فرایند تصمیم گیری خریدار و مصرف کننده
مقدمه
عصر امروز عصر اطلاعات است و افرادی که از اطلاعات صحیح و قدرت تجزیه و تحلیل بیشتری برخوردارباشند در راه نیل به اهداف و برتری در بازار سر آمد ترند – تنوع محصولات و خدمات مختلف در بازار از یک طرف ووجود اطلاعات ناصحیح و فریبنده از طرفی دیگر لزوم بررسی دقیق اطلاعات ودر نظر گرفتن تمامی جوانب را ازطرف مصرف کننده یا سرمایه گذار بیش تاز پیش معلوم می نماید . این مطلب در مورد بازارهای عادی و خریدهای معمول و عادی نیز صادق است چه بسرد به اینکه فردی بخواهد قدم در بازاری چون بازار بورس اوراق بهادار گذارد که خرید و فروش ویا انتخاب اوراق مطلوب و مورد نظر به در نظر گرفتن عوامل بسیاری مرتبط است . اصولاً سرمایه گذار باید بررسی وسیعی در مورد خرید و فروش سهام عادی انجام داده و عوامل زیادی را مد نظر قرار دهد .
زیرا که نقد ترین دارایی خود را تبدیل به اوراقی بهادار می کند که سود و زیان آن همواره با ریسک و خطر مواجه است . و اگر بدون توجه به یکسری عوامل اقدام به سرمایه گذاری نماید نتایج مطلوبی حاصل نمیشود . سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادارنقش بسزایی در رشد و توسعه اقتصاد کشورها دارد و این مهم وقتی حاصل می شود که اطلاعات مربوط به تغییرات قیمت سهم به طور تمام و کمال در اختیار همه خریداران و فروشندگان قرار گیرد واز رانت اطلاعاتی و استفاده از اطلاعات محرمانه جلوگیری شود .
بورس اوراق بهادار تهران در حدود سال 1346 به طور متمرکز آغاز به کار کرد ولی به دلایل خاص مربوط به آن زمان و نیز با شروع انقلاب اسلامی و آغاز جنگ فعالیت آن به طور جدی متوقف گردید . پس از دوران جنگ وتقریباً از اوایل سال 1368فعالیت مجدد بورس تهران شروع شد و به تدریج توسعه بیشتری یافت. این توسعه بویژه در سالهای اخیر نمود بیشتری یافته و شرکتهای زیادی متقاضی پذیرش در بورس اوراق بها داربوده اند و چنانچه پیش بینی می شود امید است که ارزش آنРتا پایان سال 1384 به 100میلیارد دلار بالغ شود .
در این میان تلاش زیلدی برای جذب پس اندازهای سرگردان افراد در دیگر نقاط کشوربه سمت این بازار انجام پذیرفته است که افتتاح شعبات مختلف و آغاز به کار بورسهای منطقه ای در مراکز استانهای کشور میتوان گامی در این جهت دانست . تبلیغات انجام شده توسط رسانه ها ی گروهی و مطبوعات نیز در جهت آشنایی هر چه بیشتر مردم به سرمایه گذاری در این بازار نیز قابل توجه است . در این میان هر چند تعداد خریداران و ارزش معاملات تغییر محسوسی یافته است اما همچنان تعداد زیادی از سرمایه گذاران به دلیل عدم شناخت کافی و عوامل مختلف دیگر ترجیح میدهند که از دور نظاره گر بورس اوراق بهادار باشند .
خرید فایللینک منبع :
فرایند تصمیم گیری خریدار و مصرف کنندهبررسی عوامل موثر بر فرایند تصمیم و رفتار مصرف کننده | iman ...
https://www.linkedin.com/.../بررسی-عوامل-موثر-بر-فرایند-تصمیم-و-رفتار-مصرف-کننده-iman-niknejadCached10 فوریه 2016 ... درک این موضوع که علت و منبع تصمیم گیری مصرف کنندگان و فرایند شکل گیری
تصمیم به خرید یا عدم خرید یک محصول چگونه است می تواند کلید ...
