پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

داستان آب باد خاک آتش در بوستان سعدی

*آب باد خاک آتش در بوستان سعدی *

فهرست مطالب

مقدمه

باب اول

در عدل و تدبیر و رای

باب دوم

در احسان

باب سوم

در عشق و مستی و شور

باب چهارم

در تواضع


مقدمه‌

همه کس می داند که شیخ سعدی شیرازی گذشته از قصاید و غزلیات بی نظیری که از خود با یادگار گذاشته است ، دو کتاب یکی به نثر موسوم به «گلستان» و یکی به نظم معروف به «بوستان» به نگارش در آورده است که شاید بتوان گفت نه تنها در زبان فارسی سمبه در هیچ زبانی جهت فصاحت و بلاغت و روانی و زیبایی و دلاربایی و حکمت و معرفت مثل و مانند ندارد و منظور ما در این جا این نیست که در ستایش آثار جاویدانی شیخ اجل قلم فرسایی کنیم چه گمان داریم که برای اداری این وظیفه قدرت بیانی مانند آنکه خود شیخ بزرگوار داشته است باید او کسی که آن توانایی ندارد دست بردنش این کار شاید .

در این جا به مناسب آگاهی می دهیم که در هیچ یک از نسخه های کهنه اسم «بوستان» برای این کتاب دیده نمی شود و همه آن را »سعدی نامه» می نامند چنانکه گویی شیخ اجل خود اسمی برای این کتاب اختیار ننموده و به این جهت نسخه کنندگان قدیم آن را «سعدی نامه» نامیده اند . پس از آن اهل ذوق اسم «بوستان» را به قرینه «گلستان» برای این کتاب اختیار کرده اند و چندان بی مناسبت هم نبوده است .

نسخه ی متعلق به لردگرنیوی که در موزه انگلستان عکس برداری شده و تاریخ کتاب آن سال 720 هجریست و همان است که نسخه ی «گلستان» را نیز همراه دارد و در تنظیم آن کتاب هم مورد استفاده بوده است . این نسخه که به خط نسخ خوانا نوشته شده با اینکه از اشتباه کتابتی خالی نیست تمام و کمال و بی عیب و در نهایت اعتبار و صحت است و محل اعتنای تام بوده است .

»کلیات» متعلق به دانشمند محترم آقای دکتر محمد حسین لقمان ادهم (لقمان الدوله) که متضمن قسمتی از غزلیات و تقریباً دو ثلث «بوستان» است .

گذشته از این ها بیش از ده نسخه ی خطی و چاپی معتبر (چاپ تبریز و تهران و هندوستان) در دسترس ما بوده و در مواقع لازم از مراجعه و مطالعه ی آنها کوتاهی نشده است .



خرید فایل



لینک منبع :داستان آب باد خاک آتش در بوستان سعدی

داستان آب باد خاک آتش در بوستان سعدی - برترین فایل ها - فایل ناب projeha.filenab.com/product-57830-bostanr-saadi.aspx‎Cachedآب باد خاک آتش در بوستان سعدی بوستان و گلستان سعدی ادبیات و زبان فارسی شعر و شاعران داستان های بوستان سعدی ترجمه شعر اب باد خاک اتش دانلود دانلود مقاله ... دانلود اشعار اب باد خاک اتش در بوستان سعدی - پرفروش ترینها 4nab.blogsky.com/1395/07/19/post-3555/‎Cachedدانلود اشعار اب باد خاک اتش در بوستان سعدی. دوشنبه 19 مهر 1395. اشعار اب باد خاک اتش در بوستان سعدی. دانلود اشعار و داستان اب باد خاک اتش از بوستان سعدی ... دانلود تحقیق در مورد آب بادخاک آتش در بوستان سعدی | دانلود تحقیق و مقاله fileman.cloudsite.ir/دانلود-تحقیق-در-مورد-آب-بادخاک-آتش-در-بو/‎Cached12 سپتامبر 2016 ... داستان آب باد خاک آتش در بوستان سعدی – فروشگاه فایل اهورا ahorafile.ir/product- 57830-bostanr-saadi.aspx آب باد خاک آتش در بوستان سعدی ... آب-باد-خاک-آتش-در-بوستان-سعدی - فروشگاه فایل اهورا ahorafile.ir/tag-آب-باد-خاک-آتش-در-بوستان-سعدی.aspx‎Cachedمحصولاتی که دارای عبارت 'آب-باد-خاک-آتش-در-بوستان-سعدی' هستند. داستان آب باد خاک آتش در بوستان سعدی · داستان آب باد خاک آتش در بوستان سعدی. قیمت: 1,900 ... اشعار اب باد خاک اتش در بوستان سعدی - sabzblog.tk miranda.sabzblog.tk/post/4150‎Cachedفایل تحقیقاتی جدید این پرتال فروشگاهی با عنوان اشعار اب باد خاک اتش در بوستان سعدی برای شما عزیزان آماده کرده ایم,اینک برای مشاهده اطلاعات بیشتر در مورد فایل رسم ما“سعدی “ | عبارت جستجو شده | خبرها - Facebook weblogyab.xyz/list/رسم-ما“سعدی-“‎Cachedاشعار و داستان اب باد خاک اتش از بوستان سعدی دسته بندی تاریخ و ادبیات ... فایل کد کاربری 4152 تمام فایل ها داستان اب باد خاک اتش در بوستان سعدی فهرست مطالب ... گنجور » سعدی » دیوان اشعار » غزلیات ganjoor.net/saadi/divan/ghazals/‎Cached Similar... از حد گذشت یارا. غزل ۸: ز اندازه بیرون تشنه‌ام ساقی بیار آن آب را ... غزل ۱۰۷: صبحدم خاکی به صحرا برد باد از کوی دوست. غزل ۱۰۸: مرا خود ... غزل ۱۸۶: بگذشت و باز آتش در خرمن سکون زد. غزل ۱۸۷: هشیار ... غزل ۲۲۳: عیب جویانم حکایت پیش جانان گفته‌اند. حکایتی از گلستان سعدی | نتیجه جستجو | برترین عناوین weblogyar.xyz/list/حکایتی-از-گلستان-سعدی‎Cachedگلستان سعدی را قدر بدانیم +دو حکایت کوتاه و زیبا از گلستان . ..... اشعار اب باد خاک اتش در بوستان سعدی اشعار و داستان اب باد خاک اتش از بوستان سعدی دسته ... مقاله در مورد آب باد خاک آتش برای رشته ادبیات - تالار گفتگوی ایرانیان www.iran-forum.ir/thread-117642.html‎Cachedمقاله در مورد آب باد خاک آتش برای رشته ادبیات.

آب باد خاک آتش. در بوستان سعدی مقدمه‌ همه کس می داند که شیخ سعدی شیرازی گذشته از قصاید ... قلب من چشم تو - مولانا negahivayadi.blogfa.com/cat-40.aspx‎Cached Similarقلب من چشم تو - مولانا - شعر و داستان و موسیقی و فیلم. ... احداث و گرو بستان آهسته که سرمستم مولوی. + نوشته شده در چهارشنبه بیست و ... آب مست و باد مست و خاک مست و نار مست حال صورت این .... گر کسی گوید که آتش سرد شد باور مکن تو چه دودی و چه ...