پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

بررسی اعتصاب و شناخت جایگاه آن در دو دیدگاه حقوقی و فقهی

بررسی اعتصاب و شناخت جایگاه آن در دو دیدگاه حقوقی و فقهی

واژه اعتصاب از کلماتی محسوب می شود که در ذهن هرشخص نوعی تقابل را به ذهن می آورد وهنگامی که این تقابل در عرصه روابط کارگر و کارفرما ایجاد شده باشد آن را اعتصاب کارگری بیان می کنند سوای نوع تعامل و تحلیل های حقوقی در زمینه اعتصاب نکته ای که نمی توان منکر آن شد واقعیت عینی اعتصاب می باشد. روزی نیست که کارگران واحدهای تولیدی و خدماتی در گوشه و کنار دنیا وحتی کشور خودمان برای برآوردن خواستهای خود به این حربه متوسل نشوند وبه نوعی کارفرمایان و حتی حاکمیت را به چالش دعوت ننمایند ومتاسفانه دراین میان پاره ای از گروههای سیاسی از این ابزرا برای رسیدن به مطامع سیاسی خود استفاده می کنند. نکته پراهمیت این است که بتوان با درک صحیح این واقعیت و نیز وجوه افتراق آن با اعمال پرتنش دیگر مانند اغتشاش بتوانیم این واقعیت اجتماعی را درمسیر صحیح هدایت نماییم.در کشور ما نیز واژه اعتصاب در هفتاد، هشتاد سال اخیر کار برده می شود از اعتصاب کارگران چاپخانه تهران ورشت که شاید جزوء اولین اعتصابات محسوب می شود تا اعتصاب کارگران شرکت نفت برای پیروزی انقلاب اسلامی و صدها اعتصاب دیگر بعد از پیروزی انقلاب.

مسئله ای که پررنگ جلوه می کند نحوه تعامل حاکمیت با این واقعیت می باشد که گاهی آن را پذیرفته مانند قانون کار 1325 (تصویبنامه هیئت وزیران) وگاه آن را غیر قانونی اعلام نموده است ماننددستورالعمل شورای انقلاب 1358 و گاه آنرا مسکوت گذاشته است مانند قانون کار فعلی.

هدف از ارائه این پایان نامه با توجه به محدودیتهای منابع تحقیق در واقع آشنایی با این واقعیت عینی و شناخت جایگاه آن در دو دیدگاه حقوقی و فقهی می باشد.

