سیستم های تشخیص وسایل نقلیه
توجه :
شما می توانید با خرید این محصول فایل " قلق های پایان نامه نویسی (از عنوان تا دفاع)" را به عنوان هدیه دریافت نمایید.
چکیده
سیستم های تشخیص وسایل نقلیه
در سال های اخیر نظارت بر ترافیک و ایمنی وسایل نقلیه اعم از خودروها ، قطارها ، کامیون ها ، .... مورد توجه کمیته های حمل و نقل هوشمند قرار گرفته است .جهت بررسی سیستم های که ما را به اهداف فوق برساند ، نیاز به تشخیص وسیله ی نقلیه است تا بتوان پردازش ها و اقدامات لازم را به عمل آورد . لذا طبق تحقیقات به عمل آمده ، تجهیزات و روش های مختلفی ما را در این مقوله یاری می کنند و عبارتند از :
1-پردازش تصاویر بدست آمده توسط دوربین های تامین شده بدین منظور
2- سیستم های ویدئویی نصب شده بر سکو های هوایی
3- بررسی تصاویر جاده ای مبتنی برپارامترهای سه بعدی
4- سیستم های مبتنی بر مشخصه های محلی وسیله ی نقلیه در یک تصویر
5- بکار گیری الگوریتم مبتنی بر استخراج ویژگی از طریق تغییر شکل های خاص
6- بکارگیری مدل سه بعدی توسعه داده شده بر پایه ی عناصر لبه ی وسیله نقلیه
7- سیستم های مبتنی بر یادگیری با ناظر (شامل یک سیستم کک راننده و یک سیستم وسیله نقلیه خود گردان)
8- تشخیص مبتنی بر تشخیص سیگنالهای ویژه ی ارسالی
از طریق روش های فوق ، به کمک یک بانک اطلاعاتی شامل چندین وسیله نقلیه نمونه که از تصاویر واقعی جاده استخراج شده اند ، آزمایشات ویژه و متنوعی بر روی وسایل نقلیه انجام می شود و کارایی هر روش جهت تشخیص صحیح در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت می شود و مورد استفاده های بعدی قرار خواهد گرفت .
فهرست مطالب
عنوان | صفحه |
مقدمه فصل یکم- تشخیص وسایل نقلیه ی جاده ای در تصاویر دوربینی 1-1- نواحی کاندید شده مورد نظر 1-1-1- تشخیص و ردیابی خط 1-1-2- وسایل نقلیه مورد نظر 1-2- تشخیص وسایل نقلیه فصل دوم - سیستم تشخیص وسایل نقلیه مبتنی بر ویژگی های محلی با استفاده از برد بینایی موازی 2-1- الگوریتم تشخیص 2-1-1- تکنیک پنجره مشخصه 2-1-2- تکنیک فضای مشخصه 2-1-3- انتخاب مشخصه ی ویژگی 2-1-4- عملیات انتخاب 2-2- الگوریتم بردار تدریجی 2-3- آزمایشات تشخیص وسایل نقلیه 2-3-1- وسایل نقلیه همراه با موانع جاده ای 2-3-2- تشخیص وسایل نقلیه فصل سوم - تشخیص اتوماتیک وسایل نقلیه در توالی از تصاویر هوایی با نرخ فریمی پایین 3-1- نظارت ترافیک 3-2- خط مشی کلی 3-3- تشخیص وسیله نقلیه 3-3-1- روند تشخیص 3-2-2- پارامترها ی وسیله نقلیه 3-3-3- تطبیق 3-4- ارزیابی تشخیص 3-4-1- طرح ارزیابی 3-4-2- اجرای تشخیص و ردیابی 3-4-3-هماهنگی حرکتی 