ظهور انواع نظریات دربارة دولت در عرصة بازاریابی در دوران معاصر، لزوم روشن ساختن جایگاه دولت در بازار اسلامی و فعالیت های بازاریابی و مقایسة آن با دیگر نظریات را ضرور ساخته است. مقاله با بیان ویژگیهای کلّی دولت در مکاتب مرکانتالیست، فیزیوکرات، کلاسیک، مکتب تاریخی، نئوکلاسیک، کینز، دولت رفاه، هزینة مبادلة اطّلاعات، انتخاب عمومی یا مکتب اقتصادی سیاست ضمن بیان اهداف، وظایف، اختیارات و منابع در اختیار دولت اسلامی، تفاوتهای دولت اسلامی را با دیگر دولتها روشن میسازد. مقایسه در موارد هدف نهایی فعالیت دولت، مالکیت منابع، اصل عقلایی دخالت دولت، دیدگاه دربارة دولت، رابطة دولت و بخش خصوصی، سیاستگذاری، تأمین اجتماعی و رفع فقر و بیعدالتی، تولید کالاهای عمومی، تولید کالاهای دارای انحصار طبیعی، توزیع مجدّد درآمد، توزان اجتماعی و شیوه تصمیمگیری صورت گرفته و نشان میدهد که دولت اسلامی مشترکاتی با برخی دولتها دارد؛ اما نمیتوان آن را جزو یکی از آن دیدگاهها دانست؛ بلکه نظریة دولت اسلامی در عرصة اقتصاد به جهت تفاوت در اهداف، شیوهها، ابزارها استقلال کامل دارد. مبتنی بر نظم خودجوش است، نظم حاکم بر سازوکار دولت مبتنی بر سلسله مراتب است. تصمیمگیری در دولت، ماحصل فرآیندهای سیاسی و بوروکراسی اداری است. تحلیلی که در این مقاله از دولت ارائه میشود، عمدتا یک تحلیل کارکردی است.
فهرست مطالب
چکیده. 3
واژگان کلیدی.. 3
مقدمه. 3
سوال اصلی تحقیق.. 6
بیان مسئله. 6
عامل کارآیی سازوکار دولت چیست؟. 9
دولت در نظریات بازاریابی و فعالیت های مربوط به بازار. 10
1. دولت مرکانتالییستی.. 10
2. دولت فیزیوکراسی.. 11
3. دولت کلاسیکی.. 11
4. مکتب تاریخی.. 12
5. دولت حدّاقلی نوزیک و هایک... 12
6. دولت نئو کلاسیکی.. 12
7. دولت سوسیالیستی.. 12
8. دولت کینزی.. 13
9. دولت رفاه. 13
10. دولت در نظریة انتخاب عمومی یا مکتب اقتصادی سیاست... 13
11. دولت در نظریة هزینة مبادله. 14
12. نظریة اطّلاعات.. 15
13. دولت در بازار و فعالیت های بازاریابی اسلامی.. 16
وظایف دولت اسلامی.. 16
اختیارات دولت اسلامی.. 17
مقایسه دولت اسلامی بادیگردولتها20
1. هدف نهایی فعّالیت دولت... 20
2. مالکیت منابع.. 21
3. اصل و عقلایی دخالت دولت... 22
4. رابطة دولت وجامعه. 23
5. دیدگاه دربارة دولت... 23
6. رابطة دولت و بخش خصوصی.. 24
7. سیاستگذاری.. 25
8. تامین اجتماعی و رفع فقر و بی عدالتی.. 25
9. تولید کالاهای عمومی.. 25
10. تولید کالاهای خصوصی دارای آثار جانبی مثبت و منفی.. 25
11. تولید کالاهای دارای انحصارطبیعی.. 26
12. توزیع مجدّد درآمد. 27
13. توازن اجتماعی.. 27
14. شیوه تصمیمگیری.. 27
نتیجهگیری.. 29
منابع و مأخذ 30
خرید فایللینک منبع :
مطالعه نقش دولت در فعالیت های بازاریابی و خط مشی بازرگانی دولت در این رابطهمطالعه نقش دولت در فعالیت های بازاریابی و خط مشی بازرگانی دولت در ...
powerpoint.filenab.com/product-50841-aa.aspxCachedمطالعه نقش دولت در فعالیت های بازاریابی و خط مشی بازرگانی دولت در این رابطه.
