پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

بررسی میزان رضایت معلمان مقطع ابتدایی از روش توصیفی در سال تحصیلی 94-93

طرح ارزشیابی توصیفی مشهور به ارزشیابی کیفی یا طرح حذف نمره ،تجربه نو آورانه ی برخاسته از عمل در مقطع ابتدایی آموزش و پرورش ایران است. بعد از نقد وبررسی تجربه­ ی پیش آزمایشی و اصلاح واعمال تغییرات لازم، طرح برای اجرای آزمایشی در سال تحصیلی 83-82 آماده شد. در این پژوهش ما قصد داریم تا به بررسی میزان رضایت معلمان مقطع ابتدایی از طرح ارزشیابی توصیفی در سال تحصیلی 94-93 بپردازیم. روش این پژوهش توصیفی-استنباطی است. جامعه آماری در این پژوهش کلیه معلمان مقطع ابتدایی می‌باشد. روش نمونه‌گیری در این پژوهش به صورت تصادفی است. با استفاده از فرمول کوکران حجم نمونه 100 نفر برآورد شده است. پرسشنامه پژوهش حاضر محقق ساخته می ­باشد. پرسشنامه حاضر، با توجه به مطالعه ادبیات پژوهش و مصاحبه با استاد راهنما و چندین معلم با تجربه در سطح شهرستان ، در 9 بعد پوشه کار، واقعه نگاری، چک لیست، آزمون های مداد کاغذی، تکلیف های درسی، گزارش پیشرفت تحصیلی، بازخورد، خودسنجی و همسال سنجی طراحی گردید. نظر معلمین در مورد هر بعد در قالب یک سوال مطرح شد. پاسخ هر سوال در قالب طیف لیکرت از طیف کاملا موافقم تا کاملا مخالفم طراحی شد. ضریب آلفای بدست آمده در این مطالعه برای متغیر طرح ارزشیابی توصیفی (نمره کل) 837/0 بوده است. پس از آزمون فرضیه­ها نیز مشخص شد که طرح ارزشیابی توصیفی بر میزان رضایت معلمان مقطع ابتدایی شهرستان تاثیر معناداری دارد. هم­چنین پوشه کار، واقعه نگاری، چک لیست، آزمون­های مداد کاغذی، گزارش پیشرفت تحصیلی، بازخورد و همسال­سنجی در طرح ارزشیابی توصیفی بر میزان رضایت معلمان مقطع ابتدایی شهرستان تاثیر معناداری دارد.

