پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پیشینه ومبانی نظری تحقیق رضایت مندی مشتری

پیشینه ومبانی نظری تحقیق رضایت مندی مشتری

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع : دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

——————————————————————————

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

یکی از عوامل مهم محیطی، مشتریان یک سازمان است. صاحب نظران مدیریت، کسب رضایت مشتری را مهم ترین وظایف و اولویت های مدیریت شرکت ها بر شمرده و لزوم پایبندی همیشگی و پایدار مدیران عالی به جلب رضایت مشتریان را پیش شرط اصلی موفقیت به حساب آورده اند (عالی،1381، ص 68).

همچنین، فروش خدمات به مراتب مشکل تر از فروش کالاهای ساخته شده است. واضح ترین دلیل این امر، ملموس و قابل رویت بودن کالاهاست، در حالی که خرید خدمت بطور کلی دارای ماهیت دیگری است. خدمات مبتنی بر تعهداتی است که در آینده تحقق پیدا می کند و به همین دلیل اعتماد و وفاداری بطور چشمگیری در این فرایند دخالت دارد. بدین ترتیب توان سازمان ها را در شکل گیری وفاداری[1] * مشتریان نباید کم تر از رقابت فنی و تکنیکی دانست. با این حال نمی توان رقابت را نادیده گرفت، مگر این که برای سازمان فرصتی بدست آورده باشید.

در این زمینه، یک چرخه مجازی به صورت نمودار 2-1 در زیر طراحی شده است که ارتباط بین سازمان، مشتری و نیز بهبود مستمر را نشان می دهند:

نمودار 2-1) چرخه مجازی ارتباط بین سازمان و مشتری

(صفاری نژاد، رحیمی،1387، ص 37)

نکته حائز اهمیت دیگری که در این زمینه وجود دارد، پیوند میان سیستم، استراتژی، کارکنان و مشتری است (نمودار 2-2). در این زمینه سازمان ها باید در جهت خدمت رسانی به مشتریان، اهداف کوتاه و بلند مدت خود را مشخص ساخته و از طریق استاندارد سازی فعالیت های مورد نظر، کیفیت خدمات را به موازات استراتژی های کلی در برنامه های سازمان تعیین نمایند (صفاری نژاد، رحیمی،1387، ص 32-38).

نمودار 2-2) پیوند بین کارکنان، مشتریان و استراتژی در سازمان

(صفاری نژاد، رحیمی،1387، ص 38)

در کل رضایت مندی مشتریان، تاثیری شگرف بر حیات حال و آینده ی یک سازمان خواهد داشت. در نظریه ی ((چرخه ی خدمت مطلوب)) وجود رابطه ی بین مشتریان رضایتمند و کارکنان رضایتمند در سازمان به صراحت بیان شده است. احساس رضایت مندی موجب افزایش آستانه تحمل برای پرداخت بهای بیشتر در قبال محصول مورد نیاز خواهد شد که از این طریق می توان، میزان مزایا و سطح دستمزد پرداختی برای کارکنان سازمان را افزایش داد. این امر، خروج و جایگزینی نیروهای کار را کاهش می دهد. علاوه بر تامین رضایت شغلی کارکنان و بهبود رویه ی کاری، احتمال تامین رضایت مشتری نیز بیشتر می شود. سازمانی که این فلسفه را دنبال می کند، موفق تر و در نهایت سودمند تر است. بدین ترتیب منافع کارکنان، مشتریان و صاحبان سازمان تامین می شود و وضعیت برد- برد- برد حاکم می گردد (نمودار 2-3) (صفاری نژاد، رحیمی،1387، ص 45).

نمودار 2-3) چرخه خدمت مطلوب به مشتری

(صفاری نژاد، رحیمی،1387، ص 45)

در ادامه قبل از بیان سایر مباحث در رضایت مشتری، به معرفی چند تعریف از این مفهوم می پردازیم.

2-2-1) تعریف رضایت مشتری :

با مرور ادبیات «رضایتمندی مشتریان» در می‏یابیم که پژوهشگران علوم اجتماعی و روان‏شناسی طی سی سال گذشته، حداقل بیست تعریف در مورد رضایتمندی داشته اند که اکثرا˝ از طریق مصاحبه با آزمودنی ها مورد بررسی و آزمایش قرار گرفته است. نتایج این بررسی ها نشان داده است که بیشترین این تعاریف در مقایسه با هم، دارای همپوشانی هستند. در سال های اخیر، مجموعه این تعاریف و روش های اندازه گیری آنها موضوع ادبیات رضایت مشتریان را تشکیل می دهند.


[1] Loyalty

*مفهموم وفاداری در مشتری و ایجاد مشتریان وفادار در چهارچوب کسب و کار، بصورت "ایجاد تعهد در مشتری برای انجام معامله با سازمان خاص و خرید کالاها و خدمات" توصیف می شود.



