بررسی میزان تفکر استراتژیک مدیران ارشد و تأثیر آن برعوامل ایجاد کننده مزیت رقابتی(منبع محور) در بانک تجارت
تفکر استراتژیک مهم دیدن چیزی است که که دیگران نمی بینند،کشف یک نیاز نهفته به معنای کشف یک فرصت جدید است و این مفهوم اساس نوآوری در کسب وکار به شمار می آید.منافع اصلی یک نوآوری به کسی تعلق دارد که نیازهای نهفته در محیط را زودتر از دیگران کشف کند و بهتر از دیگران به آن پاسخ گوید.تفکر استراتژیک عبارت است از: استفاده از چهارچوبهای مختلف ذهنی،که هنوز بسیاری از آنها برای بررسی و تحلیل و در نهایت تصمیم گیری موقعیتهای استراتژیک ناشناخته اند.جهان امروزی دنیای کسب و کار و تغییر است. با بررسی متون مدیریتی، می توان گرایش عمومی به تغییر مستمر را مشاهده کرد. تغییر مستمر نشانه بارز قرون بیست و بیست و یک می باشد. آلوین تافلر این روند را مرگ ثبات لقب داده است و آن را با شوک آینده در ارتباط می داند. لازمه بقاء در کسب و کار امروزی داشتن چیزی برای ارائه یا همان مزیت رقابتی است. دنیای رقابت بی رحم است و هرکس که نتواند در کمترین زمان ممکن خود را با روند تحولات سازگار نماید محکوم به فنا در محیط رقابتی امروز می باشد. اینچنین اموری، مورگان، نظریه پرداز معروف را به بحث در مورد چگونگی ایجاد و توسعه مزیتهای رقابتی جدید در کسب و کار، وا داشته است. در حالت کلی می توان گفت، مزیت رقابتی عامل بقاء و در مرحله بعدی موفقیت می باشد. تفکر استراتژیک نیز کلید دستیابی به مزیت رقابتی است.
هدف اصلی این تحقیق، بررسی میزان تفکر استراتژیک مدیران بانک تجارت و تاثیر آن بر عوامل ایجاد کننده مزیت رقابتی (منبع محور)در بانک تجارت می باشد. مدلی که در این تحقیق از آن استفاده شد مدلی ترکیبی می باشد که از ترکیب دو مدل براساس نظریات جین لیدکا و مایکل پورتر می باشد که بر پایه آن سعی گردیده که میزان تفکر استراتژیک مدیران ارشد و تاثیر آن را بر عوامل ایجاد کننده مزیت رقابتی(منبع محور) در بانک تجارت سنجیده شود. روش تحقیق حاضر از نظر روش ،پیمایشی واز حیث هدف، کاربردی میباشد. جامعه آماری تحقیق حاضر مدیران ارشد بانک تجارت می باشد که تعداد آنها 46 نفر است .از 46 نفر حاضر 3نفر امکان جوابگویی نداشتندو بخاطر این وضعیت جامعه آماری 43 نفر می باشد، با توجه به محدود بودن حجم جامعه آماری ، کل جامعه آماری به عنوان جامعه مورد بررسی در نظر گرفته شده است. جهت جمع آوری اطلاعات از دو پرسشنامه تفکر استراتژیک و مزیت رقابتی(منبع محور) استفاده شد. در این تحقیق برای تعیین روایی ابزار جمع آوری اطلاعات از روایی نمادی یا صوری استفاده گردید. برای آزمون پایایی پرسشنامه از آزمون آلفای کرونباخ استفاده شده است. براساس این روش با یک مطالعه مقدماتی روی 30 کارمند در حوزه جامعه مورد بررسی و با استفاده از نرم افزار آماری spss میزان پایایی سؤالات تفکر استراتژیک و عوامل ایجاد کننده مزیت رقابتی (منبع محور) بترتیب 867/0 و 933/0 بدست آمد. برای آزمون تاثیر هر متغیر مستقل بر متغیر وابسته این فرضیهها از آزمون رگرسیون استفاده شده است. نتایج حاصل بیانگر آن است که اغلب ابعاد تفکر استراتژیک بر روی برخی از ابعاد عوامل ایجاد کننده مزیت رقابتی(منبع محور) در بانک تجارت تأثیر مثبت داشتند.
واژگان کلیدی : تفکر استراتژیک ، برنامه ریزی استراتژیک ، خلاقیت و شهود ، مزیت رقابتی و عوامل ایجاد کننده مزیت رقابتی.
