پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

تاثیر انقلاب اسلامی بر کشورهای منطقه خلیج فارس

تاثیر انقلاب اسلامی بر کشورهای منطقه خلیج فارس


مقدمه
به نظر می رسد هیچ جنبه ی دیگری از انقلاب اسلامی به اندازه ی مسئله ی «صدور انقلاب» و تهدید ثبات منطقه و امنیت منافع غرب، ترس دولت های غربی و دولت های دست نشانده ی آنها را در منطقه برنینگیخته باشد. به عبارت دیگر، رویکرد انقلابی نظام اسلامی ایران به لحاظ موفقیتی که در پی ریزی بستری مناسب برای تثبیت نظام اسلامی ایران و زمینگیر کردن دشمنان خارجی خود داشت، به مثابه ی الگویی برای دیگر جنبش های اسلامی در سراسر جهان اسلام به شمار می آید. هر چند در این زمینه، با استقبال متفاوتی از سوی شیعیان و اهل سنت منطقه رو به رو شد.

در این میان انقلاب اسلامی بیش از هر کشور دیگری در کشورهای حوزه ی خلیج فارس و خاورمیانه سرمنشأ تحولات دامنه دار از درون و بیرون گردید. ایده های انقلاب اسلامی به راحتی در منطقه ی خاورمیانه گسترش یافت و موجب بی ثباتی های داخلی در بسیاری از کشورها گردید. رژیم هایی همچون عراق و عربستان، که با ثبات ترین کشورهای منطقه به شمار می آمدند، به شکل ناگهانی به آسیب پذیری خود پی بردند. هر چند ایران در تنش های داخی این کشورها به شکل مستقیم مداخله نداشت، اما پر واضح است که امواج انقلاب اسلامی تأثیر خود را خواهد گذاشت. کشورهایی که دارای جوامع شیعی بودند بیشترین تأثیر را از انقلاب اسلامی پذیرفتند. ناآرامی های شیعیان در کشورهای کویت، بحرین، عراق و عربستان نشان داد که چگونه تأثیر انقلاب اسلامی موجب شد آنها به ظلمی که بر آنان تحمیل شده بود پی ببرند و دست به قیام بزنند.
در ادامه، مواردی از تأثیر افکار انقلابی اسلامی بر کشورهای منطقه را مطرح کنیم:



خرید فایل



لینک منبع :تاثیر انقلاب اسلامی بر کشورهای منطقه خلیج فارس

[DOC] انقلاب اسلامی ایران و تاثیر آن بر کشورهای منطقه خلیج فارس zahrasaei.ir/downloads/a.doc‎Cachedانقلاب اسلامی ایران و تاثیر آن بر کشورهای منطقه. دکتر عبدالرضا فرجی راد. استادیار گروه جغرافیای سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات. زهرا ساعی. [DOC] تاثیر انقلاب اسلامی ایران بر جنبش های اسلامی - موسسه مطالعات تاریخ ... www.iichs.ir/.../d9498c86_f328_4d8d_95dd_1b44b4b8f7d6.doc‎Cachedبررسی تاثیرات منطقه ای و بین المللی انقلاب اسلامی ایران ..... شد و در نتیجه امریکا در وهله اول اتحادی از کشورهای عربی در خلیج فارس تحت عنوان ((شورای همکاری خلیج)) ... انقلاب اسلامی ایران و تاثیرات آن بر منطقه خلیج فارس|انقلاب اسلامی ... www.persiangulfstudies.com/fa/index.asp?P=NEWSVIEW&ID...‎Cached Similar16 دسامبر 2014 ... هدف این مقاله بررسی تاثیراتی است که انقلاب اسلامی ایران بر منطقه خلیج فارس و مردم آن بویژه شیعیان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و همچنین ... تاثیر انقلاب اسلامی بر کشورهای منطقه خلیج فارس failha.cafefilesell.ir/product-32172-تاثیر-انقلاب-اسلامی-بر-کشورهای-منطقه-خلیج-فارس.aspx‎Cachedقیمت فایل فقط 3,500 تومان. خرید. تاثیر انقلاب اسلامی بر کشورهای منطقه خلیج فارس. مقدمه به نظر می رسد هیچ جنبه ی دیگری از انقلاب اسلامی به اندازه ی مسئله ی ... باشگاه اندیشه › تاثیر انقلاب اسلامی بر کشورهای منطقه خلیج فارس www.bashgah.net/fa/content/show/39274‎Cached Similarبه نظر می رسد هیچ جنبه ی دیگری از انقلاب اسلامی به اندازه ی مسئله ی «صدور انقلاب» و تهدید ثبات منطقه و امنیت منافع غرب، ترس دولت های غربی و دولت های دست نشانده ... نظریه پخش و بازتاب انقلاب اسلامی ایران بر ... - خبرگزاری فارس www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940402000028‎Cached Similar28 جولای 2015 ... خبرگزاری فارس: فراز و نشیب های تأثیر انقلاب اسلامی در عربستان ... زدایی روابط ایران و شیوخ منطقه [خلیج فارس] خصوصاً عربستان پرداختند و ... تأثیر انقلاب اسلامی ایران بر کشورهای حوزه‌ی خلیج فارس لک زایی شریف lib.eshia.ir/46809/1/4‎Cachedتأثیر انقلاب اسلامی ایران بر کشورهای حوزه‌ی خلیج فارس ... این مسأله همزمان با خلأ قدرت ناشی از سقوط رژیم شاه که به عنوان ژاندارم منطقه عمل می‌کرد و نیز اشغال افغانستان ... تأثیر انقلاب اسلامی ایران بر کشورهای حوزه خلیج فارس نسخه متنی library.tebyan.net/fa/Viewer/Text/69430/1‎Cached Similarهدف این نوشته پاسخ به این پرسش است که شورای همکاری خلیج فارس چرا و در چه شرایطی تشکیل شد و این شورا چه مقدار از انقلاب اسلامی ایران متأثر بوده است؟ فرضیه های ... تاثیر انقلاب اسلامی بر کشورهای منطقه خلیج فارس - سیستم وبلاگدهی karghahdaneshju.madblog.ir/post/1267‎Cached28 ا کتبر 2016 ... تاثیر انقلاب اسلامی بر کشورهای منطقه خلیج فارس. خدایا شکرت به خاطر آنهایی که وجود مبارکشان را بر سر راه من قرار دادی تا پند هایی بگیرم از این ... تاثیر انقلاب اسلامی بر کشور های عربی آسیا alwahabiyah.com/.../تاثیر-انقلاب-اسلامی-بر-کشور-های-عربی-آسیا‎Cached19 سپتامبر 2013 ... در محیط منطقه ای، تعامل انقلاب اسلامی با کشورهای عربی، روندها و ... انقلاب را در جهان عرب به خصوص در کشورهای عربی خلیج فارس مورد توجه قرار داده اند.