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات پژوهش.... 1

1-1- مقدمه. 2

1-2- بیان مسئله. 3

1-3- اهمیت و ضرورت پژوهش.... 3

1-4- اهداف پژوهش.... 5

1-4-1- هدف اصلی.. 5

1-4-2- اهداف فرعی.. 5

1-5- فرضیه های پژوهش.... 6

1-5-1- فرضیه اصلی.. 6

1-5-2- فرضیه های فرعی.. 6

1-6- سوالات پژوهش.... 7

1-6-1- سوال اصلی.. 7

1-6-2- سوالات فرعی.. 7

1-7- قلمرو پژوهش.... 8

1-7-1- قلمرو زمانی.. 8

1-7-2- قلمرو مکانی.. 8

1-7-3- قلمرو موضوعی.. 8

1-8- تعریف واژگان کلیدی.. 8

1-8-1- تعاریف نظری.. 8

1-8-2- تعاریف عملیاتی.. 8

فصل دوم: ادبیات پژوهش.... 10

2-1- مقدمه. 11

2-2- ارزشیابی توصیفی.. 11

2-2-1- تعریف طرح.. 12

2-2-2- اهداف طرح.. 12

2-2-3- محاسن ارزشیابی توصیفی.. 13

2-2-4- ضرورت اجرای طرح.. 13

2-2-5- ارزشیابی سنّتی و خلاقیت... 14

2-2-6- نقش ارزشیابی سنّتی در ارزیابی از حیطه های مختلف شخصیت... 14

2-3- کاربردارزشیابی توصیفی.. 14

2-4- تأثیرارزشیابی توصیفی در بروز و رشد خلاقیت دانش آموزان. 15

2-5- ابزارهای ارزشیابی توصیفی.. 17

2-6- مختصات طرح ارزشیابی توصیفی.. 19

2-6-1- تغییر تأکید از ارزشیابی پایانی به ارزشیابی تکوینی.. 20

2-6-2- تغییر مقیاس فاصله‌ای (20 – 0) به مقیاس ترتیبی.. 21

2-6-3- تنوع‌بخشی به ابزارهای جمع‌آوری اطلاعات... 22

2-6-4- تغییر در ساختار کارنامه. 22

2-6-5- تغییر در مرجع تصمیم‌گیرنده درباره ارتقاء دانش‌آموزان. 22

2-7- نتایج ارزشیابی از نحوه اجرای سه ساله طرح آزمایشی ارزشیابی توصیفی.. 26

2-8- روشهای نوین ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ارزشیابی توصیفی؛ الگویی جدید. 27

