پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پیشینه ومبانی نظری تجارت الکترونیکی

پیشینه ومبانی نظری تجارت الکترونیکی

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

به­کارگیری نوآوری­های فناوری در زمینه­های تجاری تأثیرات شگرفی داشته است .به­کارگیری نوآوری­های فناوری نوعی تغییر است که بر فراگردها و اجزای نظام تجاری تأثیرگذار بوده و جهت این تاثیرات نیز معمولا مثبت است. یکی از نوآوری­های مذکور به­کارگیری ابزارهای الکترونیکی و به­ویژه اینترنت در نظام تجاری است. این نوآوری و تغییر که تجارت الکترونیکی نام دارد، مزایای متعددی برای سازمان­ها به همراه دارد، به همین دلیل بسیاری از شرکت­ها نسبت به استفاده از آن تمایل دارند (حاج کریمی و عزیزی،1387(.

به­کارگیری تجارت الکترونیکی اکنون یک گزینه اختیاری نیست، بلکه نوعی اجبار است و شرکت­ها ناگزیر از به­کارگیری آن هستند. اگر­چه بیشتر مبادله­های تجاری هنوز از طریق مجاری مرسوم انجام می گیرد، شمار مصرف­کنندگان و موسسه­های بازرگانی که در حال استفاده از اینترنت برای تجارت الکترونیکی هستند، رو به افزایش است. برای شناسایی عوامل موثر بر به­کارگیری تجارت الکترونیکی ابتدا باید مفهوم تجارت الکترونیکی را شناخت (seyal et.al,2004).

منظور از تجارت الکترونیکی، استفاده از اینترنت و وب برای انجام تجارت است. به­عبارت کلی­تر، تجارت الکترونیکی یعنی اینکه تبادلات تجاری را به­صورت دیجیتالی بین سازمان­ها و افراد انجام دهیم. یعنی انجام تبادلات از طریق اینترنت و وب. تجارت الکترونیکی فرایند خرید و فروش کالاها به­صورت الکترونیکی می­باشد و از تراکنش­های کسب و­کار رایانه­ای، اینترنت و دیگر فن­آوری­های شبکه­ای دیجیتالی استفاده می­کند. تجارت الکترونیکی شامل بازاریابی، پشتیبانی مشتریان، تحویل و پرداخت می­شود (Laudon,2010). تجارت الکترونیکی، خرید و فروش از طریق اینترنت است (Chaffy,2002).

OECD[1] نیز تجارت الکترونیکی را بدین صورت تعریف می کند: تجارت الکترونیکی مبادله الکترونیکی است که خرید یا فروش کالاها و خدمات بین شرکت­ها، افراد، دولت­ها و سایر بخش­های عمومی و خصوصی را شامل شده و از طریق شبکه­های کامپیوتری هدایت می­شود. یکی از محققان بیان می­دارد «تجارت الکترونیکی عبارت است از فناوری ، پردازش و عملیاتی که در زمان مبادلات تجاری به­صورت خودکار در شبکه­ها و با استفاده اطلاعات صورت می گیرد» (Hiratsu,2002).

2-2-1. منافع تجارت الکترونیکی

تصمیم به استفاده از تجارت الکترونیکی به این موضوع بستگی دارد که مدیران قانع شوند که تجارت الکترونیکی برای شرکت آنها مزایا و منافعی د­ر­بر­دارد (حسینی و دیگران،1385). هر چقدر مدیریت شرکت کوچک احساس کند به­کارگیری تجارت الکترونیکی مزایای بیشتری دارد، انتظار می­رود که سطح بالاتری از تجارت الکترونیکی را به­کارگیرد. این عامل تقریبا در اکثر تحقیقات انجام شده در این حوزه مورد بررسی قرار گرفته و تاثیر مثبت آن در به­کارگیری تجارت الکترونیکی تایید شده است. مزایای تجارت الکترونیکی معمولاّ محرک و هدف به­کارگیری تجارت الکترونیکی تلقی می­شود. استفاده از تجارت الکترونیکی سبب کاهش هزینه­ها، افزایش امنیت، تسهیل عملیات تجاری، افزایش اطلاعات برای تصمیم­گیری بهتر و بهبود ارتباط با ذی­نفعان می­شود (seyal et.al,2004). تسهیل دسترسی به بازارهای جهانی، کاهش هزینه های تولید، بهبود ارتباطات و کاهش هزینه­های مبادله و تقویت رقابت از جمله سایر مزایای تجارت الکترونیکی است (seculley & woods,2001). بطور کلی می­توان منافع تجارت الکترونیکی را در سه سطح سازمان، مشتری و جامعه برشمرد:

2-2-1-1. منافع تجارت الکترونیکی برای بنگاه­ها و سازمان­ها

توسعه بازار: تجارت الکترونیکی فضای بازار را برای بنگاه از موقعیت محلی به ملی و جهانی توسعه می­دهد. با وجود سرمایه­گذاری­های اندک، بنگاه­ها می­توانند به آسانی و با سرعت به بهترین عرضه کنندگان، حجم عظیمی از مشتریان و طیف گسترده­ای از شرکای تجاری جهانی دست یابند. افزایش تعداد عرضه­کنندگان و مشتریان موجب می­شود تا بنگاه ارزان­تر خریداری نموده و گران­تر بفروشد.

کاهش هزینه: تجارت الکترونیکی هزینه­های تولید، توزیع، انبارداری و بازیافت را کاهش داده است. هر چند با کاربرد تجارت الکترونیکی هزینه­های انتشار و ارسال اطلاعات افزایش می­یابد، ولی سهم آنها در کل هزینه­ها به­قدری اندک است که در کل هزینه­ها با کاهش نسبی هزینه­ها روبه­رو خواهیم بود.

بهبود زنجیره عرضه: عدم کارایی در زنجیره عرضه مثل افزایش موجودی و طولانی شدن زمان تحویل با استفاده از تجارت الکترونیکی به حداقل می­رسد.

استفاده مناسب از زمان: با استفاده از وب سایت، کسب و­کار همیشه دایر خواهد بود. لذا مفهوم تعطیلی در کسب و­کار با کاربرد تجارت الکترونیکی حذف خواهد شد.

بومی­سازی: با به­کارگیری تجارت الکترونیکی و به طبع آن تولید مطابق سفارش و یا به­عبارتی بومی­سازی کالاها و خدمات مطابق درخواست و سلایق مشتری، امکان استفاده از مزیت رقابتی برای بنگاه فراهم می­شود.

مدل­های جدید کسب و کار: تجارت الکترونیکی به مدل­های ابداعی کسب و کار امکان ظهور و بروز داده و بدین ترتیب زمینه را برای افزایش کارایی و سود­دهی فراهم می آورد.

افزایش تخصص فروشندگان: استفاده از تجارت الکترونیکی سبب افزایش تخصص که در دنیای فیزیکی با محدودیت در آن مواجه هستیم، خواهد شد. به­عنوان مثال یک فروشگاه ارائه­کننده ابزارهای تخصصی که در دنیای واقعی با تعداد محدودی مشتری مواجه است، در فضای سایبری مورد بازدید و توجه میلیون­ها بازدید کننده و علاقه­مند احتمالی قرار خواهد گرفت، بنابراین ضمن توسعه بازار با توسعه امکان گسترش فضاهای تخصصی مواجه خواهیم بود.

سرعت دسترسی به بازار: استفاده از تجارت الکترونیکی فاصله زمانی بین خلق یک ایده و طرح با تجاری سازی آن را از طریق افزایش ارتباطات و زمینه­های همکاری به­شدت کاهش می­دهد.

کاهش هزینه­های ارتباط: با استفاده از شبکه جهانی اینترنت در تجارت الکترونیکی هزینه ارتباط نسبت به کاربرد شبکه اختصاصی به­شدت کاهش می­یابد.

کارایی در تامین و تدارک: به­کارگیری تجارت الکترونیکی امکان افزایش کارایی در خریدهای الکترونیکی را از طریق کاهش هزینه­های تدارکات تا حدود 80درصد یا بیشتر و کاهش قیمت­های خرید بین 5تا 15 درصد و کاهش زمان کار تا حدود 50درصد و بیشتر را فراهم می­آورد.

بهبود ارتباط با مشتری: تجارت الکترونیکی شرکتها و موسسات و بنگاهها را قادر می­سازد تا حتی در صورت وجود واسطه، ارتباط متقابل با مشتری افزایش یابد.این افزایش ارتباط از طریق سیستم مدیریت ارتباط با مشتری موجب افزایش اعتماد مشتریان به کالاها و خدمات شرکت می­شود.

اطلاعات به­روز بنگاه­ها: با استفاده از محیط وب و در فضای سایبر، اطلاعات شرکت­ها در زمینه فن­آوری، مواد اولیه، فرایند تولید، قیمت­ها و ...به صورت روزآمد نگه داشته شده و بدین ترتیب امکان تصمیم­گیری صحیح میسر می­گردد.

