پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

مقاله فراخوان ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ( کیفی – یادگیری )

مقاله فراخوان ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ( کیفی – یادگیری )

به عنوان معلم باید عمیقاً باور داشته باشیم که هر دانش آموز قابلیت رشد و یادگیری را دارد به شرط آنکه ابزارهای سنتی ارزشیابی را که بدون توجه به تفاوتهای فردی ، فقط به دنبال نقطه ضعف هاست رها کنیم و ابزاری بسازیم که توانایی ها را شناسایی کند و به دانش آموز اعتماد به نفس بخشد و زمینه را به گونه ای مهیا کنیم که نمره گرایی از بین برود و معلم و دانش آموز و اولیاء همه به دنبال کیفیت کار باشند نه کمیت . کثرت مقالات و کتبی که اخیراَ به پیشرفت ارزشیابی تحصیلی اختصاص یافته و در آنها کوشش شده است تا ضرورت و شایستگی ارزشیابی رد شود یا اثر بخشی آن بهبود یابد خود مؤید این واقیت است که ارزشیابی های کیفی تا چه اندازه مورد توجه و سؤال می باشند . اصطلاح ارزشیابی در معنای بسیار وسیع خود عبارت از عملی است که به وسیله آن درباره واقعه ای ، یا یک فرد یا شئ با توجه به معیاری قضاوت می شود .

از طرف دیگر موضوع قضاوت و معیار ارزشیابی هر چه باشد در نفس عمل تغییری ایجاد نمی شود ، بنابراین عمل ارزشیابی حوزه بسیار گسترده ای دارد که غیر از بارزده های تحصیلی چندین نمونه دیگر می توان برای آن ذکر نمود . در واقع امتحان نوعی قضاوت است که طبق اصول معینی انجام می شود و وسیله ای برای توصیف تغییر رفتار دانش آموز در جهت اهداف آموزش و پرورش و کمک به بهبود یادگیری است .

ارزشیابی یکی از ارکان هر برنامه درسی است همان طور که در ابتدای هر درس با انجام ارزشیابی تشخیص میزان دانش و توانایی فراگیران سنجیده می شود . پس از هر درس و در پایان درس نیز آموخته های دانش آموزان ارزشیابی می گردد .

معمولاً ارزشیابی هم میزان پیشرفت فراگیران و هم میزان توفیق آموزگاران را می سنجد و نقاط قوت و ضعف برنامه آموزشی را نشان می دهد .

فهرست مطالب :

عنوان : صفحه:

مقدمه ........................................................................ 1

چکیده ......................................................................... 5

اهداف ......................................................................... 3

ارزشیابی تحصیلی .............................................................. 6

سه عنصر اصلی در آموزش وجود دارد ............................................ 6

ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ...................................................... 7

اصول و مفاهیم قابل تأکید در ارزشیابی ........................................... 8

جایگاه و نقش ارزشیابی پیشرفت تحصیلی د رآموزش و یادگیری فرآیند مدار ....... 9

ویژگی ارزشیابی فرآیند مدار ................................................. 10

آشنایی با پاره ای از مفاهیم ارزشیابی ............................................ 10

تفاوت بین اندازه گیر ی و ارزشیابی ............................................. 12

آزمون استاندارد پیشرفت تحصیلی ............................................... 12

ارزشیابی توصیفی ............................................................. 13

آنچه معلم باید در ارتباط با ارزشیابی بداند و رعایت نماید ......................... 13

انواع ارزشیابی ............................................................... 14

نتایج ارزشیابی تشخیصی برای معلم و دانش آموز ................................. 15

کاربرد ارزشیابی توصیفی ...................................................... 15

مقایسه ارزشیابی توصیفی و کمی ................................................ 16

ابزار های ارزشیابی توصیفی ................................................... 17

پوشه کار ..................................................................... 17

چه چیزهایی را باید در پوشه نگهداری کرد ...................................... 18

معیار ها ی برای ارزشیابی پوشه ای ............................................. 19

از نتایج ارزشیابی پوشه ها چگونه استفاده کنیم ................................... 19

پروژه ........................................................................ 20

چگونگی ارائه یک پروژه ....................................................... 21

مزایای استفاده از پروژه ....................................................... 21