2-9- مهمترین ویژگی های الگوی ارزشیابی توصیفی.. 28

2-10- چگونگی اجرای ارزشیابی توصیفی.. 29

2-11- ابزارهای ارزشیابی توصیفی.. 29

2-11-1- پوشه کار. 29

2-11-1-1- چرا باید از پوشه استفاده کرد؟. 30

2-11-1-2- سازماندهی پوشه کار. 31

2-11-1-3- طرز جمع آوری مواد. 31

2-11-1-4- معیار برای ارزشیابی پوشه ای.. 32

2-11-1-5- معیارهایی برای ارزشیابی پوشه ای.. 33

2-11-2- ثبت مشاهدات (واقعه نگاری)35

2-11-2-1- اجزاء برگ ثبت مشاهدات... 36

2-11-2-2- چند نکته مهم برای استفاده از ابزار ثبت مشاهده. 36

2-11-3- چک لیست(سیاهه رفتار)36

2-11-3-1- چند نکته مهم برای استفاده از چک لیست... 37

2-11-4- آزمون عملکردی.. 37

2-11-4-1- انواع آزمون عملکردی.. 37

2-11-4-2- آزمون عملکرد کتبی.. 38

2-11-4-3- آزمون عملکرد با نمونه کار. 38

2-11-4-4- آزمون عملکرد در موقعیت شبیه سازی شده. 38

2-11-4-5- محاسن آزمون. 38

2-11-4-6- تکلیف عملی.. 38

2-11-4-7- برگه ارزشیابی.. 38

2-11-4-8- سیستم ارزش گذاری.. 38

2-11-5- آزمون مداد کاغذی.. 39

2-11-6- تکالیف درسی.. 40

2-11-6-1- تکالیف تمرینی.. 40

2-11-6-2- تکالیف آماده سازی.. 40

2-11-6-3- تکالیف بسطی وامتدادی.. 41

2-11-6-4- تکالیف خلاقیتی.. 41

2-12- بررسی نظریات مختلف در مورد ارزشیابی توصیفی.. 41

2-13- پیشینه پژوهش.... 54

فصل سوم:روش پژوهش.... 59

3-1- مقدمه. 60

3-2-روش پژوهش.... 60

3-3- جامعه آماری.. 60

3-4-حجم نمونه و نمونه گیری.. 60

3-5- ابزار گردآوری اطلاعات... 61

3-5-1- اعتبار و روایی.. 62

3-6- روش جمع آوری اطلاعات... 63

3-7- تجزیه وتحلیل اطلاعات... 63

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها64

4-1- مقدمه. 65

4-2- تحلیل ویژگی های جمعیت شناختی پاسخ دهندگان. 65

4-3- تحلیل توصیفی مقدماتی.. 69

4-4- آزمون نرمال بودن متغیرها69

4-5- بررسی فرضیه های تحقیق.. 72

4-5-1- فرضیه اصلی پژوهش.... 72

4-5-2- فرضیات فرعی پژوهش.... 72

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات... 78

5-1- مقدمه. 79

5-2- خلاصه پژوهش.... 79

5-3- یافته های پژوهش.... 79

5-4- پیشنهادات... 82

5-4-1- پیشنهادات کاربردی.. 82

5-4-2- پیشنهادهای پژوهشی.. 83

5-5- محدودیت های پژوهش.... 83

منابع.. 84

پیوست ها86

7-1- پرسشنامه پژوهش.... 87

7-2- خروجی های نرم افزار SPSS. 88

فهرست جداول

جدول 4-1: توزیع افراد بر حسب جنس.... 65

جدول 4-2: توزیع افراد بر حسب گروه های سنی.. 66

جدول 4-3: توزیع افراد بر مبنای سطح تحصیلات... 67

جدول 4-4: توزیع افراد بر حسب سوابق کاری.. 68

جدول 4-5: میانگین و انحراف معیار نمرات متغیرهای مورد مطالعه. 69

جدول 4-6: آزمون تعیین نرمال بودن متغیرهای اصلی تحقیق.. 71

جدول 4-7: نتایج آزمون t تک نمونهای برای طرح ارزشیابی توصیفی.. 72

جدول 4-8: نتایج آزمون t تک نمونهای برای پوشه کار در طرح ارزشیابی توصیفی.. 73

جدول 4-9: نتایج آزمون t تک نمونهای برای واقعه نگاری در طرح ارزشیابی توصیفی.. 73

جدول 4-10: نتایج آزمون t تک نمونهای برای چک لیست در طرح ارزشیابی توصیفی.. 74

جدول 4-11: نتایج آزمون t تک نمونهای برای آزمونهای مداد کاغذی در طرح ارزشیابی توصیفی.. 74

جدول 4-12: نتایج آزمون t تک نمونهای برای تکلیفهای درسی در طرح ارزشیابی توصیفی.. 75

جدول 4-13: نتایج آزمون t تک نمونهای برای گزارش پیشرفت تحصیلی در طرح ارزشیابی توصیفی 75

جدول 4-14: نتایج آزمون t تک نمونهای برای بازخورد در طرح ارزشیابی توصیفی.. 76

جدول 4-15: نتایج آزمون t تک نمونهای برای خودسنجی در طرح ارزشیابی توصیفی.. 77

جدول 4-16: نتایج آزمون t تک نمونهای برای همسالسنجی در طرح ارزشیابی توصیفی.. 77

فهرست نمودارها

نمودار 4-1: چگونگی توزیع افراد بر حسب جنس.... 65

نمودار 4-2: چگونگی توزیع افراد بر حسب گروه های سنی.. 66

نمودار 4-4: چگونگی توزیع افراد بر حسب سابقه کاری.. 68



خرید فایل



لینک منبع :بررسی میزان رضایت معلمان مقطع ابتدایی از روش توصیفی در سال تحصیلی 94-93

