پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

تنش

تنش

تعریف تنش

در حالت کلی همانطور که در اشکال 1-1- ب و 1-1-ب، نشان داده شد، نیروهای داخلی که در روی سطوح بینهایت کوچک یک مقطع عمل می کنند، از لحاظ مقدار و جهت با یکدیگر متفاوت می باشند. این موضوع دوباره در شکل 3-1، نمایش داده می‌شود.

نیروهای داخلی از لحاظ طبیعت، کمیتهایی برداری هستند و نیروهای مؤثر خارجی را در تعادل نگه می دارند. در مکانیک جامدات تعیین شدت این نیروها در نقاط مختلف یک مقطع بسیار مهم می باشد.

در حالت کلی شدت این نیروها از نقطه ای به نقطة دیگر فرق می کند و نسبت به سطح مقطع مایل هستند.

رسم بر این است که این شدتها به مؤلفه های قائم و موازی مقطع تحت مطالعه، تجزیه شوند. به عنوان مثال،؟ مؤلفه های بردار نیروی که روی سطح عمل می کند در شکل 3-1-ب، نشان داده شده است. در این مثال بخصوص، چون منطقی که جسم را به دو قسمت تقسیم کرده، عمود بر محور x می باشد، امتداد منطبق بر امتداد عمود بر می باشد. نیروی وارد بر واحد سطح که همان شدت نیروی گسترده بر روی سطح می باشد، تنش نامیده می شود. در شکل 3-1-ب، تنش متوسط نیروی برابر می‌شود. حال اگر به جای تنش متوسط، تنش در یک نقطه را خواسته باشیم باید در رابطه تنش متوسط، را به سمت صفر میل دهیم.»



خرید فایل



لینک منبع :تنش

تنش (مکانیک) - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/تنش_(مکانیک)‎Cached Similarبه مقدار نیروی داخلی وارد بر واحد سطح تنش گفته می‌شود. تنش را نسبت به نوع نیروی مؤثر بر اجسام با نام‌های گوناگون می‌نامند. کمیت تنش اولین بار توسط کوشی در ... Images for تنش تنش برشی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/تنش_برشی‎Cached Similarتنش برشی عبارت است از مؤلفه‌ای از تنش که بر سطح مقطع یک جسم اعمال می‌شود. تنش برشی از بردار نیروی عمود بر بردار نرمال سطح مقطع ناشی می‌شود. از سوی دیگر، ... تنش - Wiktionary https://en.wiktionary.org/wiki/تنش‎Cachedتنش • (tanesh). tension. Retrieved from "https://en.wiktionary.org/w/index.php? title=تنش&oldid=40694438". Categories: Persian lemmas · Persian nouns ... تنش - scipost - خودرو ، تکنولوژی ، خبر علمی www.scipost.ir/wiki/تنش‎Cachedشدت نیروهای عکس العمل داخلی جسم جامد بر واحد سطح تنش نامیده میشود. به عبارت دیگر اگر جسم تحت نیروهای خارجی واقع شود عکس العمل هر مقططع از جسم در مقابل ... تنش چیست؟ - علوم پایه | تک فال takfal.net/1279-تنش-چیست؟.html‎Cached Similar22 ا کتبر 2015 ... تنش نیرویی است که بر واحد مساحت توزیع می شود. ممکن است تنش به صورت کششی، تراکمی، یا برشی باشد. تغییر حالت طولی جسم نتیجه نیروی ... : انواع تنش - دانشنامه رشد danesh.roshd.ir/mavara/mavara-index.php?page=انواع+تنش‎Cached Similarتنش به دسته های زیر طبقه بندی می شود : 1- تنش فشاری (Compression Stress): این نوع تنش عموما در اثر اعمال نیروهای فشاری در جسم به وجود می آید و در آن ذرات جسم به هم ... تنش | Facebook https://www.facebook.com/thanzeeh.faisal.7 تنش is on Facebook. Join Facebook to connect with تنش and others you may know. Facebook gives people the power to share and makes the world more ... احمد عمر تنش Profiles | Facebook https://www.facebook.com/public/احمد-عمر-تنش‎CachedView the profiles of people named احمد عمر تنش . Join Facebook to connect with احمد عمر تنش and others you may know. Facebook gives people the power... #تنش • Instagram photos and videos https://www.instagram.com/explore/tags/تنش/ Photos and videos with the hashtag 'تنش' on Instagram.