاری نیا - شابک ... www.adinehbook.com/gp/product/6005188714‎Cachedبررسی جامع فرقه شیطان پرستی ~محسن انصاری نیا - 978-600-5188-71-4 - بزرگترین فروشگاه اینترنتی کتاب در ایران - خرید و ارسال کتاب. کتاب بررسی جامع فرقه شیطان پرستی www.ketab.ir/modules.php?name=News&op=pirbook&bcode...‎Cachedکتاب بررسی جامع فرقه شیطان پرستی انتشارات لاهوت وزیری گالینگور تاریخ چاپ93/02/27 نوبت چاپ1. خرید و دانلود پایان نامه بررسی جامع شیطان 6quuzc.abtindls.ir/‎Cachedبا سلام،محصول دانلودی +{{پایان نامه بررسی جامع شیطان}}+آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد.با کلیک روی دکمه ادامه مطلب به صفحه توضیحات کامل پایان نامه بررسی ... فروش دانلودی پایان نامه بررسی جامع شیطان 5aqg3r.prodownload.site/ ما بهترین محصولات را برای رضایت شما گرد آورده ایم به صفحه دانلود فایل(پایان نامه بررسی جامع شیطان)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید.شما پس از پرداخت ...