فهرست مطالب
چکیده: 1
فصل اول: کلیات تحقیق
مقدمه. 3
بیان مسئله. 4
اهمیت و ضرورت تحقیق.. 6
اهداف تحقیق.. 7
چارچوب نظری تحقیق.. 7
مدل تحلیلی تحقیق.. 8
فرضیه های تحقیق.. 11
.قلمرو تحقیق.. 12
محدودیت تحقیق.. 13
تعریف مفهومی متغیرها 13
تعریف عملیاتی متغیرهای تحقیق.. 14
فصل دوم: ادبیات تحقیق
بخش اول : تفکر استراتژیک..... 17
مقدمه. 17
تعریف تفکر استراتژیک: 18
مدلی برای آموزش استراتژیک....... 19
عناصر تفکر استراتژیک....... 23
تفکر استراتژیک خاستگاه برنامه ریزی استراتژیک....... 24
تعریف برنامه ریزی استراتژیک..... 24
فرآیند برنامه ریزی استراتژیک: 25
خصوصیات و فواید برنامه ریزی استراتژیک..... 26
اجزاء مورد نیاز جهت برنامه ریزی استراتژیک..... 27
ابزارهای برنامه ریزی استراتژیک..... 28
تفکر و برنامه ریزی استراتژیک..... 28
تفکراستراتژیک در مقابل برنامه ریزی استراتژیک..... 30
وابستگی و هم ترازی اساسی.. 32
برخی کمبودها و محدودیتهای تفکر و برنامه ریزی استراتژیک..... 33
یک راه کار مناسب جهت عملکرد بهتر. 34
برنامه ریزی استراتژیک طی زمان های متمادی در قالب تفکر استراتژیک تکامل یافته است... 34
برنامه ریزی استراتژیک یک تفاوت اساسی را به وجود می آورد. 35
چارچوب رابیک کیوب مدلی از برنامه ریزی استراتژیک با محوریت تفکر استراتژیک..... 36
آیا تفکر استراتژیک با برنامه ریزی استراتژیک سازگار است؟. 37
دلایل اهمیت برنامه ریزی و تفکر استراتژیک جهت کاربرد مکملی باهمدیگر. 39
فاکتورهای اساسی موفقیت دربرنامه ریزی و تفکر استراتژیک و به کارگیری آنها 40
بازنگری درباره مدیریت استراتژیک جدید.. 41
جایگاه خلاقیّت و شهود در تفکر استراتژیک..... 42
خلاقیت استراتژیک: 43
انواع تفکر و متفکران: 46
تفکر خلاقانه و آنالیزگرا: 48
خلاقیت یک عامل کلیدی در شکل گیری استراتژی می باشد: 51
تفکر شهودی و نقش و اثرات آن در تفکر استراتژیک..... 51
راهکارهای شهودی کلاسیک می باشند: 55
تفکر استراتژیک بستر توسعه استراتژیک منابع انسانی در سده 21. 56
تعریف توسعه استراتژیک منابع انسانی.. 57
مفهوم توسعه استراتژیک منابع انسانی و کاربردآن.. 58
فرضیات و فلسفه توسعه استراتژیک منابع انسانی.. 59
رابطه بین برنامه های کسب وکار، برنامه های منابع انسانی و توسعه منابع انسانی 59
تفاوتهای بین آموزش سنتی و توسعه استراتژیک منابع انسانی.. 61
خصوصیات توسعه استراتژیک منابع انسانی.. 61
ارتباط دهی توسعه منابع انسانی واستراتژی.. 62
نقش فرهنگ سازمانی در توسعه تفکر استراتژیک..... 63
فرهنگ و مکاتب فرهنگی مدیریت استراتژیک 64
ضرورت ارتباط بین استراتژی و فرهنگ و ساختار. 67
فرهنگ سازمانی و تفکر استراتژیک : 68
تاثیر فرهنگ بر روی الگوهای شناختی : 69
ساخت فرهنگی که مشوق تفکر استراتژیک باشد.. 69
بخش دوم: مزیت رقابتی.. 71
مقدمه: 71
مزیت رقابتی و منشأ آن.. 72
انواع مزیت رقابتی.. 80
جایگاه و مدل رقابتی.. 87
اساس ماهیت رقابت: 88
منابع یک سازمان یا شرکت چه چیزهایی می باشد؟. 89
کاربرد فناوری اطلاعات در ایجاد مزیت رقابتی.. 91
