پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

تحقیق لیزر و کاربردهای آن

لیزرها بر اساس اصل کلی که در بسامدهای میکروموج اختراع گردیده بود و به آن میزر (تقویت میکروموج توسط گسیل تابش القایی) گفته میشد، کار میکنند. وقتی طول موج نوسان به ناحیه بسامدهای اپتیکی میرسد، طبیعتاً به آن لیزر (تقویت نور توسط گسیل تابش القایی) گفته میشود.

اختراع اولین لیزر به سال 1960 توسط تئودور مایمن بازمیگردد و آن یک لیزر یاقوت است که با لامپ درخش فعال میشود. جالب است بدانیم که امروزه لیزرهای حالت جامد (نظیر یاقوت، نئودیمیوم یاگ) نیز کم و بیش به صورت همان تکنیک قدیمی خود کار میکنند. روش دمیدن محیط فعال از طریق اپتیکی است. البته حضور لیزرهای نیمرسانا و تابش انها در ناحیه جذب شدید بلورهای لیزر، تکنولوژی بسیار جدید امروزی را که دمش لیزرهای حالت جامد توسط لیزرهای نیمرساناست متحول ساخته است. این لیزرها که با باریکة لیزرهای نیمرسانا دمیده میشوند، بسیار کوچک و قابل حمل و کم مصرف و با بازدهی بالایی هستند. حتی در این خصوص پا فراتر گذاشته شده است و لیزرهای پرقدرت که در حجم کوچک ساخته میشوند قادر به تولید باریکههای پرتوان برای مصارف صنعتی میباشند.



خرید فایل



لینک منبع :تحقیق لیزر و کاربردهای آن

PDF مقاله لیزر و کاربردهای آن - نیازمرکزی | NiazeMarkazi www.niazemarkazi.com/papers/10004252.html‎Cached Similarلیزر و کاربردهای آن,کاربرد لیزر,انواع دستگاههای لیزر,تأثیر لیزر,لیزر درمانی,مقاله PDF, شرح:○ لیزر و کاربرد آن در بیماری های پوستی و زیبایی پوست لیزر یک ... مقاله کامل در مورد لیزر و کاربرد آن در صنعت - دانلود پایان نامه دانشجویی googleshop.fileina.com/product-30210-لیزر-و-کاربرد-آن-در-صنعت.aspx‎Cached Similarدانلود مقاله لیزر کاربرد لیزر در صنعت اساس کار لیزر برش مواد با اشعه لیزر ماشینکاری با لیزر لیزر و کاربرد آن در صنعت. خواص لیزر و کاربرد های آن - آکا www.akairan.com/elmi/physics1/12142.html‎Cached Similarاکنون به چند کاربرد لیزر بر اساس شدتهای زیاد، نگاهی کوتاه می اندازیم. .... به گزارش آکاایران: تحقیقات جدید راه را برای ایجاد شبکه های ارتباطی کوانتومی هموار می سازد ... دانلود پروژه لیزر و کاربردهای آن | ویکی پاور wikipower.ir/دانلود-پروژه-لیزر-و-کاربردهای-آن/‎Cached Similarدر این پست پروژه ای با عنوان لیزر و کاربردهای آن برای دانلود آماده شده است.این پروژه توسط خانم زینب تطهیری آماده گشته که هم اکنون میتوانید آن را در ادامه دانلود و از ... لیزر با رویکرد کاربردهای آن | مقالات www.bode4.com/articles/laser-usage/index‎Cached Similarلیزر با رویکرد کاربردهای آن: گردآوری و ویرایش: واحد تحقیق و توسعه شرکت بُعد چهارم. کاربرد لیزر. مقدمه : شروع اختراع لیزر به زمان انیشتین بر می گردد . ولی شاید ... چهارمین کنفرانس لیزر و کاربردهای آن www.laserapps.ir/‎Cached Similarاولین کنفرانس لیزر و کاربردهای آن در جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 25-21 شهریور سال 1366 به همت سازمان انرژی اتمی ایران برگزار شد. مجموعه مقالات این کنفرانس در ... تاریخچه کنفرانس لیزر و کاربردهای آن - چهارمین کنفرانس لیزر و ... www.laserapps.ir/Portal/Home/ShowPage.aspx?...‎Cachedدومین کنفرانس لیزر تحت عنوان " دومین کنفرانس بین المللی لیزر و کاربردهای آن" از 1 الی 4 شهریورماه 1372 در مرکز تحقیقات لیزر برگزار گردید. این کنفرانس ... لیزر - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/لیزر‎Cached Similarنشر مقالات یاد شده سبب افزایش تحقیقات علمی توسط دانشمندان در سراسر جهان گردید . ... پس از اینکه لیزر دی‌اکسید کربن در سال ۱۹۶۴ اختراع شد کاربرد لیزر به واسطه ... دانلود تحقیق درباره لیزر و کاربرد آن در نقشه‌برداری - چهارگوش 4goush.net/دانلود-تحقیق-درباره-لیزر-و-کاربرد-آن-در/‎Cached8 سپتامبر 2016 ... دانلود تحقیق درباره لیزر و کاربرد آن در نقشه‌برداری. واژه Laser مخفف عبارت Light Amplified By Simulated Emission Of Radiation است که خود ... دانلود تحقیق لیزر و کاربرد آن در بیماری های پوستی و زیبایی پوست paperdoc.ir/.../دانلود-تحقیق-لیزر-و-کاربرد-آن-در-بیماری-های-پوستی-و-زیبایی-پوست‎Cachedلیزر و کاربرد آن در بیماری های پوستی و زیبایی پوست راهنمایی که در دست دارید، برمبنای «توصیه های فرهنگستان تخصصی پوست آمریکا» و با اقتباس از کتاب ...