پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

مقایسه خود پنداره نوجوان بزهکار با نوجوانان غیربزهکار

مقایسه خود پنداره نوجوان بزهکار با نوجوانان غیربزهکار


مقدمه
از زمانیکه انسان پا به عرصه وجود گذاشت ، تنوع در رفتار ، افکار ، احساسات و نگرشهای او چیزی بود که همواره جلب توجه کرده است . تنوع در ویژگی های شخصیتی موجب گردیده است که هر یک از افراد بشر شخصیت منحصر به فردی داشته باشند حتی در بین دوقلوهای همزاد که ظاهرا شبیه به هم هستند ، این تفاوت و افتراق در ویژگی های شخصیتی آنها کاملاً آشکار است از آنجا ئی که دوران نوجوانی یکی از مهمترین مراحل زندگی بشری است با این وجود، مرحله ای پر کشمکش و گاه دشواری در زندگی است چرا چنین است؟ اولین و آشکار ترین پاسخ این است که نوجوانی و بخصوص سالهای اول نوجوانی قبل از هر چیز ، دوران تغییرات جسمانی ، روانی و شناختی و نیز تغییر در الزامات اجتماعی است این نا عادلانه است که درست زمانی که نوجوان با سرعت بی سابقه ای بلوغ جسمانی را می گذراند ، اجتماع از او می خواهد در مستقل باشد ، روابطش را با همسالان و بزرگسالان تغییر دهد و سازگاری جنسی و آمادگی شغلی داشته باشد.( رشد و شخصیت کودک، مترجم، شهید یاسایی، سال 1370، صفحه531) نوجوان علاوه بر کنار آمدن با همه این تغییرات رشدی باید بکوشند تا هویتی برای خود کسب کنند . پاسخی برای این سوال بیابند که من کیستم ؟ (رشد شخصیت کودک،مترجم ، مهشید یاسایی، سال 1370 ، صفحه 531)
مردم غالباً در دوران های تغییرات اجتماعی، شناختی دچار اختلالات روانی و فیزیولوژیکی می شوند که موقتاً تعادل آنان را بر هم می زند. دوران اولیه نوجوانی زمانی برای تغییر سریع و نیز اختلالات روانی و روانی ـ فیزیولوژیکی است که این تغییرات و اختلالات در تعدادی از نوجوانان به درجات مختلفی بروز می کند . این اختلالات ممکن است برای گروهی از نوجوانان نسبتاً کم یا گذرا باشد ، در مورد بعضی دیگر ممکن است شدید و درمان آن مشکل باشد و از جمله اضطراب و افسردگی و… و یا داشتن شخصیت ضد اجتماعی و بزهکاری و اعمالی مانند دزدی ، حمله شدید ، تجاوز ، آدمکشی یا استفاده از مواد مخدر و یا نقض مقررات رفت و آمد در اماکن یا اوقات خاص، فرار از مدرسه ، تکرار جرم ، را پیش از سن مشخصه و یا صفات منقوش در شخصیت وی می باشد .(آلپورت و گوردون، رشد شخصیتی ، سال 1356، صفحه 92)
از رفتارهای سطحی شخصی و عادات مصلحتی او گرفته تا عمیق ترین و درونی ترین ارزشهایی که جهت او در زندگی را مشخص می کند .( الیوت وگوردون ، رشد شخصیتی ، سال 1356،صفحه 92) پس باید دانست چه عواملی باعث می شوند که نوجوانان در آن مرحلة بحرانی اعمالی را بطور عمد یا غیر عمد مرتکب شوند . از جمله بزهکاری که پاشیده شدن نظام خانواده ، فقرمالی ، عدم نظارت صحیح بر رفتارهای نوجوانان ، نداشتن وسایل تفریح سالم ، پرخاشجویی یکی از والدین و عدم تحمل رفتار آنها بوسیله نوجوانان عواملی هستند که دختران و پسران را به فرار از خانواده ، شرکت در باند نوجوانان بزهکار ، پناه بردن به اعتیاد ، دزدی و یا فحشا وا می دارند


فهرست مطالب:

