پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

بررسی تیپ های شخصیتی با جایگاه مهار(درونی و بیرونی) و پیشرفت تحصیلی و شغلی

بررسی تیپ های شخصیتی با جایگاه مهار (درونی و بیرونی) و پیشرفت تحصیلی و شغلی

چکیده:

تعاریف مختلفی از شخصیت ارائه شده است که هر یک بر وجهی از شخصیت تأکید کرده‌اند. هیلگارد (Hilgard) شخصیت را «الگوهای رفتار و شیوه‌های تفکر که نحوه سازگاری شخص را با محیط تعیین می‌کند» تعریف کرده است در حالی که برخی دیگر «شخصیت» را به ویژگیهای «پایدار فرد» نسبت داده و آن را بصورت «مجموعه ویژگیهایی که با ثبات و پایداری داشتن مشخص هستند و باعث پیش بینی رفتار فرد می‌شوند» تعریف می‌کنند.
شخصیت (Personality) از ریشه لاتین (Persona) که به معنی «نقاب و ماسک» است گرفته شده است و اشاره به ماسک و نقابی دارد که بازیگران یونان و روم قدیم بر چهره می‌گذاشتند و این تعبیر تلویحا به این موضوع اشاره دارد که «شخصیت هر فرد ماسکی است که او بر چهره خود می‌زند تا وجه تمایز (تفاوت) او از دیگران باشد.

شخصیت به همه خصلتها و ویژگیهایی اطلاق می‌شود که معرف رفتار یک شخص است، از جمله می‌توان این خصلتها را شامل اندیشه ، احساسات ، ادراک شخص از خود ، وجهه نظرها ، طرز فکر و بسیاری عادات دانست. اصطلاح ویژگی شخصیتی به جنبه خاصی از کل شخصیت آدمی اطلاق می‌شود.

شخصیت یک «مفهوم انتزاعی» است، یعنی آن چیزی مثل انرژی در فیزیک است که قابل مشاهده نیست، بلکه آن از طریق ترکیب رفتار (Behavior) ، افکار (Thoughts) ، انگیزش (Motivation) ، هیجان (Emotion) و … استنباط می‌شود. شخصیت باعث تفاوت (Difference) کل افراد (انسانها) از همدیگر می‌شود. اما این تفاوتها فقط در بعضی «ویژگیها و خصوصیات» است. به عبارت دیگر افراد در خیلی از ویژگیهای شخصیتی به همدیگر شباهت دارند بنابراین شخصیت را می‌توان از این جهت که «چگونه مردم با هم متفاوت هستند؟» و از جهت این که «در چه چیزی به همدیگر شباهت دارند؟» مورد مطالعه قرار داد.

از طرف دیگر «شخصیت» یک موضوع پیچیده است ولی از زمانهای قدیم برای شناخت آن کوششهای فراوانی شده است که برخی از آنها «غیرعملی» ، بعضی دیگر «خرافاتی» و تعداد کمی «علمی و معتبر» هستند. این تنوع در دیدگاهها به تفاوت در«تعریف و نگرش از انسان و ماهیت او» مربوط می‌شود. هر جامعه برای آنکه بتواند در قالب فرهنگ معینی زندگی کرده ، ارتباط متقابل و موفقیت آمیزی داشته باشد، گونه‌های شخصیتی خاصی را که با فرهنگش هماهنگی داشته باشد، پرورش می‌دهد. در حالی که برخی تجربه‌ها بین همه فرهنگها مشترک است، بعید نیست که تجربیات خاص یک فرهنگ در دسترس فرهنگ دیگر نباشد.

فهرست مطالب

چکیده ....................................................................................................................... الف

فصل اول...................................................................................................................... 1

مقدمه ........................................................................................................................... 2

بیان مساله .................................................................................................................. 6

اهمیت و ضرورت تحقیق........................................................................................... 8

اهداف تحقیق............................................................................................................. 11

تعریف اصطلاحات .................................................................................................. 12

فصل دوم،پیشینه ، تحقیق........................................................................................ 14

مقدمه ......................................................................................................................... 15

دیدگاههایی درباره شخصیت................................................................................. 16

شخصیت از نظر فروم............................................................................................. 16

شخصیت از نظر یونگر............................................................................................ 17

شخصیت از نظر ماری............................................................................................ 17

نگرش فرانکل به شخصیت...................................................................................... 18

نگرش مزلو به شخصیت......................................................................................... 18

چشم اندازی به رشد شخصیت ............................................................................. 18

دیدگاههایی در باره رشد شخصیت .................................................................... 19

رشد شخصیت از نظر یونگر.................................................................................. 19

رشد شخصیت از نظر ماری.................................................................................. 20

عوامل موثر بر رشد شخصیت............................................................................... 20

نظریه های نسخ شناسی شخصیت....................................................................... 21

نظریه های تحلیلی عاملی شخصیت....................................................................... 23

نظریه کاتل................................................................................................................. 23

نظریه انسان گرایی در شخصیت........................................................................... 25

نظریه های شناختی شخصیت................................................................................ 26

ماهیت شخصیت ...................................................................................................... 27

سنجش شخصیت..................................................................................................... 28

مسائل اساسی در سنجش شخصیت.................................................................... 28

اعتبار.......................................................................................................................... 29

مهار ........................................................................................................................... 29

میل به مهار................................................................................................................ 30

توهم مهار.................................................................................................................. 31

پیامدهای اعتقاد داشتن به مهار............................................................................. 32

تفاوتهای فردی در درک جایگاه مهار .................................................................. 33

واکنش در برابر از دست دادن مهار..................................................................... 35