بررسی میزان رضایت معلمان مقطع ابتدایی از روش توصیفی - دانلود ... mofidnet.blogsky.com/1395/06/31/post-27668/‎Cached21 سپتامبر 2016 ... عنوان پایان نامه: بررسی میزان رضایت معلمان مقطع ابتدایی از روش توصیفی در سال تحصیلی 94-93 همراه با پرسشنامه و کار آماری پروژه تحقیقاتی ... پایان نامه بررسی میزان رضایت معلمان مقطع ابتدایی از روش توصیفی ... prozhe1.com/show-10509.xhtml‎Cached Similarدر این پژوهش ما قصد داریم تا به بررسی میزان رضایت معلمان مقطع ابتدایی از طرح ارزشیابی توصیفی در شهرستان کاشان در سال تحصیلی 94-93 بپردازیم. روش این ... بررسی میزان رضایت معلمان مقطع ابتدایی از روش توصیفی در سال ... proje202020.rozblog.com/.../بررسی-میزان-رضایت-معلمان-مقطع-ابتدایی-از-روش-توصیفی-در-سال-تحصیلی-94-93.html‎Cached28 سپتامبر 2016 ... در این پژوهش ما قصد داریم تا به بررسی میزان رضایت معلمان مقطع ابتدایی از طرح ارزشیابی توصیفی در سال تحصیلی 94-93 بپردازیم. روش این ... بررسی میزان رضایت معلمان مقطع ابتدایی از روش توصیفی در سال ... maghalenab.rozblog.com/.../-بررسی-میزان-رضایت-معلمان-مقطع-ابتدایی-از-روش-توصیفی-در-سال-تحصیلی-94-93-.html‎Cachedبررسی میزان رضایت معلمان مقطع ابتدایی از روش توصیفی در سال تحصیلی 94-93 دسته: علوم تربیتی بازدید: 3 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 322 کیلوبایت ... بررسی میزان رضایت معلمان مقطع ابتدایی از روش توصیفی در سال ... nabfile.rozblog.com/.../-بررسی-میزان-رضایت-معلمان-مقطع-ابتدایی-از-روش-توصیفی-در-سال-تحصیلی-94-93-.html‎Cachedبررسی میزان رضایت معلمان مقطع ابتدایی از روش توصیفی در سال تحصیلی 94-93 دسته: علوم تربیتی بازدید: 10 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 322 کیلوبایت ... بررسی میزان رضایت معلمان مقطع ابتدایی از روش توصیفی در سال ... nabproje.rozblog.com/.../-بررسی-میزان-رضایت-معلمان-مقطع-ابتدایی-از-روش-توصیفی-در-سال-تحصیلی-94-93-.html‎Cachedبررسی میزان رضایت معلمان مقطع ابتدایی از روش توصیفی در سال تحصیلی 94-93 دسته: علوم تربیتی بازدید: 7 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 322 کیلوبایت ... بررسی میزان رضایت معلمان مقطع ابتدایی از روش توصیفی در سال ... filenab.com/product-50641-aa.aspx بررسی میزان رضایت معلمان مقطع ابتدایی از روش توصیفی در سال تحصیلی 94-93. پروژه تحقیقاتی جهت اخذ درجه کارشناسی رشته علوم تربیتی گرایش پیش ... جستجو برای: معلمان مقطع ابتدایی - مرکز توسعه علوم و فناوری پیشرفته www.virascience.com/search/?q=معلمان%20مقطع%20ابتدایی...‎Cachedروش بررسی: نمونه پژوهش، شامل 361 نفر از معلمان زن مقطع ابتدایی شهر کرج که در سال ... تجزیه‌ و تحلیل داده‌ها با استفاده از روش‌های آمار توصیفی و آزمون رگرسیون چند ... شهر تهران و کتاب های درسی دوره ابتدایی ویژه نابینایان در سال تحصیلی 94-93 می باشد. ... بررسی رابطه بین ادراک برابری با میزان رضایت شغلی و تعهد سازمانی معلمان ... 9 - پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران ganj.irandoc.ac.ir/dashboard?page=9&q=معلمان&topic_6=8720 اویرایش شده بررسی رابطه دینداری و سرمایه اجتماعی با رضایت شغلی معلمان شهر یاسوج ... پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری آن معلمان سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه شهر یاسوج بود. بر اساس ... در این پژوهش جامعه مورد مطالعه شامل کلیه معلمان دوره ابتدایی در سال تحصیلی 94-93 بود. با توجه ... AAERS 2015 Abstract educonf 2 by International Society of ... - Issuu https://issuu.com/iscdbu/docs/abstract_educonf_2‎Cached17 دسامبر 2015 ... فهرست مطالب بررسی میزان تحقق اهداف تکالیف و فعالیتهای .... ارزشیابی در مقطع ابتدایی ، کمی یا کیفی؟ ..... بررسی رابطه مهارتهای فنی ، انسانی و ادراکی مدیران با رضایتمندی معلمان دبیرستانهای کرمان در سال تحصیلی 53 . ..... روش پژوهش توصیفی - همبستگی و جامعهی آماری آن کل کارکنان بخش اداری شهرداری ...