پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پیشینه ومبانی نظری آمیخته بازاریابی

پیشینه ومبانی نظری آمیخته بازاریابی

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

در دنیای رقابتی امروز، سازمان‌ها به منظور بقای خود نیاز به استفاده از فنون بازاریابی و نیز تحقیقات تخصصی بازاریابی دارند. بررسی‌ها نشان داده است که ناموفق بودن شرکت‌ها از ناتوانی آن‌ها در بهره گیری از فنون بازاریابی نشأت می‌گیرد. این شرکت‌ها تحولات بازار و تغییرات الگوی مصرف مشتریان را نادیده می‌گرفتند و به جای روی آوردن به بازاریابی پیشرفته، به فروش می‌پرداختند و کسب سود بیشتر را بر رضایت مشتریان ترجیح می‌دادند. بازاریابی در عین حال یک جنگ است منتهی نه جنگ با اسلحه و یا تفنگ بلکه چنانکه آلبرت امری[1] در این رابطه می‌گوید: "بازاریابی یک جنگ متمدنانه است که در اغلب این نبردها، شرکت‌ها و سازمان‌هایی موفق می‌شوند که از کلمات، ایده‌ها و نظم فکری مطلوب‌تری استفاده می‌نمایند، به عبارت دیگر دارای مدیریت بازاریابی به روز و منسجمی باشند تا بتوانند در مبارزه با صحنه های رقابت گام بردارند (کنستانتین، 2012).

در این رابطه کاتلر[2] اعتقاد دارد که اکثر شرکت‌ها توجه زیادی به کاهش هزینه می‌کنند در حالی که عدم صرف هزینه های بازاریابی، هزینه های بیشتری را ایجاد می‌کند (کاتلر، 1379). مدیریت بازاریابی یکی از بخش‌های مدیریت کلان سازمان است که با نگرش سیستمی به اجزای سازمان، روابط بین آن‌ها، نحوه تأثیر گذاری بر یکدیگر و ارتباط داخلی آن‌ها به صورت یک نظام یکپارچه و جامع، عوامل مؤثر را مورد بررسی قرار داده و مورد تحلیل قرار می‌دهد. به عبارت ساده تر در این فرآیند با انجام " تحقیقات بازاریابی" مطالعه و بررسی دقیق بر روی عوامل درونی و بیرونی سازمان و محصول مورد مطالعه قرار می‌گیرد. همچنین با بررسی و تحلیل عوامل درون سازمانی و مرتبط با محصول، از جنبه های گوناگون مدیریتی، مالی، کیفی محصول و بازاریابی که تأثیر گذار و تعیین کننده می‌باشند، تلاش می‌گردد تا مقایسه ای مناسب بین این عوامل صورت گرفته و بالطبع مناسب‌ترین استراتژی‌ها و راهکارهای عملی مورد بررسی قرار گرفته و در راستای پیشبرد اهداف سازمان پیشنهاد گردد.

بازاریابی یعنی جستجو برای یافتن مناسب‌ترین بازار و بخش‌هایی که سازمان می‌تواند در آنجا به صورت مفیدتر و مؤثرتر حضور یابد و پاسخگوی نیازها و خواسته‌های مردم باشد. به عبارت دیگر بازاریابی تلاش آگاهانه است برای تخصیص بهینه منابع و ایجاد نوعی تخصیص در بازار (روستا و همکاران، 1390). بازاریابی عبارت است از فعالیتی انسانی در جهت ارضای نیازها و خواسته‌ها از طریق فرایند مبادله (کاتلر ، آرمسترانگ،1390). بازاریابی به مجموعه ای از فعالیت‌های بازرگانی گفته می‌شود که جریان کالاها یا خدمات را از تولید تا مصرف کننده نهایی هدایت می‌کند.

بازاریابی علم جوانی است که سابقه پیدایش آن از قرن بیستم میلادی است (مهرانی ، حسینی کیا، 1391). یک بازاریاب بدون داشتن درک صحیح از اینکه مشتری چه کسی است؟ چرا، چه وقت، کجا و چگونه خرید کند؟ به خطا می‌رود و ویژگی‌هایی که به واسطه آن گروهی از مشتریان ارزش را درک می‌کنند ممکن است از نظر گروهی دیگر از مشتریان، اصلاً مهم نباشد (موریس، 2011). امروزه شرکت‌ها در تلاشند تا با استعانت از دو عامل " رضایتمندی مشتری" و " فروش و سودآوری بیشتر" با تکیه بر تحقیقات بازار و درک نیازهای مشتری در دنیای مملو از رقابت کنونی به حیات خود ادامه دهند. در این راستا یکی از راه‌های نائل آمدن به اهداف فوق بررسی و تجزیه و تحلیل مفهوم آمیخته بازاریابی در هر کسب و کاری می‌باشد (علی میرزایی، 13 ش 91).

عناصر آمیخته بازاریابی مجموعه های از متغیرهای بازاریابی قابل کنترل است که شرکت آن‌ها را برای نیل به اهداف بازاریابی در بازار هدف و برای ایجاد واکنش مورد نیاز خود ترکیب می‌کند. این ترکیب شامل هر نوع اقدامی است که شرکت بتواند برای کالای خود و به منظور تحت تأثیر قرار دادن تقاضا، انجام دهد. معمولاً این عناصر را تحت عنوان (4p) می‌شناسند که عبارتند از محصول[3]، قیمت[4]، توزیع[5] و ترفیع[6].