مزیت رقابتی پایدار در بازارهای اینترنتی.. 92
روشهای شناسایی عوامل راهبردی در ایجاد مزیت رقابتی: 98
روشهای شناسایی عوامل داخلی راهبردی: 99
الف:رویکرد زنجیره ارزش: 99
ب)رویکرد وظیفه ای: 99
دلیل توجه به منابع انسانی به عنوان عاملی برای مزیت رقابتی.. 100
کسب مزیت رقابتی با ایجاد سازمان یادگیرنده: 106
بانک،بازاریابی و مزیت رقابتی.. 108
مروری بر 5 نیروی موثر بر رقابت در صنعت بانکداری.. 111
بخش سوم: تاثیرتفکر استراتژیک بر مزیت رقابتی.. 114
مقدمه. 114
چشم انداز سیستمی و مزیت رقابتی.. 114
فرضیه های محرک(فرضیه محور بودن)و مزیت رقابتی.. 114
تمرکز بر قصد(نیت)و مزیت رقابتی.. 115
بخش چهارم: پیشینه تحقیق.. 115
الف) تحقیقات انجام شده در خارج از کشور. 115
ب) تحقیقات انجام شده در داخل کشور. 115
فصل سوم: روش تحقیق
روش تحقیق.. 118
جامعه و نمونه آماری.. 119
ابزار جمع آوری اطلاعات... 119
مقیاسهای پرسشنامه. 122
روایی و پایایی ابزار جمع آوری اطلاعات... 122
روش تجزیه و تحلیل داده های آماری.. 124
بررسی نرمال بودن دادهها 124
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل آماری اطلاعات
مقدمه. 127
بخش اول: 128
توصیف آماری سؤالات پرسشنامه. 128
بخش دوم: 133
تجزیه و تحلیل استباطی داده های آماری( آزمون آماری فرضیه های تحقیق). 133
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها
مقدمه. 199
بحث و نتیجه گیری.. 199
پیشنهادها 201
منابع و مآخذ
Abstract: 219
پیوست ها 220
فهرست جدول ها
جدول شماره 2-1: فرآیند برنامه ریزی استراتژیک. 26
جدول 2-3مقایسه تفکر استدلالی و شهودی 54
جدول 2-4 اعمال رهبری که منجر به ایجاد یک فرهنگ استراتژیک می شود 70
جدول 2-5هفت مدل کسب کار اینترنتی 98
جدول شماره 3-1: ابعاد تفکر استراتژیک و تعداد سؤالات مربوط به هر مولفه در پرسشنامه 120
جدول شماره 3-2: ابعاد عوامل ایجاد کننده مزیت رقابتی و تعداد سؤالات مربوط به هر بعد در پرسشنامه 121
جدول شماره 3-3: مقیاس رتبه ای داده های مربوط به سؤال پرسشنامه تفکر استراتژیک. 122
جدول شماره 3-4 مقیاس رتبه ای داده های مربوط به سؤالات پرسشنامه عوامل ایجاد کننده مزیت رقابتی(منبع 122
جدول شماره 3-5 : آزمون پایایی سؤالات پرسشنامه تفکر استراتژیک. 123
جدول شماره 3-6 : آزمون پایایی سؤالات پرسشنامه عوامل ایجاد کننده مزیت رقابتی 123
جدول شماره 3-7 نتایج آزمون نرمال بودن مربوط به متغیر تفکر استراتژیک و ابعاد آن 124
جدول شماره 3-8 نتایج آزمون نرمال بودن مربوط به متغیر عوامل ایجاد کننده مزیت رقابتی و ابعاد آن 125
جدول شماره 4-1: توزیع فراوانی و درصد پاسخ های نمونه آماری به سؤال جنسیت 128
جدول شماره 4-2: توزیع فراوانی و درصد پاسخ های نمونه آماری به سؤالات تفکر استراتژیک. 129
جدول شماره 4-3: توزیع فراوانی و درصد پاسخ های نمونه آماری به سؤالات ایجاد کننده مزیت رقابتی(منبع محور) 130
جدول شماره 4 – 4 : آماره های توصیفی مربوط به متغیرهای تحقیق 131
جدول شماره4-5 : آزمون r پیرسون برای تعیین همبستگی تفکر استراتژیک با شایستگیهای منحصربه فرد 134