مطالعه نقش دولت در فعالیت های بازاریابی و خط مشی بازرگانی دولت در این رابطه ...
( طرح درس) مطالعه نقش دولت در فعالیت های بازاریابی و خط مشی
prozhe1.com/show-6133.xhtmlCached
Similarمطالعه نقش دولت در فعالیت های بازاریابی و خط مشی بازرگانی دولت در این رابطه مورد
مطالعه: نقش دولت های اسلامی در فعالیت های بازاریابی(مقاله مطالعه بازار و ...
سمینار در مسائل بازاریابی ( طرح درس) مطالعه نقش دولت در فعالیت های ...
prozhe1.com/show-6176.xhtmlCached
Similar(مقاله مطالعه بازار و بازار شناسی). مطالعه نقش دولت در فعالیت های بازاریابی و خط
مشی بازرگانی دولت در این رابطه. (نقش دولت در اقتصاد و توسعه بازاریابی؛ مطالعه ...
مطالعه نقش دولت در فعالیت های بازاریابی و خط مشی بازرگانی دولت در ...
www.goostaresh.ir/اقتصاد/مطالعه-نقش-دولت-فعالیت-های-بازاریاب/Cached18 نوامبر 2016 ... عنوان مقاله: مطالعه نقش دولت در فعالیت های بازاریابی و خط مشی بازرگانی دولت در این
رابطه مورد مطالعه: نقش دولت های اسلامی در فعالیت های بازاریابی ...
مطالعه نقش دولت در فعالیت های بازاریابی و خط مشی بازرگانی دولت در ...
proje202020.rozblog.com/.../مطالعه-نقش-دولت-در-فعالیت-های-بازاریابی-و-خط-مشی-بازرگانی-دولت-در-این-رابطه.htmlCached18 ژوئن 2016 ... مطالعه نقش دولت در فعالیت های بازاریابی و خط مشی بازرگانی دولت در این رابطه ...
تحلیلی که در این مقاله از دولت ارائه میشود، عمدتا یک تحلیل ...
مطالعه نقش دولت در فعالیت های بازاریابی و خط مشی بازرگانی دولت در ...
maghalefile.rozblog.com/.../-مطالعه-نقش-دولت-در-فعالیت-های-بازاریابی-و-خط-مشی-بازرگانی-دولت-در-این-رابطه-.htmlCached21 مه 2016 ... سمینار در مسائل بازاریابی ( طرح درس) مطالعه نقش دولت در فعالیت های بازاریابی و
خط مشی بازرگانی دولت در این رابطه (تاثیر سیاست های بازرگانی ...
مطالعه نقش دولت در فعالیت های بازاریابی و خط مشی بازرگانی دولت در ...
projenab.rozblog.com/.../-مطالعه-نقش-دولت-در-فعالیت-های-بازاریابی-و-خط-مشی-بازرگانی-دولت-در-این-رابطه-.htmlCachedمطالعه نقش دولت در فعالیت های بازاریابی و خط مشی بازرگانی دولت در این رابطه دسته
: اقتصاد بازدید: 9 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 141 کیلوبایت تعداد…, مطالعه ...
مطالعه نقش دولت در فعالیت های بازاریابی و خط مشی بازرگانی ... - کتاب
www.takbook.com/best/مطالعه-نقش-دولت-در-فعالیت-های-بازاریاب-2/Cachedمطالعه نقش دولت در فعالیت های بازاریابی و خط مشی بازرگانی دولت در این رابطه
عنوان مقاله: مطالعه نقش دولت در فعالیت های ب.
تجاری سازی دولت | ۱Buy1
1buy1.ir/tag/تجاری-سازی-دولت/Cached14 نوامبر 2016 ... عنوان مقاله: مطالعه نقش دولت در فعالیت های بازاریابی و خط مشی بازرگانی دولت در این
رابطه(تاثیر سیاست های بازرگانی دولت نهم و دهم بر بازاریابی ...
نقش دولت در اقتصاد و توسعه بازاریابی؛ مطالعه میدانی: تجربه ایران ...
doclink.ir/نقش-دولت-در-اقتصاد-و-توسعه-بازاریابی؛-م/Cachedعنوان مقاله: نقش دولت در اقتصاد و توسعه بازاریابی؛ مطالعه میدانی: تجربه ایران فرمت
... نقش دولت ها در فعالیت های اقتصادی و بازرایابی و همچنین خط مشی بازرگانی این ...