جایگاه مهار............................................................................................................... 35

جایگاه مهار درونی – بیرونی ............................................................................... 37

طبقه بندی سه بعدی از نظر واینر.......................................................................... 40

جایگاه مهار درونی و بیرونی از نظر واینر......................................................... 42

نظریه یادگیری اجتماعی.......................................................................................... 43

توان رفتاری ............................................................................................................. 43

انتظار.......................................................................................................................... 44

ارزش تقویت............................................................................................................. 44

موقعیت روان شناختی ........................................................................................... 45

آزادی حرکت............................................................................................................. 45

روشهای راتر برای سنجش مفاهیم خود............................................................. 46

انگیزش رفتار از نظر راتر...................................................................................... 48

انتظارات مربوط به جایگاه هندسی مهار.............................................................. 49

نظریه اسناد............................................................................................................... 53

اسنادهای بعد از موفقیت و شکست...................................................................... 53

تغییر دادن اسنادها برای بهبود عملکرد............................................................... 55

دیدهای بازده تحصیلی بر اسناد........................................................................... 56

زمینه های کاربردی آزمونها................................................................................. 58

زمینه تحصیلی ......................................................................................................... 59

پیشنهادات ................................................................................................................. 61

نتیجه گیری................................................................................................................ 62

خلاصه ...................................................................................................................... 63

منابع .......................................................................................................................... 65



خرید فایل



لینک منبع :بررسی تیپ های شخصیتی با جایگاه مهار(درونی و بیرونی) و پیشرفت تحصیلی و شغلی

بررسی تیپ های شخصیتی با جایگاه مهار(درونی و بیرونی) و پیشرفت ... powerpoint.filenab.com/product-55802-tahghigh.aspx‎Cachedبررسی تیپهای شخصیتی با جایگاه مهار(درونی و بیرونی) و پیشرفت تحصیلی و شغلی مهار درونی و بیرونی تیپهای شخصیتی و مهار درونی و بیرونی دیدگاهای رشد ... برترین فایل پژوهش بررسی تیپهای شخصیتی با جایگاه مهار(درونی و ... www.novinmgali.ir/?p=7250‎Cachedبا سلام حضور پژوهندگان گرامی.شما به صفحه اختصاصی پژوهش بررسی تیپهای شخصیتی با جایگاه مهار(درونی و بیرونی) و پیشرفت تحصیلی و شغلی وارد شده اید. بررسی تیپ های شخصیتی با جایگاه مهار(درونی و بیرونی) و پیشرفت ... proje2020.rozblog.com/.../بررسی-تیپ-های-شخصیتی-با-جایگاه-مهاردرونی-و-بیرونی-و-پیشرفت-تحصیلی-و-شغلی.html‎Cached28 مه 2016 ... بررسی تیپ های شخصیتی با جایگاه مهار(درونی و بیرونی) و پیشرفت تحصیلی و شغلی دسته: روان شناسی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: ... دانلود پژوهش بررسی تیپهای شخصیتی با جایگاه مهار(درونی و بیرونی ... www.sarvoptdl.ir/file5919.html‎Cachedدانلود پژوهش بررسی تیپهای شخصیتی با جایگاه مهار(درونی و بیرونی) و پیشرفت تحصیلی و شغلی – خرید آنلاین و دریافت. جولای 22nd, 2016 بدون دیدگاه. با آرزوی ... پژوهش بررسی تیپهای شخصیتی با جایگاه مهار(درونی و بیرونی) و ... 6tzi5j.sarvdlc.com/‎Cachedپژوهش بررسی تیپهای شخصیتی با جایگاه مهار(درونی و بیرونی) و پیشرفت تحصیلی و شغلی. پژوهش بررسی تیپهای شخصیتی با جایگاه مهار(درونی و بیرونی) - Selz.ir https://selzir.com/.../15296453-پژوهش-بررسی-تیپهای-شخصیتی-با-جایگاه-مهاردرونی-و-بیرونی-و-پیشرفت-تحصی‎Cachedپژوهش بررسی تیپهای شخصیتی با جایگاه مهار(درونی و بیرونی) و پیشرفت تحصیلی و شغلی محدوده قیمت از 6000 تومان از فروشگاه کیش فایل. کاملترین فایل پژوهش بررسی تیپهای شخصیتی با جایگاه مهار(درونی ... 4ets7e.nikandlc.ir/‎Cachedکاملترین فایل پژوهش بررسی تیپهای شخصیتی با جایگاه مهار(درونی و بیرونی) و پیشرفت تحصیلی و شغلی. برترین پکیج پژوهش بررسی تیپهای شخصیتی با جایگاه مهار(درونی ... www.risearticle.ir/download/7563‎Cached28 ا کتبر 2016 ... برترین پکیج پژوهش بررسی تیپهای شخصیتی با جایگاه مهار(درونی و بیرونی) و پیشرفت تحصیلی و شغلی – دانلود فایل. Posted on اکتبر 28, ... کاملترین فایل پژوهش بررسی تیپهای شخصیتی با جایگاه مهار(درونی ... 4g5o19.prodownload.site/ کاملترین فایل پژوهش بررسی تیپهای شخصیتی با جایگاه مهار(درونی و بیرونی) و پیشرفت تحصیلی و شغلی. برترین فایل پژوهش بررسی تیپهای شخصیتی با جایگاه مهار(درونی و ... 6gnpbc.afradlc.pw/‎Cachedبرترین فایل پژوهش بررسی تیپهای شخصیتی با جایگاه مهار(درونی و بیرونی) و پیشرفت تحصیلی و شغلی.