جدول 4-6: تحلیل واریانس مربوط به مدل رگرسیونی متغیر تفکر استراتژیک و تاثیر آن بر شایستگیهای منحصربه فرد 135
جدول4-7: ضرایب پارامتر فرضیه اول مربوط به متغیر تفکر استراتژیک و تاثیر آن بر شایستگیهای منحصر به فرد 136
جدول شماره4-8 : آزمون r پیرسون برای تعیین همبستگی چشم انداز سیستمی با شایستگیهای منحصربه فرد 137
جدول 4-9: تحلیل واریانس مربوط به مدل رگرسیونی متغیر چشم انداز سیستمی و تاثیر آن بر شایستگیهای منحصربه فرد 138
جدول4-10: ضرایب پارامتر فرضیه اول مربوط به متغیر چشم انداز سیستمی و تاثیر آن بر شایستگیهای منحصر به فرد 139
جدول شماره4-11 : آزمون r پیرسون برای تعیین همبستگی تمرکز برقصد با شایستگیهای منحصربه فرد 140
جدول 4-12: تحلیل واریانس مربوط به مدل رگرسیونی متغیر تمرکز برقصد و تاثیر آن بر شایستگیهای منحصربه فرد 141
جدول4-13: ضرایب پارامتر فرضیه اول مربوط به متغیر تمرکز بر قصد و تاثیر آن بر شایستگیهای منحصر به فرد 142
جدول شماره4-15 : آزمون r پیرسون برای تعیین همبستگی فرصت طلبی هوشمند با شایستگیهای منحصربه فرد 143
جدول 4-16: تحلیل واریانس مربوط به مدل رگرسیونی متغیر فرصت طلبی هوشمند و تاثیر آن بر شایستگیهای منحصربه فرد 144
جدول4-17: ضرایب پارامتر فرضیه اول مربوط به متغیر فرصت طلبی هوشمند و تاثیر آن بر شایستگیهای منحصر به فرد 145
جدول شماره4-18 : آزمون r پیرسون برای تعیین همبستگی تفکردر زمان با شایستگیهای منحصربه فرد 146
جدول 4-19: تحلیل واریانس مربوط به مدل رگرسیونی متغیر تفکر در زمان و تاثیر آن بر شایستگیهای منحصربه فرد 147
جدول4-20: ضرایب پارامتر فرضیه اول مربوط به متغیر تفکر در زمان و تاثیر آن بر شایستگیهای منحصر به فرد 148
جدول شماره4-21 : آزمون r پیرسون برای تعیین همبستگی تفکر فرضیه محور با شایستگیهای منحصربه فرد 149
جدول 4-22: تحلیل واریانس مربوط به مدل رگرسیونی متغیر تفکر فرضیه محور و تاثیر آن بر شایستگیهای منحصربه فرد 150
جدول4-23: ضرایب پارامتر فرضیه اول مربوط به متغیر تفکرفرضیه محور و تاثیر آن بر شایستگیهای منحصر به فرد 151
جدول شماره4-24 : آزمون r پیرسون برای تعیین همبستگی تفکراستراتژیک با قابلیت دوام و پایداری 152
جدول 4-25: تحلیل واریانس مربوط به مدل رگرسیونی متغیر تفکراستراتژیک و تاثیر آن بر قابلیت دوام و پایداری 153
جدول4-26: ضرایب پارامتر فرضیه اول مربوط به متغیر تفکراستراتژیک و تاثیر آن بر قابیلت دوام و پایداری 154
جدول شماره4-27 : آزمون r پیرسون برای تعیین همبستگی چشم انداز سیستمی با قابلیت دوام و پایداری 155
جدول 4-28: تحلیل واریانس مربوط به مدل رگرسیونی متغیر چشم انداز سیستمی و تاثیر آن بر قابلیت دوام و پایداری 156
جدول4-29: ضرایب پارامتر فرضیه اول مربوط به متغیر چشم انداز سیستمی و تاثیر آن بر قابلیت دوام و پایداری 157
جدول شماره4-30 : آزمون r پیرسون برای تعیین همبستگی تمرکز بر قصد با قابلیت دوام و پایداری 158
جدول 4-32: تحلیل واریانس مربوط به مدل رگرسیونی متغیر تمرکز بر قصد و تاثیر آن بر قابلیت دوام و پایداری 159