عنوان.................................................................................................................... صفحه

گواهی ................................................................................................................... الف

تقدیر و تشکر ....................................................................................................... ب

تقدیم ..................................................................................................................... ج

فصل اول : طرح تحقیق

مقدمه .................................................................................................................... 2

انگیزه تحقیق ......................................................................................................... 4

فایده و اهمیت تحقیق ............................................................................................ 5

اهداف تحقیق ........................................................................................................ 6

بیان مسئله ............................................................................................................ 6

موضوع تحقیق....................................................................................................... 7

فرضیه تحقیق ....................................................................................................... 7

تعریف عملیاتی تحقیق ........................................................................................... 8

فصل دوم : ادبیات (پیشینه تحقیق)

تاریخچه ای از روان شناسی نوجوانی.................................................................. 10

تعاریف نوجوانی.................................................................................................... 12

دنیای تازه افکار نوجوانی .................................................................................... 15

بزهکاری ............................................................................................................... 22

تعریف بزهکاری ................................................................................................... 25

طبقه بندی بزه ...................................................................................................... 26

دیدگاه کلاسیک ..................................................................................................... 27

نظریه یادگیری اجتماعی ....................................................................................... 28

نظریه ناکامی یا فرصتهای نابرابر......................................................................... 28

تفاوت بزهکاری و مجرم ...................................................................................... 30

عوامل خانوادگی ................................................................................................... 32

عوامل موجود در مدرسه .................................................................................... 39

عدالت برای نوجوانان ........................................................................................... 43

نظریه آنزیک در مورد تأثیر شخصیت در بزهکاری ............................................ 45

جمع بندی و نتیجه گیری ...................................................................................... 47

پیشینه تحقیق ........................................................................................................ 49

پژوهشهای معاصر................................................................................................ 51

راه های پیشگیری.................................................................................................. 53

نظریه فلاسفه یونان............................................................................................... 56

عزت نفس ............................................................................................................. 62

ابعاد عزت نفس .................................................................................................... 64

مفهوم خود ........................................................................................................... 65

ابعاد خویشتن........................................................................................................ 66

عوامل موثر بر سطح خودپنداری.......................................................................... 66

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

تعریف جامعه آماری ............................................................................................ 72

نمونه آماری و شیوه نمونه گیری ........................................................................ 72

نوع و روش تحقیق ............................................................................................... 72

ابزارهای اندازه گیری متغیرهای تحقیق ............................................................... 72

شیوه نمره گذاری گزینه ها .................................................................................. 73

روش آماری تحقیق .............................................................................................. 74

فصل چهارم : بیان و تحلیل داده ها

تجزیه و تحلیل آماری ........................................................................................... 76

توصیف داده ها .................................................................................................... 78

نمودار شماره 1.................................................................................................... 80

جدول شماره 3...................................................................................................... 81

نمودار شماره 2................................................................................................... 82

تحلیل داده ها ...................................................................................................... 83


فصل پنجم : خلاصه بحث و نتیجه گیری

محدودیت های تحقیق ........................................................................................... 87

پیشنهادات تحقیق .................................................................................................. 87

منابع ..................................................................................................................... 88

ضمائم

آزمون خودپنداره بک ........................................................................................... 90

شیوه نمره گذاری گزینه های تست بک................................................................. 99



