پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

مقاله کودک آزاری

کودک آزاری

انواع کودک آزاری

بخش اول: کودک آزاری جسمانی

با وجود تنوع تعاریف از سوی روانشناسان و دانشمندان علوم روان شناختی از مفاهیم بدرفتاری، سوء رفتار و ... باید گفت، تمام این تعریفها حول چهار محور آزارهای جسمانی، جنسی، غفلت و آزارهای عاطفی روانی می گردد.

حدود کودک آزاری از محروم ساختن کودک از غذا، لباس ، سرپناه، و محبت پدر و مادر تا مواردی که در آن کودکان از نظر جسمی توسط یک فرد بالغ مورد آزار و بد رفتاری قرار می گیرند که آشکارا به صدمه دیدن و غالباً مرگ آنان منجر می شود، گسترده است.

بسیاری از این کودکان مورد آزار جنسی قرار گرفته اند، گرسنگی کشیده اند،سوزانده شده اند، کتک خورده اند، زخمی شده اند، به میز و صندلی زنجیر یا محبوس گشته اند و شمار بسیاری از این کودکان در نتیجه شدت اینگونه بدرفتاری ها از دنیا رفته‌اند.

قانون حمایت از کودکان مصوبه 1988 آزار بدنی را چنین تعریف می‌کند: «آسیب دیدن و صدمه‌دیدگی کودک زیر18 سال، توسط والدین یا سرپرست بلافصل وی که موول رفاه و آسایش اوست. به طوری که سلامت و ایمنی کودک طبق قوانین تدوین شده به وسیله وزارت بهداشت و خدمات انسانی به خطر افتاده است.»

خشونت شدید بر اساس این شاخص شامل لگد زدن، کتک زدن، باشت ضربه زدن، با اشیاء اقدام به کتک زدن، ارعاب کردن، تهدید به وسیله چاقو یا اسلحه، سوزانیدن، گاز گزفتن، پرت کردن و سیلی زدن است. (خضروی افلاک‌فر، 1375، ص:5و8و20)

به نوشته لوپاریزین، علاوه بر ضرب و شتم کودک، آثار شلاق بر بدن امانوئل همچنان باقی است و به گفته خود او، والدین سنگدل گاهی اوقات مدتها وی را از ناحیه پا از سقف اتاق آویزان می‌کردند.

در ماه‌های نخست سال 1999 میلادی پس از آنکه مشخص شد که پدر و مادرها بچه‌های کوچک خود را به شدت کتک می‌زنند، کمیته ای در کالیفرنیا تشکیل شد تا حقوق کودکان، حفظ شده و تنبیه بدنی آنان باعث عقده حقارت در نوجوانی و میانسالی نگردد.

این کمیته پس از بررسی چگونگی تنبیه کودکان اعلام کرد: «پدر و مادرها تنها حق دارند با کف دست به پشت بچه‌ها بزنند و به این ترتیب آنان را تنبیه کنند».

نوع فایل:word

سایز :52.5kb

تعداد صفحه:32



خرید فایل



لینک منبع :مقاله کودک آزاری

میگنا - مقاله/ کودک آزاری Child Abuse www.migna.ir/vdcgnu9w.ak9t74prra.html‎Cached Similar25 دسامبر 2015 ... تحقیقات در ایران نیز نشان می دهد که عموم خانواده ها بر این باورند که استفاده از تنبیه بدنی در تربیت کودک، بعضا ضرورت می یابد. نگرش والدین ... تحقیق کودک آزاری - دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی bankmaghale.ir/تحقیق-کودک-آزاری/‎Cached Similarتحقیق کودک آزاری مربوطه به صورت فایل ورد word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۱۷۰ صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود تحقیق کودک آزاری ... مقالات آموزنده - مقاله درباره ی کودک آزاری و حمایت‌های کیفری brentineslamabad.blogfa.com/.../مقاله-درباره-ی-کودک-آزاری-و-حمایت‌های-کیفری‎Cachedمقاله درباره ی کودک آزاری و حمایت‌های کیفری. کودک آزاری و حمایت‌های کیفری. مقدمه: در غالب جرایم دو کنشگر ضروری است: بزهکار و بزه دیده بر اساس نظریه حسابگری ... مقالات مشاوره و راهنمایی - کودک آزاری چیست؟ pishromarivan.blogfa.com/post-61.aspx‎Cached Similarمقدمه: طبق مادۀ 19 پیمان نامۀ حقوق کودک، دولت های عضو پیمان نامه ملزم هستند همۀ اقدامات قانونی، اداری، اجتماعی و آموزشی لازم را به عمل آورند تا از کودک در برابر همۀ شکل های ... مقاله کودک آزاری - سایت علمی دانشجویان ایران www.daneshju.ir/forum/f1082/t111650.html‎Cached Similar10 فوریه 2011 ... امّا گاهی بزرگسالان به دلایل مختلف به جای حمایت مواظبت از کودکان آنان را مورد آزار قرار می دهند. کودک آزاری (Child Abuse) شامل رفتارهایی است که ... تحقیق کودک آزاری bankmaghaleh.ir/تحقیق-کودک-آزاری/‎Cachedکودک آزاری یکی از آسیب‌های اجتماعی است که به علت ویژگی‌‌های تأثیرگذار آن، نیاز به بررسی و برنامه ریزی مناسب به منظور پیش‌گیری و کمک به رفع یا کاهش آن به ... دانلود مقاله کودک آزاری mag-iran.com/دانلود-مقاله-کودک-آزاری.htm‎Cached Similarکودک آزاریمقدمه:کودک آزاری رفتاری است که بصورت آگاهانه و ناآگاهانه توسط بزرگسالان نسبت به کودکان انجام می شود.خشونت نسبت به کودکان یک نمونه اشکار از ... بررسی عوامل موثر بر کودک آزاری جسمی در مراکز مداخله در بحران شهر تهران fa.journals.sid.ir/ViewPaper.aspx?id=112215‎Cached Similarدانلود رایگان متن کامل مقاله علمی پژوهشی بررسی عوامل موثر بر کودک آزاری جسمی در مراکز مداخله در بحران شهر تهران. جرم شناسی فقهی و حقوقی کودک آزاری (قسمت اول) www.hawzah.net/.../جرم-شناسی-فقهی-و-حقوقی-کودک-آزاری-(قسمت-اول)‎Cached Similarچکیده. از نظر پیمان نامه حقوق کودک و هم چنین قوانین داخلی ایران، انواع مختلف کودک آزاری، ممنوع شمرده شده است. البته کودک آزاری نیز انواع و اقسام مختلفی دارد که از آن ... کافی نت دانشجویان - کودک آزاری 4223682.blogfa.com/cat-132.aspx‎Cached Similarاما در مورد تعریف کودک‌آزاری جنسی که موضوع اصلی این مقاله است‌، به تعریف ذیل اشاره می‌گردد: منظور از آزار جنسی کودک‌، وادار کردن کودک به فعالیت‌هایی است که منجر ...