بررسی عوامل موثر بر فرایند تصمیم و رفتار مصرف کننده
www.dana.ir/.../بررسی-عوامل-موثر-بر-فرایند-تصمیم-و-رفتار-مصرف-کنندهCached6 ژوئن 2016 ... درک این موضوع که علت و منبع تصمیم گیری مصرف کنندگان و فرایند شکل گیری
تصمیم به خرید یا عدم خرید یک محصول چگونه است می تواند کلید ...
عوامل موثر بر تصمیم گیری خرید مشتریان - مدیران آینده
thefuturemanagers.blogsky.com/.../عوامل-موثر-بر-تصمیم-گیری-خرید-مشتریانCached20 ژوئن 2015 ... در این مقاله سعی شده است که عوامل موثر بر تصمیم گیری خرید مصرف کننده مورد
بررسی قرار گیرد ابتدا فرایند تصمیم گیری خرید مورد توجه قرار ...
فرایند تصمیم گیری خرید - فرا مارکتینگ مرجع مدیریت و بازاریابی
faramarketing.com/فرایند-تصمیم-گیری-خریدCachedفرآیند تصمیم گیری خرید مصرف کننده. در ورای هرعمل خرید یک فرایند مهم تصمیم
گیری نهفته است که باید بررسی شود. مراحلی را که خریدار طی می کند تا تصمیم
بگیرد ...
لرن مارکتینگ - فرآیند تصمیم گیری خریدار برای خرید
www.learn-marketing.ir/.../33-فرآیند-تصمیمگیری-خریدار-برای-خرید.htmlCachedفرآیند تصمیم گیری یک مصرف کننده نهایی و فرآیند تصمیم گیری یک خریدار
شرکتی (سازمانی) با یکدیگر مشابه میباشند. (مقالات بازاریابی بنگاه به بنگاه و ...
فرایند تصمیم گیری خریدار و مصرف کننده - رسانه ی خبری وبلاگی
tourism-mgmt-rzb.rasanetv.ir/list/page-613037.htmlCachedپایان نامه فرایند تصمیم گیری خریدار و مصرف کننده عصر امروز عصر اطلاعات است و
افرا.
اهمیت شناخت رفتار مصرف کننده در تبلیغات - رسانه تبلیغات | محیطی
raseshmedia.com/fa/مقاله-مدیریت/Cached
Similarرفتار مصرف کننده شامل فرایندهای روانی و اجتماعی گوناگونی است که قبل و بعد از ...
آگاهی درباره چرا های رفتار خرید مصرف کننده و فرایندهای تصمیم گیری خرید بس ...
فرایند تصمیم گیری خریدار و مصرف کننده - دانلود پروژه و تحقیق
proje20.filenab.com/product-56402-farayand-tasmim-giry.aspxCachedفرایند تصمیم گیری خریدار و مصرف کننده دانلود مقاله فرایند تصمیم گیری خریدار و
مصرف کننده دانلود تحقیق فرایند تصمیم گیری خریدار و مصرف کننده تحقیق ...
25. تحلیل رفتار و روانشناسی مصرف کنندگان و فرایند تصمیم گیری ...
https://jibm.ut.ac.ir/?_...مصرف...فرایند+تصمیم+گیری+خریدCached
Similarموضوعات = 25. تحلیل رفتار و روانشناسی مصرف کنندگان و فرایند تصمیم گیری
خرید. تعداد مقالات: 18. 1. گفتمانکاوی الگوهای ذهنی مشتریان مردد: کاربست روش کیو.
مراحل فرآیند تصمیم خرید - آفتاب
www.aftabir.com/business/market/.../decisionprocess_steps.phpCached
Similarمراحل فرآیند تصمیم خرید،آفتاب مرجع اخبار ایران و جهان، بانک جامع نیازمندیها. ...
تصمیمگیری دربارهٔ خرید · رفتار پس از خرید. شناخت مشکل. فرآیند خرید با شناخت
مشکل آغاز مىشود. .... با سلام و ادب خدمت شما بازدید کننده محترم ، مفتخر هستیم …