پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

تحقیق ابوریحان محمد بن احمد بیرونی

*تحقیق ابوریحان محمد بن احمد بیرونی *

تولد: سوم ذیحجه سال 362 ه .ق در بیرون خوارزم

فوت : جمعه دوم رجب 442 هجری

فقیه ابوالحسن علی گوید : ((‌ آنگاه که نفس در سینه او به شماره افتاده بود بر بالین وی حاضر آمدم. در آن حال پرسید : حساب جدات فاسده را که وقتی مرا گفتی - بازگوی که چگونه بود؟ گفتم اکنون چه جای این سوال است؟ گفت ای مرد کدام یک از این دو بهتر؟ این مساله را بدانم و بمیرم یا نادانسته و جاهل در گذرم؟ و من آن مساله بازگفتم - فرا گرفت و از نزد وی بازگشتم و هنوز قسمتی از راه را نپیموده بودم که شیون از خانه او برخاست.))

زندگینامه

ابوریحان محمدبن احمد بیرونی در ذیحجه سال 362 هجری قمری در بیرون خوارزم زاده شد. سالهای اول زندگی را در خوارزم به تحصیل علوم گذرانید و مدتی در خدمت مامونیان خوارزم بود تا آن که به مسافرت پرداخت. در ابتدای سفر چند سالی را در جرجان ( در جنوب شرقی دریای مازندران) در خدمت شمس المعالی قابوس وشمگیر گذرانید و کتاب آثار الباقیه را در آنجا به نام قابوس به سال 390 هجری تالیف کرد. این کتاب از گاه شماری و جشنهای ملل مختلف سخن می گوید.

پس از ده سال دوباره به خوارزم بازگشت و در دربار ابوالعباس مامون ابن مامون خوارزمشاه که مردی دانشمکند بود وارد شد. اب.العباس داماد سلطان محمود غزنوی به خوارزم لشگر کشید و پس از فتح آن شهر ابوریحان را نیز با خود به غزنین برد (بهار 408 هجری)



خرید فایل



لینک منبع :تحقیق ابوریحان محمد بن احمد بیرونی

ابوریحان بیرونی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/ابوریحان_بیرونی‎Cached Similarابوریحان محمد بن احمد بیرونی (زادهٔ ۱۴ شهریور ۳۵۲ خورشیدی، کاث، خوارزم - درگذشتهٔ ... بیرونی در فصل ۴۷ کتاب تحقیق ماللهند تلاش می‌کند که از دید یک طبیعی دان به ... زندگینامه ابوریحان محمد بن احمد بیرونی - بیتوته www.beytoote.com/scientific/scientist/al-biruni.html‎Cached Similarعلمی و آموزشیزندگینامه شعرا و دانشمندانزندگینامه ابوریحان محمد بن احمد بیرونی .... ها اشاره کرده و مواردی را پیرامون این سه موضوع مورد بررسی و تحقیق قرار داده است . تحقیق کامل درباره زندگی ابوریحان بیرونی www.asemankafinet.ir/.../تحقیق+کامل+درباره+زندگی+ابوریحان+بیرونی‎Cached Similarابوریحان محمد بن احمد بیرونى(351-427 خورشیدی)، دانشمند برجسته‌ى ایرانى، در رشته‌هاى ... کتاب ” تحقیق ماللهند ” ، تألیف بیرونی جامع ترین کتاب عصر قدیم درباره ... زندگینامه دانشمندان - دانشمند : ابوریحان محمد بن احمد بیرونی www.hupaa.com/Data/P00002.php‎Cached Similarابوریحان محمدبن احمد بیرونی در ذیحجه سال 362 هجری قمری در بیرون خوارزم زاده شد. ... ابوریحان پس از عمری تحقیق و تالیف ماندنی و ارزشمند سرانجام در روز جمعه دوم رجب ... ابوریحان محمد بن احمد بیرونی | لینک نما linknama.ir/tag/ابوریحان-محمد-بن-احمد-بیرونی/‎Cachedتحقیق و مقاله درباره زندگینامه و بیوگرافی ابوریحان بیرونی دانشمند بزرگ ایرانی و آثار، کتابها و اختراعات او تصویر ابوریحان بیرونی از تمبر شرکت پُست ایران ... : ابوریحان بیرونی - دانشنامه رشد danesh.roshd.ir/mavara/mavara-index.php?page=ابوریحان+بیرونی‎Cached Similarابوریحان محمد بن احمد بیرونی از دانشمندان بزرگ ایران در علوم حکمت و اختر شناسی و ... را آموخت ومواد لازمه برای تالیف کتاب خود موسوم به تحقیق ماللهند جمع‌آوری کرد. ابوریحان محمد بن احمد بیرونی - مهمترین اخبار ایران و جهان vista.ir/article/246679/ابوریحان-محمد-بن-احمد-بیرونی ابوریحان محمدبن احمد بیرونی در ذیحجه سال ۳۶۲ هجری قمری در بیرون خوارزم زاده شد. ... ابوریحان پس از عمری تحقیق و تالیف ماندنی و ارزشمند سرانجام در روز جمعه دوم رجب ... تحقیق ابوریحان محمد بن احمد بیرونی - دانلود پروژه و تحقیق - فایل ناب proje20.filenab.com/product-57874-abo-reihan-bironi.aspx‎Cachedابو ریحان محمد بن احمد بیرونی زندگینامه ابوریحان بیرونی تاریخچه ابوریحان بیرونی اثار ابو ریحان بیرونی تحقیق مالهند قانون مسعودی صیدنی اثار وقایه دانلود دانلود ... زندگینامه ابوریحان محمد بن احمد بیرونی - بیوگرافی دانشمندان ... www.akairan.com/biography/daneshmandan1/2014930125821.html‎Cached Similarابوریحان بیرونی, ابوریحان محمد بن احمد بیرونی, آثار ابوریحان بیرونی .... هندی ها اشاره کرده و مواردی را پیرامون این سه موضوع مورد بررسی و تحقیق قرار داده است . ابوریحان بیرونی، دانشمند ایرانی www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=22011‎Cached Similar4 سپتامبر 2006 ... ابوریحان محمد بن احمد بیرونی, عالم و دانشمند نام آور ایران زمین، شخصیتی است که برای خاص و عام آشناست و موجب فخر و مباهات هر ایرانی است. او را می ...