3-4-4- مقدار نهایی 3-5- بررسی الگوریتم فصل چهارم - تشخیص و مکان یابی وسایل نقلیه جاده ای به طور همزمان بوسیله مدلی مبتنی بر بینایی متمرکز 4-1-2- پردازش مراحل تشخیص و ردیابی 4-1-3- شناسایی جهت تشخیص و توابع هزینه ی آن 4-1-4 - ارزیابی الگوریتم 4-2- کاربرد تشخیص و مکان یابی وسایل نقلیه ی جاده ای 4-2-1- مدل سازی شی در دنیای سه بعدی 4-2-2- فازهای یادگیری 4-2-3- تشخیص و توابع هزینه 4-2-4- مکان یابی وسایل نقلیه 4-2-5- ردیابی وسایل نقلیه فصل پنجم - تشخیص وسایل نقلیه با استفاده از یادگیری با ناظر 5-1- طرح کلی مدل پیشنهادی 5-2- بهبود تابع تشخیص نمایی اصلاح شده (ام کیو دی اف) 5-3- آزمایشات انجام شده فصل ششم- تشخیص وسایل نقلیه مبتنی بر تغییر شکل های فوریه ، موج ضربه ای کوچک و منحنی ضربه ای 6-1- استخراج ویژگی 6-1-1- تغییر شکل یافتن فوریه 6-1-2-تغییر شکل یافتن از طریق موج ضربه ای کوچک 6-1-3- تغییر شکل یافتن از طریق منحنی ضربه ای 6-1-4- طبقه بندی 6-2- نتایج آزمایشات 6-2-1-آنالیز تطبیقی توصیف گر فوریه ای، موج ضربه ای و منحنی ضربه ای 6-2-1-1- تغییر شکل فوریه ای 6-2-1-2- تغییر شکل موج ضربه ای 6-2-1-3- تغییر شکل منحنی ضربه ای 6-2-2- کاهش ابعاد بردارهای مشخصه(عوامل مشترک فوریه ،موج ضربه ای ومنحنی ضربه ای) فصل هفتم - مدل تغییر پذیر عمومی برای تشخیص وسایل نقلیه 7-1- مدل پارامتریزه شده 7-2- جمع آوری اطلاعات 7-3- پایداری ساختار بهبود یافته 7-4- تجزیه و تحلیل اجزای اصلی فصل هشتم - تشخیص واگن های ریلی در طرح های بازتابشی 8-1- تشخیص سیگنالی 8-1-1- روش کار 8-1-3- توضیح سناریو 8-1-4- روش انجام آزمایش 8-2- تئوری تشخیص سیگنالی 8-3- آزمایش فاصله ی تشخیص 8-3- 1 روش کار 8-3-2- طراحی آزمایش 8-3-3- توضیح سناریو 8-3-4- روش انجام آزمایش نیتجه گیری منابع و مآخذ | 1 3 4 4 5 6 11 11 12 13 13 14 15 17 17 19 21 21 22 24 26 27 28 29 29 30 31 31 31 33
34 34 34 35 36 37 37 38 38 41 41 43 44 46
47 47 47 48 48 49 49 50 50 50 50 53 54 55 57 57 59 60 60 63 64 65 66 66 67 68 69 71 72
|
فهرست شکلها
عنوان | صفحه |
شکل 1- 1- نمونه های تشخیص خطی در توالی از تصاویر 5 شکل 1- 2- ایجاد نواحی کاندیده ی مورد نظر در توالی از تصاویر 6 شکل 1-3- تجزیه ی یک ناحیه ی کاندیده به 3 زیر ناحیه 7 شکل 1-4- ورودی نرمالسازی شده در دسته بندی 8 شکل 1-5- ساختار کلی 2 مرحله از دسته کننده اس وی ام 9 شکل 1- 6- تشخیص وسایل نقلیه در توالی از تصاویر 10 شکل 2- 1- تکنیک پنجره مشخصه 14 شکل 2-2- تصاویر با زاویه دید بالا در آزمایشات 17 شکل2 -3- مدلهایی از دو