پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

نگاه اسطوره ای بر نقش ماهی در ایران پیش از اسلام

نگاه اسطوره ای بر نقش ماهی در ایران پیش از اسلام


این رساله نتیجه تلاشی می باشد که شامل چندین جنبه است. نخستین جنبة آن بررسی نقشی است که ماهی به عنوان یک موجود زنده با نگاهی اسطوره ای ایفا می کند و جنبه دیگر آن بررسی نقوش ماهی در آثار هنری پیش از اسلام می باشد.

اسطوره ابزار شناخت انسان دیرین است. هرچیزی توان اسطوره شدن را دارد، بنابراین ماهی نیز به عنوان یک جاندار می تواند هم اسطوره باشد و هم سمبل.

نقوش ماهی در پیش از اسلام تقریبا در همه دوره ها دیده می شود. تنها در دوره ماد و پارت یافت نشده است.

فهرست مطالب

مقدمه

1

فصل اول: اسطوره و سمبل

واژه و معنی اسطوره

3

جهان بینی و کارکرد اسطوره

8

سمبل

11

فصل دوم: اسطوره و ماهی

اسطوره ماهی

- ماهی و درخت همه تخمه

14

- ماهی و گیاه هوم

14

- ماهی زغازه

15

- ماهی لیوثا

15

- رمز ماهی در جوامع مختلف

16

- نوروز و ماهی

20

فصل سوم: ماهی در ادیان

ماهی در آئین مهر

24

ماهی در دین یهود

26

ماهی در دین مسیحیت

28

موضوع

صفحه

فصل چهارم: نقوش ماهی در ایران پیش از اسلام

نقوش ماهی در پیش از تاریخ

31

تمدن عیلام

39

نقوش ماهی در هنر عیلام

39

نقوش ماهی در عصر ماد و هخامنش

52

تاریخ و تمدن هخامنشی

52

نقوش ماهی در عصر هخامنشی

52

نقوش ماهی در عصر پارت و ساسانی

56

تاریخ و تمدن ساسانی

57

نقوش ماهی در عصر ساسانی

57

نتیجه گیری

63

فهرست منابع و مأخذ متن

67

فهرست منابع و مأخذ تصاویر

71

گزارش کار عملی

73



خرید فایل



لینک منبع :نگاه اسطوره ای بر نقش ماهی در ایران پیش از اسلام

Images for نگاه اسطوره ای بر نقش ماهی در ایران پیش از اسلام نگاه اسطوره ای بر نقش ماهی در ایران پیش از اسلام - دانلود پروژه و پایان نامه payanname20.filenab.com/product-57404-aa.aspx‎Cachedنگاه اسطوره ای نقش ماهی ایران پیش از اسلام اسطوره سمبل نقوش ماهی اسطوره ماهی پروژه پژوهش پایان نامه جزوه مقاله دانلود پروژه دانلود پژوهش دانلود پایان نامه دانلود جزوه دانلود ... پایان نامه نگاه اسطوره ای بر نقش ماهی در ایران پیش از اسلام www.karenthesis.ir/.../پایان-نامه-نگاه-اسطوره-ای-بر-نقش-ماهی-در-ایران-پیش-از-اسلام‎Cachedپایان نامه نگاه اسطوره ای بر نقش ماهی در ایران پیش از اسلام پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی فنی در رشته صنایع دستی چکیده» این رساله نتیجه تلاشی می باشد ... دانلود فایل ( نگاه اسطوره ای بر نقش ماهی در ایران پیش از khodkareghermez.rozblog.com/.../دانلود-فایل--نگاه-اسطوره-ای-بر-نقش-ماهی-در-ایران-پیش-از.html‎Cached2 روز پیش ... دانلود نگاه اسطوره ای بر نقش ماهی در ایران پیش از اسلام - نابترین فایلها 6 ا کتبر 2016 ... دانلود نگاه اسطوره ای بر نقش ماهی در ایران پیش از اسلام. نگاه اسطوره ای بر نقش ماهی در ایران پیش از اسلام - قیمت 12,000 تومان https://selzir.com/.../13136019-نگاه-اسطوره-ای-بر-نقش-ماهی-در-ایران-پیش-از-اسلام‎Cachedنگاه اسطوره ای بر نقش ماهی در ایران پیش از اسلام محدوده قیمت از 12000 تومان از فروشگاه فروشگاه دانشجویی تحقیق سرا پروژه پایان نامه طرح توجیهی اقتصادی مقاله ... خرید آنلاین نگاه اسطوره ای بر نقش ماهی در ایران پیش از اسلام baludtabiat.madblog.ir/post/1035‎Cached6 نوامبر 2016 ... بیننده گرامی سلام.به وب ما خوش آمدید اینک شما با جستجوی ((نگاه اسطوره ای بر نقش ماهی در ایران پیش از اسلام)) وارد صفحه فروش فایل دانلودی -نگاه ... دانلود نگاه اسطوره ای بر نقش ماهی در ایران پیش از اسلام | بیسترینها lovelysms.bistarinha.xyz/page-121014.html‎Cachedخدایا مرا چون سبزه ها فروتن ساز ؛ چون گلها ساده ؛ بادا همانند پروانه ای که در شعله فرو می شود در شعله عشق تو معبودم فرو شوم . عنوان اصلی محصول : نگاه اسطوره ای بر نقش ... خرید فایل( نگاه اسطوره ای بر نقش ماهی در ایران پیش از اسلام) blurineartec.aslblog.ir/post/802‎Cached25 ا کتبر 2016 ... به صفحه دانلود فایل(نگاه اسطوره ای بر نقش ماهی در ایران پیش از اسلام)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید.شما پس از پرداخت هزینه ای ناچیز ... نگاه اسطوره ای بر نقش ماهی در ایران پیش از اسلام - sabzblog.tk miranda.sabzblog.tk/post/4978‎Cachedفایل تحقیقاتی جدید این پرتال فروشگاهی با عنوان نگاه اسطوره ای بر نقش ماهی در ایران پیش از اسلام برای شما عزیزان آماده کرده ایم,اینک برای مشاهده اطلاعات بیشتر در ... کاملترین فایل نگاه اسطوره ای بر نقش ماهی در ایران پیش از اسلام 2aj3d8.barfindl.ir/‎Cachedکاملترین فایل نگاه اسطوره ای بر نقش ماهی در ایران پیش از اسلام.