سنجش عملکرد ................................................................ 22

هدف از سنجش عملکرد ........................................................ 22

بهتر است قبل از اجرای سنجش عملکرد چند سؤال از خود بپرسیم .................. 22

آزمون ها ی عملکردی ......................................................... 23

نتیجه گیری .................................................................. 25

پیشنهادهای کاربردی .......................................................... 26

منابع ......................................................................... 27

چکیده انگلیسی......................................................................................28



خرید فایل



لینک منبع :مقاله فراخوان ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ( کیفی – یادگیری )

دانلود مقاله فراخوان ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ( کیفی – یادگیری ) mag-iran.com/دانلود-مقاله-فراخوان-ارزشیابی-پیشرفت.htm‎Cachedفراخوان ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ( کیفی – یادگیری ). فهرست مطالب : عنوان : صفحه: مقدمه ۱. چکیده ۵ اهداف ۳ ارزشیابی تحصیلی ۶ سه عنصر اصلی در آموزش وجود ... مقاله فراخوان ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ( کیفی – یادگیری ... galleryhaft.ir/مقاله-فراخوان-ارزشیابی-پیشرفت-تحصیلی/‎Cachedمقاله فراخوان ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ( کیفی – یادگیری ) – علوم تربیتی – word. آبان ۱, ۱۳۹۵ /0 دیدگاه /در علوم انسانی /توسط galleryhaft · مقاله فراخوان ... مقاله فراخوان ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ( کیفی – یادگیری ... galleryhaft.ir/مقاله-فراخوان-ارزشیابی-پیشرفت-تحصیلی-2/‎Cached31 ا کتبر 2016 ... مقاله فراخوان  ارزشیابی پیشرفت تحصیلی  ( کیفی – یادگیری ) برای رشته علوم تربیتی با فرمت word شامل ... مقاله فراخوان ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ( کیفی – یادگیری ... pazhohesh3.ir/مقاله-فراخوان-ارزشیابی-پیشرفت-تحصیلی-3/‎Cachedمقاله فراخوان  ارزشیابی پیشرفت تحصیلی  ( کیفی – یادگیری ) برای رشته علوم تربیتی با فرمت word شامل ۳۰صفحه   ... مقاله فراخوان ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ( کیفی – یادگیری ... pazhohesh3.ir/مقاله-فراخوان-ارزشیابی-پیشرفت-تحصیلی/‎Cached6 ا کتبر 2016 ... مقاله فراخوان ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ( کیفی – یادگیری ) برای رشته علوم تربیتی با فرمت word شامل ۳۰صفحه فهرست مطالب : عنوان ... مقاله فراخوان ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ( کیفی – یادگیری ... pazhohesh3.ir/مقاله-فراخوان-ارزشیابی-پیشرفت-تحصیلی-2/‎Cachedمقاله فراخوان ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ( کیفی – یادگیری ) برای رشته علوم تربیتی با فرمت word شامل ۳۰صفحه فهرست مطالب : عنوان : صفحه: مقدمه … دانلود مقاله فراخوان ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ( کیفی – یادگیری ... www.risearticle.ir/download/249‎Cached23 ا کتبر 2016 ... به صفحه دانلود فایل(مقاله فراخوان ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ( کیفی – یادگیری ))خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید.شما پس از پرداخت ... دانلود مقاله فراخوان ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ( کیفی – یادگیری ... www.sarvoptdl.ir/file12037.html‎Cached12 آگوست 2016 ... شما به صفحه اختصاصی مقاله فراخوان ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ( کیفی – یادگیری ) وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه ادامه مطلب ... مقاله فراخوان ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ( کیفی – یادگیری ) maghalenab.rozblog.com/.../مقاله-فراخوان-ارزشیابی-پیشرفت-تحصیلی--کیفی--یادگیری-.html‎Cachedمقاله فراخوان ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ( کیفی – یادگیری ) دسته: علوم تربیتی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 82 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: … مقاله فراخوان ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ( کیفی – یادگیری ) qotop.stu1.ir/‎Cachedمقاله فراخوان ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ( کیفی – یادگیری ). به عنوان معلم باید عمیقاً باور داشته باشیم که هر دانش آموز قابلیت رشد و یادگیری را دارد به شرط آنکه ...