خرید فایل



لینک منبع :مقایسه خود پنداره نوجوان بزهکار با نوجوانان غیربزهکار

مقایسه خود پنداره نوجوان بزهکار با نوجوانان غیربزهکار - sellu - فایل ناب sellu.filenab.com/product-52419-aa.aspx‎Cachedمقایسه خود پنداره نوجوان بزهکار با نوجوانان غیربزهکار مقدمه از زمانیکه انسان پا به عرصه وجود گذاشت ، تنوع در رفتار ، افکار ، احساسات و نگرشهای او چیزی بود که همواره ... پژوهش-مقایسه-خود-پنداره-نوجوان-بزهکار-با-نوجوانان-غیربزهکار sellu.filenab.com/tag-پژوهش-مقایسه-خود-پنداره-نوجوان-بزهکار-با-نوجوانان-غیربزهکار.aspx‎Cachedمحصولاتی که دارای عبارت 'پژوهش-مقایسه-خود-پنداره-نوجوان-بزهکار-با-نوجوانان- غیربزهکار' هستند. مقایسه خود پنداره نوجوان بزهکار با نوجوانان غیربزهکار · مقایسه خود ... مقایسه خود پنداره نوجوان بزهکار با نوجوانان غیربزهکار sanjesh.marketfile.ir/product-46309-Compare-the-self-juvenile-offenders-with-nondelin.aspx‎Cachedمقایسه خود پنداره نوجوان بزهکار با نوجوانان غیربزهکار طرح توجیهی مقایسه خود پنداره نوجوان بزهکار با نوجوانان غیربزهکار دانلود مقایسه خود پنداره نوجوان بزهکار با ... پی ورد پایان نامه مقایسه خود پنداره نوجوان بزهکار با نوجوانان غیربزهکار payword.sellfile.ir/prod-349991-پایان%20نامه%20مقایسه%20خود%20پنداره%20نوجوان%20بزهکار%...‎Cachedپایان نامه مقایسه خود پنداره نوجوان بزهکار با نوجوانان غیربزهکار,بروزترین مقاله پایان نامه مقایسه خود پنداره نوجوان بزهکار با نوجوانان غی. پایان نامه بررسی و مقایسه خودپنداره نوجوانان بزهکار با نوجوانان غیر ... sigmadlkad.ir/SOVql6/‎Cachedپایان نامه بررسی و مقایسه خودپنداره نوجوانان بزهکار با نوجوانان غیر بزهکار مقاله بررسی و مقایسه خودپنداره نوجوانان بزهکار با ... تاریخچه ای از روان شناسی نوجوانی. مقایسه خود پنداره نوجوان بزهکار با نوجوانان غیربزهکار | فروشگاه فروش ... faridfile.ir/?p=102978‎Cached4 ا کتبر 2016 ... مقایسه خود پنداره نوجوان بزهکار با نوجوانان غیربزهکار. توسط : adminدر: ... نظریه آنزیک در مورد تأثیر شخصیت در بزهکاری 45 جمع بندی و نتیجه ... مقایسه خود پنداره نوجوان بزهکار با نوجوانان غیربزهکار 100 ص - ورد ... rozfile.blogsky.com/.../مقایسه-خود-پنداره-نوجوان-بزهکار-با-نوجوانان-غیربزهکار-100-ص-ورد‎Cached23 سپتامبر 2016 ... مقایسه خود پنداره نوجوان بزهکار با نوجوانان غیربزهکار 100 ص - ورد ... اولین و آشکار ترین پاسخ این است که نوجوانی و بخصوص سالهای اول نوجوانی ... مقایسه خود پنداره نوجوان بزهکار با نوجوانان غیربزهکار - پایان نامه www.payanname.net/پایان-نامه-روانشناسی-مقایسه-خود-پندار/‎Cached Similarمحتوای دانلودی موجود در این قسمت از سایت عبارت است :پایان نامه مقایسه خود پنداره نوجوان بزهکار با نوجوانان غیربزهکار با فرمت ورد word ( دانلود متن. مقایسه خود پنداره نوجوان بزهکار با نوجوانان غیربزهکار - بانک پروژه آراز arazprojects.com/.../مقایسه-خود-پنداره-نوجوان-بزهکار-با-نوج‎Cachedمقایسه خود پنداره نوجوان بزهکار با نوجوانان غیربزهکار. ۲۳ تیر , ۱۳۹۵ بازدید: 82 دسته: روان شناسی قیمت: 4900 تومان. مقدمه از زمانیکه انسان پا به عرصه وجود گذاشت ... مقایسه خود پنداره نوجوان بزهکار با نوجوانان غیربزهکار | cell full cellfull.ir/?p=242769‎Cachedمقایسه خود پنداره نوجوان بزهکار با نوجوانان غیربزهکار. توسط : adminدر: اکتبر 23, 2016 در: بدون دیدگاه. چاپ ایمیل ...