جدول4-33: ضرایب پارامتر فرضیه اول مربوط به متغیر تمرکز بر قصد و تاثیر آن بر قابلیت دوام و پایداری 160
جدول شماره4-34 : آزمون r پیرسون برای تعیین همبستگی فرصت طلبی هوشمند با قابلیت دوام و پایداری 161
جدول شماره4-37 : آزمون r پیرسون برای تعیین همبستگی تفکر در زمان با قابلیت دوام و پایداری 162
جدول شماره4-40 : آزمون r پیرسون برای تعیین همبستگی تفکر فرضیه محور با قابلیت دوام و پایداری 163
جدول شماره4-43 : آزمون r پیرسون برای تعیین همبستگی تفکراستراتژیک با قابلیت حفظ(نگهداری) 164
جدول 4-44: تحلیل واریانس مربوط به مدل رگرسیونی متغیر تفکراستراتژیک و تاثیر آن بر قابلیت حفظ(نگهداری) 165
جدول4-45: ضرایب پارامتر فرضیه اول مربوط به متغیر تفکراستراتژیک و تاثیر آن بر قابلیت حفظ (نگهداری) 166
جدول شماره4-46 : آزمون r پیرسون برای تعیین همبستگی چشم انداز سیستمی با قابلیت حفظ(نگهداری) 167
جدول 4-47: تحلیل واریانس مربوط به مدل رگرسیونی متغیر چشم انداز سیستمی و تاثیر آن بر قابلیت حفظ(نگهداری) 168
جدول4-48: ضرایب پارامتر فرضیه اول مربوط به متغیر چشم انداز سیستمی و تاثیر آن بر قابلیت حفظ (نگهداری) 169
جدول 4-50: تحلیل واریانس مربوط به مدل رگرسیونی متغیر تمرکز بر قصد و تاثیر آن بر قابلیت حفظ(نگهداری) 171
جدول4-51: ضرایب پارامتر فرضیه اول مربوط به متغیر تمرکز بر قصد و تاثیر آن بر قابلیت حفظ (نگهداری) 172
جدول شماره4-52 : آزمون r پیرسون برای تعیین همبستگی فرصت طلبی هوشمند با قابلیت حفظ(نگهداری) 173
جدول 4-53: تحلیل واریانس مربوط به مدل رگرسیونی متغیر فرصت طلبی هوشمند و تاثیر آن بر قابلیت حفظ(نگهداری) 174
جدول4-54: ضرایب پارامتر فرضیه اول مربوط به متغیر فرصت طلبی هوشمند و تاثیر آن قابلیت حفظ(نگهداری) 175
جدول شماره4-55 : آزمون r پیرسون برای تعیین همبستگی تفکر در زمان با قابلیت حفظ(نگهداری) 176
جدول 4-56: تحلیل واریانس مربوط به مدل رگرسیونی متغیر تفکر در زمان و تاثیر آن بر قابلیت حفظ(نگهداری) 177
جدول4-57: ضرایب پارامتر فرضیه اول مربوط به متغیر تفکر در زمان و تاثیر آن بر قابلیت حفظ (نگهداری) 178
جدول شماره4-58 : آزمون r پیرسون برای تعیین همبستگی تفکر فرضیه محور با قابلیت حفظ(نگهداری) 179
جدول 4-59: تحلیل واریانس مربوط به مدل رگرسیونی متغیر تفکر فرضیه محور و تاثیر آن بر قابلیت حفظ(نگهداری) 180
جدول4-60: ضرایب پارامتر فرضیه اول مربوط به متغیر تفکر فرضیه محور و تاثیر آن بر قابلیت حفظ(نگهداری) 181
جدول شماره4-61 : آزمون r پیرسون برای تعیین همبستگی تفکر استراتژیک با فرصت شناسی/وقت شناسی 182
جدول 4-62: تحلیل واریانس مربوط به مدل رگرسیونی متغیر تفکر استراتژیک و تاثیر آن بر فرصت شناسی/وقت شناسی 183
جدول4-63: ضرایب پارامتر فرضیه اول مربوط به متغیر تفکر استراتژیک و تاثیر آن بر فرصت شناسی/وقت شناسی 184
جدول شماره4-64 : آزمون r پیرسون برای تعیین همبستگی چشم انداز سیستمی با فرصت شناسی/ وقت شناسی 185