خرید فایل



لینک منبع :پیشینه ومبانی نظری تحقیق رضایت مندی مشتری

پیشینه ومبانی نظری تحقیق رضایت مندی مشتری - دانلود پروژه و تحقیق proje20.filenab.com/product-67783-modirit.aspx‎Cachedپیشینه ومبانی نظری تحقیق رضایت مندی مشتری. همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه; توضیحات نظری کامل در مورد متغیر ... پیشینه ومبانی نظری تحقیق رضایت مشتری - فایل ناب netfile.filenab.com/product-67749-modirit.aspx‎Cachedپیشینه ومبانی نظری تحقیق رضایت مشتری. ... تاپفر در تعریف مفهوم رضایت مشتری به مطلب جالبی اشاره کرده است : رضایتمندی مشتری به نوع فعالیت تجاری یک ... پیشینه ومبانی نظری تحقیق رضایت مشتری www.turkumusic.ir/.../-پیشینه-ومبانی-نظری-تحقیق-رضایت-مشتری.html‎Cached26 نوامبر 2016 ... مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مندی مشتری | شبکه مقاله 14 نوامبر 2016 ... دسته: مدیریت فرمت فایل: doc حجم فایل: 278 کیلوبایت تعداد ... پیشینه ومبانی نظری تحقیق رضایت مندی مشتری www.turkumusic.ir/.../-پیشینه-ومبانی-نظری-تحقیق-رضایت-مندی-مشتری.html‎Cached26 نوامبر 2016 ... پیشینه ومبانی نظری تحقیق رضایت مندی مشتری 1 . مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مندی مشتری | شبکه مقاله 14 نوامبر 2016 . [PDF] ﻓﺼﻞ ﺩﻭﻡ ﻱ ﻣﺒﺎﻧﻲ ﻧﻈﺮﻱ ﻭ ﭘﻴﺸﻴﻨﻪ ﭘﮋﻭﻫﺶ www.iausdj.ac.ir/research/DocLib14/.../PDF/فصل%20دوم.pdf‎Cached Similarﻣﺒﺎﻧﻲ ﻧﻈﺮﻱ ﻭ ﭘﻴﺸﻴﻨﻪ. ﻱ ... ﻓﺼﻞ ﺩﻭﻡ: ﺍﺩﺑﻴﺎﺕ ﻭ ﻣﺒﺎﻧﻲ ﻧﻈﺮﻱ ﭘﮋﻭﻫﺶ .... ﺗﺼﻤﻴﻢ ﮔﻴﺮﻱ ﺗﺤﺖ ﭘﺮﻭﺳﻪ ﺗﻨﻮﻉ ﻃﻠﺒﻲ ﻧﺴﺒﺘﺎً ﮔﺴﺘﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻣﻌﻨﺎ ﻛﻪ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ..... ﺗﻮﺍﻧﺪ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﺭﺿﺎﻳﺖ /ﻋﺪﻡ ﺭﺿﺎﻳﺖ ﻣﺼﺮﻑ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﺷﻮﺩ. ...... ﻛﻪ ﻳﻚ ﺗﺎﺛﻴﺮ ﺭﺍ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﻲ ﺩﺍﺩﻧﺪ ﺳﺒﺐ ﺷﻴﻔﺖ ﻳﺎ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻧﮕﺮﺵ ﺯﻳﺎﺩﻱ ﺩﺭ ﺭﺩﻩ ﺑﻨﺪﻱ ﺷﺨﺺ ﺍﺯ ﻋﻼﻗﻪ ﻣﻨﺪﻱ ﻭ ﻗﻀﺎﻭﺕ ... مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مندی مشتری | شبکه مقاله articlenetwork.ir/p=47116‎Cached14 نوامبر 2016 ... دسته: مدیریت فرمت فایل: doc حجم فایل: 278 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 35 توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و ... مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مندی مشتری - sabzblog.tk thesisandplan.sabzblog.tk/post/491‎Cachedمبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مندی مشتری. دوستان محقق و دانشجویان و کار آفرینان گرامی سلام و ایامتان به کام شما در پیچ پیش فرض مبانی نظری و پیشینه ... دانلود مقاله پیشینه تحقیق و مبانی نظری رضایت مندی مشتری www.iranpajohesh.com/مبانی-نظری.../9401-دانلود-مقاله-پیشینه-تحقیق-و-مبانی-نظری-رضایت-مندی-مشتری.html‎Cachedدانلود مقاله پیشینه تحقیق و مبانی نظری رضایت مندی مشتری: پروژه زیر درباره رضایت مندی مشتری می باشد. و شامل: چرخه مجازی ارتباط بین سازمان و مشتری، پیوند ... مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مندی مشتری zbuy.toonblog.ir/vote/10-1‎Cachedمبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مندی مشتری - ... تحقیق روانشناسی: پول چگونه بر تندرستی تاثیر می گذارد؟ مفاهیم شبکه · تحقیق Java CGI How To · اصول ... مبانی و پیشینه نظری اعتماد مشتری | بیسترینها filedl98.bistarinha.xyz/page-191621.html‎Cachedدانلود مقاله پیشینه تحقیق و مبانی نظری اعتماد و رضایتمندی مشتریان: پژوهش زیر درباره اعتماد . ... دانلود رایگان مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری, .