مفهوم آمیخته بازاریابی برای اولین بار در دهه 1950 به وسیله نیل بوردن معرفی شد و به 4p معروف گشت. آمیخته بازاریابی بر مدل‌ها و روش‌های سنتی مدیریت بازار مانند روش کارکردگرای پویای آلدرسون در کنار سایر روش‌های سیستمی و نیز تئوری پارامتر که توسط دانشگاه کپنهاگ در اروپا توسعه یافت، غلبه کرد و روش‌های جدید مانند دیدگاه محصولی، دیدگاه وظیفه ای و دیدگاه جغرافیایی نیز با چنین سرنوشتی مواجه شدند. تنها تعداد کمی از این مدل‌ها توانسته‌اند بقای خود را در مقابل 4p حفظ کنند (گرانروس، 2009). آمیخته بازار عبارت است از مجموعه ای از ابزارهای مداخله در بازار که به صورت وابسته به هم عمل می‌کنند؛ به طوری که تأثیر لازم یا مورد نظر را در بازار می‌گذارند (محب علی، 1391).

آمیخته بازاریابی نمایان گر فعالیت‌های اساسی مدیران بازاریابی است. پس از انتخاب یک بازار هدف، مدیران بازاریابی باید یک برنامه سیستماتیک برای فروش به مشتریان و ایجاد روابط بلندمدت تدوین کنند (دلوین، 2007). برنامه بازاریابی از تصمیماتی راجع به محصول، قیمت، ترفیع و توزیع تشکیل می‌شود. این‌ها مهم‌ترین نوع بخش‌هایی هستند که مدیران بازاریابی برای رسیدن به اهداف فروش و سودآوری، منابع شرکت را به آن‌ها تخصیص می‌دهند (گلد اسمیت، 2009).


[1] Albert emery

[2] Philip kotler

[3] Product

[4] price

[5] place

[6] promotion



خرید فایل



لینک منبع :پیشینه ومبانی نظری آمیخته بازاریابی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق آمیخته بازاریابی lono.sellu.ir/product-85709-مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-آمیخته-بازاریابی.aspx‎Cachedدسته: روانشناسی و علوم تربیتی بازدید: 2 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 106 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 65. مبانی نظری و پیشینه تحقیق آمیخته بازاریابی ... مبانی نظری و پیشینه تحقیق عناصر آمیخته بازاریابی 4p - لونو lono.sellu.ir/product-85771-مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-عناصر-آمیخته-بازاریابی.aspx‎Cachedمبانی نظری و پیشینه تحقیق عناصر آمیخته بازاریابی 4p دسته: مدیریت بازدید: 1 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 222 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 60. مبانی نظری ... مبانی نظری و پیشینه تحقیق آمیخته بازاریابی - همیار فروش FSO fsoheilbd.blogsky.com/1395/08/24/post-207/‎Cachedهمیار فروش FSO - فروشکاههای اینترنتی لوازم فیزیکی -فایل - نرم افزار - انواع تحقیقات علمی درسی تخصصی - انواع مقاله فارسی و انگلیسی. پیشینه و مبانی نظری آمیخته بازاریابی - برترین فایل ها - فایل ناب bartarin.filenab.com/product-67710-modirit.aspx‎Cachedپیشینه ومبانی نظری آمیخته بازاریابی. توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش). همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA ... مبانی نظری و پیشینه تحقیق عناصر آمیخته بازاریابی 4p - booknet booknett.rozblog.com/.../-مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-عناصر-آمیخته-بازاریابی-4p-.html‎Cached18 نوامبر 2016 ... توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش). همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو ... پیشینه و مبانی نظری آمیخته بازاریابی smile-please-1395.rozblog.com/.../-پیشینه-و-مبانی-نظری-آمیخته-بازاریابی.html‎Cached25 نوامبر 2016 ... پیشینه و مبانی نظری آمیخته بازاریابی 1 . مبانی نظری و پیشینه تحقیق آمیخته بازاریابی دسته: روانشناسی و علوم تربیتی بازدید: 2 بار فرمت ... [PDF] فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش - دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج www.iausdj.ac.ir/research/DocLib14/.../pdf/فصل%202.pdf‎Cached Similarمبانی. نظری. و. پیشینه. پژوهش. ١٢. به منضور تعمیم و گسترش صنعت بیمه در کشور ، ..... مبانی. نظری. و. پیشینه. پژوهش. ٢٢. عوامل آمیخته بازاریابی در شرکت های بیمه. پیشینه و مبانی نظری عناصر آمیخته بازاریابی 4p fileyar.ir/product-7882-rvanshenasi.aspx‎Cachedپیشینه و مبانی نظری عناصر آمیخته بازاریابی 4p. توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش). همراه با منبع نویسی درون متنی به ... مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع عناصر آمیخته بازاریابی 4p ... farataksell.ir/مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-با-موضوع-عناص/‎Cachedمبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع عناصر آمیخته بازاریابی ۴p توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) همراه با منبع نویسی درون ... مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع عناصر آمیخته بازاریابی 4p anime13.rzb.ysupport.ir/view518326.html‎Cachedمبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع عناصر آمیخته بازاریابی 4p توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) همراه با منبع نویسی درون ...