سایر مزایا و منافع: علاوه بر منافع مذکور، به­کارگیری تجارت الکترونیکی دارای منافع دیگری شامل افزایش خدمات مشتری، بهبود و افزایش کارایی و بازدهی، افزایش دسترسی به اطلاعات، تسهیل در یافتن شرکای تجاری جدی، ساده­سازی فرایندها،کاهش هزینه­های حمل و نقل، افزایش انعطاف­پذیری تجاری و کاهش کاغذ­بازی خواهد بود (Turban,2010).


[1] Organization for Economic Cooperation and Development(OECD)



خرید فایل



لینک منبع :پیشینه ومبانی نظری تجارت الکترونیکی

پیشینه و مبانی نظری تجارت الکترونیکی - دانلود پروژه و تحقیق proje20.filenab.com/product-67713-RVANSHEVASI.aspx‎Cachedپیشینه ومبانی نظری تجارت الکترونیکی. توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش). همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA ... پیشینه و مبانی نظری تجارت الکترونیکی projebartar.rozblog.com/.../پیشینه-و-مبانی-نظری-تجارت-الکترونیکی.html‎Cached3 نوامبر 2016 ... پیشینه و مبانی نظری تجارت الکترونیکی دسته: علوم انسانی بازدید: 1 بارفرمت فایل: docx حجم فایل: 100 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 76 ... مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع تجارت الکترونیک و خرید asiaforest.rozblog.com/.../مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-با-موضوع-تجارت-الکترونیک-و-خرید.html‎Cached24 نوامبر 2016 ... مبانی نظری و پیشینه پژوهش با موضوع تجارت الکترونیک و خرید ... مبانی نظری و پیشینه پژوهش با موضوع تجارت الکترونیک و خرید اینترنتی. پیشینه ومبانی نظری بورس الکترونیک fileyar.ir/product-7578-rvanshenasi.aspx‎Cachedfileyar.ir,همکاری در فروش فایل یار,پیشینه ومبانی نظری بورس الکترونیک. ... اختر اع بل در سال1876 ، تجارت الکترونیکی را به صورتی که امروز شناخته می شود، پی ... مبانی نظری و پیشینه پژوهش با موضوع تجارت الکترونیک و خرید ... toosinfo.ir/product-16814-modirit.aspx‎Cachedتجارت الکترونیک و خرید اینترنتی مبانی نظری و پیشینه با موضوع تجارت الکترونیک و خرید اینترنتی مبانی نظری و پیشینه پژوهش با موضوع تجارت ... مبانی نظری و پیشینه پژوهش تجارت الکترونیکی - دانلود مقاله و پروژه projectdl.cero.ir/product-342229-مبانی-نظری-و-پیشینه-پژوهش-تجارت-الکترونیکی.aspx‎Cachedمبانی نظری و پیشینه پژوهش تجارت الکترونیکی. در 37 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx. توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری ... مبانی نظری و پیشینه پژوهش تجارت الکترونیکی - فروشگاه اینترنتی mehrr95.parsiblog.com/Posts/86/مبانی+نظری+و+پیشینه+پژوهش/‎Cachedمبانی نظری و پیشینه پژوهش تجارت الکترونیکی. در 37 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx. توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری ... دانلود مقاله پیشینه پژوهش و مبانی نظری تجارت الکترونیک - ایران پژوهش www.iranpajohesh.com/مبانی-نظری.../9931-دانلود-مقاله-پیشینه-پژوهش-و-مبانی-نظری-تجارت-الکترونیک.html‎Cachedدانلود مقاله پیشینه پژوهش و مبانی نظری تجارت الکترونیک: پژوهش زیر درباره تجارت الکترونیک می باشد. و شامل: تعریف تجارت الکترونیک- مدل‌های تجارت ... مبانی نظری و پیشینه پژوهش پرداخت الکترونیکی digeekala.ir/product-16715-hesabdari.aspx‎Cachedتوضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) ... برای تجارت الکترونیک تعاریف متنوعی شده است که در تمامی آنها، جنبههای اساسی و مشترک ... مبانی نظری پیشینه تحقیق تجارت الکترونیکی | جستجو | خبر 96 khabar96.ir/.../مبانی+نظری+و+پیشینه+تحقیق+تجارت+الکترونیکی.html‎Cachedچکیده : در پژوهش حاضر، تأثیر کلان اقتصادی توسعه تجارت الکترونیکی درایران بر رشد تولید ناخالص داخلی (GDP)، رشد بهره&zwnj وری کل، رشد بهره&zwnj وری ...