جدول 4-65: تحلیل واریانس مربوط به مدل رگرسیونی متغیر چشم انداز سیستمی و تاثیر آن بر فرصت شناسی/وقت شناسی 186
جدول4-66: ضرایب پارامتر فرضیه اول مربوط به متغیر چشم انداز سیستمی و تاثیر آن بر فرصت شناسی/وقت شناسی 187
جدول شماره4-67 : آزمون r پیرسون برای تعیین همبستگی تمرکز بر قصد با فرصت شناسی/وقت شناسی 188
جدول 4-68: تحلیل واریانس مربوط به مدل رگرسیونی متغیر تمرکز بر قصد و تاثیر آن بر فرصت شناسی/وقت شناسی 189
جدول4-69: ضرایب پارامتر فرضیه اول مربوط به متغیر تمرکز بر قصد و تاثیر آن بر فرصت شناسی/وقت شناسی 190
جدول شماره4-70 : آزمون r پیرسون برای تعیین همبستگی فرصت طلبی هوشمند با فرصت شناسی/وقت شناسی 191
جدول شماره4-73 : آزمون r پیرسون برای تعیین همبستگی تفکر در زمان با فرصت شناسی/وقت شناسی 192
جدول 4-74: تحلیل واریانس مربوط به مدل رگرسیونی متغیر تفکر در زمان و تاثیر آن بر فرصت شناسی/وقت شناسی 193
جدول4-75: ضرایب پارامتر فرضیه اول مربوط به متغیر تفکر در زمان و تاثیر آن بر فرصت شناسی/وقت شناسی 194
جدول شماره4-76 : آزمون r پیرسون برای تعیین همبستگی تفکر فرضیه محور با فرصت شناسی/وقت شناسی 195
جدول 4-77: تحلیل واریانس مربوط به مدل رگرسیونی متغیر تفکر فرضیه محور و تاثیر آن بر فرصت شناسی/وقت شناسی 196
جدول4-78: ضرایب پارامتر فرضیه اول مربوط به متغیر تفکر فرضیه محور و تاثیر آن بر فرصت شناسی/وقت شناسی 197
فهرست نمودارها
نمودار شماره 4 128
نمودار شماره 4- 1: رگرسیون خطی فرضیه 1تحقیق 136
نمودار شماره4-2: رگرسیون خطی فرضیه1-1 تحقیق 139
نمودار شماره4-3: رگرسیون خطی فرضیه1-2 تحقیق 142
نمودار شماره4-4: رگرسیون خطی فرضیه1-3 تحقیق 145
نمودار شماره4-5: رگرسیون خطی فرضیه 1-4تحقیق 148
نمودار شماره4-6: رگرسیون خطی فرضیه1-5 تحقیق 151
نمودار شماره4-7: رگرسیون خطی فرضیه2 تحقیق 154
نمودار شماره4-8: رگرسیون خطی فرضیه 2-1تحقیق 157
نمودار شماره4-9: رگرسیون خطی فرضیه2-2 تحقیق 160
نمودار شماره4-13: رگرسیون خطی فرضیه3 تحقیق 166
نمودار شماره4-14: رگرسیون خطی فرضیه3-1 تحقیق 169
نمودار شماره4-15: رگرسیون خطی فرضیه3-2 تحقیق 172
نمودار شماره4-16: رگرسیون خطی فرضیه3-3 تحقیق 175
نمودار شماره4-17: رگرسیون خطی فرضیه3-4 تحقیق 178
نمودار شماره4-18: رگرسیون خطی فرضیه3-5 تحقیق 181
نمودار شماره4-19: رگرسیون خطی فرضیه4 تحقیق 184
نمودار شماره4-20: رگرسیون خطی فرضیه 4-1تحقیق 187
نمودار شماره4-21: رگرسیون خطی فرضیه4-2 تحقیق 190
نمودار شماره4-23: رگرسیون خطی فرضیه4-4 تحقیق 194
نمودار شماره4-24: رگرسیون خطی فرضیه4-5 تحقیق 197
فهرست شکلها
شکل 1-1 مدل تحلیلی تحقیق 8
شکل 1-2 مدل عملیاتی 9
شکل 1-3 مدل عملیاتی تحقیق 10
شکل شماره2-1: تفکر استراتژیک و برنامه ریزی استراتژیک. 33
شکل شماره2-2: رابطه تفکر استراتژیک و برنامه ریزی استراتژیک با مدیریت استراتژیک. 42
شکل 2-8 عوامل زمینه ای 116
جدول شماره 3-6 مقیاس رتبه ای داده های مربوط به سؤالات پرسشنامه عوامل ایجاد کننده مزیت رقابتی(منبع محور) 122