پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

بررسی احکام فقهی و حقوقی مهر

یکی از حقوق مالی زن ازنقد نکاح در نظام حقوقی اسلام مهر می باشد. مهر از اختصاصات حقوقی اسلام است که در صورت تعیین مهریه به محض انشاء عقد زن مالک مهر می شود و می تواند هرگونه تصرف مالکانه در آن بنماید و مرد نیز ملزم به پرداخت آن به همسرش می شود.مهراز ارکان دائم محسوب می شود و عدم تعیین آن نیز خللی به صحت عقد وارد نمی کند و زن در این مورد درصورت وقوع نزدیکی مستحق مهرالمثل خواهد شد.

ولی در صورت تعیین مهرالمسمی بوده و بعنوان یک قرارداد مالی رعایت شرایط آن لازم و ضروری است این حقوق مالی دارای ضمانت اجرایی می باشد و در صورت مطالبه زن و امتناع شوهر از پرداخت آن زن می تواند با مراجعه به دادگاه و طرق قانونی حق خود را دریافت نماید.

البته مهر ضمانت اجرای دیگری به نام« حق حبس» نیز دارد که در خلال بحث به آن و سایر احکام فقهی و حقوقی این حق مالی خواهیم پرداخت.

قبل از ورود به بحث مهر لازم است مفهوم لغوی و اصطلاحی و ادله وجوب مهر از آیات و روایات ذکر شود.

فهرست مطالب

گفتار 1: تبیین مفهوم مهر

2

معنای لغوی مهر

2

معنای اصطلاحی مهر

3

مهر در آیات و روایات

3

1- کتاب

3

2- سنت

5

تاریخچه مهر

6

فلسفه حقیقی مهر

8

اهمیت مهر از نظر اسلام

10

آثار روانی مهر

10

چه چیزهایی را می توان مهر قرار داد؟

11

گفتار 2: اقسام مهر

12

1-2 مهرالمسمی و شرایط آن

12

2-2 مهرالسنه و مقدار آن به قیمت روز

17

3-3 مهرالمثل

18

4-2 مهرالمثله

21

5-2 ازدواج موقت و مقایسه مهریه درنکاح دائم و نکاح منقطع

31

6-2- مهریه سنگین و نکوهش اسلام

36

نتیجه

39

منابع



خرید فایل



لینک منبع :بررسی احکام فقهی و حقوقی مهر

بررسی احکام فقهی و حقوقی مهر - دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی bankmaghale.ir/بررسی-احکام-فقهی-و-حقوقی-مهر/‎Cachedبررسی احکام فقهی و حقوقی مهر مربوطه به صورت فایل ورد و قابل ویرایش می باشد و داری ۴۹ صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود بررسی احکام فقهی ... بررسی احکام فقهی و حقوقی مهر - برترین فایل ها - فایل ناب projeha.filenab.com/product-51955-aa.aspx بررسی احکام فقهی و حقوقی مهر دسته: فقه و حقوق اسلامی بازدید: 28 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 41 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 49. یکی از حقوق مالی زن ازنقد ... بررسی احکام فقهی و حقوقی مهر - مقالات دانشگاهی article.university/بررسی-احکام-فقهی-و-حقوقی-مهر-2/‎Cachedبررسی احکام فقهی و حقوقی مهر، پروژه بررسی احکام فقهی و حقوقی مهر ، بررسی احکام فقهی و حقوقی مهر ، بررسی احکام فقهی و حقوقی مهر.doc ، احکام فقهی و حقوقی مهر. بررسی احکام فقهی و حقوقی مهر maghalenab.rozblog.com/.../بررسی-احکام-فقهی-و-حقوقی-مهر.html‎Cachedبررسی احکام فقهی و حقوقی مهر دسته: فقه و حقوق اسلامی بازدید: 2 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 41 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 49 یکی از حقوق مالی زن ازنقد… بررسی احکام فقهی و حقوقی مهر | proojeh.com ! سایت پروژه www.proojeh.com/بررسی-احکام-فقهی-و-حقوقی-مهر/‎Cached3 دسامبر 2014 ... بررسی احکام فقهی و حقوقی مهر. 464 بازدید. یکی از حقوق مالی زن ازنقد نکاح در نظام حقوقی اسلام مهر می باشد. مهر از اختصاصات حقوقی اسلام است که در ... بررسی احکام فقهی و حقوقی مهریه | تحقیق درباره مهریه maref7.ir/.../64-تحقیق+معارف+بررسی+احکام+فقهی+و+حقوقی+مهریه.aspx‎Cachedبررسی احکام فقهی و حقوقی مهر; گفتار 1: تبیین مفهوم مهر; معنای لغوی مهر; معنای اصطلاحی مهر; مهر در آیات و روایات; 1- کتاب; 2- سنت; تاریخچه مهر; فلسفه حقیقی مهر ... بررسی احکام فقهی و حقوقی مهر » دانلود تحقیق ، پروژه کارآفرینی mihandocs.com/17142-بررسی-احکام-فقهی-و-حقوقی-مهر.html‎Cachedمعنای لغوی مهر دانشمندان علم لغت برای واژه مهر کهظاهراً رایج ترین اصطلاح برای این حق مالی است معنای را ذکر کرده اند.واژه مهر در المنجر اینگونه معنا شدهاست.« مهر مهراً المراه» ... بررسی ماهیت فقهی و حقوقی مَهریه - خبرگزاری فارس www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930613000261‎Cached Similar7 سپتامبر 2014 ... مراد از هبة ویژه آن است که احکام فقهی و حقوقی عقد هبه، به‌طور کامل بر آن ... کلام فقیهان ، ما را بر آن داشت تا به بررسی ماهیت فقهی و حقوقی مَهر بپردازیم. مقاله بررسی احکام فقهی و حقوقی مهر - دانلود مطالب علمی docs.blogsky.com/1395/06/16/post-49186/ 6 سپتامبر 2016 ... فایل :Word ( قابل ویرایش و آماده پرینت ) تعداد صفحه :78 مقدمه یکی از حقوق مالی زن ازنقد نکاح در نظام حقوقی اسلام مهر می باشد. مهر از اختصاصات ... بررسی احکام فقهی و حقوقی مهر - کلیک لینک clicklink.lineblog.ir/post/101‎Cachedبررسی احکام فقهی و حقوقی مهر - ... بررسی احکام فقهی و حقوقی مهر. لینک دانلود: بررسی احکام فقهی و حقوقی مهر. برچسب‌ها: احکام فقهی , حقوقی , مهر , مهرالمسمی , مهرالمثل ...