فهرست

مقدمه

چکیده

فصل اول: اعتصاب از دیدگاه حقوقی

۱- تعریف اعتصاب

۲- ارکان اعتصاب

۳- ویژگیها و ابعاد اجتماعی اعتصاب

۴- اعتصاب کارگری در چارچوب قانون

۵- تاریخچه اجمالی تکامل اعتصابات

بخش دوم: آثار اعتصاب

طرح بحث

۱- اثر اعتصاب بر رابطه کارفرما و کارگران اعتصابی

۲- اثر اعتصاب بر رابطه کارفرما و سایرین

۳- بررسی اعتصابات کارگری در راستای منافع ملی یا جناحی

بخش سوم: اعتصاب در حقوق ایران

۱- پیش از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی

۲- پس از پیروزی انقلاب اسلامی

فصل دوم: اعتصاب از دیدگاه فقهی

بخش اول: مشروعیت اعتصاب

طرح بحث

کتاب و سنت

تجویز اعتصاب به موجب شرط ضمن عقد

عدم مخالفت با کتاب و سنت

تحلیل حرام- تحریم حلال

عدم مخالفت با مقتضای عقد

تجویز اعتصاب توسط قانونگذار

بناء عقلاء و حق اعتصاب

تعریف بناء عقلاء

بخش دوم: بررسی فقهی آثار اعتصاب

تاثیر اعتصاب نسبت به قرارداد

اعتصاب و خسارتهای ناشی از آن



خرید فایل



لینک منبع :بررسی اعتصاب و شناخت جایگاه آن در دو دیدگاه حقوقی و فقهی

بررسی اعتصاب و شناخت جایگاه آن در دو دیدگاه حقوقی و فقهی - دانلود فایل pdf1.filenab.com/product-55490-aa.aspx‎Cachedاعتصاب حقوقی فقهی حقوق ایران مقاله پژوهش تحقیق پروژه دانلود مقاله دانلود پژوهش دانلود تحقیق دانلود پروژه. پایان نامه اعتصاب و شناخت جایگاه آن در دو دیدگاه حقوقی و فقهی | مرجع ... www.payanname.net/پایان-نامه-اعتصاب-و-شناخت-جایگاه-آن-در-د/‎Cachedپایان نامه اعتصاب و شناخت جایگاه آن در دو دیدگاه حقوقی و فقهی ... در تحقق حاضرسعی گردیده است با بررسی این واقعیت عینی و نیز جایگاه آن در جوامع به شناخت هرچه ... اعتصاب و شناخت جایگاه آن در دو دیدگاه حقوقی و فقهی - ایستگاه تحقیق rsst.ir/product/اعتصاب-و-شناخت-جایگاه-آن-در-دو-دیدگاه-حق/‎Cachedخانه > لیست رشته ها > حقوق > اعتصاب و شناخت جایگاه آن در دو دیدگاه حقوقی و فقهی ... ۳- بررسی اعتصابات کارگری در راستای منافع ملی یا جناحی ۱- فقدان تشکلات ... دانلود تحقیق در مورد اعتصاب و شناخت جایگاه آن در دو دیدگاه حقوقی و فقهی etesabbb-t.lel.ir/‎Cached22 آگوست 2016 ... دانلود تحقیق اعتصاب و شناخت جایگاه آن در دو دیدگاه حقوقی و فقهی … قابل بررسی است و می توان آن را از ابعدا مختلف سیاسی، اقتصادی و حقوقی مورد ... اعتصاب و شناخت جایگاه آن در دو دیدگاه حقوقی و فقهی | شبکه مقاله articlenetwork.ir/p=32842‎Cached16 سپتامبر 2016 ... اعتصاب و شناخت جایگاه آن در دو دیدگاه حقوقی و فقهی ... حال با درک وقایع بالا به بررسی این پدیده اجتماعی در حقوق ایران می پردازیم برای این امر ... پایان نامه بررسی اعتصاب و شناخت جایگاه آن در دو دیدگاه حقوقی و فقهی porozhe12-roz.blogstop.ir/page-656188.html‎Cached24 فوریه 2016 ... پایان نامه بررسی اعتصاب و شناخت جایگاه آن در دو دیدگاه حقوقی و فقهی پایان نامه برر. اعتصاب و شناخت جایگاه آن در دو دیدگاه حقوقی و فقهی - تی مقاله tmaghalec.ir/?p=122‎Cached23 ا کتبر 2016 ... اعتصاب و شناخت جایگاه آن در دو دیدگاه حقوقی و فقهی. اکتبر 23 ... خرید آنلاین بررسی احکام فقهی و حقوقی اسقاط جنین کاربران گرامی درود بر شما. دانلود رایگان تحقیق اعتصاب و شناخت جایگاه آن در دو دیدگاه حقوقی و ... lawdownload.epage.ir/.../module.news_Page._TypeId.1_Start.180_Action.NewsBodyView_NewsId.1174.html‎Cached22 نوامبر 2016 ... ش. - دانلود تحقیق در مورد بررسی مبانی فقهی و حقوقی امور ورزشی - دامنه رایگان ..... دانلود پروژه اعتصاب و شناخت جایگاه آن در دو دیدگاه حقوقی و فقهی . فروش فایل پایان نامه اعتصاب و شناخت جایگاه آن در دو دیدگاه حقوقی و ... www.sarvoptdl.ir/file384.html‎Cached3 جولای 2016 ... با کلیک روی دکمه ادامه مطلب به صفحه توضیحات کامل پایان نامه اعتصاب و شناخت جایگاه آن در دو دیدگاه حقوقی و فقهی و بررسی کامل هدایت میشوید. فروش فایل اعتصاب و شناخت جایگاه آن در دو دیدگاه حقوقی و فقهی | نوین ... www.novinmgali.ir/?p=8726‎Cached12 نوامبر 2016 ... فروش فایل اعتصاب و شناخت جایگاه آن در دو دیدگاه حقوقی و فقهی ... کاملترین فایل پایان نامه بررسی فقهی و حقوقی وقف اوراق بهادار بازار بورس.