پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

رابطه باورهای دینی و تربیت فرزندان

رابطه باورهای دینی و تربیت فرزندان


چکیده :
همواره تربیت و اداره فرزندان برای نسل آدمی از بزرگترین دغدغه های دیرین و نیز از مهمترین شاخص های تربیتی آدمی در طول تاریخ بوده است.
تربیت و تعلیم و اداره فرزندان جزء خصوصیات فطری و نهادی انسانها بوده و هست و بدین معنی نیست که هر قدم و خانواده و هر جامعه ای که دیندار نیست و به باورهای دینی نرسیده حتماً به تربیت فرزندان و بچه ها هم اقدام نمی کند. هرگز چنین نبوده، زیرا اگر هم اعتقادی در این زمینه داشته باشیم این است که بشر فطرتاً خداجو بوده و هست و خواهد بود اگر هم در گذشته شریعت و طریقت وجود نداشته ولی در درون و فطرت انسانها دین و دینداری جریان داشته که دلیل این موضوع دریاپرستی و ماه پرستی و خورشید پرستی به عنوان مظاهر الهی شاهد آن بوده ایم. به هر حال پس از اعلان دین های آسمانی نظیر زرتشت و یهود و مسیحیت و بهرحال اسلام تربیت نیز تحت تاثیر آنها قرار گرفت. و مسیحیان و یهودیان و زرتشتیان و هندوها با الهام از دین و باورهای خود در زندگی خانوادگی در نامگذاری بچه ها و تربیت و آموزش ها و حتی نظام ازدواج و غیره دین جای خود را در خانواده ها به خوبی نشان داده است.
در این تحقیق نیز با بسط مسایل دینی و تاثیر دینداری در آموزش و تربیت فرزندان فرضیه تاثیر دینداری در تربیت دینی فرزندان تبیین شده است با شرح مسئله اینکه آیا باورهای دینی و اعتقاد به خدا و پیامبر و وحی و رسالت و مبانی اعتقادی مثل نماز و روزه و فروع دین در تربیت و آموزش فرزندان تاثیر دارد؟ فرض در این تحقیق این است که تربیت دینی در رشد و تعالی فرزندان موثر است.
و خانواده هایی که گرایش و توجه دینی دارند و خانواده هایی که به ارزش های دینی و اعتقادی پای بند هستند در پرورش و تربیت فرزندان موفق بوده و از نظر گرایش فرزندان آنها به گناه و اعتیاد و بزهکاری و خلاف و سرقت و اختلالات دیگر نرخ کمتری نسبت به سایر خانواده ها به خصوص خانواده هایی که گرایش کمتری به دین و دینداری دارند نشان می دهد.
برای جمع آوری یافته ها یک پرسشنامه 10 سوالی در دو قسمت تنظیم کردیم. در 5 سوال اول از فرزندان درباره میزان عملی آنها به شعائر دینی و در 5 سوال دوم نگاه و نظر مردم درباره این افراد را از لحاظ تاثیر تربیتی جویا شدیم.
در واقع بخش اول سوالات باورهای دینی و بخش دوم تربیت دینی را شامل می شد که در 10 سوال طراحی شده و از 100 نفر در هر 10 سوال پرسش شده و نتایج یافته ها در جدول کلی و خام داده ها آمده است. که در صفحه 77 گزارش شده است.
و در جدول صفحه 88 فرزندان با باورهای مختلف در ده سوال گزارش شده اند. کسانیکه به باورهای دینی معتقد بودند 62% و بی اعتقاد 38% و میزان تربیت آنها نیز که از قسمت دوم پرسشنامه به دست آمده به عنوان y قرار داده و از طریق ضریب همبستگی معنی داری یافته ها را نشان داده ایم.


فهرست مطالب:

فصل اول : 1

مقدمه 2

بیان مساله 4

اهمیت و ضرورت تحقیق 6

اهداف تحقیق 8

فرضیه های تحقیق 9

متغیرهای تحقیق 10

تعاریف واژه ها و اصطلاحات 11

فصل دوم : 13

مبانی نظری و تئوریک 14

اصول رشد شناختی 15

شناخت اجتماعی و واکنش های عاطفی 24

استنباط کودک از دیگران 25

فرآیندهای تغییر رشدی 33

نظریه کلبرگ 37

قضاوت های اخلاقی اجتماعی 42

استدلال و رفتار اخلاقی 43

اقسام تربیت 46

عوامل تربیت 48

تربیت بدنی 52

تربیت هماهنگ 60

فصل سوم : 66

روش تحقیق 67

جامعه 68

نمونه آماری 69

ابزار گردآوری اطلاعات 71

روش جمع آوری اطلاعات 72

روش آماری 73

فصل چهارم : 74

تحلیل توصیفی داده ها 75

توضیح جدول خام داده ها 76

آمار استنباطی 79

نمایش نموداری آمار استنباطی 80

فصل پنجم : 83

نتیجه گیری 84

محدودیت های تحقیق 85

پیشنهادات 87

پرسشنامه

منابع و مأخذ 89



خرید فایل



لینک منبع :رابطه باورهای دینی و تربیت فرزندان

تحقیق رابطه باورهای دینی و تربیت فرزندان bankmaghale.ir/تحقیق-رابطه-باورهای-دینی-و-تربیت-فرزند/‎Cached Similarتحقیق رابطه باورهای دینی و تربیت فرزندان مربوطه به صورت فایل ورد word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۸۰ صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود ... رابطه باورهای دینی و تربیت فرزندان – دانلود پروژه روان شناسی،پایان ... psy.filetak.ir/2016/03/14/رابطه-باورهای-دینی-و-تربیت-فرزندان/‎Cached14 مارس 2016 ... دانلود پایان نامه رابطه باورهای دینی و تربیت فرزندان. « فهرست مطالب ». فصل اول : مقدمه. بیان مساله. اهمیت و ضرورت تحقیق. اهداف تحقیق. فرضیه های ... پایان نامه رابطه باورهای دینی و تربیت فرزندان www.karenthesis.ir/.../پایان-نامه-رابطه-باورهای-دینی-و-تربیت-فرزندان‎Cachedپایان نامه رابطه باورهای دینی و تربیت فرزندان پایان نامه جهت اخذ مدرک کارشناسی رشته مشاوره چکیده : همواره تربیت و اداره فرزندان برای نسل آدمی از بزرگترین دغدغه های ... رابطه باورهای دینی و تربیت فرزندان - فروش مقاله megafile.blogsky.com/.../رابطه-باورهای-دینی-و-تربیت-فرزندان‎Cached18 ژوئن 2016 ... تربیت و تعلیم و اداره فرزندان جزء خصوصیات فطری و نهادی انسانها بوده و هست و بدین معنی نیست که هر قدم و خانواده و هر جامعه ای که دیندار نیست و به ... دانلود پایان نامه بررسی رابطه بین باورهای دینی و تربیت فرزندان ebookatrana.filekar.ir/دانلود-پایان-نامه-بررسی-رابطه-بین-باورهای-دینی-و-تربیت-فرزندان_3933.html‎Cachedخرید و دانلود پروژه پایان نامه کارشناسی مشاوره درباره بررسی رابطه باورهای دینی و تربیت فرزندان... تربیت و تعلیم و اداره فرزندان جزء خصوصیات فطری و نهادی ... OL132-رابطه باورهای دینی و تربیت فرزندان - پرتال پروژه های دانشگاهی parsproje.com/.../2131-ol132-رابطه-باورهای-دینی-و-تربیت-فرزندان.html‎Cachedکد محصول: OL132. فایل word. 100 صفحه. 15000 تومان. « فهرست مطالب » فصل اول : 1 مقدمه 2 بیان مساله 4 اهمیت و ضرورت تحقیق 6 اهداف تحقیق 8 فرضیه های تحقیق ... Next پایان نامه رشته روانشناسی رابطه باورهای دینی و تربیت فرزندان ads.servicebartar.ir/?p=69273‎Cached27 ا کتبر 2016 ... دانلود پایان نامه آماده. دانلود پایان نامه رشته روانشناسی رابطه باورهای دینی و تربیت فرزندان با فرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات ۹۲. چکیده :. مقاله در مورد رابطه باورهای دینی و تربیت فرزندان - دانلود مقاله mag-iran.com/مقاله-در-مورد-رابطه-باورهای-دینی-و-تربی.htm‎Cached Similarرابطه باورهای دینی و تربیت فرزندان. « فهرست مطالب » عنوان صفحه فصل اول : ۱ مقدمه ۲ بیان مساله ۴ اهمیت و ضرورت تحقیق ۶ اهداف تحقیق ۸ فرضیه های تحقیق ۹ رابطه باورهای دینی و تربیت فرزندان payanname2020.rozblog.com/.../-رابطه-باورهای-دینی-و-تربیت-فرزندان-.html‎Cached16 ژوئن 2016 ... رابطه باورهای دینی و تربیت فرزندان دسته: علوم تربیتی بازدید: 4 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 96 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 94 همواره ... رابطه باورهای دینی تربیت فرزندان | جستجو | بی بلاگ www.biblog.ir/list/رابطه+باورهای+دینی+تربیت+فرزندان.html‎Cachedرابطه باورهای دینی و تربیت فرزندان همواره تربیت و اداره فرزندان برای نسل آدمی از بزرگترین دغدغه های دیرین و نیز از مهمترین شاخص های تربیتی آدمی در طول تاریخ ...