وسیله نقلیه( تصاویر آموزشی ، مشخصه های محلی ،مشخصه های کد ،مجموعه ای از کدهای مشخصه) 18 شکل 2-4- نقاط مشخصه در 9 تصویر آموزشی و مجموعه کد مشخصه شکل 2- 5- 9 تصویر آموزشی شکل 2-6- نقاط مشخصه در 9 تصویر آموزشی و مجموعه کد مشخصه شکل 2-7- نمونه های از تشخیص شکل3- 1- نتایجی از استخراج خطوط شکل 3-2- نتایجی از تشخیص حبابی شکل 3-3- نمونه هایی برای حرکات ممکن و ناممکن خودرو شکل3-4- رفتار صف گونه ی وسایل نقلیه شکل3- 5- (a اولین تصویر تشخیص خودرو ، (b دومین تصویر با دو تطبیق M12 برای C1 26 (c سومین تصویر با سه تطبیق M23 برای هر C2 ، (d چهارمین تصویر با تطبیق های M13 شکل3-6- تخمینی از مسیر حرکت خودرو شکل3- 7- قاعده کلی از تصویر مبتنی بر روش تطبیقی شکل3- 8- نمودار پردازش ارزیابی تطبیقی برای یک خودرو شکل 3- 9- نتایج تشخیص خودرو در تصویر آزمایشی: (a تشخیص ویایل نقلیه در اولین تصویر ، (b خودروهای وابسته در دومین تصویر c )موقعیت های تشخیص نهایی در سومین تصویر شکل 4-1- نمودار سازمانی ساده شده از پردازش تشخیص شکل 4-2- 18 مشخصه تطبیقی Fi مدل وسیله نقلیه شکل4-3- سیستم مختصاتی جهان ، دوربین ، شیء شکل 4- 4- تشخیص وسیله نقلیه سطح بالا شکل4-5- فاصله تقریبی وسایل نقلیه شکل 4-6- موقعیت جانبی وسایل نقلیه شکل 4-7 نمونه هایی از تشخیص و مکان یابی وسایل نقلیه شکل 5-1- طرح کلی مدل پیشنهادی تشخیص وسایل نقلیه شکل 5- 2- نمونه هایی از مناظر جاده شکل 5-3- نرخ طبقه بندی شکل 1-6- مقایسه ی کارایی تقریب منحنی ضربه ای و موج ضربه ای شکل 2-6- یک نمونه از تغییر شکل منحنی ضربه ای دیجیتال از تصویر پژو 206 شکل7- 1- نمونه هایی از مدل 29 پارامتری شکل7- 2- منظره آزمایشی برای مجموعه داده ی نمونه شکل3-7- 8 زیر مدل شکل 7-4- اولین و آخرین فریم از توالی استفاده شده برای آزمایش پایداری ساختار تکنیک بهبود یافته شکل 7-5- درصد واریانس در 29 پارامتر تغییرپذیر شکل7-6- مدل تغییرپذیری خودرو شکل8-1- طرح های بازتابشی واگن باربری شکل8-2- طرح های بازتابشی واگن باربری روباز (طرح کامیون) شکل 8-3- طرح سناریوی پایه شکل8-4- ابعاد وسیله ی نقلیه شکل8-5- میدان دید پیشروی ناظر ساکن شکل8-6- چهار خروجی تئوری تشخیص سیگنالی شکل8-7- مسیر شبیه ساز شکل8-8- میدان دید پیشروی راننده | 5 6 7 8 9 10 14 17 18
19 19 20 20 22 23 25 25 26
27 27 29 32
35 35 36 38 39 39 40 43 45 45 48 49 54 55 56 57
58 58 61 61 63 64 64 66 68 69
|
فهرست
لیست علایم و اختصارات
سانتیمتر (Centimeter) | Cm
|
هرتز(hertz) | Hz
|
مایل((mile |
|
متر بر ثانیه(meter/second) پیکسل(pixel) | m/s
|